Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Muspel
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1200

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Muspel » 27. jan 2016, 16:34

At jeg er blevet i tvivl om, om ham jeg dater egentligt bare er ude på at knalde engang imellem frem for at blive kærester. Ihhh hvorfor kan jeg ikke bevare min 'hvor ER det ærgerligt, at han ikke har tid til at ses mere' -indstilling, som jeg havde indtil i går. Meget bedre.
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5125

Indlægaf Fyrst Eberhard » 27. jan 2016, 19:39

Jeg skulle hjem fra lufthavnen i dag, og da min bil var parkeret i min indkørsel, sagde min ven (frem til i dag) at vi kunne få et lift af hans veninde som skulle hente ham og som boede i den retning. "Den retning" må i så fald være et stykke længere ude, hvor der er en overflod af tolvfingrede banjospillere og hvor alle deler det samme cirkulære stamtræ.

For herefter har jeg så fornøjelsen af at være passager hos en kvinde, der er som taget ud af De Unge Mødre. I gammel lorte-Golf med Country-Dance blæsende ud af de selvinstallerede thansen-højttalere og en subwoofer der gjorde at det føltes som om jeg havde taget plads i en ivrig rødekorsindsamlers raslebøsse, sidder man så og prøver at skrive sit testamente på telefonen og få det sendt inden det er for sent.

Ikke nok med at hun skal læse SMS'er, skifte CD'er og fylde sit fede hoved under hele turen, så tages mine små hints som; "når jeg kan læse SMS'er over skulderen på pigen i den forankørende bil, tror jeg vi er lidt for tæt på", som en opfordring til at køre endnu dummere. Det var én lang korrigering af kørebane, hvor man konstant må gøre opmærksom på, at man fint hører hvad hun siger selvom hun holder ansigtet i kørselsretningen, frem for at vende det mod én.
0
Peace!
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 577
Likede indlæg: 5108

Indlægaf ManicNinja » 27. jan 2016, 19:51

Fyrst Eberhard skrev:Mads Christensen. Det selvsmagende, ulidelige fæ.

Jeg er træt af at høre på hans evindelige klichéer og stereotype forestillinger om den danske mand. Den åhh så selvkastrerede, bleskiftende Berlingo bilist, der til hver en tid underkaster sig for kvinden og modtager ordrer i hjemmet.

Så hold dog kæft, ærlig talt.

Hvor er det egentlig fedt så utroligt nedsættende det tilsyneladende latterligt kraftløse ord 'fæ' kan tunes op til at blive, hvis bare konteksten er rigtig. Fik mig en god latter foran skærmen her!

Er i øvrigt enig. Ham Mads må vende pladen og se at komme videre. Måske bare tie stille og nøjes med at være en pomademand i fimset tøj. I stedet for hele tiden at prøve så hårdt på at mene et eller andet.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5125

Indlægaf Fyrst Eberhard » 27. jan 2016, 20:31

ManicNinja skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Mads Christensen. Det selvsmagende, ulidelige fæ.

Jeg er træt af at høre på hans evindelige klichéer og stereotype forestillinger om den danske mand. Den åhh så selvkastrerede, bleskiftende Berlingo bilist, der til hver en tid underkaster sig for kvinden og modtager ordrer i hjemmet.

Så hold dog kæft, ærlig talt.

Hvor er det egentlig fedt så utroligt nedsættende det tilsyneladende latterligt kraftløse ord 'fæ' kan tunes op til at blive, hvis bare konteksten er rigtig. Fik mig en god latter foran skærmen her!

Er i øvrigt enig. Ham Mads må vende pladen og se at komme videre. Måske bare tie stille og nøjes med at være en pomademand i fimset tøj. I stedet for hele tiden at prøve så hårdt på at mene et eller andet.

Det ville i hvert fald hjælpe en del, hvis han kunne prøve at komme, om ikke andet, så bare halvvejs ud af røven på sig selv.

Men det tog er nok desværre kørt.
0
Peace!
Brugeravatar
Chatsy
Kort karma: 45
Likede indlæg: 670

Indlægaf Chatsy » 28. jan 2016, 07:24

En yderst snakkesalig kollega er efterhånden ved at gå mig så tilpas meget på nerverne, at jeg er nær ved at flygte i vild panik, når hun nærmer mig.

Hun snakker som et vandfald. Hele tiden og så igen. Jeg tør dårligt nok kigge i hendes retning, fordi det for hende signalerer interesse og så skal man da snakke! Skide være med, at ens liv er så uinteressant, at der ikke er sket synderlig meget i de ti minutter, der er gået siden der sidst blev snakket, så snakker man bare om det samme igen, jo! Selv når der kommer kunder ind, som jeg egentlig vil yde den service at få øjenkontakt med og hilse på, når de træder ind af døren, stopper hun ikke for talestrømmen og knævrer og knævrer, indtil kunden er kommet op til skranken, så jeg kan ekspedere vedkommende. Det bliver sådan en syg situation, hvor kollegaen knævrer og jeg kigger forvirret på hende og undskyldende over på kunden og jeg er virkelig en røv til bare at sige fra. Vi er for helvede på arbejde, ikke alt det snak!

