Vi er lige ved, at gå i stykker! :'(

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
TryToBeHappy
Kort karma: 2
Likede indlæg: 7

Vi er lige ved, at gå i stykker! :'(

Indlægaf TryToBeHappy » 30. mar 2016, 00:00

Puha, jeg syntes virkelig at forhold er svært!
Jeg har en tendens til at skubbe folk væk og gå fra ting der er gode for mig.
Dette kæmper jeg MEGET imod, i mit nuværende forhold, da jeg elsker ham.
Men vores forhold, er simpelthen ved at gå i stykker og jeg er simpelthen ved at give op, for min energi er næsten drænet.
Jeg har igennem 1.5år været god til, at aflyse til hans familie kom sammen og det har udelukkende kun været fordi mit overskud tit var væk og selvom jeg elsker min sviger familie, så dræner det mig meget, at være afsted og når jeg så endelig er afsted, så hygger jeg mig selvfølgelig. Men min energi falder hurtigere end hvis jeg f.eks var hos egen familie. Hvilket genere min kæreste meget, at jeg aldrig aflyser min egen families tam tam. Men ved min egen familie (selvom de ikke altid fatter mig) bliver energien og overskuddet bare brugt anderledes.

Han er også træt af mit søvn mønster. Jeg er udpræget b menneske, imens han er a.
Jeg startede på en skole for autister i December efter en pause fra alt skole i 2år (fik diagnosen sommeren 2015) så det tager hårdt på mig, de 3 dage jeg er afsted, så sover meget når jeg har fri.
Han mener, at det kunne være hyggeligt, at spise morgenmad sammen og få noget mere tid sammen i weekenderne. Ergo stå op kl. 8/9 stykker.
Men hvilken tid er det han præcis mener? For så står vi op, spiser morgenmad og spiller pc eller andet. Han mener, at han keder sig og bliver slatten, hvis han står sent op. Men at han keder sig. Det kan vel ikke være mit problem?! :/

Han siger også, at vi bruger for lidt tid sammen og jeg er ved at brække mig over det! For han er ikke god selv til, at sige "skal vi ikke spille kort? Se en film sammen?" I 1.5år er det MIG! Der har arrangeret kæreste ture, på nær 1 gang. Og vi går altså ud og spiser 1 gang om måneden eller mere.
Han kan forslå, at vi ser en film sammen imens vi spiser. Men når han er færdig, så glor han på mobilen eller spiller noget Facebook spil på computeren.
Jeg er SÅ træt af! At det altid skal lyde, som om det er min skyld!

Jeg er også virkelig ked af vores sexliv. Jeg elsker ham. Men min lyst bliver mindre og mindre hver dag og kan virkelig savne, den der med at man bare må have hinanden nu!
Jeg har 9 ud af 10 gange lagt op til sex i forholdet.
Jeg har været meget syg og lider også af kronisk blærebetændelse og han siger, at han er bange for at ligge op til noget, hvis jeg har ondt. Her har jeg sagt 100 gange! At så skal jeg nok sige det og hvis jeg afviser pga det, så skal han ikke tage det personligt, for det er jo ikke hans skyld, at jeg har blærebetændelse. Men der sker INTET!

Det er som om han bare sidder og venter på, at jeg ordner alt i forholdet.
Grunden til, at jeg bliver ved, er fordi jeg elsker ham og tanken om en ny fyr - nej tak!
Men jeg er ved, at blive brugt op!!! :(

Jeg er autist og har derfor et lidt skævt overskud og andre behov.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3922

Re: Vi er lige ved, at gå i stykker! :'(

Indlægaf Angelina » 30. mar 2016, 04:27

Får I talt sammen om de her ting, altså ikke når I er sure / irriterede på hinanden lige når tingene sker - men sådan for alvor få sat jer ned og talt tingene igennem, hvordan er det I hver og især ønsker at leve jeres liv, og kan det kombineres med modpartens ønsker?
2
~indsæt smart signatur her~
Modesty Blame
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1051

Indlægaf Modesty Blame » 30. mar 2016, 05:17

Bruger han så autismen i mod dig? Altså - du har skæve behov, så det er dig, den er gal med, fx?
0
TryToBeHappy

Indlægaf TryToBeHappy » 30. mar 2016, 06:45

Ja. Vi har snakket om det en del gange efterhånden. :/
Men det er som han bare lover, at blive bedre. Men der sker bare Intet. :/

Nej han bruger ikke autismen imod mig. Han forstår den langt fra altid. Men han bruger den ikke. :)
0
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5864

Indlægaf Smiling_Goat » 30. mar 2016, 07:07

TryToBeHappy skrev:Ja. Vi har snakket om det en del gange efterhånden. :/
Men det er som han bare lover, at blive bedre. Men der sker bare Intet. :/

Nej han bruger ikke autismen imod mig. Han forstår den langt fra altid. Men han bruger den ikke. :)

Det er også sjældent at snak alene ændrer folk. De kan have de bedste intentioner, men vaner er svære at bryde som bekendt.

