Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 575
Likede indlæg: 5102

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 25. aug 2016, 11:19

Sangius skrev:
Flora skrev:
Sangius skrev:
Æske skrev:
Sangius skrev:
Æske skrev:At blive blive disset af en veninde i morgen aften, der havde foreslået at vi spiste sushi fordi hun gerne vil se håndboldkampen.

Betyder det at 'disse' nogen ikke, at man taler grimt om dem/respektløst?

Muligvis :)

Hjælper "brændt af" på det? :-D

Det gør da veninden lidt flinkere - først læste jeg det som at hun både havde disset dig OG brændt dig af, eller noget i den stil. :D

Hmm.. jeg ville også bruge ordet "disse" om at brænde nogen af :gruble:

Ikke dermed sagt at det nødvendigvis er korrekt. Bare at Æske i modsat fald ikke er alene om at være forkert på den :D

Det er i hvert fald ikke den korrekte definition af ordet på engelsk, tror jeg. Men det kan da være, at det har en ændret betydning på dansk.
Efter jeg fandt ud af, at bjørnetjeneste kan være en positiv ting, så er jeg ikke afvisende overfor noget :stoned:

Folk må virkelig fucke af med deres "nu giver vi lige et ord den helt modsatte betydning, bare for sjov, og fordi vi keder os, og så ser vi, hvor længe der går, før nogen opdager det". Ajmen ...! :stoned: Det er ligesom dem, der mener, at 'godt en time' er lige under en time. Det ér lige over. Resultat: Ikke en kæft, der tør bruge udtrykket, fordi halvdelen af de implicerede altid forstår det modsat af det, der var ment.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3436

Indlægaf dgd2007 » 25. aug 2016, 11:44

Hmm ja, ændrede betydninger ...

At "disse" har jeg altid regnet med, var en forkortelse af diskvalificere - altså så vedkommende ikke kunne deltage i løjerne. Så jeg synes godt, man kan forsvare at bruge det både om at blive forkastet som deltager i et eller andet eller at blive skældt hæder og ære fra, som man implicit er forkastet i det hele taget. (Den sidste betydning er nok den nyeste).

"Godt 20" har der vist altid været uenighed om, hvad betød :gruble: Jeg er vokset op med, at det betød "20+", men på den anden side havde min bedstemor udtrykket "lige godt og vel", som betød "lige knap".

Hvad jeg til gengæld har svært ved at godtage, er alle de folk, der er begyndt at sige "i forhold til", når de bare mener "om" eller "med hensyn til".
Jeg har altid været vant til, at i forhold til betød "sammenlignet med": Den ene er meget stor i forhold til den anden. Men nu bliver det jo brugt som fx: "min holdning i forhold til regeringens politik", hvor det bare betyder "min holdning til regeringens politik"
2
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5910

Indlægaf Smiling_Goat » 25. aug 2016, 11:48

dgd2007 skrev:Hmm ja, ændrede betydninger ...

At "disse" har jeg altid regnet med, var en forkortelse af diskvalificere - altså så vedkommende ikke kunne deltage i løjerne. Så jeg synes godt, man kan forsvare at bruge det både om at blive forkastet som deltager i et eller andet eller at blive skældt hæder og ære fra, som man implicit er forkastet i det hele taget. (Den sidste betydning er nok den nyeste).

"Godt 20" har der vist altid været uenighed om, hvad betød :gruble: Jeg er vokset op med, at det betød "20+", men på den anden side havde min bedstemor udtrykket "lige godt og vel", som betød "lige knap".