I går var bare ganske forfærdelig, for hun ville bare ikke lade mig være. I samme åg påstår kollegaen endda, at hun er åh så træt af sin mand, for når hun kommer hjem fra arbejde vil hun bare have ro, hun orrrrker ikke at snakke med ham, selvom han ikke har været blandt særlig mange selv i løbet af dagen og gerne vil høre om hendes dag, når hun kommer hjem. Jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke, at det er der en utrolig simpel løsning på, hvor alle parter kan blive glade.

Jeg bliver virkelig nødt til at lære, hvordan man siger ordentligt (og sobert) fra, for hun fatter tydeligvis ikke kropssprog, hvor jeg fx. fortsætter med at fokusere på mit arbejde, kigger væk fra hende eller er på vej væk efter et eller andet. Hun snakker ufortrødent videre. Er du gal, det stresser helt vildt med sådan en kollega.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 28. jan 2016, 10:49

At jeg ikke kan få fat i min bankmand.

I postkassen lå der et brev om en ubetalt regning og 250 kr i rykkergebyr. En regning der kører over PBS vel og mærke så det burde ikke være korrekt den ikke er betalt. Jeg vil dog gerne have det udredt inden jeg ringer og brokker mig.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2275

Indlægaf didas » 28. jan 2016, 10:55

ShuruQ skrev:At jeg ikke kan få fat i min bankmand.

I postkassen lå der et brev om en ubetalt regning og 250 kr i rykkergebyr. En regning der kører over PBS vel og mærke så det burde ikke være korrekt den ikke er betalt. Jeg vil dog gerne have det udredt inden jeg ringer og brokker mig.

Du kan ikke se i din netbank, om beløbet er trukket? Desværre er der jo nogle gange fejl på PBS, så regninger evt. ikke bliver betalt og så er det bare sur numse og at betale regning med gebyr ved kasse 1 :(
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3566

Indlægaf Lemonella » 28. jan 2016, 10:58

At nogen åbenbart synes, det er sjovt, at gå ind i vores opgang og pisse. Det er nu sket 3 gange i denne måned. Det er simpelthen noget svineri! :sur:
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 28. jan 2016, 11:00

didas skrev:
ShuruQ skrev:At jeg ikke kan få fat i min bankmand.

Du kan ikke se i din netbank, om beløbet er trukket? Desværre er der jo nogle gange fejl på PBS, så regninger evt. ikke bliver betalt og så er det bare sur numse og at betale regning med gebyr ved kasse 1 :(

Nej. Fik fat i kundeservice dog. Den er ikke betalt, men det er ikke en fejl i pbs men en fejl bankmanden har lavet ja han satte det op. Jeg skal have hovedet i blød, for han må æde den selv den der.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11776

Indlægaf Dirtylittledevil » 28. jan 2016, 11:19

Det irriterer mig at radio 24-7 er så inficeret med Jørgen Leth her der og alle vegne i disse dage. Gå nu væk.
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4452

Indlægaf Rosa Espinosa » 28. jan 2016, 11:45

At min a-kasses hjemmeside er så langsom og det virker som om den ikke rigtig fungere. Det er uprofessionelt og de burde ordne det.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5928

Indlægaf Smiling_Goat » 28. jan 2016, 12:00

Chatsy skrev:En yderst snakkesalig kollega er efterhånden ved at gå mig så tilpas meget på nerverne, at jeg er nær ved at flygte i vild panik, når hun nærmer mig.

Hun snakker som et vandfald. Hele tiden og så igen. Jeg tør dårligt nok kigge i hendes retning, fordi det for hende signalerer interesse og så skal man da snakke! Skide være med, at ens liv er så uinteressant, at der ikke er sket synderlig meget i de ti minutter, der er gået siden der sidst blev snakket, så snakker man bare om det samme igen, jo! Selv når der kommer kunder ind, som jeg egentlig vil yde den service at få øjenkontakt med og hilse på, når de træder ind af døren, stopper hun ikke for talestrømmen og knævrer og knævrer, indtil kunden er kommet op til skranken, så jeg kan ekspedere vedkommende. Det bliver sådan en syg situation, hvor kollegaen knævrer og jeg kigger forvirret på hende og undskyldende over på kunden og jeg er virkelig en røv til bare at sige fra. Vi er for helvede på arbejde, ikke alt det snak!