Siger du til ham i situationen, når han brokker sig over, I laver for lidt sammen, at du føler, han gør det til dit ansvar, og det gider du ikke? Det gør du nok, men jeg ved ikke, hvad man ellers kan gøre. Måske kan du tage ham på ordet og sige: "Du har helt ret. Det kunne være rigtig fedt at lave noget sammen. Skal vi lige sætte os og finde på noget at lave?" Så er det ikke omkostningsfrit for ham at fyre den slags af. Så bliver han holdt op på det.
0
TryToBeHappy

Indlægaf TryToBeHappy » 30. mar 2016, 07:51

Jep. Har sagt det en hel del gange. Har også spurgt ham, hvad han kunne have lyst til at lave og til den, får jeg bare svaret "det ved jeg ikkeØ :/
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Purple Haze » 30. mar 2016, 08:01

Undskyld, men synes han lyder naragtig!
Ved godt det kun er din side vi hører og at det nok mest er brok, og ikke de gode ting, men det der gad jeg altså ikke i længden (igen).

Hvis han gerne vil have at tingene er anderledes, så må han gøre noget ved det.

Og så skal han holde op med at blande sig i hvor meget du sover! Undskyld mig, men der var da lige nogen der skulle forlange at jeg står op før kl 9 når jeg har fri - hvis ikke der er en meget god grund! Bare fordi du skal sove, behøver han jo ikke at sove også.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3266

Indlægaf Hunkat » 30. mar 2016, 08:05

TryToBeHappy skrev:Jep. Har sagt det en hel del gange. Har også spurgt ham, hvad han kunne have lyst til at lave og til den, får jeg bare svaret "det ved jeg ikkeØ :/

Men lader du ham så bare slippe med det? For hvis han bare kan sige 'det ved jeg ikke' og så ikke gøre mere ved det, så slipper han jo også for nemt når det går dig på. Så må du sætte foden ned og siger "Så må du jo finde på noget eller selv tage ansvar for at du keder dig.Jeg vil gerne lave noget sammen med dig, og jeg vil gerne være med til at finde på noget vi kan lave sammen men jeg gider ikke tænke for dig."
4
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1340

Indlægaf Sophies-mor » 30. mar 2016, 08:06

Hunkat skrev:
TryToBeHappy skrev:Jep. Har sagt det en hel del gange. Har også spurgt ham, hvad han kunne have lyst til at lave og til den, får jeg bare svaret "det ved jeg ikkeØ :/

Men lader du ham så bare slippe med det? For hvis han bare kan sige 'det ved jeg ikke' og så ikke gøre mere ved det, så slipper han jo også for nemt når det går dig på. Så må du sætte foden ned og siger "Så må du jo finde på noget eller selv tage ansvar for at du keder dig.Jeg vil gerne lave noget sammen med dig, og jeg vil gerne være med til at finde på noget vi kan lave sammen men jeg gider ikke tænke for dig."

Eller:
Ok, så finder jeg bare på noget selv.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 30. mar 2016, 08:11

Det jeg mener er, at du ikke skal acceptere et svar som: "Det ved jeg ikke." Det er så nemt og omkostningsfrit for ham at fyre bebrejdelsen af, at I ikke laver noget, og du skal finde på noget sjovt. Hold ham op på det. Sig: "Jamen så synes jeg vi skal finde ud af det. Har du prøvet at google eller set på byens turistside? Der er garanteret nogle forslag." Næste gang han brokker sig, kan du så sige: "Ja, du fandt aldrig noget sjovt, du kunne have lyst til at lave?"

Han skal da ikke bare have lov til at køre på dig på den måde.
5
TryToBeHappy

Indlægaf TryToBeHappy » 30. mar 2016, 09:30

Jeg hader virkelig også, at han blander sig i, hvor meget jeg sover. For jeg har tit brug for, at sove lidt ekstra. Er mit overskud også helt væk, så er jeg ikke meget værd, at være sammen med alligevel.

