Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2409

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Joe » 13. sep 2016, 20:12

At jeg ikke kan finde en notesbog, jeg mente jeg havde på reolen, men vist reelt ikke har kigget i siden 2008 (og jeg har flyttet temmeligt mange gange siden da.)
Men lige pludselig skulle jeg altså finde den, selvfølgelig lige efter jeg var i bad, så det var upåklædt eftersøgning efter notesbog (apropos tråden om at være nøgen i eget hjem.)
Men jeg fandt den ikke, og jeg magter simpelthen ikke hvis jeg har smidt den ud.
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3434

Indlægaf HappyPaww » 13. sep 2016, 20:18

At TV2 nyhedernes værter skal vimse rundt foran den der store skærm med billeder, grafer og videoer i en stor pærevælling! Det er super forvirrende og stressede og jeg orker ikke at føle med i hvad nyhederne faktisk er, når der skiftes så hurtigt i emnerne!
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3431

Indlægaf dgd2007 » 13. sep 2016, 20:29

HappyPaww skrev:At TV2 nyhedernes værter skal vimse rundt foran den der store skærm med billeder, grafer og videoer i en stor pærevælling! Det er super forvirrende og stressede og jeg orker ikke at føle med i hvad nyhederne faktisk er, når der skiftes så hurtigt i emnerne!

:kys:
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Indlægaf ManicNinja » 14. sep 2016, 03:59

HappyPaww skrev:At TV2 nyhedernes værter skal vimse rundt foran den der store skærm med billeder, grafer og videoer i en stor pærevælling! Det er super forvirrende og stressede og jeg orker ikke at føle med i hvad nyhederne faktisk er, når der skiftes så hurtigt i emnerne!

Og dette er så en af de mest tungtvejende grunde til, at jeg holder så meget af (og foretrækker!) radionyheder. Jeg giiiider ikke blive forstyrret af latterligt overdreven mimik og besynderligt kropssprog. Eller for den sags skyld mærkeligt tøj. Ja, jeg er typen, som igennem mangen en nyhedsudsendelse har haft svært ved at abstrahere fra fx et skriggult slips og derfor bagefter ikke har anet, hvad nyhedslæseren plaprede om ... :fløjt:
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Petrix
Kort karma: 25
Likede indlæg: 117

Indlægaf Petrix » 14. sep 2016, 04:03

At det hele ryster så jeg ikke kan sove :(
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5055

Indlægaf Fyrst Eberhard » 14. sep 2016, 08:31

Kontoret jeg sidder på, er blevet centrum for min kollegas sammenkomster med andre kollegaer, han har et på-slap-line-forhold til. Det kører på laveste fællesnævner, klichéer og plathumor "det sagde hun også i går" og "det' en ommer"-style (det er dér, vi er) i én lang uendelighed. Det er så kedeligt, og jeg bliver så søvnig.

Særligt et par stykker, som der deles fritidshobby med (og som derfor gerne bliver 15-20 minutter og sludrer), er irriterende som den kløe på ryggen man ikke kan nå.
Jeg orker ikke at høre om projektorer og hjemmebiografopsætninger. Den må de tage derhjemme, mens der kører det seneste animationsvidunder, den seneste i rækken af Transformers eller andet af samme kaliber.
1
Peace!
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 14. sep 2016, 09:07

I går var jeg hos lægen. Jeg havde en tid 14.45. Jeg kommer ind, jeg fortæller hvad der er galt. Hun mærker mig på maven, får mig til at hoppe, lytter osv.

