Hvornår vasker du tøj?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 244

Re: Hvornår vasker du tøj?

Indlægaf Alphilia » 31. mar 2016, 05:15

Når det er synligt beskidt, for nusset, lugter (for meget af mados) eller hvis jeg alligevel skal vaske og der er plads i maskinen.
Jeg har uniform på, når jeg arbejder så mit almindelige tøj bliver ikke voldsomt brugt i løbet af en dag. Derudover har vi ikke egen vaskemaskine og vasker derfor kun når der er til en maskine. Det gør også at jeg lige tænker mig om inden jeg smider noget til vask.
0
Brugeravatar
musel
Kort karma: 27
Likede indlæg: 233

Indlægaf musel » 31. mar 2016, 05:17

Jeg lugter hurtigt af sved, så for mine omgivelsers skyld, vasker jeg alt bortset fra bukser og nederdele efter kun en gangs brug.
Min kæreste hverken sveder eller lugter, så han bruger sine skjorter flere dage.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1973

Indlægaf lillebjoern » 31. mar 2016, 06:13

Jeg smider altså også mit tøj tilbage ind i skabet. Det meste af mit tøj hænger på bøjler, så det ser jeg ikke det store problem i. Ellers ligger der jo bare en masse tøj og flyder? :-D
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 772

Indlægaf thomassneum » 31. mar 2016, 06:28

Jeg kaster underbuksen op på væggen, sidden den fast.. så er det på tide.
Hvis altså lidt luftning ikke kan gøre det.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4507

Indlægaf Akehurst2 » 31. mar 2016, 09:14

lillebjoern skrev:Jeg smider altså også mit tøj tilbage ind i skabet. Det meste af mit tøj hænger på bøjler, så det ser jeg ikke det store problem i. Ellers ligger der jo bare en masse tøj og flyder? :-D

Jeg forstår heller ikke det med at det så skal ligge fremme. Så ligger al tøjet jo efterhånden uden for skabet.

For mig er det enten beskidt og skal vaskes = i vasketøjskurv, eller rent nok til at bruge igen = i skabet.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9135

Indlægaf Fru Sunshine » 31. mar 2016, 12:03

Mine kjoler er simpelthen for dyre til at de skal slides ved overflødig vask, så de bliver vasket, når de er snavsede eller lugter og da på skånevask ved max. 30 grader. Ellers bliver de luftet.

Mine alt for dyre strømpebukser bliver heller ikke vasket hver gang, de er brugt, og når det sker er det i hånden.

Underbukser bliver skiftet hver dag, men jeg vasker ikke en gang om ugen. Min mand har sit eget vasketøj. Det syntes jeg var vildt underligt, men sådan foretrækker han det. At jeg ikke har med hans sure underbukser at gøre.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 503

Indlægaf Luffegås » 31. mar 2016, 13:22

Jeg vasker alt for sjældent, men har tilgengæld 3 tørrestativer, så der kan køres noget igennem på et par dage. Jeg bruger dog kun tøj 2-3 gange, men har også mange "løse bukser" dage.
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1051

Indlægaf KinderBueno » 31. mar 2016, 17:54

Store trøjer og sweatre vasker jeg nærmest kun, hvis de lugter af mad, røg eller bål (ikke fordi jeg er særlig spejder-agtig, og jeg ryger heller ikke. Men for eksemplets skyld). Jeg har dem stort set kun på derhjemme, og jeg går i bad hver dag, så de bliver altså ikke beskidte som sådan.

T-shirts kan jeg godt have på nogle gange, hvis ikke jeg har cyklet den dag (og dermed svedt lidt). Mine yndlingskjoler og bluser tænker jeg over at bruge på dage, hvor jeg ikke cykler ærinder, så de ikke bliver svedt på, og således ikke skal vaskes så ofte. Jeg er meget påpasselig med at slide på mit yndlingstøj :genert:

Trusser og strømper vaskes efter én gangs brug.
Jeg tør ikke sige, hvor ofte jeg vasker BH'er og håndklæder. Jo, hånd-håndklæder vaskes ofte, men krops- og hår-håndklæde... Altså jeg er af den overbevisning, at jeg er ren, når jeg kommer ud af badet. Og jeg hænger dem til tørre bagefter, så de ikke blive sure.

Jeg synes, det lyder som noget værre miljøsvineri, at din kæreste vil vaske ALT tøj efter at det er brugt én gang, lillebjoern. :gruble:
0
hej hest, hestehest
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1973

Indlægaf lillebjoern » 31. mar 2016, 17:58

KinderBueno skrev:Store trøjer og sweatre vasker jeg nærmest kun, hvis de lugter af mad, røg eller bål (ikke fordi jeg er særlig spejder-agtig, og jeg ryger heller ikke. Men for eksemplets skyld). Jeg har dem stort set kun på derhjemme, og jeg går i bad hver dag, så de bliver altså ikke beskidte som sådan.

