Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 656

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Jailbird » 16. maj 2016, 06:53

At ingen forums har ignorefunktioner som virker optimalt. F.eks. at man skal glo på oprettede tråde fra vedkommende debattør :wacko:
0
Brugeravatar
Chatsy
Kort karma: 45
Likede indlæg: 670

Indlægaf Chatsy » 16. maj 2016, 09:26

Min ævlende kollega er uforbederlig!

Hun har ellers lært at snakke mindre til mig efter vi havde et sammenstød, hvor hun mente, hun skulle bestemme, hvordan jeg skulle gøre mit arbejde og kom med mærkelige "trusler" for at banke mig på plads, men hvor det hele faldt til jorden, da jeg var mere end klar til at følge hendes "trusler" til dørs (bl.a. at blive uvenner med mig - ja tak! - og at så må jeg jo stå med arbejdsområdet HELT selv - JA TAK!!) - selvom hun med tiden nok har glemt, hvorfor hun ikke skulle belemre mig med hendes ævl og kævl, for hun er begyndt at snakke til mig om alt muligt ligegyldigt igen, selvom det betyder, at hun afbryder mit arbejde. Det stopper dog hurtigt, når jeg ikke kigger på hende og allernådigst svarer "hmm". Vi er flere, der er trætte af hendes snak, for hun afbryder også de andres arbejde for at snakke om ligegyldigheder eller om ting, som hun har fortalt os flere gange før, så det ender nok med en timeout med hende på et tidspunkt. Vi har haft APV, hvor flere har omtalt "for meget snak" og "for mange afbrydelser", så vi venter og ser, hvordan det bliver grebet an.

Men det slutter ikke der, næh nej. Hidtil er jeg den eneste, der har gjort det klart for hende, at jeg ikke gider hendes kaffeklubsagtige adfærd, jeg er på arbejde for at arbejde, ikke for at være hendes støttepædagog og selv dét har hun svært ved at finde ud af, når hun stadig har perioder, hvor hun opsøger mig. Nogen gange er det med faglige spørgsmål, men det ryger fløjten, når hun afbryder mig, når jeg er ved at svare for at give sit eget bud på, hvad svaret kunne være, hvor jeg så ender med at gå min vej. De andre viser sig fra deres flinke side og lader hende snakke, hvor de bagefter snakker indbyrdes om, hvor trætte de er af hende. Så indtil videre er jeg den "stride" fordi jeg ikke viser mig fra den flinke side længere, selvom jeg stadig kæmper med at melde klart ud, fordi jeg ofte er i tvivl om, hvornår det er rimeligt at bide fra mig, fordi jeg efterhånden er så irriteret på hende at selv hendes vejrtrækning giver mig fnidder. Når hun afbryder mig er det dog heldigvis en god undskyldning for at bede hende om at lade mig være. Til pauserne tager hun ofte ordet og der kan man jo ikke bede hende om at tie stille, så der søger jeg enhver mulighed for at komme for sent til pause eller helt undgå det, så jeg kan få fred, fordi jeg ikke gider høre hele hendes livshistorie for halvtredsenstyvende gang. Hænder det at andre prøver at fortælle om noget skal hun nok bryde ind for at fortælle om noget lignende, som hun har oplevet - eller kender nogen, som kender nogen, der har oplevet noget tilnærmelsesvist tilsvarende.
Fordi hun ikke kan få så meget kontakt til mig via snak, har hun besluttet sig for at fratage mig muligheden for selv at kunne sige noget til de andre. Vi har lidt kørende med, at hvis vi gør et pokkers godt salg eller har haft en rigtig god kundeoplevelse så fortæller vi det til resten ved næstkommende mulighed for at dele oplevelsen. Jeg har især haft mange gode ekspeditioner på det seneste men muligheden for at dele disse med de andre blev ødelagt, da de andre kollegaer fortalte mig, idet jeg var ved at fortælle, at "det har [ævlende kollega] allerede fortalt". Fedt?!

Jeg tror ikke, at kollegaen gør det af trods eller for at "give igen", men hun har simpelthen sådan et desperat behov for at gøre sig selv interessant, at det er ligegyldigt om det så er om sig selv eller andre, bare hun får lov til at snakke. Hold nu kæft, hvor er hun belastende.

[/luft]
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4449

Indlægaf Rosa Espinosa » 16. maj 2016, 10:47

Denne kommentar på Facebook, til et indlæg vedrørende mulighederne for, at Disney-filmen Frozen skal indeholde et lesbisk par.

