Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 575
Likede indlæg: 5107

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 17. sep 2016, 07:12

OberstNasig skrev:Sådan nogle øko-piger irriterer mig helt vildt. Det er egentlig vildt unfair, for de gør mig ingenting, men jeg kan mærke, at jeg bare tænker "Ååååååååårh" :tie:

Det er den dér type med store, flagrende batikbukser i økologisk bomuld og en poset bluse. Begge dele i røvsyge farver. Kan de slippe afsted med det, går de i bare tæer, uanset hvor de befinder sig (yes, jeg har set dem flere steder i midtbyen), fordi de er så ih og åh naturlige. Over skulderen hænger en pose i hør, der tager hensyn til miljøet og kan genbruges, til den falder fra hinanden. De har naturligvis ingen make-up op, men til gengæld udsmykker de sig med henna tatoveringer eller næsepiercinger. Håret har ikke været vasket i et år, men er sat op i dreadlocks. Under armene stritter mørkt og kruset hår. Derfor lugter de også temmeligt krads, fordi sæbe heller ikke er velset i disse miljøer. Er denne kvinde blevet mor, bærer hun barnet i sådan en slynge om maven.

Jeg tror, de fleste mennesker har bestemte typer, der trigger dem uden egentlig grund. :)

Det interessante er efter min mening at finde ud af, hvad det er, der bliver aktiveret inden i én i mødet med en bestemt type. Det kan sgu tit være lidt af en øjenåbner ...
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 575
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 17. sep 2016, 07:14

kidkomb skrev:En ejendomsmægler som i sin beskrivelse af et hus, skriver at "på den store lukkede terrasse kan man grille i al slags vejr".
(Og den er lukket, som i med døre og vinduer)
Nej?! NEJ?
What the actual f*ck?
Det dør man af din kæmpe idiot!
Det svarer til at sætte en slange på sin udstødning, stikke den ind ad vinduet i sin tændte bil og sætte sig ind og lukke døren.
Hvor er det vanvittigt, at folk stadig ikke ved det altså *suk*

EDIT: Jeg skrev selvfølgelig en mail til mægleren.

Jeg er seriøst rystet! :tie:
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 17. sep 2016, 09:34

Min veninde, der mener, hun har det sååååååå hårdt fordi hun er blevet mor.

Jeg er lige begyndt nyt fuldtidsarbejde og pendler ud over det 3 timer om dagen. Jeg er nærmest kronisk træt. Hun ringede kl. 20.30 om aftenen og min sengetid er kl. 21 - jeg kan simpelthen ikke holde ud at være vågen til længere. Så kl. 21 sagde jeg til hende, at jeg var træt og ville i seng, hendes svar var, at jeg slet ikke kender til træthed. Jeg skulle få et barn, SÅ ville jeg kende til træthed.

Hvis jeg så bare havde haft skyggen af tro på, at hun havde ret. Hun er arbejdssøgende, hendes mand arbejder på deltid, hendes barn går i vuggestue og de bor i en cigaræske, der tager 30 min. At gøre rent.

Jeg arbejder som sagt fuldtid og pendler tre timer om dagen, min kæreste gør det samme, og vi bor i en ret stor lejlighed, som ingen af os egentligt har tid til at gøre rent.

Når vi har lavet aftaler vil hun meget gerne, at de skal finde sted meget tidligt på dagen, fordi hendes barn jo vækker hende tidligt alligevel, og den ene gang jeg gik med på ideen, var hun ikke engang stået op, da jeg kom. Samtidig virker hun altid umanerligt frisk - også da hun belærte mig om, at jeg slet ikke kender træthed. Jeg var på vej i seng. Kl. 21. Det var hun ikke, men jeg kender bestemt ikke til træthed.

Og når det er sagt, er det så utroligt lige meget, hvem der er "mest træt." Jeg er så træt,som jeg tror jeg kan blive, og hun er sikkert det samme. Så er jeg egentligt ligeglad med alt andet.

