Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 127
Likede indlæg: 1237

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf klumphen » 25. jun 2016, 14:27

Lemonella skrev:
klumphen skrev:At det sennep jeg har købt er så stærkt at det vil tage mig flere år at bruge det.

Kan du ikke bare købe en meget mild sennep og blande den med?

Så ender jeg vist med en hel del sennep, men det var da en god ide.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 942
Likede indlæg: 7347

Indlægaf ManicNinja » 25. jun 2016, 17:20

At meget sur mand på lokalt pizzeria, der ikke var til at slå så meget som et smil af, da jeg glad og venlig kom ind og bestilte ...

... da jeg kom igen et kvarter senere for at hente mine pizzaer, minsandten viste sig at kunne både tale og himle med øjnene og insisterede på, at jeg havde sagt forkert nummer under bestillingen. Nej, jeg har ikke, for jeg bestiller ikke en vegetarpizza hos dig. Og om jeg så havde, så har kunden altid ret. I det hele taget er kunder sådan nogle, man beklager overfor (fx hvis de kommer til at vente meget længe, selv om de har bestilt, fordi man selv er en klaphat, der laver noget forkert :evil: ), sådan nogle, som man smiler til og endda faktisk helt af sig selv ønsker en god aften. Hvis man altså gerne vil blive ved at kunne køre en forretning i et hood, hvor der er fem lignende steder alene i samme gade. Inkl. supervelkørende italiener.

Det kom jeg så til stile og roligt og fortælle hans kollega efterfølgende: "Vil du være rar at give det her videre til din sure kollega? Tak skal du ha'. Og god aften, ing?" Svaret lød, at han havde prøvet at fortælle ham, at kunden altid har ret. Ved du hvad, kammerat? Hvis ikke han forstår det, så skal han sådan set bare ikke arbejde med kunder.

Hvorfor jeg gik derind? Havde såmænd en kupon dertil. Dét gør jeg så ikke igen. De havde selvfølgelig også "glemt" at hælde hvidløg på ... Christ! Jeg kan tilgi' rigtigt meget og bliver normalt aldrig sur. Men hvis man forsøger at tørre sine egne fejl af i mig og er for latterlig til i det mindste at beklage, så kan man i dén grad få en "fest" med mig. Har sgu ikke engang lyst til at æde de skide pizzaer nu, altså :cuss:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1579
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14198

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2016, 17:35

Jeg kan fammefløjtemig love dig for, at kunden ikke altid har ret.
Og jeg arbejder altså, ifølge extern benchmark, på et sted med abnorm høj kundetilfredshed.
Man bør kun finde sig i idioter, hvis man kan overskue det eller hvis man kan se at de forsvinder hurtigere, hvis man gør.
Det har ikke noget at gøre med din specifikke situation at gøre, det er holdningen om at kunden har ret. Bare fordi.
Bliver vi mødt med den sætning er svaret "ikke her".
Det giver ofte større tilfredshed fra de omkringstående kunder, der godt kan se at idioten var en idiot, at vi ikke lader os køre over eller blive svinet til.
10
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 25. jun 2016, 17:54

Jeg er helt med, Kid. Og jeg arbejder selv med kunder dagen lang ... Jeg er sådan en, der normalt aldrig bliver sur. For mig er det en talemåde, der betyder, atman som sælger skal huske at være imødekommende.

Sagen er: Han havde været ubehøvlet hele vejen igennem. Før og efter fejlen. Så meget at jeg efter bestillingen studsede over, hvor ligeglad og flabet, han virkede. Tjekkede heller ikke bestillingen, sagde ikke farvel. Og da jeg spurgte, hvornår min mad var klar, fik jeg et skuldertræk og "10 minutter", som om det da virkelig ikke var hans job at vide det. Han burde vel bare sige det som almindelig service. Af sig selv.

Han ville ikke have tabt noget som helst på bare at beklage og smile. Og så var jeg gået med et smil. Og var sikkert kommet igen. Det gør jeg ikke nu.

Både som sælger og kunde må man kende sine kampe.
Senest rettet af ManicNinja 25. jun 2016, 17:59, rettet i alt 1 gang.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 353
Likede indlæg: 5370

Indlægaf Lemonella » 25. jun 2016, 17:58

ManicNinja skrev:At meget sur mand på lokalt pizzeria, der ikke var til at slå så meget som et smil af, da jeg glad og venlig kom ind og bestilte ...