"Jeg forstår ikke hvorfor man skal ødelægge den der naturlige prinsesse drøm som de fleste piger kender til - Prinsen på en hvide hest, hvorfor skal den pludselig udskiftes til at nogen skal være til sit eget køn"

Naturlige!? Det er jo netop ikke en naturlig drøm, det er en som trækkes ned over hovedet på piger, af blandt andet Disney.
10
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Lisva
Kort karma: 18
Likede indlæg: 393

Indlægaf Lisva » 16. maj 2016, 11:04

Det irriterer mig helt afsindigt, at jeg skal zigzagge rundt i gågaden, hvis jeg vil undgå at støde sammen med alle de mennesker, der går og kigger på deres telefon. :evil:
7
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 16. maj 2016, 12:04

At folk skal være sådan nogle fjolser når man forsøger at sælge noget på dba eller fb. Ej men det er jo konsekvent at der skal skambydes eller misforstås. Læs dog annoncen, menneske! :nerve: :rulle: :træt3:
6
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3451

Indlægaf dgd2007 » 16. maj 2016, 12:08

Fio skrev:At jeg ikke kan finde ud af at rette i et indlæg, uden at citere mig selv.

Jeg ved ikke, om telefonversionen er anderledes, men jeg har både en "quote"-knap og en rediger-knap (med en lille blyant på).
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6058

Indlægaf LadyFox » 16. maj 2016, 12:16

At butikkerne har lukket igen idag - jeg magter ikke døgn netto :(
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 16. maj 2016, 14:41

For år tilbage der brækkede jeg nogle knogler i min fod, det voksede fint sammen og alt var godt. Og er det stadig for det meste, men hvert eneste evige år når temperaturen stiger så får jeg smert i den fod, det føles lidt som noget sætter sig fast. Det irriterer mig fordi jeg er ret afhængig af min bevægelighed, men den fod er sateme svær at gå på når den låser sig fast hele tiden :boo: .
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 18
Likede indlæg: 177

Indlægaf Tiger » 16. maj 2016, 15:58

LadyFox skrev:At butikkerne har lukket igen idag - jeg magter ikke døgn netto :(

Vores Døgn-netto var ryddet for varer kl. 14.30 :8: Vi blev så irriterede at vi gik igen og handlede andetsteds ;) Jeg håber du havde mere held med det :kram:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 16. maj 2016, 16:07

Tiger skrev:
LadyFox skrev:At butikkerne har lukket igen idag - jeg magter ikke døgn netto :(

Vores Døgn-netto var ryddet for varer kl. 14.30 :8: Vi blev så irriterede at vi gik igen og handlede andetsteds ;) Jeg håber du havde mere held med det :kram:

Der var heldigvis vare i begge vores (igår og idag) vi ligger lige mellem 2. Men jeg bryder mig ikke om stemningen i nogen af butikkerne, og endnu mindre om deres meget begrænsede sortiment. Jeg. HADER. døgn. netto!!!
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2334

Indlægaf Studsgaard » 16. maj 2016, 16:12

LadyFox skrev:
Tiger skrev:

Der var heldigvis vare i begge vores (igår og idag) vi ligger lige mellem 2. Men jeg bryder mig ikke om stemningen i nogen af butikkerne, og endnu mindre om deres meget begrænsede sortiment. Jeg. HADER. døgn. netto!!!

Når jeg læser sådan noget jer er jeg så glad for at bo i en lille by, med både daglig brugs og en stor spar, og de har åbent altid (ca :D )
4
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 16. maj 2016, 16:14

At der INTET ligger i nærheden, der har helligdagsåbent. Man skal 3 km væk, og det gider jeg ikke gå for småting. Det er bare træls.
0
x
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 16. maj 2016, 17:12

Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:
Tiger skrev:

Når jeg læser sådan noget jer er jeg så glad for at bo i en lille by, med både daglig brugs og en stor spar, og de har åbent altid (ca :D )

Jeg bor med Dagli' Brugsen, Meny, Fakta, Lidl, Netto, Føtex, Rema1000, Irma og de to døgnnettoer inden for meget overskuelig afstand, og det er kun Døgn Netto der har åbent i går og i dag. Det er ikke altid en fordel at bo i hovedstaden.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 16. maj 2016, 17:18

Min Aldi som ligger to minutters gang herfra har haft åbent i dag :banan:

(og det er altså ikke fordi det irriterer mig, bare en kommentar til ovenstående indlæg, ik. :genert: )
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 16. maj 2016, 17:36

Det irriterer mig vildt meget at hele landet går i stå, bare fordi der er helligdag på menuen.
3
Gulvaber er også mennesker.

Tilbage til "Generelt"