Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kattefjæs » 19. apr 2016, 16:32

Folk som bruger enorme mængder parfume/aftershave når de skal være sammen med andre mennesker i længere tid i lukkede rum.... Arrrghhhhhhh.
9
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3111

Indlægaf Rakel » 19. apr 2016, 17:11

At friske æg er umulige at pille.
4
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 290
Likede indlæg: 4448

Indlægaf Rosa Espinosa » 19. apr 2016, 17:51

Smagen af nelliker efter tandlægebesøg i dag. Hader den smag :badr:
2
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
tjald62
Kort karma: 46
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 492

Indlægaf tjald62 » 19. apr 2016, 19:01

Ser NCIS sæson 9 og når de skriver årstal så skriver de ikke 1999 i teksten, men 1.999 det er så fucking wrong :cuss:
1
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 19. apr 2016, 19:13

Delfin skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:At når en kvinde forlader sin mand, fordi han har fået en blodprop og hverdagen og samlivet bliver lidt svært, så hyldes hun på de sociale medier som en der tør træffe modige beslutninger. http://livsstil.tv2.dk/samliv/2016-04-1 ... eskaerende

Men når det er en mand, der forlader sin kræftsyge kone efter den 38. kemobehandling, så er han et kynisk, egoistisk svin, der hænges ud i medierne.
http://www.etik.dk/medieetik/medier-udr ... -til-skurk

Jeg tror ikke, det er en mand/kvindeting i dette tilfælde. Jeg tror, det handler om sygdommens art og fremtidsudsigterne.

Jeg tvivler. Det er langt fra første gang - på tværs af emner - at jeg ser kvindens beslutning beskrevet med den slags positive vendinger, og mandens samme principielle beslutning med dens slags negative vendinger. Og stort set altid i situationer, der er relateret til køn eller hvordan man som det ene eller det andet køn forventes at gøre.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 19. apr 2016, 19:31

Advocatus-Diaboli skrev:
Delfin skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:At når en kvinde forlader sin mand, fordi han har fået en blodprop og hverdagen og samlivet bliver lidt svært, så hyldes hun på de sociale medier som en der tør træffe modige beslutninger. http://livsstil.tv2.dk/samliv/2016-04-1 ... eskaerende

Men når det er en mand, der forlader sin kræftsyge kone efter den 38. kemobehandling, så er han et kynisk, egoistisk svin, der hænges ud i medierne.

Jeg tror ikke, det er en mand/kvindeting i dette tilfælde. Jeg tror, det handler om sygdommens art og fremtidsudsigterne.

Jeg tvivler. Det er langt fra første gang - på tværs af emner - at jeg ser kvindens beslutning beskrevet med den slags positive vendinger, og mandens samme principielle beslutning med dens slags negative vendinger. Og stort set altid i situationer, der er relateret til køn eller hvordan man som det ene eller det andet køn forventes at gøre.

Jeg oplevede, at rigtig mange mennesker, dog mest kvinder, der havde en temmelig negativ holdning til, at jeg gik fra min mand.

Jeg ville ikke fortælle, hvorfor jeg ville skilles. Jeg mente ikke jeg skyldte andre en forklaring, men hold nu op, hvor det skabte negative kommentarer fra folk og igen, mest kvinder.

Alle mente jo, at manden var syg og jeg ikke kunne være bekendt, at gå fra ham. Han var ikke syg, eller jo det var han, han kunne bare ikke selv se det.
Det er vel en sygdom, at drikke en flaske vodka, en flaske portvin plus det løse, om dagen.

