Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 950
Likede indlæg: 13166

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 31. maj 2016, 10:24

At alt muligt pludselig er en rejse. Jeg har nævnt det før, og det er kun blevet værre siden.
Et vægttab er en rejse.
En uddannelse er en rejse.
At overvinde sygdomme er en rejse.
I går hørte jeg noget i radioen med en der havde haft brækket sit ben, og journalisten spurgte ham hvordan den rejse havde været.
8
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 655
Likede indlæg: 5439

Indlægaf ManicNinja » 31. maj 2016, 10:39

kidkomb skrev:
Kattefjæs skrev:
Sukisaki skrev:At flere og flere skriver "selvskab" når de mener selskab.
Jeg ved godt at stavning ikke er lige let for alle, men det lader til at lige denne her fejl, sniger sig ind flere og flere steder.. Og det gør ondt i mine øjne!

JA! Og "tildens" i stedet for "tendens".... Men den som pisser mig mest af lige nu; "Pga. af". :nej:

På begrund af.....
NEEEEJ!

Nemlig. Nøøøøj, alle mine fordomme klør. På én gang.

Folk må i øvrigt også gerne holde op med at tro, at "på grund af" kan sidestilles og bruges på samme måde som 'fordi':
Hun går hjem fra job på grund af hun har ondt i halsen.

Nej. Hun går hjem fra job, fordi hun har ondt i halsen. Eller: Hun går hjem fra job pga. sygdom.
Senest rettet af ManicNinja 31. maj 2016, 11:50, rettet i alt 1 gang.
4
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 31. maj 2016, 10:43

kidkomb skrev:Den sætning giver mig blodudtrækninger bare jeg tænker på den :sur:

Oprigtigt ment og på ingen måde "spydigt" spørgsmål: Hedder det ikke 'blodudtrædninger'? Eller er der et ord her, jeg ikke kender?
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 31. maj 2016, 10:44

Dirtylittledevil skrev:At alt muligt pludselig er en rejse. Jeg har nævnt det før, og det er kun blevet værre siden.
Et vægttab er en rejse.
En uddannelse er en rejse.
At overvinde sygdomme er en rejse.
I går hørte jeg noget i radioen med en der havde haft brækket sit ben, og journalisten spurgte ham hvordan den rejse havde været.

Hvordan var din seneste rejse i supermarkedet, Dørti? :P
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1276

Indlægaf Kattefjæs » 31. maj 2016, 11:12

ManicNinja skrev:[youtubeapp][/youtubeapp]
kidkomb skrev:
Kattefjæs skrev:
Sukisaki skrev:At flere og flere skriver "selvskab" når de mener selskab.
Jeg ved godt at stavning ikke er lige let for alle, men det lader til at lige denne her fejl, sniger sig ind flere og flere steder.. Og det gør ondt i mine øjne!

JA! Og "tildens" i stedet for "tendens".... Men den som pisser mig mest af lige nu; "Pga. af". :nej:

På begrund af.....
NEEEEJ!

Nemlig. Nøøøøj, alle mine fordomme klør. På én gang.

Folk må i øvrigt også gerne holde op med at tro, at "på grund af" kan sidestilles og bruges på samme måde som 'fordi':
Hun går hjem fra job på grund af hun har ondt i halsen.

Nej. Hun går hjem fra job, fordi hun har ondt i halsen. Eller: Hun går hjem fra job pga. sygdom.

Ja!!!!! Der er forskel på fordi og pga. og de kontekster, som de benyttes i - det er så irriterende at høre på altså. Min nevø siger konsekvent pga., og jeg tilgiver ham fordi han er 8, men det klør altså lidt...
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 380
Likede indlæg: 4222

Indlægaf dgd2007 » 31. maj 2016, 11:28

ManicNinja skrev:Hvordan var din seneste rejse i supermarkedet, Dørti? :P

I mit lokale supermarked er der faktisk en smiley-automat ved udgangen, hvor man kan rate, hvordan ens "indkøbsoplevelse" var :genert:
Jeg gik altså kun i Meny for at få mælk og koteletter ... ikke for at få en oplevelse.
8
getitright
Kort karma: 18
Likede indlæg: 186

Indlægaf getitright » 31. maj 2016, 14:35

Jeg spiser primært vegetarisk, og i denne forbindelse bliver jeg så irriteret over folk, der kommer med påstande og beskyldninger ud fra, at de en gang møde en vegetar, der var sådan og sådan her.

