Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 257
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 6042

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf decibell » 6. nov 2015, 20:35

ShuruQ skrev:Det ikke bare irriterer mig, det gør mig faktisk edderspændtrasende.

Jeg meldte mig til en tur til Skallerup Klit. Der er lejet to huse, vi fik at vide det ville være mænd i det ene hus, kvinder i det andet. Tilmelding bindende. Nu er det pludselig blandet og jeg magter ikke flere konflikter men omvendt havde jeg ikke meldt mig til hvis jeg havde vidst de ville lave om på det. Jeg vil ikke være vanskelig og kræver ikke særhensyn i det daglige, men jeg bliver vred over der laves om på tingene og jeg skal komme i klemme over det her :evil:.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad det er for en aftale, du har indgået, og med hvem, men generelt rent aftalemæssigt kan man ikke forlange, at den ene part skal overholde aftalen, hvis den anden part selv laver om på aftalens vilkår. Aftalelovens § 36 kan måske påberåbes her?
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3001

Indlægaf lillebjoern » 9. nov 2015, 06:39

At nogle debattører herinde åbenbart får fripas til at svine andre - og andre, der gør det samme, får verbale prygl over det. Jeg elsker at være herinde på den ny debat, men jeg kan godt nok (stadig) mærke hvor stor line nogle debattører får af andre.
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Kort karma: 226
Likede indlæg: 2851

Indlægaf DenBlødeJyde » 9. nov 2015, 08:06

At det er mandag..........
2
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Kort karma: 226
Likede indlæg: 2851

Indlægaf DenBlødeJyde » 9. nov 2015, 09:41

Jeg har i morges haft nogle "anfald", hvor jeg får kraftig trykken for ørerne, susen for ørerne og svimmelhed, hvor det hele kører rundt. Det er ikke umiddelbart noget jeg har haft før, og blev selvfølgelig forskrækket. I stedet for, at kontakte min læge, har jeg så gjort det man aboslut ikke skal. Jeg har googlet....... Duuuuumt......
Bliver det ved i dag kontakter jeg min læge i løbet af ugen.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1110
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 12693
Kontakt:

Indlægaf Ado » 9. nov 2015, 11:13

lillebjoern skrev:At nogle debattører herinde åbenbart får fripas til at svine andre - og andre, der gør det samme, får verbale prygl over det. Jeg elsker at være herinde på den ny debat, men jeg kan godt nok (stadig) mærke hvor stor line nogle debattører får af andre.

Jeg må være enig med dig i denne. Jeg synes godt nok weekenden har været alt andet end hyggelig herinde. Og det er sgu skide ærgerligt. For denne debat overhaler Jubii på så mange områder. Blandt andet med at der ikke er "unavngiven"-tråden.
Jeg brugte den selv voldsomt meget på Jubii og nu kan jeg virkelig mærke, hvilken forskel det gør, at den ikke er herinde. Men ja...altså, jeg synes godt nok stemningen har været træls herinde.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
lillebjoern

Indlægaf lillebjoern » 9. nov 2015, 13:27

Ado skrev:
lillebjoern skrev:At nogle debattører herinde åbenbart får fripas til at svine andre - og andre, der gør det samme, får verbale prygl over det. Jeg elsker at være herinde på den ny debat, men jeg kan godt nok (stadig) mærke hvor stor line nogle debattører får af andre.

Jeg må være enig med dig i denne. Jeg synes godt nok weekenden har været alt andet end hyggelig herinde. Og det er sgu skide ærgerligt. For denne debat overhaler Jubii på så mange områder. Blandt andet med at der ikke er "unavngiven"-tråden.
Jeg brugte den selv voldsomt meget på Jubii og nu kan jeg virkelig mærke, hvilken forskel det gør, at den ikke er herinde. Men ja...altså, jeg synes godt nok stemningen har været træls herinde.

