Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5774

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Animi » 1. jun 2016, 20:59

LadyFox skrev:
Animi skrev:De nyhedsmedier der skriver SoMe i stedet for Sociale Medier :stoned:

Tak, så behøver jeg ikke undre mig over hvad det betyder længere :mellow:

Ahmen altså, det er så mærkeligt :stoned: og hver gang jeg ser det, har jeg det lidt sådan her:

tumblr_inline_o1pq1o6F2M1shedz9_500.gif
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10280

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. jun 2016, 21:03

At utilpashed ved høje temperaturer ofte bliver forvekslet med brok og negativitet.
Jeg tror sådan set, at de fleste ville føle det begrænsende og ubehageligt, hvis noget så basalt som vejret gjorde det svært for dem at færdes udendørs og klare almindelige hverdagsgøremål.
10
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6084

Indlægaf LadyFox » 1. jun 2016, 21:04

Animi skrev:
LadyFox skrev:
Animi skrev:De nyhedsmedier der skriver SoMe i stedet for Sociale Medier :stoned:

Tak, så behøver jeg ikke undre mig over hvad det betyder længere :mellow:

Ahmen altså, det er så mærkeligt :stoned: og hver gang jeg ser det, har jeg det lidt sådan her:

tumblr_inline_o1pq1o6F2M1shedz9_500.gif

Jeg troede det var en person med et kunstnernavn. Og jeg synes at hende SoMe oplevede lige rigeligt nok og fik lov til at mene lidt rigeligt i avisen. :stoned:

Det var helt skørt.
7
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2016, 21:08

At det er sindssygt varmt i vores soveværelse :(
Og min mand tror vi skal ligge tæt, sgu da ikke når vi sover i en sauna :ad!:
0
S :lun:
V :lun:
Aviva
Kort karma: 10
Likede indlæg: 68

Indlægaf Aviva » 1. jun 2016, 21:13

Overboen

-jeg ved godt du er et røvhul, det behøver du ikke blive ved med at demonstrere :sur:
0
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3888

Indlægaf Delfin » 2. jun 2016, 00:10

At her er en million grønne fluer på en kvadratmeter. Overdrivelse fremmer forståelsen.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jun 2016, 04:19

DetSorteCirkus skrev:At utilpashed ved høje temperaturer ofte bliver forvekslet med brok og negativitet.
Jeg tror sådan set, at de fleste ville føle det begrænsende og ubehageligt, hvis noget så basalt som vejret gjorde det svært for dem at færdes udendørs og klare almindelige hverdagsgøremål.

Tja - det gør jeg ved meget lave temperaturer. Og det er endnu ikke lykkedes for nogen at opfinde tøj, der kan holde kulden ude, så jeg også kan bevæge mig.
Det må man bestemt heller ikke ytre, selv om det er den slags vejr vi har 3/4 af året i DK.
Det er egentlig røvirriterende.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3566

Indlægaf Lemonella » 2. jun 2016, 05:20

DetSorteCirkus skrev:At utilpashed ved høje temperaturer ofte bliver forvekslet med brok og negativitet.

Hvor har du dog ret! Det er fuldstændigt legalt, at brokke sig over regn, storm, kulde og sne, men Gud nåde og trøste os der tillader os, at sige vi synes det er for varmt.

Jeg bliver seriøst utilpas af temperaturer over 25 grader. Jeg bliver svimmel og får kvalme. Jeg sover ikke ordentligt om natten og fungerer dårligt om dagen.
Jeg føler mig klam og ulækker og nej det er ikke fordi jeg har for meget tøj på eller glemmer, at drikke væske nok. Jeg kan bare ikke have varmen og min krop kan ikke tåle solens stråler.
7
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jun 2016, 06:00

Lemonella skrev:

Hvor har du dog ret! Det er fuldstændigt legalt, at brokke sig over regn, storm, kulde og sne, men Gud nåde og trøste os der tillader os, at sige vi synes det er for varmt.

Jeg bliver seriøst utilpas af temperaturer over 25 grader. Jeg bliver svimmel og får kvalme. Jeg sover ikke ordentligt om natten og fungerer dårligt om dagen.
Jeg føler mig klam og ulækker og nej det er ikke fordi jeg har for meget tøj på eller glemmer, at drikke væske nok. Jeg kan bare ikke have varmen og min krop kan ikke tåle solens stråler.

Det er det altså ikke. For os der har det omvendt, skal vi skam nok få læst og påskrevet, hvis vi tillader os at have det skidt den del af året, hvor temperaturerne er under 20 grader.