Hun mener det kan være blindtarmsbetændelse, så jeg skal ligge en urinprøve og hun vil sende besked om at de skal tage en CRP. Går ned og tisser, og venter på at blive kaldt ind. Venter længe og er ved at blive godt irriteret. Vi henvender os til sidst. Hun har ikke fået sendt beskeden, tænker det er hvad der kan ske. Får taget CRP'en og går ned og venter på at hun skal fortælle mig resultatet. Jeg har i hvert fald en urinvejsinfektion men hun kan ikke udelukke der også er blindtarmsbetændelse, hun siger jeg selvfølgelig skal holde øje og hvis det bliver værre i løbet af aftenen eller de næste par dage at jeg skal tage på skadestuen og hun i øvrigt vil lave en netrecept på noget til urinvejsinfektionen. Så langt så godt. Kører på apoteket, der er ingen recept tjekket ind. Hjem igen, det har taget over 2 timer. Det bliver onsdag, vi ringer til apoteket for at høre om de nu har modtaget recepten. Det har de ikke. Så ringer vi til lægen, sekretæren kan slet ikke se på min journal at jeg har været der :8:.

Det er fandeme ikke smart ikke at få ført en patient til journals. Hvis nu det bliver nødvendigt at jeg skal på skadestuen, så havde det fandeme været praktisk de kunne se de forskellige resultater og i øvrigt læse hendes vurdering :rulle:.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Aviva
Kort karma: 10
Likede indlæg: 68

Indlægaf Aviva » 14. sep 2016, 11:13

Al den uro der er i min hjemby for tiden..

i løbet af de sidste 2 uger har der været stenkast fra en motorsvejsbro,
en mand bliver smidt ud fra 2. sal og omkommer på stedet (2 var set løbe væk fra stedet)
en bombetrussel i den lokale Føtex,
en 29 årig "mand" har smadret og hoppet på ansigtet på en 60+ årig mand,
Igår har der været nogle bandefolk inde på en varmestue og hevet en mand ud og snittet ham i panden.

Så STYR jer dog!
2
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2479

Indlægaf Pandesteg » 14. sep 2016, 11:28

At jeg skal til lægen i eftermiddag. Gider virkelig ikke.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 391
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3862

Indlægaf Delfin » 14. sep 2016, 18:36

ShuruQ skrev:I går var jeg hos lægen. Jeg havde en tid 14.45. Jeg kommer ind, jeg fortæller hvad der er galt. Hun mærker mig på maven, får mig til at hoppe, lytter osv.

Hun mener det kan være blindtarmsbetændelse, så jeg skal ligge en urinprøve og hun vil sende besked om at de skal tage en CRP. Går ned og tisser, og venter på at blive kaldt ind. Venter længe og er ved at blive godt irriteret. Vi henvender os til sidst. Hun har ikke fået sendt beskeden, tænker det er hvad der kan ske. Får taget CRP'en og går ned og venter på at hun skal fortælle mig resultatet. Jeg har i hvert fald en urinvejsinfektion men hun kan ikke udelukke der også er blindtarmsbetændelse, hun siger jeg selvfølgelig skal holde øje og hvis det bliver værre i løbet af aftenen eller de næste par dage at jeg skal tage på skadestuen og hun i øvrigt vil lave en netrecept på noget til urinvejsinfektionen. Så langt så godt. Kører på apoteket, der er ingen recept tjekket ind. Hjem igen, det har taget over 2 timer. Det bliver onsdag, vi ringer til apoteket for at høre om de nu har modtaget recepten. Det har de ikke. Så ringer vi til lægen, sekretæren kan slet ikke se på min journal at jeg har været der :8:.

Det er fandeme ikke smart ikke at få ført en patient til journals. Hvis nu det bliver nødvendigt at jeg skal på skadestuen, så havde det fandeme været praktisk de kunne se de forskellige resultater og i øvrigt læse hendes vurdering :rulle:.

Hvorfor hulen indlægger hun dig ikke til observation, når hun mistænker blindtarmsbetændelse?
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 14. sep 2016, 18:48

Delfin skrev:
ShuruQ skrev:I går var jeg hos lægen. Jeg havde en tid 14.45. Jeg kommer ind, jeg fortæller hvad der er galt. Hun mærker mig på maven, får mig til at hoppe, lytter osv.

Hvorfor hulen indlægger hun dig ikke til observation, når hun mistænker blindtarmsbetændelse?