I går var bare ganske forfærdelig, for hun ville bare ikke lade mig være. I samme åg påstår kollegaen endda, at hun er åh så træt af sin mand, for når hun kommer hjem fra arbejde vil hun bare have ro, hun orrrrker ikke at snakke med ham, selvom han ikke har været blandt særlig mange selv i løbet af dagen og gerne vil høre om hendes dag, når hun kommer hjem. Jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke, at det er der en utrolig simpel løsning på, hvor alle parter kan blive glade.

Jeg bliver virkelig nødt til at lære, hvordan man siger ordentligt (og sobert) fra, for hun fatter tydeligvis ikke kropssprog, hvor jeg fx. fortsætter med at fokusere på mit arbejde, kigger væk fra hende eller er på vej væk efter et eller andet. Hun snakker ufortrødent videre. Er du gal, det stresser helt vildt med sådan en kollega.

Hvad med at sige: "Jeg vil rigtig gerne høre, hvad du siger, men der kommer lige en kunde, jeg er nødt til at tage mig af," altså i de situationer, hvor hun snakker, selvom du godt vil servicere en kunde - hvilket selvfølgelig er vigtigst, så det må hun da kunne forstå. Så afviser du hende ikke, men udsætter bare samtalen (og så kan man jo håbe, at hun glemmer den.)

Det samme kan måske prøves, når du føler, du har lyttet længe nok? "Det er ikke fordi, jeg ikke gider snakke med dig, men jeg må hellere komme i gang med..." Du siger jo ikke, at det er hende, du vil undgå, men at du er nødt til at passe dit arbejde. Det kan jeg virkelig ikke se, at nogen skulle blive fornærmet over - såfremt du siger det med at smil selvfølgelig.
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3455

Indlægaf dgd2007 » 28. jan 2016, 12:44

GnueN skrev:Folk der helt åbenlyst bruger de samme ord som de netop har hørt en eller anden klovn af en politiker læse op fra spindoktorens seneste notat - ordet "historieløst" feks., som lige nu bliver brugt som en billig havneluder af gud og hver mand... eller den gang, hvor Fogh konkluderede, at der ikke var "fugls føde" på en eller anden lortesag - og så rendte de dér fanboys også rundt og kvidrede med på den dér, som om det på magisk vis gjorde dem klogere at høre på.

Gah! Måske er jeg bare gammel og gnaven i dag... :sarkasme:

Jeg må lige pointere, at jeg har brugt det rutinemæssigt i mange år! :gammel:
0
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5928

Indlægaf Smiling_Goat » 28. jan 2016, 13:12

GnueN skrev:Folk der helt åbenlyst bruger de samme ord som de netop har hørt en eller anden klovn af en politiker læse op fra spindoktorens seneste notat - ordet "historieløst" feks., som lige nu bliver brugt som en billig havneluder af gud og hver mand... eller den gang, hvor Fogh konkluderede, at der ikke var "fugls føde" på en eller anden lortesag - og så rendte de dér fanboys også rundt og kvidrede med på den dér, som om det på magisk vis gjorde dem klogere at høre på.

Gah! Måske er jeg bare gammel og gnaven i dag... :sarkasme:

Uh uh eller da (jeg tror det var) Løkke famlende forsøgte at vende en negativ ting til noget positivt ved at lave analogien: "Nogle gange er det ligesom at cykle op ad bakke. Så er det rigtig hårdt, og det er det vi gør lige nu. Det er lidt op ad bakke"

Og lige siden har folk gået rundt i vildfarelsen, at "op ad bakke" er noget negativt..
Under hele min opvækst hed det "op ad bakke" når det var positivt, og "ned af bakke" når det var negativt, men så mødte udtrykket Venstre, og nu er der ikke nogen der ved hvad fa**** der menes, når nogen siger det går op ad bakke :rulle:
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4282

Indlægaf Flora » 28. jan 2016, 13:18

Smiling_Goat skrev:
Uh uh eller da (jeg tror det var) Løkke famlende forsøgte at vende en negativ ting til noget positivt ved at lave analogien: "Nogle gange er det ligesom at cykle op ad bakke. Så er det rigtig hårdt, og det er det vi gør lige nu. Det er lidt op ad bakke"

Og lige siden har folk gået rundt i vildfarelsen, at "op ad bakke" er noget negativt..
Under hele min opvækst hed det "op ad bakke" når det var positivt, og "ned af bakke" når det var negativt, men så mødte udtrykket Venstre, og nu er der ikke nogen der ved hvad fa**** der menes, når nogen siger det går op ad bakke :rulle:

Jeg har altid brugt op ad bakke når noget var negativt og kender mange der også bruger det sådan. Fordi det er hårdt at cykle op ad bakke, som Løkke siger :genert:.

Ned ad bakke tror jeg aldrig jeg har brugt til noget som helst :gruble:
7
Debattens sødeste :engel:

Tilbage til "Generelt"