Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Petrix
Kort karma: 25
Likede indlæg: 118

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Petrix » 30. aug 2016, 06:06

Vores nye Management system som har været undervejs i 10 år. Det er næsten lige så ringe og outdated som DSB's IC-4 tog
0
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5903

Indlægaf Smiling_Goat » 30. aug 2016, 10:58

Chatsy skrev:ALT irriterer mig i øjeblikket. Den irriterende kollega og hendes selvynk (med der tilhørende sygedage, det er jo så hårdt alt sammen) og tendens til at spørge ind til folk under dække af oprigtig interesse for blot at snakke om sig selv og ikke høre på hvad man selv har at sige. Min chef og hans ækle, ÆKLE racisme, for pokker hvor jeg ikke gider at høre på det længere. Godt luften går lidt af hans ballon, når jeg giver ham svar på tiltale, men efter nogle dage er den sgu gal igen. En anden kollega er stædig som et æsel og selvom man argumenterer mod hende, fejer hun det af, fordi hun bedre kan lide sin opfattelse af tingene og når det så viser sig - selvfølgelig - at hun tog fejl, opfører hun sig som om det kommer helt bag på hende, at det overhovedet var muligt at tage fejl, selvom jeg forudså det og forklarede hende det lang tid forinden.

Hooooold nu kæft, hvor jeg trænger til ferie.

Jeg forstår heller ikke, hvad de der skabsracister har gang i. Opdager de ikke selv, hvor socialt akavet de er? De må da vide, at deres holdninger er kontroversielle, og at der derfor rent logisk må opstå en trykket stemning, når de udspyr galde på den måde. Ofte ganske uopfordret.

Jeg har siddet i flere hyggelige selskaber, og én eller anden greb fligen af en anledning til at sige noget grimt om indvandrere. Stemningen styrtdykker med det samme, fordi ingen ved, hvordan de skal reagere. Skal vi være racister nu? Bede ham holde mund? Råbe "Allahu Akbar" og hoppe op på spisebordet? Det er rigtig irriterende, som du siger. Hvorfor kan man ikke bare holde sit had for sig selv?
2
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 446

Indlægaf Aspargsen » 30. aug 2016, 13:43

Smiling_Goat skrev:
Chatsy skrev:ALT irriterer mig i øjeblikket. Den irriterende kollega og hendes selvynk (med der tilhørende sygedage, det er jo så hårdt alt sammen) og tendens til at spørge ind til folk under dække af oprigtig interesse for blot at snakke om sig selv og ikke høre på hvad man selv har at sige. Min chef og hans ækle, ÆKLE racisme, for pokker hvor jeg ikke gider at høre på det længere. Godt luften går lidt af hans ballon, når jeg giver ham svar på tiltale, men efter nogle dage er den sgu gal igen. En anden kollega er stædig som et æsel og selvom man argumenterer mod hende, fejer hun det af, fordi hun bedre kan lide sin opfattelse af tingene og når det så viser sig - selvfølgelig - at hun tog fejl, opfører hun sig som om det kommer helt bag på hende, at det overhovedet var muligt at tage fejl, selvom jeg forudså det og forklarede hende det lang tid forinden.

Jeg forstår heller ikke, hvad de der skabsracister har gang i. Opdager de ikke selv, hvor socialt akavet de er? De må da vide, at deres holdninger er kontroversielle, og at der derfor rent logisk må opstå en trykket stemning, når de udspyr galde på den måde. Ofte ganske uopfordret.

Jeg har siddet i flere hyggelige selskaber, og én eller anden greb fligen af en anledning til at sige noget grimt om indvandrere. Stemningen styrtdykker med det samme, fordi ingen ved, hvordan de skal reagere. Skal vi være racister nu? Bede ham holde mund? Råbe "Allahu Akbar" og hoppe op på spisebordet? Det er rigtig irriterende, som du siger. Hvorfor kan man ikke bare holde sit had for sig selv?

Undrer mig over hvorfor emnet er tabu til de hyggelige selskaber du deltager i, hvorfor ikke bare samle tråden op
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5903

Indlægaf Smiling_Goat » 30. aug 2016, 13:52

Aspargsen skrev:
Smiling_Goat skrev:

Undrer mig over hvorfor emnet er tabu til de hyggelige selskaber du deltager i, hvorfor ikke bare samle tråden op

Fordi jeg ikke rigtigt har behov for at diskutere, hvorvidt indvandrere altid er kriminelle og en belastning for samfundet. Jeg synes ikke, det er ret hyggeligt at samtale over hvor træls en bestemt befolkningsgruppe er.
3
Brugeravatar
Chatsy
Kort karma: 45
Likede indlæg: 669

Indlægaf Chatsy » 30. aug 2016, 20:08

Smiling_Goat skrev:

Det tror jeg slet ikke, at de tænker på. Kommer nok også an på de kredse, de normalt omgås, hvis de er vant til at få medhold (eller akavet stilhed, som de fejlfortolker som medhold) glemmer de nok, at det også er muligt at møde modstand.
Min chefs seneste guldkorn var efter jeg havde ekspederet nogle kunder af anden etnisk herkomst. Så gik jeg ud bagved, hvor chefen så var og han kommenterede "Det er lige før man ser rødt, når man ser sådan nogle". I første omgang fattede jeg ikke, hvad han snakkede om, for jeg havde ikke haft nogen ubehøvlede kunder? Han fortsatte "Ja, dem du lige ekspederede". Jeg fattede stadigvæk ikke noget, for de var da rare mennesker.
Han blev ved "Sådan nogle burde tage hjem, hvor de kom fra!".
Så fattede jeg det.
Og jeg blev gal.

