Shoppestop 2015

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Shoppestop 2015

Indlægaf Akehurst2 » 24. aug 2015, 12:58

Er der andre herinde, der ikke shopper i kortere eller længere perioder?

Jeg begyndte mit shoppestop i uge 7, 2015 og det skal vare til 1. april 2016. Det omfatter tøj, sko og tasker. Jeg må dog gerne købe strømper - som jo slides og løber noget mere end andet tøj.

Baggrunden: Der er ikke plads til alt det tøj og jeg skal bruge det, jeg har. Har jeg lyst til et større tøjudvalg kan jeg passende tabe mig, så er der endnu mere tøj, jeg kan passe og/eller se bedre ud i. Jeg kan også bruge tiden mere fornuftigt end på at surfe tøj-sider på nettet. Det er en dårlig vane det med at sidde og lede efter ting og skabe sig et falsk behov.

Belønning: Jeg har væddet en rejse til Firenze med min mand. Han giver fly og hotel, hvis jeg holder ud. Så det gør jeg - ellers skal jeg nemlig hoste op.

Vores påskeferie var på forhånd var undtaget shoppestoppet, men på trods af Orchard Road i Singapore, som er en perlerække af lækre, lækre malls, så købte jeg ikke noget der. I Thailand blev det til en enkelt strandbluseagtig ting og to (rørende billige) tørlæder og så røg der en ny Longchamptaske med i lufthavnen til erstatning for den gamle nedslidte. Det var jeg ret stolt af :-p

Og har jeg fået dispensation til "absolut nødvendigt sportsudstyr". Herunder har jeg indkøbt sejlerhandsker og sejlersko, hvor de eksisterende var slidt i laser, og et par ridestøvler, fordi jeg skal begynde at ride igen og ikke har støvler.

Ellers går det sådan set meget godt. Jeg er blevet mere opmærksom på at bruge det jeg har og tænke mere over, om der er noget, jeg konkret mangler og så skrive det ned, i stedet for bare at købe et eller andet mere eller mindre godt. Og så er jeg heldigvis endelig kommet mere systematisk i gang med at tabe mig, hvilket er den bedste motivation overhovedet - for det bliver jo meget sjovere at shoppe, når jeg lige om lidt (eller om et halvt års tid, nok snarere...) har tabt mig, så jeg kan se godt ud i det dersens nye tøj.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 496
Likede indlæg: 1606

Re: Shoppestop 2015

Indlægaf Spjaerten » 24. aug 2015, 13:47

Jeg er stadig på.
Faldet i for mange gange over sommeren - både trøste shopping og så ex.vis. Sandaler gik i stykker nye købt på udsalg.

Men 2 uger i Californien i oktober - er målet fra nu at spare op til.
Og så må der ikke shoppes resten af året efter ferien altså.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3349

Indlægaf Hunkat » 26. aug 2015, 06:30

Jeg hopper på herinde også.

Jeg har sløset en del så der skal strammes op og jeg kunne mærke at det hjalp at skrive i tråden fordi jeg huskede at tænke på det.
Det er dog ikke total shoppestop, men næsten.

Undtagelser: Nogle få cardigans da en del af mine blev ødelagt i en vask. Strømper og undertøj efter behov. Bukser hvis jeg finder det helt rigtige (jeg er meget kræsen med bukser og ejer pt. kun 2 par, hvilket er lidt risky).

Jeg prøver at sige indtil 1. oktober og se hvordan det går. Jeg skal et smut til USA i slut oktober og bliver måske fristet. Men jeg vil prøve at styre mig.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 7. sep 2015, 10:22

Æv, jeg synes det bider lidt efterhånden. Der er godt nok længe til 1.april...

Og jeg kan ikke lade være med at lure på hjemmesider og liiige kigge lidt. Og det skaber behov for ting, jeg ellers lever fint uden, så jeg skal virkelig holde op *slår mig selv over fingrene*

Hvad med jer andre?
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3349

Indlægaf Hunkat » 7. sep 2015, 11:35

Akehurst2 skrev:Æv, jeg synes det bider lidt efterhånden. Der er godt nok længe til 1.april...

Og jeg kan ikke lade være med at lure på hjemmesider og liiige kigge lidt. Og det skaber behov for ting, jeg ellers lever fint uden, så jeg skal virkelig holde op *slår mig selv over fingrene*

Hvad med jer andre?

Jeg synes det er hårdt at holde ved i længere tid. Der komme en dag eller to hvor man bare er trist eller føler alt ens tøj er nederen osv. De dage synes jeg det er svært.

Men så husker jeg mig på at jeg ikke har nogle penge, det hjælper lidt.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3557

Indlægaf Ballademager » 8. sep 2015, 15:44

Jeg er også med :engel: Har godt nok lige syndet for 575 kr i Vila (fortryder intet), men har ellers holdt mig på måtten siden 1/8. Planen er, at det skal holde året ud (til den tid må jeg købe nye, sorte jeans og en ny taske på udsalg).
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 15. sep 2015, 20:49

Ih, fik to toppe og en skjorte i fødselsdagsgave af mine veninder :love:

Hvor er det bare dejligt med nyt tøj efter et halvt års tørke. Så kan jeg lidt igen.

(Og godt, jeg holdt stand. Var i min desperation ved at melde mig til DHL-stafet med arbejde bare for at få en t-shirt :tie: )
1
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 9. dec 2015, 15:19

Jeg er træt af shoppestop!

Nu synes jeg virkelig ikke, det er skægt ikke at måtte shoppe mere. Jeg har tabt mig og det jo helt vidunderligt, men det gør også bare, at jeg er nedre på omkring 2-3 par bukser, der sidder ordentligt, at mine skjorter hænger og at der i en jævn strøm ryger tøj på loftet (hvor jeg samler til at give det til genbrug).

