Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Frk._Strawberry
Kort karma: 49
Likede indlæg: 384

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Frk._Strawberry » 16. jul 2016, 06:51

Min kærestes kammerat er min kærestes ekskærestes lillebror - altså ekssvoger. Den del har jeg lært at leve med.

Til gengæld irriterer det mig grænseløst, at pigebarnet (og dennes søn) har valgt at flytte ind hos lillebroren. I en 2-værelses lejlighed. 3 mennesker.

Så slipper jeg sgu da aldrig for hende..
0
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 16. jul 2016, 06:58

Normalt bestræber jeg mig på at være large, med hvornår folk ankommer kontra hvad tid de har sagt de er her.
Så altså, hvis folk fx er forsinkede en halv time eller whatever, så går jeg ikke rundt og er tøsefornærmet eller skuffet. Hvis det ikke har andre konsekvenser end at jeg må vente lidt længere, så gider jeg ikke blive negativ over det.

.....Pånær lørdag morgen! :lol:
En ven skulle hente noget kl 8, jeg havde svært ved at vågne, tage tøj på osv. Stod nærmest oprejst og sov. Fantaserede om at gå ind i soveværelset og lægge mig i min bløde seng :lun:
Og så var personen 30 minutter forsinket :whine:

Nu ligger jeg dog i min seng igen, så det hele endte godt :-D
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 566
Likede indlæg: 5055

Indlægaf ManicNinja » 16. jul 2016, 07:10

Chatsy skrev:Nu gjorde min irriterende kollega IGEN det forbistrede fis med at tale til mig i skranken, selvom der er kunder i butikken.

Det er sommerferie og vi arbejder i en lille by, dvs. der er pænt meget dødt i disse måneder, da byen er stedet folk rejser væk fra. Kollegaen mente, jeg godt kunne gå tidligt, når der nu var så dødt. Jeg pointerede, at de sidste par dage har bevist, at størstedelen af dagens kunder kommer efter kl. 16:00, da de arbejdende folk - logisk nok - stadig er i byen og kommer forbi, når de har fri. Dét mente kollegaen nu ikke, men hun ophørte sit pres for at få mig til at gå tidligt.
Som forventet strømmede det ind med kunder efter det anslåede klokkeslæt. Vi har tre kasser i skranken og kollegaen stod ved den første og jeg ved den sidste, så der var jo en vis afstand imellem os.
Idet kunderne træder ind af døren, hvor jeg forsøger at få øjenkontakt med og hilst på dem, siger kollegaen pludselig halvhøjt til mig fra sin ende af skranken "Du fik ret. Alle kunderne VÆLTER ind her sidst på dagen! Utroligt som de ikke kan fordele sig lidt bedre, hva'?".
Kunderne så forkerte ud, jeg så forkert ud, hele verden så forkert ud og kollegaen stod bare og grinede dumt. Jeg ignorerede hende og fokuserede på min næste kunde i stedet.

Hvordan kan ét menneske være så ubeskriveligt irriterende og upassende?!

Chatsy, undskyld men ... Jeg kommer altså ind imellem til at grine over dine opslag om kollegaen, fordi det er så grotesk.

Anyway. Har du nogensinde overvejet at vise hende et par af dine opslag herinde?
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Smiling_Goat
Kort karma: 462
Likede indlæg: 5873

Indlægaf Smiling_Goat » 16. jul 2016, 07:19

Pixie88 skrev:Normalt bestræber jeg mig på at være large, med hvornår folk ankommer kontra hvad tid de har sagt de er her.
Så altså, hvis folk fx er forsinkede en halv time eller whatever, så går jeg ikke rundt og er tøsefornærmet eller skuffet. Hvis det ikke har andre konsekvenser end at jeg må vente lidt længere, så gider jeg ikke blive negativ over det.

.....Pånær lørdag morgen! :lol:
En ven skulle hente noget kl 8, jeg havde svært ved at vågne, tage tøj på osv. Stod nærmest oprejst og sov. Fantaserede om at gå ind i soveværelset og lægge mig i min bløde seng :lun:
Og så var personen 30 minutter forsinket :whine:

Nu ligger jeg dog i min seng igen, så det hele endte godt :-D

Den var jeg også næsten ude for med en veninde for lidt tid siden.

Hun er næsten lige blevet mor, så nu er der ingen, der kender til træthed ud over hende, og det der med at sove længe om morgenen, det har man kun hån tilovers for, det kan man ikke med en baby nemlig. Vi havde en aftale en lørdag, og hun ville meget gerne, hvis jeg kunne være hos hende kl. 8 om morgenen. Jeg skal køre i tog 1,5 timer for at komme hen til hende, og jeg syntes måske, det var lidt irriterende at stå op før kl. 6 på en lørdag, men hun var ikke til at hugge eller stikke i. Jeg kunne også godt følge nogle af hendes argumenter, så jeg tænkte, at det trods alt bare var en enkelt lørdag, og det nok gik.

