Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3455

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ballademager » 24. jun 2016, 16:29

At et af de æg, som jeg netop har købt, gik i stykker i min sportstaske. Æg og træningstøj går ikke så godt i spænd :D
Senest rettet af Ballademager 25. jun 2016, 20:24, rettet i alt 1 gang.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 639

Indlægaf Jailbird » 25. jun 2016, 06:12

At jeg er blevet voldsomt solskoldet til trods for et tykt lag faktor 30 (og jeg har ikke svedt/badet/andet). Tænk at man ikke kan opfinde en solcreme der ikke skal påføres hver 2. time ._.
0
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 86
Likede indlæg: 802

Indlægaf klumphen » 25. jun 2016, 09:45

At det sennep jeg har købt er så stærkt at det vil tage mig flere år at bruge det.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9622

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2016, 09:48

At studenter har fløjter.
Det bør aldrig ske.
9
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3508

Indlægaf Lemonella » 25. jun 2016, 10:03

klumphen skrev:At det sennep jeg har købt er så stærkt at det vil tage mig flere år at bruge det.

Kan du ikke bare købe en meget mild sennep og blande den med?
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4096

Indlægaf Persnikedy » 25. jun 2016, 10:06

Jeg var igår lige på vippen til et angst anfald, og det er ellers et par år siden sidst.
Jeg havde håbet at det kunne krydses af diagnose listen ligesom jeg har arbejdet så meget med min ocd at jeg ikke ville få diagnosen den dag idag.

Men nej, jeg endte med at sidde på sengen halvt udmattede, helt hyperventilerende, og total tudende, efter at have kæmpet med ikke at falde helt i det hul.
I det mindste fik jeg holdt fast i kontrollen men... kunne det ikke bare blive væk når jeg har arbejdet så hårdt for det
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 86
Likede indlæg: 802

Indlægaf klumphen » 25. jun 2016, 14:27

Lemonella skrev:
klumphen skrev:At det sennep jeg har købt er så stærkt at det vil tage mig flere år at bruge det.

Kan du ikke bare købe en meget mild sennep og blande den med?

Så ender jeg vist med en hel del sennep, men det var da en god ide.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5030

Indlægaf ManicNinja » 25. jun 2016, 17:20

At meget sur mand på lokalt pizzeria, der ikke var til at slå så meget som et smil af, da jeg glad og venlig kom ind og bestilte ...

... da jeg kom igen et kvarter senere for at hente mine pizzaer, minsandten viste sig at kunne både tale og himle med øjnene og insisterede på, at jeg havde sagt forkert nummer under bestillingen. Nej, jeg har ikke, for jeg bestiller ikke en vegetarpizza hos dig. Og om jeg så havde, så har kunden altid ret. I det hele taget er kunder sådan nogle, man beklager overfor (fx hvis de kommer til at vente meget længe, selv om de har bestilt, fordi man selv er en klaphat, der laver noget forkert :evil: ), sådan nogle, som man smiler til og endda faktisk helt af sig selv ønsker en god aften. Hvis man altså gerne vil blive ved at kunne køre en forretning i et hood, hvor der er fem lignende steder alene i samme gade. Inkl. supervelkørende italiener.

Det kom jeg så til stile og roligt og fortælle hans kollega efterfølgende: "Vil du være rar at give det her videre til din sure kollega? Tak skal du ha'. Og god aften, ing?" Svaret lød, at han havde prøvet at fortælle ham, at kunden altid har ret. Ved du hvad, kammerat? Hvis ikke han forstår det, så skal han sådan set bare ikke arbejde med kunder.

Hvorfor jeg gik derind? Havde såmænd en kupon dertil. Dét gør jeg så ikke igen. De havde selvfølgelig også "glemt" at hælde hvidløg på ... Christ! Jeg kan tilgi' rigtigt meget og bliver normalt aldrig sur. Men hvis man forsøger at tørre sine egne fejl af i mig og er for latterlig til i det mindste at beklage, så kan man i dén grad få en "fest" med mig. Har sgu ikke engang lyst til at æde de skide pizzaer nu, altså :cuss:
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2016, 17:35

Jeg kan fammefløjtemig love dig for, at kunden ikke altid har ret.
Og jeg arbejder altså, ifølge extern benchmark, på et sted med abnorm høj kundetilfredshed.
Man bør kun finde sig i idioter, hvis man kan overskue det eller hvis man kan se at de forsvinder hurtigere, hvis man gør.
Det har ikke noget at gøre med din specifikke situation at gøre, det er holdningen om at kunden har ret. Bare fordi.
Bliver vi mødt med den sætning er svaret "ikke her".
Det giver ofte større tilfredshed fra de omkringstående kunder, der godt kan se at idioten var en idiot, at vi ikke lader os køre over eller blive svinet til.
12
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 25. jun 2016, 17:54

Jeg er helt med, Kid. Og jeg arbejder selv med kunder dagen lang ... Jeg er sådan en, der normalt aldrig bliver sur. For mig er det en talemåde, der betyder, atman som sælger skal huske at være imødekommende.