... da jeg kom igen et kvarter senere for at hente mine pizzaer, minsandten viste sig at kunne både tale og himle med øjnene og insisterede på, at jeg havde sagt forkert nummer under bestillingen. Nej, jeg har ikke, for jeg bestiller ikke en vegetarpizza hos dig. Og om jeg så havde, så har kunden altid ret. I det hele taget er kunder sådan nogle, man beklager overfor (fx hvis de kommer til at vente meget længe, selv om de har bestilt, fordi man selv er en klaphat, der laver noget forkert :evil: ), sådan nogle, som man smiler til og endda faktisk helt af sig selv ønsker en god aften. Hvis man altså gerne vil blive ved at kunne køre en forretning i et hood, hvor der er fem lignende steder alene i samme gade. Inkl. supervelkørende italiener.

Det kom jeg så til stile og roligt og fortælle hans kollega efterfølgende: "Vil du være rar at give det her videre til din sure kollega? Tak skal du ha'. Og god aften, ing?" Svaret lød, at han havde prøvet at fortælle ham, at kunden altid har ret. Ved du hvad, kammerat? Hvis ikke han forstår det, så skal han sådan set bare ikke arbejde med kunder.

Hvorfor jeg gik derind? Havde såmænd en kupon dertil. Dét gør jeg så ikke igen. De havde selvfølgelig også "glemt" at hælde hvidløg på ... Christ! Jeg kan tilgi' rigtigt meget og bliver normalt aldrig sur. Men hvis man forsøger at tørre sine egne fejl af i mig og er for latterlig til i det mindste at beklage, så kan man i dén grad få en "fest" med mig. Har sgu ikke engang lyst til at æde de skide pizzaer nu, altså :cuss:

Du skal ikke spise den. Han har helt sikkert spyttet på den. :lol:
4
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2016, 17:59

Oh, no, Lemonella, det havde jeg ikke tænkt over før du sagde det :bvadr:
1
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2016, 18:02

ManicNinja skrev:Jeg er helt med, Kid. Og jeg arbejder selv med kunder dagen lang ... Jeg er sådan en, der normalt aldrig bliver sur. For mig er det en talemåde, der betyder, atman som sælger skal huske at være imødekommende.

Sagen er: Han havde været ubehøvlet hele vejen igennem. Før og efter fejlen. Så meget at jeg efter bestillingen studsede over, hvor ligeglad og flabet, han virkede. Tjekkede heller ikke bestillingen, sagde ikke farvel. Og da jeg spurgte, hvornår min mad var klar, fik jeg et skuldertræk og "10 minutter", som om det da virkelig ikke var hans job at vide det. Han burde vel bare sige det som almindelig service. Af sig selv.

Han ville ikke have tabt noget som helst på bare at beklage og smile. Og så var jeg gået med et smil. Og var sikkert kommet igen. Det gør jeg ikke nu.

Både som sælger og kunde må man kende sine kampe.

Ekspedienter har bestemt heller ikke altid ret :D
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 25. jun 2016, 18:06

Nej, det er jo det.

Og jeg er typen, der synes, det meste kan klares med gode viljer og smil. Det er nok derfor, det undrer mig sådan, når nogen komplicerer ting unødigt ...

Nå. På den positive side var det et par vildt kedelige pizzaer. Er jeg egentlig ret glad for! :lol: Havde været værre, hvis de havde været nogle idioter nede hos italiener-pizzariet, hvor jeg normalt kommer, hvis jeg får trang til flade brød med fyld. For DE laver skøn mad! Men deres ansatte er sgu altid så søde og smilende og pjatter med kunderne.
1

Winston Churchill
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 204
Likede indlæg: 3838

Indlægaf sigge » 26. jun 2016, 14:26

At der ikke findes et rigtig godt pizzeria her i min lille bondeby, selvom vi har 3-4 stykker at vælge imellem.
1
Smiling_Goat
Kort karma: 599
Likede indlæg: 8885

Indlægaf Smiling_Goat » 26. jun 2016, 18:58

Jeg er p****-hamrende irriteret på min kærestes far (nej han er ikke flyttet ud af vores lejlighed endnu, men vi arbejder på sagen.) Jeg ved godt, at mine følelser er helt ude af proportioner med, hvad der er rimeligt, men jeg er træt, sulten og han er bare irriterende i forvejen, så..