I har fuldstændig ret i, at jeg lader ham slippe for let. For hans hver dag går i, at han går på arbejde, sover på sofaen, spiser, bader, ser på sin pc eller mobil også går han i seng. Det er jo ikke meget, han selv er til stede når han er hjemme og vi har tid sammen.

Har også prøvet at finde rejser til Spanien. Men hans eneste kommentar var om jeg overhovedet havde tænkt over, om der var noget for ham at lave dernede. Og det havde jeg som sådan ikke. Men så fandt jeg nogle få ting og alt blev slået ned.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5920

Indlægaf LadyFox » 30. mar 2016, 09:46

Han lyder ikke særlig nem, og heller ikke retfærdig. Kæreste tid er som så meget andet i et forhold et fælles ansvar. Hvis han ikke synes der sker nok så må han da tage noget initiativ, og i det mindste gribe mindste gribe de bolde du kaster op i luften. Han kan da ikke bare sidde og vente på du muligvis en dag forslår det han har lyst til at lave, du er jo ikke tankelæser og har ingen mulighed for at gætte hvad det er han vil hvis han ikke åbner munden og er lidt specifik omkring det. - Det er ikke nok bare at sige at man gerne vil lave NOGET og så melde sig ud af samtalen.
For det lyder jo ikke til at du ikke er frisk på at lave ting sammen med ham, eller til at tage noget initiativ engang i mellem, det hele skal jo bare ikke hænge på dig. Der må han selv vågne lidt op engang.
Jeg forstår godt at du ikke altid har så meget overskud, men jeg tror at det er de færreste der ikke villeføle sig lidt brugt op i forholdet hvis det altid var dem der skulle stå for underholdningen - det kræver jo mere at være den der får idéerne, den der planlægger dem og får dem til at ske, end det gør at være den der bare hopper med. På det område synes jeg ikke du virker sær, det tror jeg som sagt de fleste ville blive træt af - især hvis den anden på samme tid brokkede sig over at der ikke skete nok.

Og så skal du da bare sove, det du har behov for - han kan da selv stå tidligt op hvis det er det han godt kan lide.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
TryToBeHappy

Indlægaf TryToBeHappy » 30. mar 2016, 10:00

Nemlig. Lige præcis.

Det lyder ondt, men er begyndt at tænke "kan godt forstå, hans eks faldte for en anden"
For hvis han gjorde det samme i deres forhold. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal åbne samtalen på en pæn måde. For er sygt træt af det.
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 30. mar 2016, 10:02

TryToBeHappy skrev:Jeg hader virkelig også, at han blander sig i, hvor meget jeg sover. For jeg har tit brug for, at sove lidt ekstra. Er mit overskud også helt væk, så er jeg ikke meget værd, at være sammen med alligevel.

I har fuldstændig ret i, at jeg lader ham slippe for let. For hans hver dag går i, at han går på arbejde, sover på sofaen, spiser, bader, ser på sin pc eller mobil også går han i seng. Det er jo ikke meget, han selv er til stede når han er hjemme og vi har tid sammen.

Har også prøvet at finde rejser til Spanien. Men hans eneste kommentar var om jeg overhovedet havde tænkt over, om der var noget for ham at lave dernede. Og det havde jeg som sådan ikke. Men så fandt jeg nogle få ting og alt blev slået ned.

Altså nu ved jeg, at mange med forskellige mentale problematikker, har det med at sove en del. Med det mener jeg, at de sover virkelig meget. Som i en halv dag måske. Deres døgnrytme er ofte også helt vendt på hovedet, og hvis det er det, vi er ude i (det siger jeg ikke, at det er) kan jeg godt forstå hans bekymring. Det ændrer dog ikke på, at han ikke skal diktere dine søvnvaner. Jeg tror netop ikke, man kan gøre for det, hvis man gør, det jeg snakker om.

Jeg siger bare, at hans bekymring måske ikke er helt malplaceret, hvis det er den slags, vi er ude i.

Men så kunne man måske med fordel kontakte en læge eller sådan noget. Hvis han ikke kan hjælpe dig til at sove mindre (hvis det er det ekstreme vi er ude i) kan han måske forklare din kæreste, hvad der foregår.
0
TryToBeHappy

Indlægaf TryToBeHappy » 30. mar 2016, 10:29

Jeg har nok lidt et sjovt sovemønster. Men jeg møder til de ting jeg skal og sover ikke, når han er hjemme fra arbejde. :)
0

Tilbage til "Forhold og sex"