T-shirts kan jeg godt have på nogle gange, hvis ikke jeg har cyklet den dag (og dermed svedt lidt). Mine yndlingskjoler og bluser tænker jeg over at bruge på dage, hvor jeg ikke cykler ærinder, så de ikke bliver svedt på, og således ikke skal vaskes så ofte. Jeg er meget påpasselig med at slide på mit yndlingstøj :genert:

Jeg tør ikke sige, hvor ofte jeg vasker BH'er og håndklæder. Jo, hånd-håndklæder vaskes ofte, men krops- og hår-håndklæde... Altså jeg er af den overbevisning, at jeg er ren, når jeg kommer ud af badet. Og jeg hænger dem til tørre bagefter, så de ikke blive sure.

Jeg synes, det lyder som noget værre miljøsvineri, at din kæreste vil vaske ALT tøj efter at det er brugt én gang, lillebjoern. :gruble:

Ja, det prøver jeg også at fortælle ham. Men det er sådan han er vokset op. Hans mor mener også at man skal vaske bukser hver uge... sådan konsekvent. :forvirret: De må have kørt mange, mange vaske i det hjem.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1051

Indlægaf KinderBueno » 31. mar 2016, 18:12

lillebjoern skrev:
KinderBueno skrev:Store trøjer og sweatre vasker jeg nærmest kun, hvis de lugter af mad, røg eller bål (ikke fordi jeg er særlig spejder-agtig, og jeg ryger heller ikke. Men for eksemplets skyld). Jeg har dem stort set kun på derhjemme, og jeg går i bad hver dag, så de bliver altså ikke beskidte som sådan.

Ja, det prøver jeg også at fortælle ham. Men det er sådan han er vokset op. Hans mor mener også at man skal vaske bukser hver uge... sådan konsekvent. :forvirret: De må have kørt mange, mange vaske i det hjem.

Kan du ikke bare lade som om, du har vasket det? :slem: Hvis I bruger tørretumbler kan du sikkert fifle med det i lang tid inden han opdager, at det ikke er blevet vasket, men bare tumblet. Eller hængt op. Haha.
1
hej hest, hestehest
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 428

Indlægaf Minionine » 31. mar 2016, 19:18

Her bliver tøj genbrugt indtil det lugter eller ser beskidt ud. På nær trusser, de vaskes trods alt efter hver brug. Jeg kan slet ikke forstå at man gider at vaske sit tøj så ofte. Jeg synes det slider meget på tøjet, og så hader jeg nyvaskede bukser :D De skal gerne være lidt brugte. Jeg orker ikke at slæbe vasketøj op og ned fra tredje sal til vaskekælderen, og vi har elendige forhold at tørre tøjet i. Det har også sin indflydelse på vaskefrekvensen - kæresten har fået den dejlige tjans, og gør det hver anden søndag :)
Jeg frygter lidt for, hvordan vi kommer til at overleve vasketøjsmæssigt, når vi får en datter til august :panik:
0
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 45
Likede indlæg: 187

Indlægaf Little_Woman » 31. mar 2016, 19:20

Ydre trøjer/cardigans kan genbruges, det samme med bukser. Ellers sveder jeg for meget/for lugtende til at kunne bruge bh'er, t-shirts, toppe etc mere end een gang, særligt dage hvor jeg cykler meget ifbm jobbet. Ja, det skaber mere vasketøj, men jeg føler mig ikke godt tilpas med at genbruge disse ting, når jeg skal være præsentabel på arbejde/i sociale sammenhænge.
0
Nu med fugl
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 213
Likede indlæg: 2197

Indlægaf Zombie » 31. mar 2016, 19:25

Jeg har en hund som jeg leger vildt med i skoven, jeg klatrer i træer, løber rundt, sidder på knæ i mudder, falder på røven, roder i jorden efter blomsterløg, svampe, mærkelige biller jeg skal kigge på osv.

Så mit tøj ryger til vask hver dag. Jeg er simpelthen bare en beskidt, lille tøs der ikke har nogen manerer eller dannelse. :D
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2706

Indlægaf Urtekussen » 31. mar 2016, 19:36

Hele tiden...
2
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 252

Indlægaf Oddinary » 31. mar 2016, 21:49

Er I aldrig bange for om I lugter? Jeg føler mig nusset, hvis jeg har brugt et par jeans i en hel uge. Og det er det, jeg er mest large med. :genert: Det er ikke fordi, jeg selv kan lugte noget synderligt på mit tøj, og jeg sveder meget lidt til hverdag, men jeg bekymrer mig for om andre kan lugte mig, hvis jeg genbruger tøj. Det eneste, jeg ikke vasker efter en gangs brug er bukser, nederdele, bh'er og trøjer, hvor jeg har haft noget under, men selv de ting går der max en uge imellem.
Jeg vasker nok for meget. Jeg synes heldigvis ikke, det er besværligt, for det tager mig to sekunder at sortere, jeg har vaskemaskine i lejligheden, og foldeteknikker går jeg ikke så meget op i. Hvis det har tendens til at blive krøllet, kommer det på bøjle. Jeg vasker dog alt almindelig tøj ved 30 grader, og tit en "quick wash", medmindre det er så beskidt det skal med ind på fuld smadder sammen med klam kategori (undertøj, håndklæder, træningstøj etc.)
1

Tilbage til "Livets forhold"