Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 462
Likede indlæg: 3436

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kommodedyret » 1. apr 2016, 08:23

Smiling_Goat skrev:Jeg skal være et sted i København kl. 14 i dag. Jeg tog en bus, der skulle ankomme kl. 13.15 i samme nabolag ca. (12 min. Gang.) Jeg tænkte, at det passede meget godt.

Nu har chaufføren så lige informeret om, at bussen ankommer 30 min. For sent.. Det er ikke engang den voldsomt irriterende del.. Det der virkelig irriterer mig er, at vi da holder 15 minutters pause på en eller anden gudsforladt rasteplads alligevel.

Jeg kunne dæleme godt have brugt de 15 minutter i København.

Her føler jeg som erfaren buspassager mellem Jylland/Sjælland, lige trang til at indskyde en forklarende bemærkning.
Jeg ville synes at det vat mega træls hvis der ikke blev holdt pause. Det gør de altid når de kører over broen. Primært for passagernes skyld, så man kan komme ud og ryge, gå på toilettet, købe mad/drikke, eller bare få sig en mundfuld frisk luft.

Jeg har prøvet een gang hvor chaufføren forsøgte at sløjfe pausen. Grunden var at han var blevet over en time forsinket, og skulle køre over broen i stedet for færgen. Der opstod hurtigt en proteststemning blandt passagerne, og han måtte føje sig.

Ydermere vil jeg mene at forsinkelser slet ikke er ualmindelige. Hvis jeg havde en aftale at nå, så ville jeg slet ikke turde binde an på at de overholdt køreplanen på minuttet. Jeg ville nok beregne 30 minutter ekstra i min plan.
1
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Smiling_Goat
Kort karma: 494
Likede indlæg: 6505

Indlægaf Smiling_Goat » 1. apr 2016, 09:03

Kommodedyret skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg skal være et sted i København kl. 14 i dag. Jeg tog en bus, der skulle ankomme kl. 13.15 i samme nabolag ca. (12 min. Gang.) Jeg tænkte, at det passede meget godt.

Nu har chaufføren så lige informeret om, at bussen ankommer 30 min. For sent.. Det er ikke engang den voldsomt irriterende del.. Det der virkelig irriterer mig er, at vi da holder 15 minutters pause på en eller anden gudsforladt rasteplads alligevel.

Her føler jeg som erfaren buspassager mellem Jylland/Sjælland, lige trang til at indskyde en forklarende bemærkning.
Jeg ville synes at det vat mega træls hvis der ikke blev holdt pause. Det gør de altid når de kører over broen. Primært for passagernes skyld, så man kan komme ud og ryge, gå på toilettet, købe mad/drikke, eller bare få sig en mundfuld frisk luft.

Jeg har prøvet een gang hvor chaufføren forsøgte at sløjfe pausen. Grunden var at han var blevet over en time forsinket, og skulle køre over broen i stedet for færgen. Der opstod hurtigt en proteststemning blandt passagerne, og han måtte føje sig.

Ydermere vil jeg mene at forsinkelser slet ikke er ualmindelige. Hvis jeg havde en aftale at nå, så ville jeg slet ikke turde binde an på at de overholdt køreplanen på minuttet. Jeg ville nok beregne 30 minutter ekstra i min plan.

Nu har jeg også vant til at køre mellem Jylland og Sjælland. Jeg gør det faktisk næsten hver weekend, og jeg har aldrig oplevet bussen være forsinket før. Det her er første gang, jeg ikke har kunnet regne med køreplanen.

Desuden er det da træls, at man ikke kan ryge en smøg eller få lidt frisk luft, hvis man har lyst, og ikke har travlt. Men nogen har noget, de skal nå, og jeg kunne aldrig finde på at stille mig på bagben og kræve frisk luft i en situation, hvor vi er så forsinkede. Simpelthen af hensyn til dem, der skal nå noget. Nogle gange er man nødt til at gøre noget, der er træls. At gå glip af et kvarters frisk luft, kunne være én af dem.
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 462
Likede indlæg: 3436

Indlægaf Kommodedyret » 1. apr 2016, 09:21

Smiling_Goat skrev:
Kommodedyret skrev:

Nu har jeg også vant til at køre mellem Jylland og Sjælland. Jeg gør det faktisk næsten hver weekend, og jeg har aldrig oplevet bussen være forsinket før. Det her er første gang, jeg ikke har kunnet regne med køreplanen.

