Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2124

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Danseprinsesse » 17. apr 2016, 15:46

Rosa Espinosa skrev:
Smiling_Goat skrev:
Lykke skrev:Når folk beder om deres licenspenge retur. Jamen hvad regner man med? At DR laver programmer som skal ramme hver og en af danskernes smag?!

Neej, men laver de noget, der rammer andet end de midaldrende og opefter? Sådan helt ærligt. Hvor mange under 40 år ser DR's programoversigt igennem og finder noget, hvor de tænker: "DET skal jeg bare se!"?

Mon ikke DR er lidt opmærksomme på, at den yngre generation i høj grad streamer, og ikke gider have deres TV-aften defineret af en TV-kanal, og derfor målretter DR, deres programflade den gruppe af befolkningen, der stadig ser ordinært TV, fordi de enten ikke har fået øjnene op for streaming eller ikke kan finde ud af det?

Det tror jeg helt ærligt. Andet ville være virkelig dumt.

Jeg gør! Jeg elsker DR's programmer og er glad for at man har dem, i stedet for hvad man fx kan finde på Tv2 eller Tv3, hvor man ofte bare føle man bliver dummere.

Jeg gør også.
Vi har valgt tv-pakke helt fra, fordi vi ikke har lyst eller behov for at se, hvad der vises på TV2, TV3, etc.
Men DR vil jeg på ingen måde undvære, det ser vi gennem en digital modtager eller streamer det. Jeg synes både DR1, DR2, DRK og DR3 indeholder mange programmer, som jeg aktivt tilvælger. Ramasjang forestiller jeg mig også, at vi bliver glade for inden for de næste år.

Jeg sætter meget pris på at kunne se tv uden at blive bombarderet med reklamer - og jeg sætter det endnu mere højt, at jeg kan undgå reklamer, når mit barn skal se tv. Det alene giver DR en kæmpe eksistensberettigelse, synes jeg.
5
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 721

Indlægaf Lykke » 17. apr 2016, 15:49

Smiling_Goat skrev:
Lykke skrev:Haha jeg elsker Hammerslag. Kender jeg egentlig mange som gør.

Bare af interesse, er der så en aldersspredning på dem? Eller er de alle over 45 år?

Det kunne jo være meget godt at vide, hvis jeg bare render rundt med en fordom.

De er alle omkring min alder, med et spænd mellem 24-30 år ca.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 17. apr 2016, 15:49

Smiling_Goat skrev:
Lykke skrev:Haha jeg elsker Hammerslag. Kender jeg egentlig mange som gør.

Bare af interesse, er der så en aldersspredning på dem? Eller er de alle over 45 år?

Det kunne jo være meget godt at vide, hvis jeg bare render rundt med en fordom.

Jeg har elsket Hammerslag de sidste 15 år mindst, dvs. siden jeg var teenager.
Mange af mine jævnaldrende venner (30-40) + yngre familiemedlemmer (25-30) ser det fast, det er endda noget vi kan finde på at have som samtaleemne.
6
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6120

Indlægaf LadyFox » 17. apr 2016, 15:53

Jeg forstår bare ikke hvorfor man nødvendigvis skulle være klogere fordi at ser Forbrydelsen eller Krøniken frem for Bones eller NCIS?
5
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3462

Indlægaf dgd2007 » 17. apr 2016, 15:53

Danseprinsesse skrev:[...]
Jeg sætter meget pris på at kunne se tv uden at blive bombarderet med reklamer - og jeg sætter det endnu mere højt, at jeg kan undgå reklamer, når mit barn skal se tv. Det alene giver DR en kæmpe eksistensberettigelse, synes jeg.

Det bestræber sig til gengæld for at lave reklamer for deres egne udsendelser, der er lige så enerverende som almindelige reklamer :D

(Men det kan selvfølgelig være, du ikke får dem med, når du streamer).
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 17. apr 2016, 16:01

dgd2007 skrev:
Danseprinsesse skrev:[...]

Det bestræber sig til gengæld for at lave reklamer for deres egne udsendelser, der er lige så enerverende som almindelige reklamer :D

(Men det kan selvfølgelig være, du ikke får dem med, når du streamer).