Jeg har i alt én T-shirt til træning og laver ikke rigtig andet end at vaske eller lugte.

Der er læææænge til april endnu. Må samle til bunke og få lagt noget tøj ind, så det kan passe bedre og virkelig understrege overfor familien, at det er tøj, jeg ønsker mig til jul.

Har i øvrigt også gjort mig den kedelige opdagelse, at en del af det tøj, jeg tidligere har købt med henblik på at bruge "når jeg lige havde tabt mig x kg.", det kan jeg passe nu, men det sidder ikke nødvendigvis spor godt.

Æv, jeg er pjevset i øjeblikket. Og så over ikke at måtte shoppe. Hører muligvis mere til i grow up-tråden :tie:
0
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 660

Indlægaf Jailbird » 12. dec 2015, 22:08

Akehurst2 skrev:Jeg er træt af shoppestop!

Nu synes jeg virkelig ikke, det er skægt ikke at måtte shoppe mere. Jeg har tabt mig og det jo helt vidunderligt, men det gør også bare, at jeg er nedre på omkring 2-3 par bukser, der sidder ordentligt, at mine skjorter hænger og at der i en jævn strøm ryger tøj på loftet (hvor jeg samler til at give det til genbrug).

Jeg har i alt én T-shirt til træning og laver ikke rigtig andet end at vaske eller lugte.

Der er læææænge til april endnu. Må samle til bunke og få lagt noget tøj ind, så det kan passe bedre og virkelig understrege overfor familien, at det er tøj, jeg ønsker mig til jul.

Har i øvrigt også gjort mig den kedelige opdagelse, at en del af det tøj, jeg tidligere har købt med henblik på at bruge "når jeg lige havde tabt mig x kg.", det kan jeg passe nu, men det sidder ikke nødvendigvis spor godt.

Æv, jeg er pjevset i øjeblikket. Og så over ikke at måtte shoppe. Hører muligvis mere til i grow up-tråden :tie:

Jeg synes det er fedt du stadig kører på, det virker til at størstedelen falder i eller hopper fra før tid i sådanne projekter :gogo: Har du nogen tanker omkring hvordan du så gør når dit shoppestop er ovre?
Jeg ved ikke om du kan huske mig fra Jubii, men jeg stoppede jo med at købe tøj i 1 år, og havde opfundet alle mulige (og umulige) regler for, hvordan tingene så skulle forløbe når jeg var færdig med mit projekt (f.eks. én ind / én ud (eller én ind / to ud), køb max 1 genstand om måneden, køb max for xx kr. om måneden, max 50 stykker tøj i alt, osv. osv.), men alt jeg gjorde efter shoppestop var, at købe 1 par jeans, og nu har jeg for nylig købt 2 strik. Og det er en periode på over 5 måneder, uden at jeg har givet shopping mange tanker :gruble:
1
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 14. dec 2015, 09:57

Jailbird skrev:Jeg synes det er fedt du stadig kører på, det virker til at størstedelen falder i eller hopper fra før tid i sådanne projekter :gogo: Har du nogen tanker omkring hvordan du så gør når dit shoppestop er ovre?
Jeg ved ikke om du kan huske mig fra Jubii, men jeg stoppede jo med at købe tøj i 1 år, og havde opfundet alle mulige (og umulige) regler for, hvordan tingene så skulle forløbe når jeg var færdig med mit projekt (f.eks. én ind / én ud (eller én ind / to ud), køb max 1 genstand om måneden, køb max for xx kr. om måneden, max 50 stykker tøj i alt, osv. osv.), men alt jeg gjorde efter shoppestop var, at købe 1 par jeans, og nu har jeg for nylig købt 2 strik. Og det er en periode på over 5 måneder, uden at jeg har givet shopping mange tanker :gruble:

Hvis ikke jeg havde væddet med min mand og proklameret mit shoppesto højlydt til alt og alle, så var jeg garanteret faldet i for længst. Men jeg er bedst, hvis jeg får mig forpligtet sådan lidt ekstra :-D

Jeg har faktisk ikke tænkt så meget over hvad der så skulle ske. Og det kan jo også være, at det lige nu handler mest om, at jeg ikke må, fremfor at jeg egentlig mangler noget. Der var jo ligesom en grund til at der skulle være pause med shoppingen - der var købt rigeligt igennem et stykke tid.

Men konkret, så tænker jeg, at omkring det tidspunkt, jeg må shoppe igen, der skulle jeg også gerne være nogenlunde i mål med mit vægttab, som så skal holdes. Og så er mit mål at jeg kun har tøj, jeg kan passe og gider gå med.

Jeg har i alt for mange år svinget i vægt, og mit helt overordnede mål er at finde en fornuftig vægt og blive der. Ikke mere "bare lige fem kg." og ikke mere med at tage på og give slip, men have en vægt, jeg holder og er tilfreds med (som derfor selvfølgelig også skal ligge på et realistisk leje, så jeg ikke for evigt skal gå og tænke at jeg "lige skal tabe mig lidt", hvilket jeg har brugt det meste af mit voksenliv på).

Så når jeg er i mål, så skal jeg prøve alt mit tøj, og det jeg ikke kan passe og må erkende, at der kommer jeg aldrig ned igen (jeg bliver jo for faen aldrig 19 år med fast, himmelstræbende b-skål og str. 34-talje mere :whine: ), det skal ud, og er det for stort og kan ikke lægges ind, så skal det også ud. Og så skal jeg se realistisk på, om der så er noget jeg mangler og lave en liste.

Men helt konkret ved jeg, at jeg kommer til at mangle bukser og skjorter, der passer, for det gør jeg allerede.
0

Tilbage til "Mode"