Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Karkluden
Kort karma: 255
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2494

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 20. mar 2016, 21:32

Danseprinsesse skrev:Jeg synes daddelkugler smager helt fantastisk, men det er ikke ligefrem noget, jeg anser for at være specielt sundt.

Mayonaise bliver jo heller nødvendigvis "sundt", fordi den er lavet på økologiske gårdæg hjemhentet på gåben i en (hjemmelavet) pilefletkurv og koldpresset, økologisk, dansk rapsolie tappet på genbrugsflasker.

Det irriterer mig, når folk snakker om mad og sundhed, som om det er en sort/hvid verden. De er som regel på en gang hellige og dumme at høre på.

Den er nemlig irriterende begge veje. Både når dadelkugler, økomayo, kernebrød og juice bare er MEGAsundt uanset mængde. Men også når folk siger, at mørk chokolade, pesto og økomayo (fx) eller rugbrød ikke kan være en del af en sund og vægttabsfremmende kost. det kan det sagtens. Mængder, hyppighed og samlet antal kcal, people.
7
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1581
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14221

Indlægaf kidkomb » 21. mar 2016, 11:12

Crookshanks skrev:Min manglende evne til at klikke væk når jeg ser ordet "spoiler".

Jeg har nu læst spoilers for resten af sæsonen for 3 serier jeg følger med i simpelthen fordi jeg ikke kunne styre min nysgerrighed.
Hvis jeg først falder over et sted med info så bliver jeg ved med at vende tilbage. Hvornår lærer jeg det...

Billede

Velkommen i klubben. Jeg.kan.ikke.styre.mig :blush:
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 353
Likede indlæg: 5384

Indlægaf Lemonella » 21. mar 2016, 11:38

"Man skal ikke græde over spildt mælk", lyder en klog sætning.
Dog må jeg indrømme, at jeg blev rimelig irriteret, da jeg i vores køkkenskab, opdagede 2 store glas af min yndlings-karrysild bare stå der og ikke i køleskabet, hvor de, ifølge det der står på glasset, skal stå.
Kæresten købte dem lørdag formiddag og stillede dem, af uvisse årsager i skabet og ikke på køl.
Jeg tør sgu ikke servere dem for vores gæster i påsken. Jeg tør heller ikke selv spise dem. Slet ikke med mit, for tiden, ret sarte mave/tarm-system.
Tror bare de ryger ud. Tror også, at kæresten står til en skideballe når han kommer hjem.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1166
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10847

Indlægaf 2SHY » 21. mar 2016, 12:11

At alle linjer ved SKAT er optaget. Man kan ikke engang komme i kø til at snakke med nogen. Og nej jeg bliver ikke klogere af at læse på deres hjemmeside :sur:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 290
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 5100

Indlægaf HappyPaww » 21. mar 2016, 12:19

Lemonella skrev:"Man skal ikke græde over spildt mælk", lyder en klog sætning.
Dog må jeg indrømme, at jeg blev rimelig irriteret, da jeg i vores køkkenskab, opdagede 2 store glas af min yndlings-karrysild bare stå der og ikke i køleskabet, hvor de, ifølge det der står på glasset, skal stå.
Kæresten købte dem lørdag formiddag og stillede dem, af uvisse årsager i skabet og ikke på køl.
Jeg tør sgu ikke servere dem for vores gæster i påsken. Jeg tør heller ikke selv spise dem. Slet ikke med mit, for tiden, ret sarte mave/tarm-system.
Tror bare de ryger ud. Tror også, at kæresten står til en skideballe når han kommer hjem.