Jeg synes, det er rigtig træls for alle os, der bliver så stærkt påvirket af temperaturerne om det så er i den ene eller den anden retning, og jeg tror at vi alle hører ret meget for det, når vi pipper om det vejr, der gør os dårlige.
2
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3566

Indlægaf Lemonella » 2. jun 2016, 06:10

Fru Sunshine skrev:
Lemonella skrev:

Det er det altså ikke. For os der har det omvendt, skal vi skam nok få læst og påskrevet, hvis vi tillader os at have det skidt den del af året, hvor temperaturerne er under 20 grader.

Jeg synes, det er rigtig træls for alle os, der bliver så stærkt påvirket af temperaturerne om det så er i den ene eller den anden retning, og jeg tror at vi alle hører ret meget for det, når vi pipper om det vejr, der gør os dårlige.

Det er så bare ikke altid det der bliver givet udtryk for her, eller den anden debat. Der kunne vi jo "bare flytte til Norge eller Grønland, hvis vi brokkede os over varmen. Eller også får man skudt i skoene, at "bare vent til det bliver koldt, så brokker I jer også over det".
Det var/er mere normalt, at elske sol og varme, end kulde og regn.

Når det så er sagt. Så har du fuldstændig ret i, at det ikke er sjovt ikke, at kunne klare enten for høje eller for lave temperaturer.

I mine unge dage havde jeg det omvendt af i dag. Jeg kunne ikke få sol og varme nok, så jeg kender til begge slags ubehag.
Jeg må dog indrømme, at jeg bedre kan klæde mig på til, at modstå kulden end jeg kan klæde mig af til, at klare varmen.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8431
Kontakt:

Indlægaf Ado » 2. jun 2016, 06:18

I Danmark må man kun kun elske varmen. Hvis man elsker efterår/vinter, er man åbenbart sær. Det er fandeme plat og grænseløst irriterende.
Weberfolket må godt sidde i november og sige: "Uhh, om seks måneder skal vi grille!". Det medfører et hav af likes og hjerter. Men hvis man i juni siger: "Årh, om et halvt år er det december", er modtagelsen til at tage og føle på.
6
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jun 2016, 06:18

Lemonella skrev:
Fru Sunshine skrev:
Lemonella skrev:

Det er så bare ikke altid det der bliver givet udtryk for her, eller den anden debat. Der kunne vi jo "bare flytte til Norge eller Grønland, hvis vi brokkede os over varmen. Eller også får man skudt i skoene, at "bare vent til det bliver koldt, så brokker I jer også over det".
Det var/er mere normalt, at elske sol og varme, end kulde og regn.

Når det så er sagt. Så har du fuldstændig ret i, at det ikke er sjovt ikke, at kunne klare enten for høje eller for lave temperaturer.

I mine unge dage havde jeg det omvendt af i dag. Jeg kunne ikke få sol og varme nok, så jeg kender til begge slags ubehag.
Jeg må dog indrømme, at jeg bedre kan klæde mig på til, at modstå kulden end jeg kan klæde mig af til, at klare varmen.

Jeg tror, det handler om, hvad vi føler os ramt af, for jeg hører hele tiden "så flyt dog sydpå."

Jeg kan godt forstå, at det er svært, når man ikke kan få mere tøj af, når varmen gør en dårlig. Man kan godt sige, at man jo bare kan tage mere tøj på, når man fryser, men det er nu ikke så lige til, når man står der som en udstoppet polarforsker, fordi man har så meget på, at man ikke kan bevæge sig - og stadig fryser.
Jeg foretrækker så langt at være indenfor, når det er koldt. Det er så min fordel ved at det ikke er varme, jeg døjer med.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 577
Likede indlæg: 5108

Indlægaf ManicNinja » 2. jun 2016, 08:50

Lemonella skrev:

Grænsen er 20 grader her - men ellers er jeg helt på linje. Vejret i disse dage er ulideligt.

Jeg er heller ingen vinterfan - pga mørket. Forår og efterår og en halvkølig sommer er derimod lige mig.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 2. jun 2016, 10:06

Litteraturlister.
4
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 723
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6871

Indlægaf Daine » 2. jun 2016, 10:37

Ado skrev:I Danmark må man kun kun elske varmen. Hvis man elsker efterår/vinter, er man åbenbart sær. Det er fandeme plat og grænseløst irriterende.
Weberfolket må godt sidde i november og sige: "Uhh, om seks måneder skal vi grille!". Det medfører et hav af likes og hjerter. Men hvis man i juni siger: "Årh, om et halvt år er det december", er modtagelsen til at tage og føle på.

Jeg synes dit opslag på FB var fint og hyggeligt :lun: Jeg kunne mærke, at den julestemning der altid ligger lige under overfladen hos mig, stak næsen frem og fremkaldte et minde om hygge, tændte stearinlys, gløgg, duften af gran og vaniljekranse. Åårh :lun:
4
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."

Tilbage til "Generelt"