Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6055

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 2. sep 2016, 16:48

Jeg skulle have spist med min kæreste i dag, men da vi mødtes var han så nærtagende med en bitter attitude at jeg måtte meddele ham at hvis det var med den på så synes jeg faktisk bare vi skulle opgive den middag. Og det gjorde vi så..
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 2. sep 2016, 17:33

At jeg er begyndt at få problemer med at skylle alt shampoo ud af håret!? Altså, jeg skyller og skyller, og bruger kun en lille smule (af min dyre, drøje yndlings-) shampoo, vel i omegnen af en to-krone. Har forsøgt at skifte, til en anden i samme mærke. Ændrer intet.
Nu ser det fedtet ud næsten hver gang. Wtf.
0
Brugeravatar
Lisva
Kort karma: 18
Likede indlæg: 393

Indlægaf Lisva » 2. sep 2016, 20:48

Det irriterer mig helt utroligt meget, at en ellers ganske anerkendt og fungerende køkultur fuldstændig går fløjten, når der kaldes en "medarbejder til kasselinjen". I dag så jeg en gammel dame, der nærmest tacklede sig vej gennem menneskemængden for at komme først over til den anden kasse.

For nogle år siden stod jeg i en butik, hvor en emsig dame på tilsvarende vis spurtede over til den anden kasse i samme sekund, der blev kaldt en medarbejder over højttaleren. Hun fyldte båndet op med sine varer, men der var åbenbart ikke lige en disponibel medarbejder, så det endte med, at hun måtte putte alle varerne ned i kurven igen og pænt stille sig over bagest i den kø, hun netop havde albuet sig ud af. :D :D
11
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 2. sep 2016, 21:01

Lisva skrev:Det irriterer mig helt utroligt meget, at en ellers ganske anerkendt og fungerende køkultur fuldstændig går fløjten, når der kaldes en "medarbejder til kasselinjen". I dag så jeg en gammel dame, der nærmest tacklede sig vej gennem menneskemængden for at komme først over til den anden kasse.

For nogle år siden stod jeg i en butik, hvor en emsig dame på tilsvarende vis spurtede over til den anden kasse i samme sekund, der blev kaldt en medarbejder over højttaleren. Hun fyldte båndet op med sine varer, men der var åbenbart ikke lige en disponibel medarbejder, så det endte med, at hun måtte putte alle varerne ned i kurven igen og pænt stille sig over bagest i den kø, hun netop havde albuet sig ud af.
:D :D

Hah! Fik lige fornyet min livsglæde :-D
4
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 143
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1458

Indlægaf vUlpeS » 2. sep 2016, 21:10

Vi spiller et korrespondanceparti, hvori min modspiller formår at sætte sin hvidfeltede løber direkte i slag i træk 9, og fortsættter med at spille snart sagt enhver unøjagtighed, man kan forestille sig.
Tidskontrollen er tre dage, og som det bliver mere og mere evident, at han står til at blive knust på baggrund af fadæsen i træk 9, begynder han i stigende grad at udnytte den allokerede tid, måske for at se om jeg gør noget uovervejet ud af ren kedsomhed.
Jeg kvæler hans stilling ved træk 19 og forcerer likvidering af dronningerne, og han giver sig endelig ved træk 42 lige nøjagtigt 6 træk før jeg ifølge køreplanen forvandler min ene fribonde.
Han får flettet et "lol" ind i sin indrømmelse, der går på, at han nu nok burde have givet sig lidt før, og spørger om vi skal have endnu et parti. Næseborene er mægtigt udspilede. Jeg svarede ham pænt, ligesom det sig hør og bør, men nøj, altså.
0
Profesionales sin iguales, modestia aparte.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 3. sep 2016, 00:08

Fyrst Eberhard skrev:Typer, der besvarer et venligt "Godmorgen!" med "Morgen? Det er jo nærmere formiddag" eller "Du er vist kommet sent op"

Sig nu bare dav!

Jeg siger ofte: "Morgen? Jeg har snart fyraften!", når folk kommer dryssende 9:30, og jeg er mødt kl 07. Men jeg må godt. For alle ved, jeg er så meget b-menneske, at jeg skal have lov at fejre det og pudse min glorie, hver gang jeg er overlevet en morgenvagt. Derfor er det heldigvis også kun de allermest morgensure, der lægger noget i det. Og skidt med det. Dem er der jo ingen, der gider alligevel ... :D

P.s. Pure nægter at bruge ordet 'dav'. Det lyder simpelt for bøvet! :P
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Ego81
Kort karma: 0
Likede indlæg: 26

Indlægaf Ego81 » 3. sep 2016, 08:10

Udtrykket "at stå op for sig selv" :tie:
5
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10305

Indlægaf icelady » 3. sep 2016, 08:49

En af mine naboers ekskæreste...

Hun slår op med ham jævnligt. Som regel et par dage inde i måneden, for så har han jo fået penge og er konstant fuld og højtråbende.

Når hun så slår op med ham, så sætter/lægger han sig nogle gange i opgangen og banker på hendes dør indtil hun åbner eller han opgiver. Nogle gange synger han også for hende.

Andre gange sidder han udenfor; så drikker han nogle bajere, synger, råber efter folk og venter på hun enten gider komme ud til ham eller han tager over tile n ven og drikker videre der.

