Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4159

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf decibell » 1. sep 2015, 04:11

Avisbudet på knallert, der vækkede mig kl. 4.11, når jeg skulle op 4.30. :sur:

Hører egentlig også til i upassende-tråden, for det er i hvert fald ikke passende at drøne rundt på knallert i et boligområde så tidligt. Nogle gange har han endda gjort det tidligere. Idiotiske, hensynsløse, egoistiske skvaddermikkel!

(Det lettede en smule :P )
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 577
Likede indlæg: 5108

Indlægaf ManicNinja » 1. sep 2015, 04:29

At jeg vågnede 03:15 og ikke kunne sove mere, til trods for jeg er ret så udkørt. Skulle op 04:45. Lå bare i halvanden time med alle mulige negative tanker FARENDE rundt i kysen. Aaargh!
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 1. sep 2015, 04:31

decibell skrev:Avisbudet på knallert, der vækkede mig kl. 4.11, når jeg skulle op 4.30. :sur:

Hører egentlig også til i upassende-tråden, for det er i hvert fald ikke passende at drøne rundt på knallert i et boligområde så tidligt. Nogle gange har han endda gjort det tidligere. Idiotiske, hensynsløse, egoistiske skvaddermikkel!

Oplever tit det samme. Men øh? Han passer vel bare sit arbejde? Hvornår skulle han ellers levere morgen(!)aviser? :) Og må tilstå - kan sagtens forstå, han ikke gider køre på cykel...
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4159

Indlægaf decibell » 1. sep 2015, 05:08

ManicNinja skrev:
decibell skrev:Avisbudet på knallert, der vækkede mig kl. 4.11, når jeg skulle op 4.30. :sur:

Oplever tit det samme. Men øh? Han passer vel bare sit arbejde? Hvornår skulle han ellers levere morgen(!)aviser? :) Og må tilstå - kan sagtens forstå, han ikke gider køre på cykel...

Renovationsbilerne må ikke køre så tidligt i området, og de passer jo også bare deres arbejde. Det er tidspunktet, jeg irriteres over, for kl. 3 og 4 er ikke morgen (4 er på lige på grænsen), og langt de fleste sover stadig. Derfor burde han i mine øjne vise hensyn. Han kører lige så tit først ved 5-tiden, så han må kunne regulere det til en vis grad. Men vi må bare være enige om at være uenige her. :)
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3265

Indlægaf DD_81 » 1. sep 2015, 08:12

At mine børn altid råber "moooooar" - og nærmest aldrig "faaaaar!"
Selv når det er ting der så tydeligt ligger inden for fars kompetance område, og uden for mit.
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11784

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. sep 2015, 09:59

De der avisartikler som handler om et eller andet semi-alvorligt, lad os sige "Yvonne er oprørt over at plejehjemmet overser moderens liggesår", og så er der et foto af Yvonne som tydeligvis er en Facebook-selfie hvor hun bruger den der trælse vinkel med sit webcam så man ser en meget stor pande og meget store øjne, duckface, stor kavalergang og så ellers ikke meget mere. Åh det er så irriterende uprof, jeg undrer mig hver gang over hvem der dog synes det er et passende foto.
2
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 1. sep 2015, 10:06

At jeg ikke har nogle flere penge. Der er så mange ting jeg gerne vil have :genert:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2275

Indlægaf didas » 1. sep 2015, 12:42

At vi skriver d. 1. og jeg har kun kr. 3.500 i rådighedsbeløb til resten af måneden, der også skal dække 3 x fødselsdagsgaver. I teorien burde jeg have over kr. 8.000,00 til rådighed men det er sgu længe siden, jeg har oplevet det. Synes altid, der kommer uforudsete ting, der æder bufferen godt og grundigt :træt3:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 1. sep 2015, 13:00

didas skrev:At vi skriver d. 1. og jeg har kun kr. 3.500 i rådighedsbeløb til resten af måneden, der også skal dække 3 x fødselsdagsgaver. I teorien burde jeg have over kr. 8.000,00 til rådighed men det er sgu længe siden, jeg har oplevet det. Synes altid, der kommer uforudsete ting, der æder bufferen godt og grundigt :træt3:

Så længe der ER en buffer...
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2275

Indlægaf didas » 1. sep 2015, 13:10

ManicNinja skrev:
didas skrev:At vi skriver d. 1. og jeg har kun kr. 3.500 i rådighedsbeløb til resten af måneden, der også skal dække 3 x fødselsdagsgaver. I teorien burde jeg have over kr. 8.000,00 til rådighed men det er sgu længe siden, jeg har oplevet det. Synes altid, der kommer uforudsete ting, der æder bufferen godt og grundigt :træt3:

Så længe der ER en buffer...

