Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Aviva
Kort karma: 10
Likede indlæg: 68

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aviva » 3. sep 2016, 15:27

Når katten miwer.. hele tiden
0
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 144
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1476

Indlægaf vUlpeS » 3. sep 2016, 15:31

kidkomb skrev:Følgende (og lignende) kommentar(-er) på kommentarsporet på BTs FB, omkring videoen af en betjents meget hårdhændede behandling af en anholdt:

"Det er nu underligt med de her "tilfældige" optagelser af politiet - der er aldrig nogen der har optaget hvad der reelt er foregået forud for episoderne??? Jeg går ikke ind for vold overhovedet hverken fra den ene eller den anden side af, men land nu politiet passe deres arbejde uden konstant hetz imod dem.
Tror I det er rene "englebørn " de har at gøre med i deres daglige virke????"

Ja. For sekundet man ser noget der bare har en chance for at involvere politiet, så stiller man sig op og filmer. Fra starten! Så der ikke er nogen der kan tro, at man har klippet i videoen efter forgodtbefindende. Det ved alle da. Dashcam on forehead er det nye shit!

Hvis man har en god politiscanner, kan man være på pletten HVER gang! :jule:
1
Profesionales sin iguales, modestia aparte.
Brugeravatar
tjald62
Kort karma: 46
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 492

Indlægaf tjald62 » 3. sep 2016, 16:08

Frk._Strawberry skrev:Min kæreste pt..

Vi skal til fødselsdag/navngivnings/færdig-fest om en times tid og manden har "INTET TØJ AT TAGE PÅ!" (Indsæt selv teatralsk stemme)

Du har et skab fyldt med tøj..

Jep, han er kvinden i forholdet.. :rulle:

:lol: :lol: (sorry kunne ikke lade være :blush:)
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 394
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3895

Indlægaf Delfin » 3. sep 2016, 16:13

Ego81 skrev:Udtrykket "at stå op for sig selv" :tie:

Apopros http://vistaaropforhinanden.dk/

Formålet er ligeså godt som så meget andet, der dør-til-dør-indsamling til, men jeg går helt død i den formulering
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 580
Likede indlæg: 5120

Indlægaf ManicNinja » 3. sep 2016, 16:56

dgd2007 skrev:

Ja, det er altid uheldigt, når de direkte oversatte engelske udtryk plejer at betyde noget helt andet på dansk ... fx: stå op = vælte ud af sengen + for sig selv = alene ;)

Selv tænkt præcis dét - men mangler virkelig et dansk udtryk for "to stand up for oneself". Hvad filen HEDDER det?
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5961

Indlægaf Smiling_Goat » 3. sep 2016, 16:57

ManicNinja skrev:
dgd2007 skrev:

Ja, det er altid uheldigt, når de direkte oversatte engelske udtryk plejer at betyde noget helt andet på dansk ... fx: stå op = vælte ud af sengen + for sig selv = alene ;)

Selv tænkt præcis dét - men mangler virkelig et dansk udtryk for "to stand up for one self". Hvad filen HEDDER det?

At forsvare sig selv?
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 3. sep 2016, 16:59

Smiling_Goat skrev:
ManicNinja skrev:
dgd2007 skrev:

Selv tænkt præcis dét - men mangler virkelig et dansk udtryk for "to stand up for one self". Hvad filen HEDDER det?

At forsvare sig selv?

Synes ikke kun, det engelske udtryk bruges i situationer, hvor nogen angribes. Også i en del tilfælde bare om at turde markere sig ... Godt være, jeg læser noget ind i ordvalget, som ikke er der.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8533

Indlægaf 2SHY » 3. sep 2016, 17:03

At stå ved sig selv?
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5961

Indlægaf Smiling_Goat » 3. sep 2016, 17:12

ManicNinja skrev:
Smiling_Goat skrev:
ManicNinja skrev:
dgd2007 skrev:

At forsvare sig selv?

Synes ikke kun, det engelske udtryk bruges i situationer, hvor nogen angribes. Også i en del tilfælde bare om at turde markere sig ... Godt være, jeg læser noget ind i ordvalget, som ikke er der.

Tjo, det kan der måske være noget om.. Hm.. Sådan mere hen ad at stå ved, hvad man tror på?
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 3. sep 2016, 17:25

Nja... Nok lidt ...

Se! Det er dérfor, jeg tager mig selv i somme tider at sige sådan noget som fx: "Hvor er det sejt, at du ... jajegvedgodtdetikkeeretudtrykpådanskmenaltsåalligeveling ... står op for dig selv".

:genert: :gisp:
0
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 3. sep 2016, 17:43

Forvent tæt trafik og afspærringer på grund af halvmaraton

http://stiften.dk/aarhus/halvmarathon-f ... paerringer

Men ingen oplysninger om hvor og hvornår udover et kort over ruten. Jeg tvivler på, de spærrer nogle af de største veje fx Ringgaden og Ringvejen i Århus hele eftermiddagen, og nogle oplysninger ville være rare. Jeg kan ikke finde det nogen steder.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 394
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3895

Indlægaf Delfin » 3. sep 2016, 18:36

Gå i brechen for - kæmpe for en person eller en sag
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 201
Likede indlæg: 1352

Indlægaf Sophies-mor » 3. sep 2016, 18:41

At DMIs vejrudsigt har ændret sig så negativt mht regn...
Det skulle ikke regne SÅ meget :trist:
Har en Camplet, der skal slås ned. Køres hjem og stilles og tørre efter brug. Må se om jeg kan stille den på tværs i carporten eller noget :gruble:
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 4. sep 2016, 08:08

Jeg bliver snart idiot af facebookappen på min telefon. SIden jeg stod op i går har den ikke virket optimalt. Fred med at den ikke virker, men selvom den er lukket ned kommer der et popupvindue hele tiden med "facebook svarer ikke" - "Luk ned eller rapporter". Appen er fast, så jeg kan ikke slette den, kun deaktivere den og det hjælper heller ikke. Det er skide irriterende, bedst som man skriver eller et eller andet skal man trykke ok på den for at lukke den ned. Jeg har tjekket opdateringer, der er er ingen og jeg er tom for ideer til hvorfor og hvad jeg kan gøre. Hvis den så bare kunne lade være med at virke og lade være med at interagere med hvad jeg ellers bruger telefonen til ville det være en del mindre irriterede.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1153
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9752

Indlægaf kidkomb » 4. sep 2016, 08:58

ShuruQ skrev:Jeg bliver snart idiot af facebookappen på min telefon. SIden jeg stod op i går har den ikke virket optimalt. Fred med at den ikke virker, men selvom den er lukket ned kommer der et popupvindue hele tiden med "facebook svarer ikke" - "Luk ned eller rapporter". Appen er fast, så jeg kan ikke slette den, kun deaktivere den og det hjælper heller ikke. Det er skide irriterende, bedst som man skriver eller et eller andet skal man trykke ok på den for at lukke den ned. Jeg har tjekket opdateringer, der er er ingen og jeg er tom for ideer til hvorfor og hvad jeg kan gøre. Hvis den så bare kunne lade være med at virke og lade være med at interagere med hvad jeg ellers bruger telefonen til ville det være en del mindre irriterede.

Har du prøvet at "ryd cache-lagrede data"?
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.

Tilbage til "Generelt"