Det må guderne vide. Hun var rigtig flink, men for syv/sytten hun var distræt. Hvis ikke Tournesol blev opfundet længe før hun blev født ville jeg nok have troet hans figur var lavet over hende.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 14. sep 2016, 19:05

ShuruQ skrev:
Det må guderne vide. Hun var rigtig flink, men for syv/sytten hun var distræt. Hvis ikke Tournesol blev opfundet længe før hun blev født ville jeg nok have troet hans figur var lavet over hende.

:lol:

Man må vel gå ud fra, at hun ikke vurderer muligheden så højt, men den slags kan jo snyde. Jeg var selv indlagt to gange, før den røg ud, fordi symptomerne var uklare, men den var betændt. Min mor var ved at stille træskoene af en sprængt blindtarm, selvom hun havde haft vagtlæge 4 gange inden for et par døgn, så jeg har lidt respekt for det.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 14. sep 2016, 19:14

Delfin skrev:
ShuruQ skrev:

Man må vel gå ud fra, at hun ikke vurderer muligheden så højt, men den slags kan jo snyde. Jeg var selv indlagt to gange, før den røg ud, fordi symptomerne var uklare, men den var betændt. Min mor var ved at stille træskoene af en sprængt blindtarm, selvom hun havde haft vagtlæge 4 gange inden for et par døgn, så jeg har lidt respekt for det.

Hun lød rigtig meget i tvivl. og netop derfor er jeg, uden at ville virke hypokonder, ekstra på vagt. Jeg har jo ikke haft det før så det eneste jeg ved er at det gør ondt. Det gør omvendt også ondt på en måde jeg ikke har mindes at have mærket før. Urinvejsinfektioner har jeg haft utallige gange, umiddelbart har smerterne i den forbindelse ikke føltes sådan her tidligere. Jeg er sådan en meget lidt ømskindet person så noget der triggede mig lidt var at jeg brød ud i "AV for helvede" og spjættede da hun trykkede i nederste højre side af min mave så jeg holder et skarpt øje :).
0
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 14. sep 2016, 19:18

ShuruQ skrev:
Delfin skrev:
ShuruQ skrev:

Hun lød rigtig meget i tvivl. og netop derfor er jeg, uden at ville virke hypokonder, ekstra på vagt. Jeg har jo ikke haft det før så det eneste jeg ved er at det gør ondt. Det gør omvendt også ondt på en måde jeg ikke har mindes at have mærket før. Urinvejsinfektioner har jeg haft utallige gange, umiddelbart har smerterne i den forbindelse ikke føltes sådan her tidligere. Jeg er sådan en meget lidt ømskindet person så noget der triggede mig lidt var at jeg brød ud i "AV for helvede" og spjættede da hun trykkede i nederste højre side af min mave så jeg holder et skarpt øje :).

Bare hold godt øje og ring, hvis du er i tvivl. Jeg troede det skulle gøre vildt ondt, og bevares, det gjorde da ondt, men ikke som jeg havde forventet.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 14. sep 2016, 19:27

Delfin skrev:
ShuruQ skrev:
Delfin skrev:
ShuruQ skrev:

Bare hold godt øje og ring, hvis du er i tvivl. Jeg troede det skulle gøre vildt ondt, og bevares, det gjorde da ondt, men ikke som jeg havde forventet.

Det hele startede med jeg var øm mandag aften. Så gik jeg i seng, vågnede en time senere og kunne nærmest ikke kravle ud af sengen i bare smerte. Det lykkes mig at komme ud og tisse som min mission var. Vraltede i seng igen, men var så tæt på at ringe ned til vagten, det der holdt mig tilbage var at jeg faldt i søvn. Vågnede tirsdag, godt øm men ikke i nærheden af der om natten. Op af dagen tog det til så jeg smuttede til lægen og den historie kender du. Tirsdag aften gjorde det ondt igen, men ikke nok til jeg tænkte jeg skulle handle på det. Onsdag morgen meget bedre, men det har været tiltagende her dagen igennem, uden af være oppe på natten til tirsdag stadiet.

Men ud fra hvad du skriver kan jeg se at det kan snyde. I og med min smertetærskel er høj, så kunne jeg nok nemt blive narret.
0

Tilbage til "Generelt"