Hvad mætter?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 237
Likede indlæg: 2483
Kontakt:

Re: Hvad mætter?

Indlægaf Annione » 28. mar 2016, 22:42

Jeg laver nogle gange en suppe af røde linser. Jeg KAN ikke koge dem, uden at de splatter helt ud, så jeg lader dem splatte ud og laver dem i stedet til suppe. Jeg tilføjer peber, laurbærblade, en smule chili og fiskesauce/østerssauce. Det tager ikke mere end 15 minutter at lave. Det mætter i flere timer.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9225

Indlægaf Fru Sunshine » 29. mar 2016, 04:31

Rugbrød med godt med kerner.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5894

Indlægaf Smiling_Goat » 29. mar 2016, 05:25

Pjeps skrev:
Smiling_Goat skrev:
Mumifar skrev:Chia frø mætter godt.

Et andet råd er at få dit blodsukker stabiliseret.

Jo tak, men hvordan? :P

Jeg plejer jo ikke at være så sulten, så jeg plejer jo at kunne holde mit blodsukker stabilt - og har samme kost nu. Jeg er begyndt at mistænke, at det hele skyldes nogle nye piller, jeg begyndte at tage for en måned siden.

Hvad man så lige gør ved det, ved jeg ikke.

Jeg holder mig meget mæt på 6 mindre måltider om dagen hvori der er ret meget protein, græsk yoghurt 0%, kødpålæg, kogt kylling osv , mange grøntsager, lidt frugt og et par skiver groftbrød. Og som regel også en proteinbar hvis det skal være noget jeg lige kan have i tasken og undgå fastfood fælden på farten.

Også bilder jeg mig ind at det daglige cromtilskud hjælper med at holde blodsukkeret stabilt så jeg ikke går og er småsulten.

Det er også nogenlunde det, jeg spiser (på nær lige græsk yoghurt og crom.)
Jeg undgår mad, der giver hurtig stigning af blodsukkert, fordi jeg ved, hvad der sker, når det falder igen.

Jeg har købt gulerødder, bananer og skyr, og så prøver jeg at spise æg her om lidt for at lægge en god bund.
0

Tilbage til "Mad og drikke"