Ja, lige netop. Den tråd opfordrede til interne svinere. Og det er mit indlæg jo også - altså internt rettet her på debatten, men det er virkelig noget, som har irriteret mig. Og som jeg virkelig ikke savner fra den gamle debat :(
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 619
Likede indlæg: 8095

Indlægaf dgd2007 » 9. nov 2015, 14:40

lillebjoern skrev:Ja, lige netop. Den tråd opfordrede til interne svinere. Og det er mit indlæg jo også - altså internt rettet her på debatten, men det er virkelig noget, som har irriteret mig. Og som jeg virkelig ikke savner fra den gamle debat :(

Mor ... hvad snakker de om? :genert:
4
Karkluden
Kort karma: 255
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Karkluden » 9. nov 2015, 15:45

Det irriterer mig grænseløst, at min svigerinde (min kærestes brors kone) syntes, at det lige var hendes call at latterliggøre vores interne kælenavn i laaang tid til julefrokost/vennehygge i lørdags. Næh, "musse" er ikke det mest sexede i hele verden, men det er nu engang blevet "vores" navn til hinanden, når vi ikke bruger hinandens navne, og hvis jeg siger "skat" eller sådan noget, vil han gerne have, at jeg siger "musse" i stedet.
Hun syntes så lige, hun skulle holde et langt foredrag om, hvor bøsset og klamt det var. Jeg synes, det er virkelig ucharmerende at bruge "bøsse" som skældsord, og derudover så forstår jeg ikke, hvad det rager hende, når vi synes, det er fint. jeg ville kalde min kæreste noget andet pronto, hvis han pludseligt fandt det træls.

Hun var generelt on fire. Jeg havde en lidt nedringet kjole på, ikke til navlen eller noget, men jeg kan nu godt lide at vise lidt barm til festlige lejligheder. Jeg går meget tækkeligt klædt til hverdag og til almindelig fritid, og har et studie/job med uniformering, så jeg kan godt lide at være lidt mere udfordrende til fest. Der syntes hun lige, hun skulle markere, at hun "ALDRIG havde haft brug for at stille patterne sådan frem". Wtf. Det var altså en helt almindelig wrapkjole fra ASOS med lidt udringning.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
lillebjoern

Indlægaf lillebjoern » 9. nov 2015, 15:47

dgd2007 skrev:
lillebjoern skrev:Ja, lige netop. Den tråd opfordrede til interne svinere. Og det er mit indlæg jo også - altså internt rettet her på debatten, men det er virkelig noget, som har irriteret mig. Og som jeg virkelig ikke savner fra den gamle debat :(

Det er ikke fordi det er hemmeligt. Her på det sidste har jeg bare oplevet ret forskelligt toleranceniveau i forhold til, hvem der skriver hvad her på debatten - og det irriterer mig, men ærgrer mig egentlig mest :)
0
Akehurst2
Kort karma: 472
Likede indlæg: 9435

Indlægaf Akehurst2 » 9. nov 2015, 15:48

Karkluden skrev:
Hun var generelt on fire. Jeg havde en lidt nedringet kjole på, ikke til navlen eller noget, men jeg kan nu godt lide at vise lidt barm til festlige lejligheder. Jeg går meget tækkeligt klædt til hverdag og til almindelig fritid, og har et studie/job med uniformering, så jeg kan godt lide at være lidt mere udfordrende til fest. Der syntes hun lige, hun skulle markere, at hun "ALDRIG havde haft brug for at stille patterne sådan frem". Wtf. Det var altså en helt almindelig wrapkjole fra ASOS med lidt udringning.

Om du så havde været nedringet til navlen kan hun da passe sin egen biks og undlade at kommentere andres påklædning på den uforskammede måde. Lede gimpe, helt ærligt.
6
Karkluden
Kort karma: 255
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Karkluden » 9. nov 2015, 15:53

Akehurst2 skrev:
Karkluden skrev:

Om du så havde været nedringet til navlen kan hun da passe sin egen biks og undlade at kommentere andres påklædning på den uforskammede måde. Lede gimpe, helt ærligt.