Jeg stressede rundt lørdag morgen for at nå det hele, og min kæreste var så sød at køre mig, så vi var begge to i sving. Jeg var hos hende til tiden, og hun åbnede døren i nattøj.. Fordi jeg havde vækket hende.

Så kunne jeg måske godt have fået lov til at komme senere?
6
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 639

Indlægaf Jailbird » 16. jul 2016, 08:34

Apropos aftaler (jeg er også stået tidligt op en lørdag morgen nemlig!!). En veninde jeg ser ca. 6 gange om året skal på besøg hos mig i dag (for 2. gang på 5 år, jeg besøger nemlig altid hende - det er jo nemmere for hende, og jeg har 2 timer derhen). Jeg skal af en eller anden grund hente hende på stationen og har planlagt nogle ærinder inden. 5 minutter inden jeg skal ud af døren skriver hun, at hun er stået sent op, så hun kommer 1 time senere (hvilket forkorter hendes 3 timers besøg med 1 time, jeg plejer at være hos hende i ca. 6 timer af gangen ca.). Nu sidder hun og spiller WOW kan jeg se, det er jo dejligt. Jeg er fucking sur over at få besøg hvert 3. år og så få timer af gangen, og så bliver aftaler ikke overholdt. Fuck jeg var tæt på at skrive hun selv måtte finde herhen.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10259

Indlægaf icelady » 16. jul 2016, 09:03

Ham randrusianeren, der lige har sendt mig følgende PB.

"Dorte, du skal bare holde kæft for jeg kan godt finde ud af hvor du bor og så kan du få samme tur som XXX XXXX i er nogle tumper og ludere og skal bare knytte sylten."

Okay så... (Jeg smed ham ud af FB-gruppe for trusler mod XXX XXXX).
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 495
Likede indlæg: 1901

Indlægaf Vira » 16. jul 2016, 10:19

At her simpelthen er så voldsomt koldt :wacko:
1
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Chatsy
Kort karma: 45
Likede indlæg: 669

Indlægaf Chatsy » 16. jul 2016, 15:01

ManicNinja skrev:Chatsy, undskyld men ... Jeg kommer altså ind imellem til at grine over dine opslag om kollegaen, fordi det er så grotesk.

Anyway. Har du nogensinde overvejet at vise hende et par af dine opslag herinde?

Det er nok også meget sundere at grine af det - jeg kan også sagtens se det komiske i det, for hun overgår virkelig mange sociale normer, jeg må erkende man tager for givet. For det er åbenbart muligt. Men lige som det står på mister jeg mælet, for jeg bliver lige forbavset over hende hver gang.

Indrømmet, nej, det har jeg ikke overvejet. De par gange jeg har haft fat i hende og direkte fortalt, hvad jeg synes om hendes måde at gøre tingene på blev hun ubehagelig ved at svine mig som person til (godt nok via overdrivelser og løgne og på en egentlig utroligt vattet måde ved at sige "Ja, NOGEN synes jo, at du [...]" frem for direkte at indrømme, at det er hendes egen mening), så jeg tvivler på at vise hende det skriftligt gør nogen forskel. Hun ændrer alligevel mening som vinden blæser - jeg havde fx konfronteret hende med min utilfredshed over, at hun gør tingene i et bestemt ansvarsområde, som jeg også er en del af, på sin helt egen måde og laver aldrig sedler om de særordninger eller ændringer, hun foretager, så jeg ingen mulighed har for at vide, om der er noget jeg skal tage højde for eller være opmærksom på. Hun havde selv indrømmet at særordningerne sidder oppe i hendes hoved og "sådan er det bare".
I går fortalte hun mig dog i en vis sammenhæng at hun "altid" laver sedler om ændringer, særordninger mv. i det bestemte ansvarsområde fordi vi åbenbart har haft en kollega engang, der aldrig gjorde det og det var så forvirrende og træls. Jeg fik bare intet svar da jeg kom til at udbryde "Siden hvornår er du begyndt på det?". Hun hører så sjældent efter hvad jeg siger alligevel.
Da jeg senere ville ønske hende en god ferie svarede hun bare "ja".

Mærkelig verden hun lever i.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5946

Indlægaf LadyFox » 16. jul 2016, 15:08

Min yndlings kjole sidder ikke godt på mig længere :(
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 566
Likede indlæg: 5055

Indlægaf ManicNinja » 16. jul 2016, 15:20

Chatsy skrev:
ManicNinja skrev:Chatsy, undskyld men ... Jeg kommer altså ind imellem til at grine over dine opslag om kollegaen, fordi det er så grotesk.