Men det er så det, der irriterer mig grænseløst, at der ligesom aldrig kommer luft til, at den buffer kan fyldes op igen. Så selvom jeg på papiret burde have penge nok, skal jeg spinke og spare fordi der bare bliver trukket overtræk med over fra måned til måned. Må gøre mit ypperste for at holde mig på maks. de 3.500! Heldigvis er der masser af benzin på bilen :P
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. sep 2015, 13:17

Folk som smider dette billede på FB i forventning om at så kommer alle for at spørge hvad der er galt :rulle:
jaja.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 2. sep 2015, 07:46

At jeg glemte at tage den pakke smør, jeg har i fryseren, ud, så nu er jeg nødt til at købe en ny pakke til mit bageprojekt efter arbejde.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3455

Indlægaf dgd2007 » 2. sep 2015, 12:58

sigge skrev:Jeg er ellers ikke sådan gennemført feministisk, men at have næstforkvinden for Dansk Kvindesamfund som Facebook-ven smitter alligevel lidt af. Derfor irriterede det mig, da jeg i går på Tekst-TV (ja så moderne er jeg) så overskriften "Dansk racerkvinde vinder løb i USA". Hvorfor ikke bare racerkører og så nævne hendes navn i teksten? Havde det nu været en forholdsvis ukendt mandlig racerkører, havde overskriften nok ikke handlet om en "racermand".

Tja, jeg forstår selvfølgelig godt, hvad du mener. Men på den anden side kan det jo være, at nogle ville være interesseret i at læse artiklen, netop fordi det var hende.
Så er det jo bare god "tagging" :)
Men noget helt andet er, at overskrifterne på tekst-tv ofte er helt i skoven. Enten fordi de intet har med indholdet at gøre, måske fordi de henvisner til noget, der er forkortet væk i artiklen - eller også fordi overskriften selv er forkortet af midt i sætningen, så det slet ikkegiver mening :fløjt:
Jeg tænker nogle gange, at "hvis I ikke gider passe de der tekst-tv mere, så vær dog ærlige og afskaf det helt". Men ja, jeg browser også af og til lige igennem side 110 på fjerneren :gammel:

PS: og så ville du da sikkert få et føl på tværs, for jeg er ret sikker på, jeg kan huske store forsider fra begyndelsen af 60'erne med første kvindelige sporvognskonduktør og lidt senere med første kvindelige kranfører :genert:
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2103

Indlægaf Pjeps » 3. sep 2015, 10:48

At jeg igen har sovet til 11,30, men på den side, jeg er ualmindeligt veludhvilet og frisk, så må jo have trængt til det.
1
:ninja:
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. sep 2015, 11:52

Jeg irriteres over en dame jeg kender perifært, som har tabt sig nok 5-8 kg. Jeg var sammen med hende for måske et halvt år siden, og der spiste hun kager og flødeskum og alt hvad vi andre fik, men siden da har hun "set lyset" og det er skam dejligt for hende at hun taber sig. Men. Nu er hun begyndte at sælge et eller andet obskurt hjemmebrygget kosttilskud, krydret med historien om at andre også kan tabe 20 kg som hun har gjort.

Og jeg vil ikke sige noget, men uh hvor det irriterer mig.
Nej, hun har ved Gud ikke tabt sig 20 kg. Ja, hendes ben er blevet tyndere, faktisk ligner hun i sin form mere en kastanjefigur nu, for hendes ansigt og overkrop er stadig "runde", men arme og ben er meget tynde.
Og hvad det end er for et produkt hun sælger, så har hun opfundet, udviklet og testet det i under et halvt år. Det virker sgu lidt plat.
0

Tilbage til "Generelt"