Jeg skal virkelig have sagt noget næste gang hun gør træthed til en sær konkurrence. Jeg prøvede denne gang, men jeg tror ikke, hun fangede den. Men grrrrrr
4
hthy
Kort karma: 7
Likede indlæg: 85

Indlægaf hthy » 17. sep 2016, 09:53

ManicNinja skrev:
kidkomb skrev:En ejendomsmægler som i sin beskrivelse af et hus, skriver at "på den store lukkede terrasse kan man grille i al slags vejr".
Nej?! NEJ?
What the actual f*ck?
Det svarer til at sætte en slange på sin udstødning, stikke den ind ad vinduet i sin tændte bil og sætte sig ind og lukke døren.

Man kan da åbne de døre og vinduer mens man griller så der kommer luft ind. Fordelen er at grillen kan stå i tørvejr hvis det regner. Hvis man bruger kuglegrill skal man jo heller ikke være ved grillen hele tiden.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9715

Indlægaf kidkomb » 17. sep 2016, 09:55

hthy skrev:
ManicNinja skrev:
Nej?! NEJ?
What the actual f*ck?

Man kan da åbne de døre og vinduer mens man griller så der kommer luft ind. Fordelen er at grillen kan stå i tørvejr hvis det regner. Hvis man bruger kuglegrill skal man jo heller ikke være ved grillen hele tiden.

Er du seriøs?
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 17. sep 2016, 10:47

hthy skrev:
ManicNinja skrev:
Nej?! NEJ?
What the actual f*ck?

Vi grillede engang under en presenning (jeg kender sære mennesker,) der må siges at være mere ventileret end et rum med åbne døre og vinduer, og jeg syntes, det var ubehageligt at trække vejret. Jeg synes virkelig, man bare skal afholde sig fra at grille inden døre. Nogensinde.
4
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11756

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. sep 2016, 12:25

At når man ser på film eller i en dokumentar noget hvor en gruppe af fx politi/militær skal meget hurtigt ind i et hus, og de er begyndt at løbe derind, så er der altid en der skal brøle GO! GO! GO! og jeg tænker altid at det både må være irriterende og stressende, de ER jo begyndt at løbe, så hvad er problemet? Er personen bange for at de pludselig stopper fordi de har glemt de skal løbe?
2
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2389

Indlægaf Juki » 17. sep 2016, 17:39

Det er pisse irriterende når man forsøger at sælge noget online, og en mulig køber er en sløv padde.

Man skulle da tro at køber gerne vil have afsluttet handlen hurtigst muligt, men vedkommende tager sig virkelig god tid til at svare i øst, når jeg har spurgt i vest. Og det eneste jeg har spurgt om 2-3 gange nu, siden torsdag, er at jeg har bedt om vedkommendes adresse og spurgt og h*n har mobilepay. Jeg har også bedt vedkommende om at svare på min besked, da jeg ellers vil sælge til en anden. Til det fik jeg bare et "Hej, jeg har set din besked"-agtigt svar. Hvad fanden skal jeg bruge det til :forvirret Det kan jeg jo ligesom se på Messenger at du har. Grr.

Jeg synes jeg har været meget large og høflig, men kan jeg ikke godt tillade mig at sætte en tidsfrist på (for mig selv) for hvor længe jeg gider vente?
1
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8517

Indlægaf 2SHY » 17. sep 2016, 17:43

Juki skrev:Det er pisse irriterende når man forsøger at sælge noget online, og en mulig køber er en sløv padde.