For en gangs skyld kunne jeg ikke lave mad i dag. Min kæreste og jeg var i Jylland og besluttede os for at smutte omkring grænsehandlen på vej hjem, og der var kø = vi har siddet i en bil hele dagen. Vi spurgte så, om hans far gad at stå for noget. Han har købt færdiglavet kartoffelsalat og to poser med færdiglavede frikadeller. Ikke én pose, hvor man kan lukke øjnene og tænke: "De er snart væk, de er snart væk".. Nej, to. Samtidig havde han lagt dem i køleskabet. 40 frosne frikadeller i køleskabet.. Til tre mennesker. 40 frosne frikadeller, der smager elendigt, i køleskabet.. Til tre mennesker.

Det ville bare have været så fedt, hvis han havde tænkt: "Jeg laver aldrig mad, gør rent eller noget andet og i dag kan jeg rent faktisk bidrage positivt til husholdningen og gøre en forskel, så jeg laver lige noget mad, folk rent faktisk har lyst til at spise, og som har en vis ernæringsmæssig værdi. Det er nok også en god idé, eftersom jeg har haft op mod 10 blodpropper rundt omkring i kroppen."

Og jeg ved godt, at maden for ham kan være ganske udmærket. Han "stod" rent faktisk for den, og jeg kan ikke tillade mig at brokke mig, men hold nu op, hvor kunne det bare have været fedt, hvis han for én gangs skyld havde gjort en indsats for at hjælpe. Ordentligt.

Og jeg ved godt, at han muligvis er ved at blive dement eller lignende, så han skulle formentligt bruge en masse tid til at forberede sig, hvis han skulle have stået for regulær aftensmad, men jeg er stadig træt af ham.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 26. jun 2016, 19:56

Den der reklame for bønnepasta eller hvad det er. Änglamark tror jeg.
Den der 10-11-årige dreng, der åbenbart er ude af stand til, at spise aldersvarende, men har tværet tomatsovs ud i hele krydderen.
Så tørrer mor ham i ansigtet. Wtf? Han er 10-11 år? Hvor mange børn på 10-11 år bliver tørret i ansigtet af en voksen?
Derefter ser man barn og mor og far spise sammen.
Han er åbenbart enebarn.
Jeg synes det virker ret usundt.
5
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 540
Likede indlæg: 6490

Indlægaf dgd2007 » 26. jun 2016, 22:07

Når de i Nyhederne fortæller, at et bestemt parti ved valget i et eller land har fået så og så mange mandater, og hvorvidt dette er mere eller mindre end forventet. Men glemmer fortælle, hvor mange pladser der er i parlamentet i det hele. Så kan man jo ikke rigtig bruge oplysningen til noget :genert:

PS: der er 350 i Spanien, hvis andre skulle have undret sig.
3
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 28
Likede indlæg: 711

Indlægaf catnip » 27. jun 2016, 04:07

Mit totale, og stort set ubegrundede, fravær af positivt eget kropsbillede...
0
computermus
Kort karma: 60
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 1236

Indlægaf computermus » 27. jun 2016, 09:24

At mine overboer IGEN i fredags spillede høj musik, og det var HØJ musik de spillede. Faktisk så højt at jeg ikke kunne være i min egen stue. De kom hjem kl. 22.45 og gik i gang med det samme de kom ind af døren.At musikken så fortsatte til kl. 02.15, gjorde det ikke bedre. Pisse irriterende, når man sidder og ser en god tvudsendelse, og man så ikke kan høre halvdelen af hvad der bliver sagt, selvom man skruer temmelig højt op. Så jeg overvejer kraftigt at skrive et brev til dem og minde dem om at der altså bor andre i opgangen end lige netop dem.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10254

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jun 2016, 16:20

Naboens snottede unger, der ikke fatter, at det IKKE er i orden, at de fiser rundt i deres tåbelige trampolin med en skide fodbold, mens de råber og skriger, når jeg skal sove.
Kl. 22 må sgu være grænsen for nabolarm.
Og deres mor er også dum, når hun tillader det.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"