Havde jeg fortalt folk sandheden, havde reaktionerne nok været anderledes.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 19. apr 2016, 19:34

Advocatus-Diaboli skrev:
Delfin skrev:

Det bestrider jeg ikke.
Men lige her var min tankerække; En kræftsygdom som i sig selv er en sygdom, der trækker masser af medfølende opmærksomhed, og så oven i hatten er det en kendt, og af mange afholdt tv-personlighed, hvis sygdomsforløb der har været skrevet om flere gange i medierne. Og måske forargelsen: "Kunne han ikke lige vente, til hun var død, når døden ligger tæt på?", sat op mod en partner, der skal være hjælper for et meget forandret menneske de næste mange år, eller skulle hun være forpligtet til døden? Det er man jo ellers ikke i parforhold, medmindre man tager bryllupsritualet meget seriøst.
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2333

Indlægaf Studsgaard » 20. apr 2016, 05:57

At jeg har ringet (ingen svarede) og skrevet på to forskellige cykkel annoncer på gul og gratis, men der kommer ingen svar tilbage. Så er folk sku da ikke intresseret i at sælge sine ting.
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3767

Indlægaf Novella » 20. apr 2016, 06:16

At jeg nu får en rykker for opnotering hos AAB. Jeg får to regninger hvert år - en via betalingsservice, som betales automatisk, og en på girokort. Det er selvfølgelig en fejl, som burde kunne rettes, men jeg er bange for at bede dem slette den ene, fordi jeg vil vædde på, at jeg så ryger helt ud af systemet. Derfor betaler jeg troligt de 115 kr hvert år, selv om de også bliver betalt automatisk. Jeg hader girokort.
0
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 20. apr 2016, 06:44

Facebook-prædikanter irriterer mig grænseløst.
2
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5765

Indlægaf Animi » 20. apr 2016, 15:45

Folk der har meget generaliserende holdninger omkring antallet af børn man "må" få.
Vælger man kun at få et barn, er man ekstremt egoistisk der fratager barnet det mest fantastisk i hele verden. Og selvom jeg ikke selv ville have undværet mine søskende for noget som helst, betyder et jo ikke at alle enebørn har en ensom lortebarndom eller er egoistisk og selvcentreret.
Vælger man at få mere end 3 børn, er man også egoistisk og svigter med garanti sine børn, for hvordan kan man nogensinde give dem alle nok kærlighed. Denne her rammer mig selvfølgelig nok meget, fordi jeg selv kommer fra en stor søskendeflok, og der er lige nogen der skal vove på at fortælle mig at mine forældre har svigtet mig, når de absolut ikke kender til min barndom.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 655

Indlægaf Jailbird » 20. apr 2016, 15:50

Animi skrev:Folk der har meget generaliserende holdninger omkring antallet af børn man "må" få.
Vælger man kun at få et barn, er man ekstremt egoistisk der fratager barnet det mest fantastisk i hele verden. Og selvom jeg ikke selv ville have undværet mine søskende for noget som helst, betyder et jo ikke at alle enebørn har en ensom lortebarndom eller er egoistisk og selvcentreret.
Vælger man at få mere end 3 børn, er man også egoistisk og svigter med garanti sine børn, for hvordan kan man nogensinde give dem alle nok kærlighed. Denne her rammer mig selvfølgelig nok meget, fordi jeg selv kommer fra en stor søskendeflok, og der er lige nogen der skal vove på at fortælle mig at mine forældre har svigtet mig, når de absolut ikke kender til min barndom.

Og vælger du ikke at få nogen er du også egoistisk :D
2
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5765

Indlægaf Animi » 20. apr 2016, 15:55

Jailbird skrev:
Animi skrev:Folk der har meget generaliserende holdninger omkring antallet af børn man "må" få.

Og vælger du ikke at få nogen er du også egoistisk :D

Haha præcis Ahmen altså, man kan jo heller aldrig gøre noget rigtigt :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1982

Indlægaf lillebjoern » 20. apr 2016, 16:11

Pandesteg skrev:At jeg har en sang på hjernen og kan bare IKKE finde den på Spotify. Mest af alt fordi jeg ikke kan huske andet end at det er i dancegenren og med en man der nærmest jodler. :sur:

https://www.youtube.com/watch?v=tVj0ZTS4WF4 ? :fløjt:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2680

Indlægaf POCKETKITTEN » 20. apr 2016, 16:25

Når folk trækker vejret virkelig højt, fordi de har høretelefoner i. Har lige siddet sammen med to fra min studiegruppe, der nærmest sad og stønnede i flere timer.
1
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt

Tilbage til "Generelt"