Ja, du har egentlig ret, og det er sgu også for dårligt somehow, at jeg nu føler, at jeg skal "forsvare", at jeg af og til godt kan lide nedringede kjoler med, at jeg går tækkeligt klædt til hverdag. Det er jo ikke en kriminel handling at gå udfordrende klædt :forvirret: Tak for det spark!
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 481
Likede indlæg: 4598

Indlægaf Sophaya » 9. nov 2015, 16:00

At jeg skal sidde op for at være i stand til at trække vejret. Tak for det, dumme hals og næse.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 274
Likede indlæg: 2397

Indlægaf Pityt » 9. nov 2015, 16:08

Akehurst2 skrev:
Karkluden skrev:

Enig! Og samtidig kunne hun passende blande sig uden om jeres kælenavne til hinanden! Det rager fandme ikke andre hvad man kalder hinanden af mere eller mindre fjollede kælenavne i et forhold!!!
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 745
Likede indlæg: 6766

Indlægaf Aima » 9. nov 2015, 16:13

lillebjoern skrev:
dgd2007 skrev:

Det er ikke fordi det er hemmeligt. Her på det sidste har jeg bare oplevet ret forskelligt toleranceniveau i forhold til, hvem der skriver hvad her på debatten - og det irriterer mig, men ærgrer mig egentlig mest :)

Har du overvejet enten at tage den med dem, du synes, sviner andre til, at kommentere det direkte når du ser det, eller, såfremt du ikke har mod på noget af det, kontakte en af stedets moderatorer og klage din nød dér, så det potentielt kan blive påtalt. Eller stoppet hvis det sker en anden gang?

Jeg kan udmærket forstå, man ærgrer sig, hvis man synes, stemningen er ubehagelig. Jeg kan slet ikke forstå, man vælger at håndtere det ved selv at smide passive stikpiller i andre tråde.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
lillebjoern

Indlægaf lillebjoern » 9. nov 2015, 16:58

Aima skrev:
lillebjoern skrev:
dgd2007 skrev:

Har du overvejet enten at tage den med dem, du synes, sviner andre til, at kommentere det direkte når du ser det, eller, såfremt du ikke har mod på noget af det, kontakte en af stedets moderatorer og klage din nød dér, så det potentielt kan blive påtalt. Eller stoppet hvis det sker en anden gang?

Jeg kan udmærket forstå, man ærgrer sig, hvis man synes, stemningen er ubehagelig. Jeg kan slet ikke forstå, man vælger at håndtere det ved selv at smide passive stikpiller i andre tråde.

Ja, selvfølgelig har jeg det. Men jeg mener ikke det er noget, som moderatorerne skal moderere omkring - det har noget at gøre med stedets sociale spilleregler, interne (u)venskaber, uheldig dialog, og så meget andet, som jeg personligt ikke mener, moderatorerne bør pille ved, siden det ofte ikke er overlagt, men simpelthen bare er integreret i de mange sociale strukturer, som eksisterer herinde. Sådan er det jo bare. Jeg hentyder ikke til, at der bliver mobbet eller talt grimt til folk, men jeg oplever - som jeg også skrev i mit første indlæg - at nogen får længere snor end andre. Her menes der ikke lang snor af moderatorerne, som jeg også ret tydeligt fik skrevet ("(... ) Jeg elsker at være herinde på den ny debat, men jeg kan godt nok (stadig) mærke hvor stor line nogle debattører får af andre").

Og jeg er egentlig fløjtende ligeglad med, om du mener, det er en passiv stikpille eller hvad du ikke kan forstå. Det er ikke relevant for mig. Det er noget, der irriterer mig, og om det er her på debatten eller min gamle moster Oda der gør det, er vel sagen irrelevant? Jeg har påpeget, at det ikke er hemmeligt og dermed heller ikke "en passiv stikpille", men derimod noget, som jeg finder nærværende herinde. Men jeg kan da godt sætte navne på og hænge folk ud, hvis det er dét, du er ude efter? Eller man kan rent faktisk spørge mig, om jeg henviser til nogen specifikt, hvis man er interesseret i det, istedet for at tolke derudaf?

Du er min ignore, og jeg ved ikke hvorfor jeg har fået en notifikation om din citering, men nu får du et svar alligevel.
2

Tilbage til "Generelt"