Man skulle da tro at køber gerne vil have afsluttet handlen hurtigst muligt, men vedkommende tager sig virkelig god tid til at svare i øst, når jeg har spurgt i vest. Og det eneste jeg har spurgt om 2-3 gange nu, siden torsdag, er at jeg har bedt om vedkommendes adresse og spurgt og h*n har mobilepay. Jeg har også bedt vedkommende om at svare på min besked, da jeg ellers vil sælge til en anden. Til det fik jeg bare et "Hej, jeg har set din besked"-agtigt svar. Hvad fanden skal jeg bruge det til :forvirret Det kan jeg jo ligesom se på Messenger at du har. Grr.

Jeg synes jeg har været meget large og høflig, men kan jeg ikke godt tillade mig at sætte en tidsfrist på (for mig selv) for hvor længe jeg gider vente?

Selvfølgelig kan du det :) Skriv "Hej Gurli-Bent. Jeg vil høre om du stadig er interesseret i at handle? Send mig din adresse og betaling senest den og den dato. Ellers går handlen til en anden. Venlig hilsen Juki"
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2389

Indlægaf Juki » 17. sep 2016, 17:45

2SHY skrev:
Juki skrev:Det er pisse irriterende når man forsøger at sælge noget online, og en mulig køber er en sløv padde.

Selvfølgelig kan du det :) Skriv "Hej Gurli-Bent. Jeg vil høre om du stadig er interesseret i at handle? Send mig din adresse og betaling senest den og den dato. Ellers går handlen til en anden. Venlig hilsen Juki"

God idé med at skrive datoen til vedkommende :)
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8517

Indlægaf 2SHY » 17. sep 2016, 17:52

Juki skrev:
2SHY skrev:

God idé med at skrive datoen til vedkommende :)

Det gør det i hvert fald konkret for den anden at der er en deadline. Så kan vedkommende heller ikke om 1-2 måneder komme og sige at han vil købe og bliver sur hvis du har solgt til anden side. Så har han haft chancen
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Muddi
Kort karma: 58
Likede indlæg: 192

Indlægaf Muddi » 17. sep 2016, 20:14

Hvepse! Først havde jeg hvepsebo på altanen, som boligselskabet har været og sprøjte, så det er blevet bedre, der er dog stadig nogen der flagrer rundt derude. Da jeg så kom hjem i eftermiddags efter at havde tilbragt hele ugen hos mine forældre, fandt jeg ikke færre end syv hvepse lig i køkkenet, og en levende fløj rundt i vinduet. Jeg lukkede den levende ud og fejede de andre op og kom i skraldespanden. Men igennem dagen har der jævnligt været nye levende hvepse i køkkenet, og en enkelt gang endnu et lig. Og der er ikke åbent nogen steder. Argh! :panik: :panik: :panik:
Senest rettet af Muddi 17. sep 2016, 20:16, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 722
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6865

Indlægaf Daine » 17. sep 2016, 20:16

Takketaler :rulle:
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Maria86
Kort karma: 2
Likede indlæg: 16

Indlægaf Maria86 » 17. sep 2016, 21:04

:wacko: AT jeg glemte tid og nu er klokken 23 noget :wacko: jeg der ville i seng i god tid og det er altså ikke 23, og noget :stoned: :rulle: men god nat. Nu vil jeg så i gang med de der 10 ting der skal gøres før jeg kan hoppe i min seng :pompom: :sol: :gogo: :love2: :dance: :dance:
0
Brugeravatar
Chatsy
Kort karma: 45
Likede indlæg: 670

Indlægaf Chatsy » 18. sep 2016, 07:57

At min elendige nabo holdte abefest i nat igen. Ros skal idioten dog have, for i det mindste blev det holdt på en weekendaften for en gangs skyld, men det retfærdiggør stadig ikke det vanvittige høje basmusik, som overdøvede mine ørepropper, jeg i desperation proppede så langt ind i ørene, at jeg nu har ondt.

Boligselskabet har endda lige haft forfattet en skrivelse til ham med påmindelse om, at husordenen skal overholdes, men det er åbenbart rigtig svært at forstå.

Fatsvag? Er han fatsvag?!
0

Tilbage til "Generelt"