Desuden er det da træls, at man ikke kan ryge en smøg eller få lidt frisk luft, hvis man har lyst, og ikke har travlt. Men nogen har noget, de skal nå, og jeg kunne aldrig finde på at stille mig på bagben og kræve frisk luft i en situation, hvor vi er så forsinkede. Simpelthen af hensyn til dem, der skal nå noget. Nogle gange er man nødt til at gøre noget, der er træls. At gå glip af et kvarters frisk luft, kunne være én af dem.

Nå okay, der er vi så åbenbart forskellige. Jeg kunne ikke drømme om at forvente at en hel bus sløjfede pausen til at ryge/købe mad/toilet, bare pga min personlige planlægning.
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1268

Indlægaf Pixie88 » 1. apr 2016, 10:06

At en cheesecake smager bedst, 10-12 timer efter den er bagt :rulle: Vil æde den NU NU NU!
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 786
Likede indlæg: 10643

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. apr 2016, 11:25

Den måde, hvorpå Rasmus Tantholdt vader rundt på det ødelagte oldtidsmuseum i Palmyra.

Jeg kan godt forstå, at det er en nyhedshistorie, og at vi skal se den slags, men det gør det ikke ok gå rundt uden at se, hvor man træder, fordi man skal kigge ind i kameraet samtidig, eller at røre ved stumperne af de ødelagte statuer.
3
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 357
Likede indlæg: 4173

Indlægaf Novella » 1. apr 2016, 11:45

Aprilsnarre. Der er bare ingen sjove tilbage. A..Ha. ...Ha... nah.

Det er nok bare mig, der er en gammel sur mand.
6
Smiling_Goat
Kort karma: 494
Likede indlæg: 6505

Indlægaf Smiling_Goat » 1. apr 2016, 12:59

Kommodedyret skrev:
Smiling_Goat skrev:
Kommodedyret skrev:

Nå okay, der er vi så åbenbart forskellige. Jeg kunne ikke drømme om at forvente at en hel bus sløjfede pausen til at ryge/købe mad/toilet, bare pga min personlige planlægning.

Jeg sagde heller ikke, at jeg forventer, at andre gør det. Jeg fortalte, hvad jeg selv ville gøre hvis muligt.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 612
Likede indlæg: 5279

Indlægaf ManicNinja » 1. apr 2016, 14:24

At jeg skal arbejde hele weekenden i dette skønne vejr. Suk. Lukkevagt fredag op til arbejdsweekend er altid værste vagt i hele turskiftet. Fordi hele afdelingen genlyder af "god weekend". Visse af dem altid fra de heldige, der har forlænget weekenden med en dag eller to.

Tager hævn næste weekend! :D
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 583
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10975

Indlægaf icelady » 1. apr 2016, 14:41

Novella skrev:Aprilsnarre. Der er bare ingen sjove tilbage. A..Ha. ...Ha... nah.

Det er nok bare mig, der er en gammel sur mand.

Så vil jeg være en sur, gammel dame :D

Jeg har set een, som jeg synes var sød. Ikke engang sjov, men bare sød.

Resten er bare såen "Nåeh? :forvirret: Er det meningen vi skal grine nu?"
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 583
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10975

Indlægaf icelady » 1. apr 2016, 14:43

Og så irriterer det mig, at jeg er blevet forkølet og har ondt i halsen.!