De skal ikke bare være på køl efter åbning måske?
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 541
Likede indlæg: 6501

Indlægaf dgd2007 » 21. mar 2016, 12:23

2SHY skrev:At alle linjer ved SKAT er optaget. Man kan ikke engang komme i kø til at snakke med nogen. Og nej jeg bliver ikke klogere af at læse på deres hjemmeside :sur:

Hæ-hæ ... ja, man bliver især desperat ved firmaer eller institutioner, hvor man lige forgæves har søgt på deres hjemmeside ... men dog trods alt har fundet et telefonummer, og så den enerverende vente-musik jævnligt bliver afbrudt af en venligt oplysende stemme, der siger: "Vidste du, at du kan finde oplysninger på vores hjemmeside ..." :genert:
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 21. mar 2016, 12:24

dgd2007 skrev:
2SHY skrev:At alle linjer ved SKAT er optaget. Man kan ikke engang komme i kø til at snakke med nogen. Og nej jeg bliver ikke klogere af at læse på deres hjemmeside :sur:

Hæ-hæ ... ja, man bliver især desperat ved firmaer eller institutioner, hvor man lige forgæves har søgt på deres hjemmeside ... men dog trods alt har fundet et telefonummer, og så den enerverende vente-musik jævnligt bliver afbrudt af en venligt oplysende stemme, der siger: "Vidste du, at du kan finde oplysninger på vores hjemmeside ..." :genert:

Det er sindssygt provokerende sådan noget
1

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 21. mar 2016, 12:24

HappyPaww skrev:De skal ikke bare være på køl efter åbning måske?

Ah, jeg synes, sådan noget plejer at stå på køl i butikken også. :gruble:
Men det står selvfølgelig på glasset.
0
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 21. mar 2016, 12:25

HappyPaww skrev:

Det tror jeg ikke. Der står "opbevares ved minimum 5 grader". Så de er nok ikke spiselige efter mindst 2 døgn i et køkkenskab.
1
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 21. mar 2016, 12:26

Lemonella skrev:
HappyPaww skrev:

Det tror jeg ikke. Der står "opbevares ved minimum 5 grader". Så de er nok ikke spiselige efter mindst 2 døgn i et køkkenskab.

Jeg ville også smide dem ud. Der er ikke nogen grund til at risikere at folk bliver syge
0

Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 21. mar 2016, 12:29

Lemonella skrev:Det tror jeg ikke. Der står "opbevares ved minimum 5 grader". Så de er nok ikke spiselige efter mindst 2 døgn i et køkkenskab.

Det var da for resten en fjoget tekst! Formentlig betyder det, at de skal i køleskab ... men reelt logisk betyder "minimum" jo, at de skal opbevares ved 5 grader eller højere!
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1581
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14221

Indlægaf kidkomb » 21. mar 2016, 12:31

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Det tror jeg ikke. Der står "opbevares ved minimum 5 grader". Så de er nok ikke spiselige efter mindst 2 døgn i et køkkenskab.

Det var da for resten en fjoget tekst! Formentlig betyder det, at de skal i køleskab ... men reelt logisk betyder "minimum" jo, at de skal opbevares ved 5 grader eller højere!

Hvis det er dét der står, så kan jeg godt forstå din kæreste ikke har sat dem i køleskabet.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 21. mar 2016, 13:06

kidkomb skrev:
dgd2007 skrev:

Hvis det er dét der står, så kan jeg godt forstå din kæreste ikke har sat dem i køleskabet.

Måske jeg skulle have haft brillerne på. Der skulle naturligvis stå "ikke højere end 5 grader". :)
2
I'm supposed to be me.
honeybee
Kort karma: 9
Likede indlæg: 107

Indlægaf honeybee » 21. mar 2016, 13:31

Det fjols til en bekendt jeg har. Kan INGEN indse, hvor meget vedkommende lyver?
En dag må karma altså gøre sit job..
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 708
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 10241

Indlægaf LadyFox » 23. mar 2016, 10:53

CBB's telefonsælgere. Jeg har lige haft en i røret, og samtalen gik ca. sådan her:

Mig: Jeg synes i ringer til mig hele tiden.
Ham: Aaarh. Det er 10 dage siden vi har ringet.
Mig: Ja? Og hvad med før det.
Ham: Jeg kan se vi ringede for ti dage siden, hvad hvis nu vi siger at hvis jeg kan tilbyde det billigere end du får det nu så....
Mig: I ringer til mig MINDST to gange om måneden, det er ret irriterende.
Ham: Jamen skal vi så ikke bare sige det er på tide at du takker ja?
Mig: Nej.
1
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"

Tilbage til "Generelt"