Han er heldigvis nem at sætte på plads, en tidligere chef, jeg har haft, var ret dominerende med sin racisme (til et sådan punkt, hvor han kunne finde på at chikanere én ud af firmaet, hvis man vovede at modsætte sig hans ytringer) så det er da altid noget. Men nuj, hvor er det spild af tid og humør at beskæftige sig med sådan noget, især når jeg helst er fri.

Desværre har jeg også familiemedlemmer, der har lignende holdninger, dog mestendels målrettet flygtninge. Jeg gruer nogen gange for familiesammenkomster, fordi snakken helt sikkert vil tage den drejning (især til nytår, når de drøfter deres forventninger til det nye år) og jeg orker ikke at tage diskussionen hver gang, især når de nu har en tilsyneladende omstændig indsigt i flygtningenes motiver for at komme til landet - som åbenbart er alt andet end krig og traumer. Når deres promille stiger bliver det aldeles ikke nemmere at diskutere med dem, så det bliver nærmere en kunst at få drejet snakken over på noget andet for ikke at ødelægge aftenen helt. Eller ramme dem lidt på samvittigheden ved at proklamere "Ih, hvor har vi det hyggeligt, sådan som vi sidder og hader andre mennesker!". Fordi helt ærligt, hvad fanden er det dog for et emne at tage op?! Altså.
5
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 267
Likede indlæg: 5069

Indlægaf Fyrst Eberhard » 31. aug 2016, 07:07

Typer, der besvarer et venligt "Godmorgen!" med "Morgen? Det er jo nærmere formiddag" eller "Du er vist kommet sent op"

Sig nu bare dav!
20
Peace!
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 267
Likede indlæg: 5069

Indlægaf Fyrst Eberhard » 31. aug 2016, 12:28

I kategorien: mest slibrige forsøg på indtægtsforøgelse, går prisen i dag til Telmore, for dags dato d. 31. at minde mig om, at jeg har opbrugt næsten al min data for denne måned, og samtidig tilbyde mig ekstra 20 GB data og dermed en merpris på mit abonnement.

Set i lyset af, at jeg er tilmeldt deres Automatisk Optankning i slutningen af hver måned, bør Telmore vel i virkeligheden tørre munden for savl, trække deres lange fingre op af mine lommer igen og se at få optanket den telefon, som vi havde aftalt.
5
Peace!
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 258
Likede indlæg: 4266

Indlægaf Flora » 31. aug 2016, 17:25

At jeg har fået hikke :rulle:
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1293

Indlægaf hotlips » 1. sep 2016, 08:43

At de blå mænd der fælder hvad der skal fældes som en del af deres arbejde her har så travlt med at score træet til deres egne brændeovne at det ikke på seks år har været muligt at få nogle stykker stamme bare af en eller anden slags heller ikke selvom det ikke skal bruges til noget når man spørger

Nu har de lige fældet min nabos ti meter høje gran og jeg havde fået lov af hende at få det jeg ville af det for hun og hendes børn har lige hentet et par bæreposer fyldt med løg og planter her men selvom jeg sagde det til ham der arbejdede på det er det hele lige blevet kørt væk i passende stykker til en brændeovn i modsat retning af skraldepladsen og jeg ved de ikke har fået lov at få noget af det
0
Aviva
Kort karma: 10
Likede indlæg: 68

Indlægaf Aviva » 1. sep 2016, 09:04

At jeg har svært ved at falde i søvn for tiden..

Nok pga stress over flytning , søgning om indskud, pakning/smide ud/rengøring af nuværende lejlighed. Og møgoverboen der stadig chikanere.. Glæder mig til at komme væk fra ham
1
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2232

Indlægaf Puffi » 1. sep 2016, 20:46

At jeg har lavet et hak i min tlf :whine: I selve rammen og glasset, sådan lige nok til at der er helt hul og delvist knust, det er fandme så dumt :(
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8505

Indlægaf 2SHY » 1. sep 2016, 20:51

At jeg er træt men alligevel ikke kan falde i søvn :rulle:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9679

Indlægaf kidkomb » 1. sep 2016, 21:24

At jeg klarede det mega dårligt til kor idag.
Min OCD (ja, ja I know, jeg har det ikke rigtigt, men I ved nok hvad jeg mener) slog ud på alle tænkelige parametre.
Vi var det falske sted, der var ingen 2.alter til stede, vi sad ikke i den rækkefølge jeg er vant til, vi var kun mig og en anden 1.alt og det gav mig den syge præstationsangst og jeg kan slet, slet ikke med den nye korleders måde at dirigere på, indstudere på og den måde han forsøger at lave dynamik. Det lyder forfærdeligt det meste af det han forsøger at inkorporere.
Jeg sang falsk og kunne ikke huske de gamle satser og ØV. Bare øv.
Senest rettet af kidkomb 2. sep 2016, 04:28, rettet i alt 1 gang.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Æske » 2. sep 2016, 01:56

At jeg er blevet møgforkølet i min ferie :rulle: Nu kan jeg ikke sove.
0
Alt det smukkeste gør ondt.
Mumifar
Kort karma: 12
Likede indlæg: 145

Indlægaf Mumifar » 2. sep 2016, 02:36

Jeg kan heller ikke sove, men tilgengæld skal jeg tidligt op :(
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.

Tilbage til "Generelt"