Især at jeg nyser. For hver gang, giver det et jag i ryggen, som gør ondt ad helvede til. Så jeg ligner nærmest Quassimodo når jeg nyser, for at lindre rykket i ryggen. :rulle:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 962
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 1. apr 2016, 15:49

At finde et brev i postkassen, hvor der står "job til førtidspensionister" med mit navn på. Eller næsten. For mit navn var ikke stavet rigtigt. Der var en slåfejl i starten af efternavnet (a la xxxx Dvendsen i stedet for xxxx Svendsen). Det var endda skrevet på at klistermærke, som skulle sættes på kuverten, så det burde være blevet opdaget. For det første er jeg overhovedet ikke interesseret i sådan et brev, for jeg har ikke helbred til at kunne arbejde. Andre kan have det anderledes, så jeg kan godt se, at sådan et brev kan være relevant for nogle, selvom det ikke er for mig. Men jeg har ikke brug for, at der står "Job til førtidspensionister" udenpå, så posten og andre, der ser brevet nu ved, at jeg er førtidspensionist. Det er ikke noget, jeg skammer mig over, men jeg vil gerne selv bestemme, hvem der ved det. Og det rager ærlig talt ikke vores postbud.
16
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1436

Indlægaf Sophies-mor » 1. apr 2016, 19:46

Jeg missede et webinar i går, som jeg havde glædet mig vildt meget til.
En kombination af, at barnet ikke lagde sig, som jeg havde bedt om, men kom rendende pænt længe og andre omstændigheder.
Men ÆV!
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1229
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10472

Indlægaf kidkomb » 1. apr 2016, 22:43

Folk der ikke har indstillet deres billygter ordentligt, så de peger for meget opad og derved blænder de andre bilister.
Og jeg gider IKKE at høre deres argumenter om, at de ikke ser så godt i mørke, så de er altså nødt til det.
WTF??
Nej du er ikke nødt til at gøre noget ulovligt og blænde andre bilister! Du kan lade være med at køre bil i mørke.
Jeg er ligeglad med om du "så ikke kan komme nogen steder jo"
Fuldstændig iskold.
Forbandede tudefjæs. Så bliv hjemme, hvis du ikke er gammel nok til at tage det offentlige alene.
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 786
Likede indlæg: 10643

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. apr 2016, 22:52

Pussikat82 skrev:At finde et brev i postkassen, hvor der står "job til førtidspensionister" med mit navn på. Eller næsten. For mit navn var ikke stavet rigtigt. Der var en slåfejl i starten af efternavnet (a la xxxx Dvendsen i stedet for xxxx Svendsen). Det var endda skrevet på at klistermærke, som skulle sættes på kuverten, så det burde være blevet opdaget. For det første er jeg overhovedet ikke interesseret i sådan et brev, for jeg har ikke helbred til at kunne arbejde. Andre kan have det anderledes, så jeg kan godt se, at sådan et brev kan være relevant for nogle, selvom det ikke er for mig. Men jeg har ikke brug for, at der står "Job til førtidspensionister" udenpå, så posten og andre, der ser brevet nu ved, at jeg er førtidspensionist. Det er ikke noget, jeg skammer mig over, men jeg vil gerne selv bestemme, hvem der ved det. Og det rager ærlig talt ikke vores postbud.

I det hele taget finder jeg tankegangen bag sådan et brev upassende.
Job til førtidspensionister er en indsats, der kan bringes på banen i de konkrete tilfælde, hvor det giver mening, ikke noget, man sender ud med spredehagl. Slet ikke når man tænker på, hvor svært det er at blive førtidspensioneret.
Tænk et ramaskrig der ville lyde, hvis man lige rundsendte sådan et brev til alle folkepensionister.
4
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3841

Indlægaf dgd2007 » 2. apr 2016, 01:04

DetSorteCirkus skrev:Den måde, hvorpå Rasmus Tantholdt vader rundt på det ødelagte oldtidsmuseum i Palmyra.

Jeg kan godt forstå, at det er en nyhedshistorie, og at vi skal se den slags, men det gør det ikke ok gå rundt uden at se, hvor man træder, fordi man skal kigge ind i kameraet samtidig, eller at røre ved stumperne af de ødelagte statuer.

Det så heldigvis ud til, at de ting, han var ved at jokke på, kun var gipsafstøbninger ;)

Men jeg tror faktisk, det var David Attenborough, der i sin til opfandt det der med at komme gående :) Siden har næsten alle journalister gjort det slavisk.
1

Tilbage til "Generelt"