Hvad jeg til gengæld har svært ved at godtage, er alle de folk, der er begyndt at sige "i forhold til", når de bare mener "om" eller "med hensyn til".
Jeg har altid været vant til, at i forhold til betød "sammenlignet med": Den ene er meget stor i forhold til den anden. Men nu bliver det jo brugt som fx: "min holdning i forhold til regeringens politik", hvor det bare betyder "min holdning til regeringens politik"

Men vi er bare nogen, der har uhensigtsmæssigt svært ved præpositioner :genert:

"Med hensyn til" er god, den husker jeg lige :D
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2937

Indlægaf JoyNips » 25. aug 2016, 20:01

DHL stafet næste uge. De måtte fandme godt skære lidt ned på arrangementet så jeg ikke i 5 dage skal slås for parkering...
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8510

Indlægaf 2SHY » 25. aug 2016, 20:04

Det sidste af min storetånegl er lige drattet af :( Shit det har lange udsigter at få sådan en negl til at vokse ud igen :sur:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 719
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6862

Indlægaf Daine » 25. aug 2016, 20:24

Jeg har fået en stor vabel under den højre fod :sur:
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3513

Indlægaf Ballademager » 26. aug 2016, 06:19

Folk, der ikke kan overholde en aftale. Det er til en vis grad fair nok, at man ikke evner at overholde det tidspunkt, der er aftalt. Men jeg fatter ikke, at man så ikke kan finde ud af at give besked om, at man er forsinket :rulle:
10
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10299

Indlægaf icelady » 26. aug 2016, 08:18

Folks evne til at gå grassat over noget, de sådan set selv er skyld i!

Eksmanden går til bager med sin King Charles hund.

Der er 2 kroge, med cirka 3 meter imellem.

Ved krog 1 sidder en stor hund; på størrelse med en schæfer, uden snor.

Eksen sætter sin hund (som er i snor) på krog 2 og da han vil gå fra hunden ryger den anden hund på hans hund.

Han slår ud efter hunden og rækker ned og hiver sin hund fri af den andens hund. Idet han gør det, vælter den anden hund ned på fliserne.

Ejeren kommer ud fra bageren og undskylder og siger at "er der noget så ringer du bare; så skal jeg selvfølgelig nok betale for dyrlæge osv."

Eks går hjem, og cirka 15 minutter senere står manden og ringer på hans dør.

Hans hund har fået hudafskrabninger da den blev væltet, og nu skulle eksen satme anmeldes for vold mod hund.

Jamen du anmelder da bare bassemand; så får du en anmeldelse på din hund har overfaldet en anden (både bagerdamen og deres ekspedient så det) så kan vi jo se, hvem der får medhold! Idiot! :rulle:
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1833

Indlægaf Anilara » 26. aug 2016, 08:52

Myg!
Nu er jeg sluppet hele sommeren for stik. Fuldstændig. Så tager jeg (dum som jeg er) hjem til mine forældre, der bor i en skov, og er i nat blevet til myggeføde. Jeg har simpelthen, i al uvidenhed, ligget som en buffet for de små kræ, og doneret vel knap og nap 60% af mit blod, for til gengæld at få noget af deres lortegift som KLØØØØR!
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 613
Likede indlæg: 3426

Indlægaf FruDulle » 26. aug 2016, 10:09

at vores hjem er blevet besat af majere. De er mega klammo og er bare alle steder :(
1
Whatever
Aviva
Kort karma: 10
Likede indlæg: 68

Indlægaf Aviva » 26. aug 2016, 12:22

en uventet regning, hvor mit kundenr åbenbart er ændret, uden jeg har hørt noget.. + de da lige vil have 100 kr for PBS gebyr.

Da jeg ringede havde de skiftet telefonnr (også uden at oplyse det) og de var selvfølgelig gået på weekend, så kan først få fat i dem på mandag :sur:
0
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8510

Indlægaf 2SHY » 26. aug 2016, 12:27

Offentlig transport
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 41
Likede indlæg: 334

Indlægaf sortkaffe » 26. aug 2016, 13:07

FruDulle skrev:at vores hjem er blevet besat af majere. De er mega klammo og er bare alle steder :(

majere?
2
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Indlægaf Ado » 26. aug 2016, 13:13

Varmen!
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 613
Likede indlæg: 3426

Indlægaf FruDulle » 26. aug 2016, 13:17

sortkaffe skrev:
FruDulle skrev:at vores hjem er blevet besat af majere. De er mega klammo og er bare alle steder :(

majere?

De der flyvende stankelben
0
Whatever

Tilbage til "Generelt"