Pt har han siddet udenfor siden ved halv 9 tiden, og skiftevis råber efter folk eller synger kærlighedssange på gebrokkent engelsk.

Så pis dog hjem og drik!
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Frk._Strawberry
Kort karma: 49
Likede indlæg: 386

Indlægaf Frk._Strawberry » 3. sep 2016, 08:50

Min kæreste pt..

Vi skal til fødselsdag/navngivnings/færdig-fest om en times tid og manden har "INTET TØJ AT TAGE PÅ!" (Indsæt selv teatralsk stemme)

Du har et skab fyldt med tøj..

Jep, han er kvinden i forholdet.. :rulle:
3
Frk._Strawberry

Indlægaf Frk._Strawberry » 3. sep 2016, 09:03

Frk._Strawberry skrev:Min kæreste pt..

Vi skal til fødselsdag/navngivnings/færdig-fest om en times tid og manden har "INTET TØJ AT TAGE PÅ!" (Indsæt selv teatralsk stemme)

Jeg har været færdig i en halv times tid nu og sidder blot og venter med bilnøglerne i hånden..

Jeg synes ligesom at der er et eller andet forkert i denne konstellation? :P
5
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 721

Indlægaf Lykke » 3. sep 2016, 09:06

Frk._Strawberry skrev:

Jeg har været færdig i en halv times tid nu og sidder blot og venter med bilnøglerne i hånden..

Så det skulle have været dig som han ventede på. Så havde det været okay?

Ej, du skal ikke tage det sådan alt for alvorligt. Men jeg bliver bare lidt træt af den der, han er kvinden i forholdet-ting, sådan helt generelt.
2
Frk._Strawberry

Indlægaf Frk._Strawberry » 3. sep 2016, 09:11

Lykke skrev:
Frk._Strawberry skrev:

Så det skulle have været dig som han ventede på. Så havde det været okay?

Ej, du skal ikke tage det sådan alt for alvorligt. Men jeg bliver bare lidt træt af den der, han er kvinden i forholdet-ting, sådan helt generelt.

Jeg er skam helt enig med dig i det generelle..

Og nej, det ville også være mærkeligt - mest fordi det meget sjældent sker..

Faktum er bare, at min kæreste hurtigt bliver kvinden i vores forhold, fordi han gør nogle ting, som jeg før kun har set (andre) kvinder gør.. Han bruger f.eks. mere tid på badeværelset end mig, mere håndcreme, har flere tøjkrise osv..
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3451

Indlægaf dgd2007 » 3. sep 2016, 11:11

Ego81 skrev:Udtrykket "at stå op for sig selv" :tie:

Ja, det er altid uheldigt, når de direkte oversatte engelske udtryk plejer at betyde noget helt andet på dansk ... fx: stå op = vælte ud af sengen + for sig selv = alene ;)
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9716

Indlægaf kidkomb » 3. sep 2016, 12:26

Følgende (og lignende) kommentar(-er) på kommentarsporet på BTs FB, omkring videoen af en betjents meget hårdhændede behandling af en anholdt:

"Det er nu underligt med de her "tilfældige" optagelser af politiet - der er aldrig nogen der har optaget hvad der reelt er foregået forud for episoderne??? Jeg går ikke ind for vold overhovedet hverken fra den ene eller den anden side af, men land nu politiet passe deres arbejde uden konstant hetz imod dem.
Tror I det er rene "englebørn " de har at gøre med i deres daglige virke????"

Ja. For sekundet man ser noget der bare har en chance for at involvere politiet, så stiller man sig op og filmer. Fra starten! Så der ikke er nogen der kan tro, at man har klippet i videoen efter forgodtbefindende. Det ved alle da. Dashcam on forehead er det nye shit!
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Lisva
Kort karma: 18
Likede indlæg: 393

Indlægaf Lisva » 3. sep 2016, 13:11

Pixie88 skrev:
Lisva skrev:Det irriterer mig helt utroligt meget, at en ellers ganske anerkendt og fungerende køkultur fuldstændig går fløjten, når der kaldes en "medarbejder til kasselinjen". I dag så jeg en gammel dame, der nærmest tacklede sig vej gennem menneskemængden for at komme først over til den anden kasse.

For nogle år siden stod jeg i en butik, hvor en emsig dame på tilsvarende vis spurtede over til den anden kasse i samme sekund, der blev kaldt en medarbejder over højttaleren. Hun fyldte båndet op med sine varer, men der var åbenbart ikke lige en disponibel medarbejder, så det endte med, at hun måtte putte alle varerne ned i kurven igen og pænt stille sig over bagest i den kø, hun netop havde albuet sig ud af.
:D :D

Hah! Fik lige fornyet min livsglæde :-D

Ja, jeg får også altid en form for lykkefølelse, når jeg tænker på den episode. Hvilket jeg faktisk gør, hver gang jeg ser kapløbet over til en ny kasse, når der kaldes i højttaleren. Jeg håber hver eneste gang på en gentagelse, men det er desværre ikke sket endnu. Det næstbedste må så være, når der trods alt går noget tid, før medarbejderen kommer, men det er altså bare ikke helt det samme.
0

Tilbage til "Generelt"