Er der nogle friture-eksperter på linien?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3954

Er der nogle friture-eksperter på linien?

Indlægaf Angelina » 30. mar 2016, 13:43

Nåh, sønnike skal jo holde den her berømte MANfirmation, så vi har været ude og investere i the mother of all frituregryder (og 2 stks af dem)

Billede

... da både forret og hovedret kræver adgang til den gyldne brønd ....

Vi startede med at lave pomfritter i den - og lad mig straks sige, næste år ved den her tid forventer jeg at veje ca det dobbelt, for NØJ! :ivrig:

Det næste vi så skulle afprøve var buttermilk fried chicken ... det laver jeg normalt i den store wokpande - da jeg jo normalt frituresteger dem til 3 personer -og ikke til 30 ...men det viste sig så at være nooooooget mere udfordrende ... de er jo marineret og vendt i mel - og det her mel-kernemælksblanding bliver jo sådan lidt fedtet og det hang bare totalt fast i trådnettet i "dypperen" - det var mildest talt ikke optimalt ... og slet ikke noget jeg ville magte til 30 personer... men hvad filan gør man så?
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1344

Re: Er der nogle friture-eksperter på linien?

Indlægaf Sophies-mor » 30. mar 2016, 14:40

^^
Det tænker jeg også, og så måske dobbeltdyppe paneringen.
Jeg ved ikke lige, hvad teknikken hedder helt konkret, men der skulle være noget med, at hvis du først panerer uden æg - altså i "rasp/mel", så dypper i æg/mælk og gendypper i rasp osv. så skulle raspen også sidde bedre fast på kødet/ hvad man nu panerer.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3954

Re: Er der nogle friture-eksperter på linien?

Indlægaf Angelina » 10. apr 2016, 06:15

Allmost_Famous skrev:Du skal bare dumpe dem stille og roligt ned i olien, og så fiske dem op med nettet når de er færdige. Nettet skal altså allerede være nede i olien når du putter kyllingen i :)

Og denne metode virkede perfekt -tusind tak :kys:
0
~indsæt smart signatur her~

Tilbage til "Mad og drikke"