Sagen er: Han havde været ubehøvlet hele vejen igennem. Før og efter fejlen. Så meget at jeg efter bestillingen studsede over, hvor ligeglad og flabet, han virkede. Tjekkede heller ikke bestillingen, sagde ikke farvel. Og da jeg spurgte, hvornår min mad var klar, fik jeg et skuldertræk og "10 minutter", som om det da virkelig ikke var hans job at vide det. Han burde vel bare sige det som almindelig service. Af sig selv.

Han ville ikke have tabt noget som helst på bare at beklage og smile. Og så var jeg gået med et smil. Og var sikkert kommet igen. Det gør jeg ikke nu.

Både som sælger og kunde må man kende sine kampe.
Senest rettet af ManicNinja 25. jun 2016, 17:59, rettet i alt 1 gang.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3508

Indlægaf Lemonella » 25. jun 2016, 17:58

ManicNinja skrev:At meget sur mand på lokalt pizzeria, der ikke var til at slå så meget som et smil af, da jeg glad og venlig kom ind og bestilte ...

... da jeg kom igen et kvarter senere for at hente mine pizzaer, minsandten viste sig at kunne både tale og himle med øjnene og insisterede på, at jeg havde sagt forkert nummer under bestillingen. Nej, jeg har ikke, for jeg bestiller ikke en vegetarpizza hos dig. Og om jeg så havde, så har kunden altid ret. I det hele taget er kunder sådan nogle, man beklager overfor (fx hvis de kommer til at vente meget længe, selv om de har bestilt, fordi man selv er en klaphat, der laver noget forkert :evil: ), sådan nogle, som man smiler til og endda faktisk helt af sig selv ønsker en god aften. Hvis man altså gerne vil blive ved at kunne køre en forretning i et hood, hvor der er fem lignende steder alene i samme gade. Inkl. supervelkørende italiener.

Det kom jeg så til stile og roligt og fortælle hans kollega efterfølgende: "Vil du være rar at give det her videre til din sure kollega? Tak skal du ha'. Og god aften, ing?" Svaret lød, at han havde prøvet at fortælle ham, at kunden altid har ret. Ved du hvad, kammerat? Hvis ikke han forstår det, så skal han sådan set bare ikke arbejde med kunder.

Hvorfor jeg gik derind? Havde såmænd en kupon dertil. Dét gør jeg så ikke igen. De havde selvfølgelig også "glemt" at hælde hvidløg på ... Christ! Jeg kan tilgi' rigtigt meget og bliver normalt aldrig sur. Men hvis man forsøger at tørre sine egne fejl af i mig og er for latterlig til i det mindste at beklage, så kan man i dén grad få en "fest" med mig. Har sgu ikke engang lyst til at æde de skide pizzaer nu, altså :cuss:

Du skal ikke spise den. Han har helt sikkert spyttet på den. :lol:
6
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2016, 17:59

Oh, no, Lemonella, det havde jeg ikke tænkt over før du sagde det :bvadr:
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2016, 18:02

ManicNinja skrev:Jeg er helt med, Kid. Og jeg arbejder selv med kunder dagen lang ... Jeg er sådan en, der normalt aldrig bliver sur. For mig er det en talemåde, der betyder, atman som sælger skal huske at være imødekommende.

Sagen er: Han havde været ubehøvlet hele vejen igennem. Før og efter fejlen. Så meget at jeg efter bestillingen studsede over, hvor ligeglad og flabet, han virkede. Tjekkede heller ikke bestillingen, sagde ikke farvel. Og da jeg spurgte, hvornår min mad var klar, fik jeg et skuldertræk og "10 minutter", som om det da virkelig ikke var hans job at vide det. Han burde vel bare sige det som almindelig service. Af sig selv.

Han ville ikke have tabt noget som helst på bare at beklage og smile. Og så var jeg gået med et smil. Og var sikkert kommet igen. Det gør jeg ikke nu.

Både som sælger og kunde må man kende sine kampe.

Ekspedienter har bestemt heller ikke altid ret :D
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 25. jun 2016, 18:06

Nej, det er jo det.

Og jeg er typen, der synes, det meste kan klares med gode viljer og smil. Det er nok derfor, det undrer mig sådan, når nogen komplicerer ting unødigt ...

Nå. På den positive side var det et par vildt kedelige pizzaer. Er jeg egentlig ret glad for! :lol: Havde været værre, hvis de havde været nogle idioter nede hos italiener-pizzariet, hvor jeg normalt kommer, hvis jeg får trang til flade brød med fyld. For DE laver skøn mad! Men deres ansatte er sgu altid så søde og smilende og pjatter med kunderne.
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 115
Likede indlæg: 2130

Indlægaf sigge » 26. jun 2016, 14:26

At der ikke findes et rigtig godt pizzeria her i min lille bondeby, selvom vi har 3-4 stykker at vælge imellem.
1

Tilbage til "Generelt"