Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Smiling_Goat
Kort karma: 619
Likede indlæg: 9608

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Smiling_Goat » 25. sep 2016, 09:19

Dirtylittledevil skrev:
Smiling_Goat skrev:Der er noget, der brummer! Det lyder som en bil i tomgang eller en maskine med åndebesvær, og det har stået på non-stop i dagevis nu. Jeg har haft slukket alt elektronisk udstyr, og den er der stadig.

Hvor kommer den lyd fra, og hvordan stopper jeg den?! :panik:

Det er nok The Hum https://en.wikipedia.org/wiki/The_Hum

Debatten svigter aldrig :P
2
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 137
Likede indlæg: 1994

Indlægaf zembra1986 » 25. sep 2016, 12:21

Delfin skrev:
ShuruQ skrev:
zembra1986 skrev:
ShuruQ skrev:Udtalelsen af Coop - Co-op og jeg ved godt det er sådan det siges, men det lyder forkert og det irriterer mig. Jeg har lyst til at udtale det på engelsk.

Jeg var ret forvirret de første mange gange jeg hørte folk kalde det Korup (hvilket det lyder som) og jeg tænkte i mit stille sind at de da var helt galt på den :genert:

For mig har de altid heddet Coop som i Scoop uden S'et :)

Lige præcis, jeg troede længe det bare var folk der var så lidt internationale at de mistolkede hvordan det skulle siges, men nu er jeg blevet klogere, men det lyder Co-op ikke bedre af :-p.

Jeg undgår at sige det, men tror jeg ville ende med at sige Coop fordi det virker mest logisk for mig selvom jeg ved det er forkert.

Bliver det mere logisk af, at det er en forkortelse af kooperativ

Men hvorfor så ikke bare stave det med K? :gruble:
1
computermus
Kort karma: 65
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 1287

Indlægaf computermus » 25. sep 2016, 12:44

zembra1986 skrev:
Delfin skrev:
ShuruQ skrev:
zembra1986 skrev:
ShuruQ skrev:Udtalelsen af Coop - Co-op og jeg ved godt det er sådan det siges, men det lyder forkert og det irriterer mig. Jeg har lyst til at udtale det på engelsk.

Jeg var ret forvirret de første mange gange jeg hørte folk kalde det Korup (hvilket det lyder som) og jeg tænkte i mit stille sind at de da var helt galt på den :genert:

Lige præcis, jeg troede længe det bare var folk der var så lidt internationale at de mistolkede hvordan det skulle siges, men nu er jeg blevet klogere, men det lyder Co-op ikke bedre af :-p.

Jeg undgår at sige det, men tror jeg ville ende med at sige Coop fordi det virker mest logisk for mig selvom jeg ved det er forkert.

Altså ,hvad jeg lige kunne finde frem til så blev FDB lagt sammen med en forretning der hed Coop i 2013. Højst sandsynligt har forretningen Coop ikke villet give køb på sit navn,og så er man vel blevet enige i de to bestyrelser, at Coop har lydt bedre end FDB .Men måske også fordi at ,hvis Coop ikke har været en del af de samlede danske brugsforeninger,var de nødt til at finde et nyt navn.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1273
Likede indlæg: 19637

Indlægaf Dirtylittledevil » 25. sep 2016, 14:00

Folk der tror det er sjovt at sige "Det er bare 10-4 og en skumbanan"
1
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 135
Likede indlæg: 909

Indlægaf sortkaffe » 25. sep 2016, 14:27

Fluer!!
ej men altså :cuss:
3
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1417

Indlægaf klumphen » 25. sep 2016, 15:03

At min iPad har 'glemt' sin forbindelse til mit wifi, at jeg har glemt adgangskoden til mit wifi, at jeg ikke har skrevet den ned nogen steder, at jeg har også glemt hvordan jeg laver et nyt, at hvis/når jeg får lavet en ny adgangskode skal alle de andre trådløse enheder i husholdningen opdateres. Suk.

Er der nogen der vil købe en billig iPad? :P
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 532
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6862

Indlægaf Delfin » 25. sep 2016, 17:12

zembra1986 skrev:
Delfin skrev:
ShuruQ skrev:
zembra1986 skrev:

Det ved jeg til gengæld ikke
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1689
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 15526

Indlægaf kidkomb » 25. sep 2016, 17:21

At det gør mega ondt i min mave.
Jeg spiste ikke hensigtsmæssigt igår og heller ikke idag og novra hvor gør det naller nu.
Jeg må virkelig prøve at tage mig sammen imorgen!
0
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
paint
Kort karma: 240
Likede indlæg: 8385

Indlægaf paint » 25. sep 2016, 17:21

"Coop amba blev grundlagt 1. januar 1896. Initiativet kom Severin Jørgensen [2], som så et behov for en national fællesforening for de selvstændige danske brugsforeninger. Initiativet kom på baggrund af, at der rundt i landet i årene før var gjort en række forsøg på at skabe lokale indkøbsamarbejder mellem brugsforeningerne. Ved etableringen i 1896 hed Coop amba "Fællesforeningen for Danmarks Brugsforeninger" (i daglig tale blot FDB), hvilket foreningen hed indtil 12. januar 2013, hvor navnet blev ændret til Coop amba for at tydeliggøre ejerskabet til detailhandlen gennem datterselskabet Coop Danmark A/S.

