Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9669

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 21. jun 2016, 19:47

Studsgaard skrev:
kidkomb skrev:
Oveditlevsen skrev:
Mesterlære lever da i bedste velgående :forvirret:

Man skal have gennemført ex matematik 4, for at kunne blive tømrer. Og dansk 2. Jeg har lige googlet og googlet og jeg kan simpelthen ikke finde noget, der beskriver hvor svært det er.
Ved du det?

Jeg googlede og det her dukkede op.

Mangler der et link? Ellers forstår jeg ikke hvad du mener tror jeg :blush:
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2307

Indlægaf Studsgaard » 21. jun 2016, 20:17

kidkomb skrev:
Studsgaard skrev:
kidkomb skrev:
Oveditlevsen skrev:
Mesterlære lever da i bedste velgående :forvirret:

Man skal have gennemført ex matematik 4, for at kunne blive tømrer. Og dansk 2. Jeg har lige googlet og googlet og jeg kan simpelthen ikke finde noget, der beskriver hvor svært det er.
Ved du det?

Jeg googlede og det her dukkede op.

Mangler der et link? Ellers forstår jeg ikke hvad du mener tror jeg :blush:

Ups ja. Jeg glemte linket http://khs.dk/eud-business/andre-grundf ... sterlaere/

Det her er bare et af de ting der dukkede op. Så mesterlære findes - jeg har dog ikke nærlæst hvad kravene er
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 21. jun 2016, 20:19

Det findes, men selv om man slipper for en del skole, så er der nogle adgangskrav. Jeg kan bare ikke finde ud af, hvor højt niveau matematik trin 4 er feks
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Indlægaf ManicNinja » 22. jun 2016, 04:13

Når folk mener, at de skal have "bolo" eller "tofler" at spise. Eller er "intra" i et eller andet emne. De to første kan jeg nødtvungent forstå. Det sidste giver INGEN mening whatsoever. Hvor er a'et i 'interesseret'?

Det er lidt noget andet med folk, der siger/skriver sludder som "alligevellet" og "jeg har fået afvide, at". Her siger erfaring mig, at der er tale om personer, som simpelthen ikke véd, hvad tingene hedder. Men de første eksempler ... Folk véd jo godt, at det hedder "kartofler" - og at de, altså ikke kartoflerne, er ældre end fem år.

Sjovt nok kan jeg lige leve med ordet 'deller' i stedet for 'frikadeller'. Men generelt synes jeg bare, den slags forkortelser er pattet barnesprog og får lyst til at råbe: "Tag dig dog sammen!" ind i hovedet på voksne mennesker, der skriver sådan. Hvilket jo så er enormt voksent ... I know. :genert:
Senest rettet af ManicNinja 22. jun 2016, 14:17, rettet i alt 1 gang.
12
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2428

Indlægaf Bøtte » 22. jun 2016, 07:24

Eller betaler med en halvtreller :tie:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 714

Indlægaf ina » 22. jun 2016, 08:12

At jeg ikke kan finde ud af at læse til eksamen. Jeg lægger en plan, men overholder den ikke.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 22. jun 2016, 08:30

Jeg forsøger mig med Snapchat, egentligt lidt fordi min mand har presset lidt på :P.

Appen viser så nu et et tal for at der er en besked, jeg har set alt hvad der er, men det fucking ettal bliver ved med at være der, og kan ikke finde ud af hvor det kommer fra. Det er vel i småtingsafdelingen, men det er stadig et kæmpe irritationsmoment for mig at det ettal IKKE forsvinder :rulle:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10268

Indlægaf icelady » 22. jun 2016, 08:55

At jeg ikke kan huske hvilken tråd, debatten om den franske sang der bliver spillet meget i radioen, lå i.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4258

Indlægaf Flora » 22. jun 2016, 08:57

icelady skrev:At jeg ikke kan huske hvilken tråd, debatten om den franske sang der bliver spillet meget i radioen, lå i.

Her :)

http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=193&start=5340
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 814
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8379
Kontakt:

Indlægaf Ado » 22. jun 2016, 09:45

Folk, der kan få ethvert emne i en samtale, drejet over på dem selv. For helvede, hvor har jeg lyst til at ruske dem.
7
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3859

Indlægaf Delfin » 22. jun 2016, 10:11

ManicNinja skrev:Når folk mener, at de skal have "bolo" eller "tofler" at spise. Eller er "intra" i et eller andet emne. De to første kan jeg nødtvungent forstå. Det sidste giver INGEN mening whatsoever. Hvor er a'et i 'interesseret'?

Det er lidt noget andet med folk, der siger/skriver sludder som "alligevellet" og "jeg har fået afvide, at". Her siger erfaring mig, at der er tale om personer, som simpelthen ikke véd, hvad tingene hedder. Men de første eksempler ... Folk véd jo godt, at det hedder "kartofler" - og at de, altså ikke kartoflerne, er ældre end fem år.

Sjovt nok kan jeg lige leve med ordet 'deller' i stedet for 'frikadeller'. Men generelt synes jeg bare, den slags fortortelser er pattet barnesprog og får lyst til at råbe: "Tag dig dog sammen!" ind i hovedet på voksne mennesker, der skriver sådan. Hvilket jo så er enormt voksent ... I know. :genert:

Det irriterer mig, at jeg ikke kan regne ud, hvad "bolo" er.
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 22. jun 2016, 10:14

Delfin skrev:
ManicNinja skrev:Når folk mener, at de skal have "bolo" eller "tofler" at spise. Eller er "intra" i et eller andet emne. De to første kan jeg nødtvungent forstå. Det sidste giver INGEN mening whatsoever. Hvor er a'et i 'interesseret'?

Sjovt nok kan jeg lige leve med ordet 'deller' i stedet for 'frikadeller'. Men generelt synes jeg bare, den slags fortortelser er pattet barnesprog og får lyst til at råbe: "Tag dig dog sammen!" ind i hovedet på voksne mennesker, der skriver sådan. Hvilket jo så er enormt voksent ... I know. :genert:

Jeg tror det er spaghetti bolognese :).

Jeg har aldrig set det før, men det var min første indskydelse.

Jeg HADER i øvrigt også tofler, det lyder som en 2 årig, der endnu ikke taler rent :genert:.
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Æske » 22. jun 2016, 10:14

Delfin skrev:

Spaghetti bolognese, tror jeg :)
1
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 22. jun 2016, 11:05

Der ligger en majet smart og trendy "restaurant" i Frederiksberg centret med, bum bum, jeg tror det var palæo-mad.
En af deres retter hedder "bolo" og er en kødsovs på grøntsagspasta.
God damn :stoned:
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Indlægaf ManicNinja » 22. jun 2016, 11:33

Ado skrev:Folk, der kan få ethvert emne i en samtale, drejet over på dem selv. For helvede, hvor har jeg lyst til at ruske dem.

Du skal bare lade dem være. Voilà! Én mindre de kan snakke om sig selv til (læs: på). Bedste straf ever!
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".

Tilbage til "Generelt"