Nej, jeg lider ikke af proteinmangel: der er et højere indhold af protein i linser end i kylling og det eneste kosttilskud, jeg kan komme ud for at skulle tage er B-12. Nej, jeg synes ikke, jeg spiser kedelig mad. Ja, det er rent faktisk billigere end at spise kød, hvis man ikke spiser erstatningsprodukter konstant. Jeg er i øvrigt ret ligeglad med, om du spiser kød, medmindre du spørger mig om min mening, men synes det er trist, når du ikke gider smage, fordi du ikke kan blive mæt af "kaninfoder" (det er rent faktisk sjældent, jeg spiser deciderede salater - havde en periode, hvor jeg spiste burger mindst en gang om ugen...).

/ Rant off. :mellow:
10
I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am.
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 169
Likede indlæg: 2506

Indlægaf eks-Maupassant » 31. maj 2016, 17:43

At jeg har købt 2 cykler i Bilka der så skal sættes sammen, og de har GIVET MIG EN MANUAL TIL EN ANDEN CYKEL så den hjælper mig ikke mere end en model for at opsætte en kaffemaskine. Så skal gudhjælpemig lære hvordan en cykel er skruet sammen vha. youtubevideoer med folk der skruer på cykler der minder tilnærmelsesvis om bilka-cyklerne.

Bilkaspader! Har spildt mig 4 timer ind til videre.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2414

Indlægaf sigge » 1. jun 2016, 13:08

At jeg glemte at købe de gode sodavandsis, da jeg købte ind i går.
0
Kender du en VVS-ingeniør, der leder efter nye udfordringer, så vil jeg gerne have en ny kollega på en fantastisk arbejdsplads. Send PB for mere information.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 219
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3907

Indlægaf HappyPaww » 1. jun 2016, 15:53

At den gåsele-rygsæk jeg har købt til min dreng på ebay, tydeligvis er en af de billige kinesiske knockoffs :sur: Den er så godt som ubrugelig til andet end leg, og mangler virkelig en god sele til ferien (har ikke nerver til at lade min søn løbe helt frit rundt :lol:)!
0
Brugeravatar
down.boy
Kort karma: 37
Geografisk sted: Silkebronx
Likede indlæg: 150

Indlægaf down.boy » 1. jun 2016, 16:01

HappyPaww skrev:At den gåsele-rygsæk jeg har købt til min dreng på ebay, tydeligvis er en af de billige kinesiske knockoffs :sur: Den er så godt som ubrugelig til andet end leg, og mangler virkelig en god sele til ferien (har ikke nerver til at lade min søn løbe helt frit rundt :lol:)!

Prøv at søge på skisele på dba... hvis de kan holde et barn i fuld fart på ski, kan de nok også holde et barn i løb ;)
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1289
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10940

Indlægaf kidkomb » 1. jun 2016, 17:23

ManicNinja skrev:
kidkomb skrev:Den sætning giver mig blodudtrækninger bare jeg tænker på den :sur:

Oprigtigt ment og på ingen måde "spydigt" spørgsmål: Hedder det ikke 'blodudtrædninger'? Eller er der et ord her, jeg ikke kender?

Det ved jeg faktisk ikke :gruble:

Folk der synes at gå-seler til børn er utilstedeligt er ikke for kloge.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 407
Likede indlæg: 7157

Indlægaf Animi » 1. jun 2016, 17:46

De nyhedsmedier der skriver SoMe i stedet for Sociale Medier :stoned:
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1092
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10120

Indlægaf Fru Sunshine » 1. jun 2016, 18:36

dgd2007 skrev:
kidkomb skrev:Jeg er så vild med at du kommer hoppende og råber "jysk" hver gang :lol:
Jeg ved ikke helt hvorfor. Jeg synes måske det er så subtilt provokerende på den fede måde.
Min humor stinker. Sorry :blush:

Altså jeg ved godt, jeg risikerer, at fru Sunshine rykker ud med baseball-battet :panik:
Men det er faktisk ikke for at provokere. Det er rigtigt, at jeg forleden troede, at noget var jysk, som så viste sig at være sydfynsk :lun:
Men jeg mener faktisk, dette her er rigtigt. Jeg har endda fået det bekræftet af en ærlig jyde for et stykke tid siden. :engel:

Det er muligt, at du ikke vil provokere, men det er fandme provokerende, at du partout skal hive mig ind det hver effing eneste gang nogen påpeger, at du tager fejl når det gælder dit evindelige jydekort.

Det irriterer mig grænseløst, og nu beder jeg dig meget direkte om at holde op!
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1276

Indlægaf Kattefjæs » 1. jun 2016, 18:59

Har lige set én skrive "Det er ren ving ving".............
8

Tilbage til "Generelt"