FDB har fra 1896 stået for fælles indkøb, administration, distribution samt produktion af egne varer. Endvidere har fællesforeningen fra 1971 drevet butikker uden egen decentral forening. I perioden fra 2002 blev forening og forretning dog adskilt med etableringen af Coop Norden, hvor FDB, KF i Sverige og NKL i Norge samlede foreningernes detailhandelsvirksomhed. FDB købte i 2007 de danske butikker tilbage fra Coop Norden, men fastholdt med dannelsen af datterselskabet Coop Danmark A/S en organisatorisk adskillelse af forening og forretning."

https://da.wikipedia.org/wiki/Coop_amba

I Sverige, hedder det i øvrigt 'COOP KONSUM'

https://www.coop.se/Butiker-varor--erbj ... nsum/?d=10

"A co-operative (also known as co-op, cooperative or coop) is an autonomous association of people united voluntarily to meet their common economic, social and cultural needs and aspirations through a jointly owned and democratically controlled busines"
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 532
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6862

Indlægaf Delfin » 25. sep 2016, 17:39

Tv2's autostart af videoer, hvor de direkte kører over i den næste, som absolut intet har at gøre med den artikel, man lige har læst.
6
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 422
Likede indlæg: 5455

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. sep 2016, 17:47

Når banerne i Candy Crush foregår på tid.
2
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 123
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 2061

Indlægaf landsbytossen » 25. sep 2016, 17:58

paint skrev:"Coop amba blev grundlagt 1. januar 1896. Initiativet kom Severin Jørgensen [2], som så et behov for en national fællesforening for de selvstændige danske brugsforeninger. Initiativet kom på baggrund af, at der rundt i landet i årene før var gjort en række forsøg på at skabe lokale indkøbsamarbejder mellem brugsforeningerne. Ved etableringen i 1896 hed Coop amba "Fællesforeningen for Danmarks Brugsforeninger" (i daglig tale blot FDB), hvilket foreningen hed indtil 12. januar 2013, hvor navnet blev ændret til Coop amba for at tydeliggøre ejerskabet til detailhandlen gennem datterselskabet Coop Danmark A/S.

FDB har fra 1896 stået for fælles indkøb, administration, distribution samt produktion af egne varer. Endvidere har fællesforeningen fra 1971 drevet butikker uden egen decentral forening. I perioden fra 2002 blev forening og forretning dog adskilt med etableringen af Coop Norden, hvor FDB, KF i Sverige og NKL i Norge samlede foreningernes detailhandelsvirksomhed. FDB købte i 2007 de danske butikker tilbage fra Coop Norden, men fastholdt med dannelsen af datterselskabet Coop Danmark A/S en organisatorisk adskillelse af forening og forretning."

https://da.wikipedia.org/wiki/Coop_amba

I Sverige, hedder det i øvrigt 'COOP KONSUM'

https://www.coop.se/Butiker-varor--erbj ... nsum/?d=10

"A co-operative (also known as co-op, cooperative or coop) is an autonomous association of people united voluntarily to meet their common economic, social and cultural needs and aspirations through a jointly owned and democratically controlled busines"

"Fællesforeningen for Danmarks Brugsforeninger" er faktisk ældre end 1896. Det var navnet på sammenslutningen af de sjællandske brugsforeninger flere år før.
De gamle protokoller fra generalforsamlinger, bestyrelsesmøder m.v. viser, der har været stor uenighed i de små selvstændige brugsforeninger om de skulle med i fællesforeningen eller ej.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 366
Likede indlæg: 10488

Indlægaf Fyrst Eberhard » 25. sep 2016, 18:21

Retardo-genbo holder fest på den dér måde, hvor det ikke hjælper at lukke terrassedøren. Skrid nu med jeres bas og jeres fællessang; "Well do you lååååve me?" Nej, jeg har egentlig mest lyst til at hente min flammekaster. Festugen (det svin) er slut. Sluuut! Vi er færdige med det lort. Skal I ikke på arbejde i morgen?
0
Peace!
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 324
Likede indlæg: 5418

Indlægaf Juki » 25. sep 2016, 18:34

Jailbird skrev:Når det er umuligt at finde en 4-mands sideplads i toget, fordi de første 10 (!!!) 4-mands pladser er optaget af enkeltpersoner :sur: :cuss: Så flyt dog for helvede jeres røv hen på en 2mands plads.

Måske de gerne vil have en plads med bord? Og ellers må du/I jo købe en pladsbillet.
6
Forarget kan man altid blive

I like big beards and I cannot lie
Billede
Lykke
Kort karma: 100
Likede indlæg: 1919

Indlægaf Lykke » 25. sep 2016, 18:40

Juki skrev:
Jailbird skrev:Når det er umuligt at finde en 4-mands sideplads i toget, fordi de første 10 (!!!) 4-mands pladser er optaget af enkeltpersoner :sur: :cuss: Så flyt dog for helvede jeres røv hen på en 2mands plads.

Måske de gerne vil have en plads med bord? Og ellers må du/I jo købe en pladsbillet.

Jeg har aldrig skænket det en tanke, at man kun skulle 'have lov' at benytte 4-mands-siddesektion hvis man kender 3 andre.
7

Tilbage til "Generelt"