Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3558

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lemonella » 9. aug 2016, 13:01

Animi skrev:
Lemonella skrev:Jeg hedder ikke Birgit :D ,men mine to knægte er altså født hurtigt, nemt og smertefrit og nogen gange når kvinder fortæller deres rædselsberetninger fra grufulde og smertefulde fødsler, så kan jeg godt bryde ind og fortælle, at det altså ikke altid gør ondt.
Nogen kvinder er bare heldigere end andre. Sorry. :blush:

Jamen, det handler jo heller ikke om at Birgit (og du :D ) ikke må komme med jeres egne erfaringer, om nemme og smertefrie fødsler. For selvfølgelig må I det! Det handler mere om når sure gamle Birgit fortæller/hentyder til andre, at det altså ikke kan have gjort ondt på dem, når det ikke gjorde ondt på hende - fordi Birgit ved åbenbart bare bedst :lol:

Ja okay, det forstår jeg godt. :D
Det kan bare irriterer mig helt enormt, at mange kvinder, er så hurtige ude med deres frygtelige fødsels-oplevelser. Specielt til førstegangsfødende.
Jeg er selv en af dem der simpelthen var hunderæd for, at føde. Mest fordi min mor var så sød, at fortælle om hendes grufulde fødsler der varede flere dage med uudholdelige smerter. Samt alle de af mine veninder der havde født. Jeg var virkelig rystende bange for, at føde.

Så jeg var lykkelig for mine to nemme fødsler og fortalte gerne om dem til førstegangsgravide. Bare som modvægt til rædselsberetningerne. :)
8
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2311

Indlægaf Studsgaard » 9. aug 2016, 13:11

Lemonella skrev:
Animi skrev:
Lemonella skrev:Jeg hedder ikke Birgit :D ,men mine to knægte er altså født hurtigt, nemt og smertefrit og nogen gange når kvinder fortæller deres rædselsberetninger fra grufulde og smertefulde fødsler, så kan jeg godt bryde ind og fortælle, at det altså ikke altid gør ondt.
Nogen kvinder er bare heldigere end andre. Sorry. :blush:

Jamen, det handler jo heller ikke om at Birgit (og du :D ) ikke må komme med jeres egne erfaringer, om nemme og smertefrie fødsler. For selvfølgelig må I det! Det handler mere om når sure gamle Birgit fortæller/hentyder til andre, at det altså ikke kan have gjort ondt på dem, når det ikke gjorde ondt på hende - fordi Birgit ved åbenbart bare bedst :lol:

Ja okay, det forstår jeg godt. :D
Det kan bare irriterer mig helt enormt, at mange kvinder, er så hurtige ude med deres frygtelige fødsels-oplevelser. Specielt til førstegangsfødende.
Jeg er selv en af dem der simpelthen var hunderæd for, at føde. Mest fordi min mor var så sød, at fortælle om hendes grufulde fødsler der varede flere dage med uudholdelige smerter. Samt alle de af mine veninder der havde født. Jeg var virkelig rystende bange for, at føde.

Så jeg var lykkelig for mine to nemme fødsler og fortalte gerne om dem til førstegangsgravide. Bare som modvægt til rædselsberetningerne. :)

Jeg har oplevet det samme som dig. Jeg syntes at det gør ondt, men ikke mere end det er til at klare og jeg har oplevet galdesten der var været. Så jeg har også forsøgt at modvirke alle skrækhistorierne der fortælles rundt omkring, sådan for at berolige - og jeg er slet ikke i tvivl om andre føler langt størrer smerte ved fødsler end mig, men heldigvis er det ikke alle, så selvom det er godt at være forberedt på det gør ondt, syntes jeg det er synd alle skrækhistorierne er det der fortælles mest således nogen bliver skræmt
3
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11725

Indlægaf Dirtylittledevil » 9. aug 2016, 16:05

Alle de store beslutninger der følger med at få en kæreste. Nu mener han at jeg skal flytte med ham når han får sit nye sted meget snart, og så bare fremleje mit nuværende hus. Min hjerne eksploderer snart.
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5739

Indlægaf Animi » 9. aug 2016, 20:24

Min lillesøster, der kan finde problemer over alt! Det kan virkelig være frustrerende bare at skulle høre på brok, brok, brok, uden hun er villig til at gøre noget ved det.
En opdigtet eksempel, der alligevel er præcis som vores samtale i dag.

Hende: Jeg er blevet inviteret til fest i dag, men jeg orker ikke.
Mig: Jamen, så bliv hjemme.
Hende: Ej, det kan jeg ikke, for så bliver de andre måske sure.
Mig: Så stik dem evt en lille hvid løgn, om at du har fået det dårligt.
Hende: Jeg vil altså ikke lyve, det er ikke særlig pænt!
Mig: Så skriv sandheden, at du ikke orker det og har brug for en hjemmeaften.
Hende: Jamen, så bliver de måske sure.
Mig: Så tag afsted, og hyg dig et par timer. Så kan du altid tage hjem lidt tidligere hvis det bliver for meget.
Hende: Jamen, jeg ooooorker det bare ikke...