Der skal jo være kunstpauser, så man kan hente friske forsyninger. :)

Jeg synes nu heller ikke programreklamer er tilnærmelsesvis så frygtelige som produktreklamer - måske fordi jeg som regel er interesseret i de programmer, de reklamerer for (med undtagelser selvfølgelig).
Bortset fra det, så sender DR selvfølgelig også programmer, hvor jeg hellere vil gnave min ene arm af end at kigge på dem, f.eks. Bonderøven og en del af serierne på DR3. Men det ændrer nu ikke på, at det er de eneste kanaler, jeg ikke synes, jeg kan undvære.
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Novella » 17. apr 2016, 16:10

dgd2007 skrev:
Novella skrev:Det forstår jeg fandme godt.
[...]

Hvad forstår du godt? At der er like-mæssig kønsdiskrimination eller hur? :gruble:

Jeg forstår godt, at det irriterer advokaten. Jeg tror heller ikke, at det ville blive stillet omvendt op - flot at du forlod hende, mand :gogo: For kvinder er blide sårbare væsner, som skal støttes, ikke? Det bliver jeg også lidt træt af.
5
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 292
Likede indlæg: 4468

Indlægaf Rosa Espinosa » 17. apr 2016, 16:10

Plus det er sjovt at råbe til tv'et "5.000.000 millioner for en skotøjsæske! For de penge kan man få et slot, plus en voldgrav i vores by!".

Derudover 70'er arkitektur. Man behøver ikke sige mere :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5955

Indlægaf Smiling_Goat » 17. apr 2016, 16:48

Ooooog nu overvejer jeg at se Hammerslag...
1
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4289

Indlægaf Flora » 17. apr 2016, 17:04

Smiling_Goat skrev:Ooooog nu overvejer jeg at se Hammerslag...

Billede

:D
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 17. apr 2016, 18:17

Smiling_Goat skrev:
Neej, men laver de noget, der rammer andet end de midaldrende og opefter? Sådan helt ærligt. Hvor mange under 40 år ser DR's programoversigt igennem og finder noget, hvor de tænker: "DET skal jeg bare se!"?

Mon ikke DR er lidt opmærksomme på, at den yngre generation i høj grad streamer, og ikke gider have deres TV-aften defineret af en TV-kanal, og derfor målretter DR, deres programflade den gruppe af befolkningen, der stadig ser ordinært TV, fordi de enten ikke har fået øjnene op for streaming eller ikke kan finde ud af det?

Cwap, jeg skulle lige til at skrive, at jeg da jævnligt ser DR, men så kom jeg i tanke om, at jeg lige er fyldt 40, så jeg passer jo også i målgruppen jf. din analyse. :(
3
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9732

Indlægaf kidkomb » 17. apr 2016, 18:42

Jeg vil for god ordens skyld sige, at jeg generelt synes at DR løfter deres opgave mht folkeoplysning på en tilfredsstillende måde.
De havde lige nogle sløje år i 0'erne, men de er virkelig kommet efter det.
Jeg synes dog at licens bør være over skatten. Det er uhensigtsmæssigt at det for mange føles som en stor ekstraudskrivning.
6
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 169
Likede indlæg: 894

Indlægaf Æble » 17. apr 2016, 18:46

sigge skrev:
Smiling_Goat skrev:

Cwap, jeg skulle lige til at skrive, at jeg da jævnligt ser DR, men så kom jeg i tanke om, at jeg lige er fyldt 40, så jeg passer jo også i målgruppen jf. din analyse. :(

Samme her :lol: Tænkte at jeg kan da godt lide DR og jeg er OVERHOVEDET ikke 40, indtil jeg kom i tanke om at der ikke er så langt igen fra 38 til 40.
1
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 433

Indlægaf Minionine » 17. apr 2016, 19:17

Jeg synes nu, at DR3 har nogle ret gode og morsomme programmer til den yngre befolkning. Jeg ser det som regel ikke "live", men streamer gerne forskellige DR3 programmer :) Og til børnene er der Ramasjang? Kender dog ikke kvaliteten på den kanal.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10356

Indlægaf icelady » 17. apr 2016, 19:35

Smiling_Goat skrev:Ooooog nu overvejer jeg at se Hammerslag...

Du kan se dem på DRs side :D

Min yngste knægt på 21 og hans kæreste ser meget DR.
Han sagde på et tidspunkt "DR (også DR2, DR3 og DRK) er for min hjerne. TV3 og de andre er for min fornøjelse."
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"