Det er nok også meget sundere at grine af det - jeg kan også sagtens se det komiske i det, for hun overgår virkelig mange sociale normer, jeg må erkende man tager for givet. For det er åbenbart muligt. Men lige som det står på mister jeg mælet, for jeg bliver lige forbavset over hende hver gang.

Indrømmet, nej, det har jeg ikke overvejet. De par gange jeg har haft fat i hende og direkte fortalt, hvad jeg synes om hendes måde at gøre tingene på blev hun ubehagelig ved at svine mig som person til (godt nok via overdrivelser og løgne og på en egentlig utroligt vattet måde ved at sige "Ja, NOGEN synes jo, at du [...]" frem for direkte at indrømme, at det er hendes egen mening), så jeg tvivler på at vise hende det skriftligt gør nogen forskel. Hun ændrer alligevel mening som vinden blæser - jeg havde fx konfronteret hende med min utilfredshed over, at hun gør tingene i et bestemt ansvarsområde, som jeg også er en del af, på sin helt egen måde og laver aldrig sedler om de særordninger eller ændringer, hun foretager, så jeg ingen mulighed har for at vide, om der er noget jeg skal tage højde for eller være opmærksom på. Hun havde selv indrømmet at særordningerne sidder oppe i hendes hoved og "sådan er det bare".
I går fortalte hun mig dog i en vis sammenhæng at hun "altid" laver sedler om ændringer, særordninger mv. i det bestemte ansvarsområde fordi vi åbenbart har haft en kollega engang, der aldrig gjorde det og det var så forvirrende og træls. Jeg fik bare intet svar da jeg kom til at udbryde "Siden hvornår er du begyndt på det?". Hun hører så sjældent efter hvad jeg siger alligevel.
Da jeg senere ville ønske hende en god ferie svarede hun bare "ja".

Mærkelig verden hun lever i.

Det er jo altså også altid nemt at grine, når det ikke er én selv, det går ud over! :)

Den dér med "god ferie" får mig i øvrigt til at tænke på, at jeg desværre helt generelt synes, at mange er dårlige til alt det dér, man vel kunne kalde "betænksomme høfligheder".

Hvor mange gange oplever man fx ikke, at folk gladeligt kvitterer på et "tak for sidst!" med "velbekomme" åbenlyst uden at indse, at de faktisk lige har svaret møguforskammet ...? :gisp: :lol:
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11691

Indlægaf Dirtylittledevil » 16. jul 2016, 15:59

En bekendt som af og til tilbyder at hente mig når vi skal samme sted hen, hvilket er pissepænt gjort, men vedkommende har seriøst ingen tidsfornemmelse, så når aftalen lyder 20.30 så får jeg "Så er jeg her" sms'en et sted mellem 19.25 og 20.45. Og vi har snakket om det, og hver gang laver vedkommende nye "regler" for tingene a la "Hvis jeg er for tidligt på den så bare giv dig tid, jeg venter bare" men næste gang: "Jeg blev helt nervøs for hvor du blev af, så jeg kom lige op til huset og bankede på" og næste gang: "Bare skriv hvis det lige varer 10 minutter før du er klar" og næste gang: "Du behøver altså ikke at skrive, jeg ved godt du er på vej" og næste gang: "Jeg trak lige tiden lidt for du plejer jo aldrig at være klar" (Nej det er da fordi du kommer en halv time før planen!!)

Arghh... det bliver meget akavet at aflyse vores fælleskørsel men jeg er efterhånden på nippet til det.
3
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 17. jul 2016, 13:13

Min far igen.

De har fået lov at låne børnene et par dage når de kommer igen og tage dem med på camping. Min far begynder så igen, "jeg synes det er træls du ikke skal med. Synes du ikke også det kunne være dejligt nok og og og" "hvorfor er det tørklæde så vigtigt, der er da mange der ikke går med det" og bla bla.

Jo, det kunne da være rart at i tog mig som jeg er. Jeg er ikke mange, jeg er kun mig. I det ligger jo, du må gerne komme med hvis du tager tørklædet af.

Ja, undskyld i bliver brugt som skraldespand, men det skal bare brækkes op nogle gange :rulle:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 17. jul 2016, 13:36

At det tager så effing lang tid, før de ribben holder op med at gøre ondt.
Jeg fik lige lavet en bevægelse, som mine trykkede ribben så mener, at jeg ikke skal foretage.
:sur:
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
POCKETKITTEN
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2577

Indlægaf POCKETKITTEN » 17. jul 2016, 20:31

Jeg har min bil til salg, og der er forbløffende mange, der tror, det er i orden ringe på annoncen kl. 22.30 eller senere om aftenen.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 28
Likede indlæg: 241

Indlægaf Prosperity74 » 17. jul 2016, 21:13

Min fars opførsel :rulle:
0

Tilbage til "Generelt"