Og sådan kører det i ring :træt:
8
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5894

Indlægaf Smiling_Goat » 9. aug 2016, 21:07

Animi skrev:Min lillesøster, der kan finde problemer over alt! Det kan virkelig være frustrerende bare at skulle høre på brok, brok, brok, uden hun er villig til at gøre noget ved det.
En opdigtet eksempel, der alligevel er præcis som vores samtale i dag.

Hende: Jeg er blevet inviteret til fest i dag, men jeg orker ikke.
Mig: Jamen, så bliv hjemme.
Hende: Ej, det kan jeg ikke, for så bliver de andre måske sure.
Mig: Så stik dem evt en lille hvid løgn, om at du har fået det dårligt.
Hende: Jeg vil altså ikke lyve, det er ikke særlig pænt!
Mig: Så skriv sandheden, at du ikke orker det og har brug for en hjemmeaften.
Hende: Jamen, så bliver de måske sure.
Mig: Så tag afsted, og hyg dig et par timer. Så kan du altid tage hjem lidt tidligere hvis det bliver for meget.
Hende: Jamen, jeg ooooorker det bare ikke...

Og sådan kører det i ring :træt:

Heh er det ikke den typiske mand vs. kvinde? (Ikke at du nødvendigvis er en mand)

Jeg har hørt den med at kvinder brokker sig som din søster, og en mand vil forsøge at løse problemet, hvor en kvinde bare vil tale om problemet, for "brokkeren" er egentligt ikke interesseret i en løsning.

Det er naturligvis helt videnskabeligt bevist og alt det der... :ninja:
3
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 331
Likede indlæg: 3744

Indlægaf Novella » 9. aug 2016, 21:58

At det er blevet så pissekoldt, at jeg ikke kan sove, fordi jeg fryser. Jeg orker ikke gå ned og hente vinterdynen i skuret. Nu har jeg fundet nattøj frem, og så håber jeg at det er nok. Hrmf.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Indlægaf ManicNinja » 9. aug 2016, 23:46

Novella skrev:At det er blevet så pissekoldt, at jeg ikke kan sove, fordi jeg fryser. Jeg orker ikke gå ned og hente vinterdynen i skuret. Nu har jeg fundet nattøj frem, og så håber jeg at det er nok. Hrmf.

Koldt? Tænk, jeg synes nattetemperaturerne lige nu er LIGE tilpas - aldrig sovet bedre. Og to dyner er stadig for meget (har pakket den ene væk, fordi den sært nok lå fremme). Nattøj er der heller ikke noget af. Men okay, man kan vist heller ikke regne med mig, hvad temperaturer angår: Har stadig vinduer åbne stort set hele dagen igennem - og vinduet i soveværelset er også stadig åbent om natten. Får det ALT for varmt ellers! :wacko:
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2433

Indlægaf Bøtte » 10. aug 2016, 03:54

At jeg hver morgen ved denne tid vågner og ikke kan sove igen, ligemeget hvornår jeg så er faldet i søvn om aftenen.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2098

Indlægaf Pjeps » 10. aug 2016, 04:00

At det er blevet så lorte koldt.

Jeg har først sommerferie om 1,5 uge og jeg vil have hedebølge og Indian summer !
3
:ninja:
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 10. aug 2016, 05:40

Jamen er der nogen, som har sat gang i september her i første halvdel af august. Denne morgen er sådan en jeg ville sætte pris på i midt/slut september - kold, klar og solrig - men det skal sgu da være varmt om sommeren! Nå!
5
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3403

Indlægaf FruDulle » 10. aug 2016, 07:09

Jeg er med på vejrbrok. Føj der er koldt. Barnet gik hue med i børnehave i dag :rulle:
2
Whatever
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6012

Indlægaf LadyFox » 10. aug 2016, 07:12

FruDulle skrev:Jeg er med på vejrbrok. Føj der er koldt. Barnet gik hue med i børnehave i dag :rulle:

Den er jeg med på! Jeg vågnede længe før vækkeuret ringede fordi jeg lå under dynen og frøs. :(
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2311

Indlægaf Studsgaard » 10. aug 2016, 07:18

Jeg råber med i koret imod det dårlige kolde efterårsagtigt vejr.

Vi har haft smidt noget i brændeovnen da der er så trist og koldt.
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3403

Indlægaf FruDulle » 10. aug 2016, 08:31

LadyFox skrev:
FruDulle skrev:Jeg er med på vejrbrok. Føj der er koldt. Barnet gik hue med i børnehave i dag :rulle:

Den er jeg med på! Jeg vågnede længe før vækkeuret ringede fordi jeg lå under dynen og frøs. :(

Min søn kom ind i morges og skyndte sig op i sengen og tog min mands dyne og sad bare og sagde fryser fryser fryser
0
Whatever
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9671

Indlægaf kidkomb » 10. aug 2016, 08:35

Vi har tændt for varmen...
Og jeg er ikke til varme, varme somre og jeg kan godt lide efterår, men, efterår i midten af august er altså noget værre rod.
6
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Generelt"