Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3445

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HappyPaww » 23. sep 2016, 05:34

Filipai skrev:At folk ikke kan finde ud af at læse en simpel linje. Vi lejer vores lejlighed ud i januar, og kun i januar, det står tydeligt 2 steder, inklusiv i kalenderen hvor man booker. Vi har utallige henvendelser af søde udvekslingsstuderende som vildt gerne vil være vores roomies, og leje lejligheden fra i morgen, og jeg ved ikke hvad. Læs dog for pokker at vi smutter på ferie, og derfor lejer den ud.

Jeg håber det bliver bedre til december, når der bliver offentliggjort hvem af udvekslingsstuderende der kommer ind på januar kurserne.

Netop derfor fjernede jeg vores lejlighed fra Air BnB. Vi bor tæt på metro og Bella Centeret så fik utallige henvendelser fra kinesere der skulle til konference, turister osv., selvom der stod st vi kun ville leje ud når vi selv var på ferie. Derudover at det er en lejlighed der er egnet til mindre børnefamilier (der kan altså ikke bo 6 voksne mennesker :stoned:)
0
Brugeravatar
Chatsy
Kort karma: 45
Likede indlæg: 670

Indlægaf Chatsy » 23. sep 2016, 05:39

Hvordan fanden kan man som kollega være det bekendt at melde sig syg mindst én dag hver måned, snakke om hvor åh-så-hårdt det er at være på arbejde (selvom vedkommende slet ikke laver nær så meget som vi andre) og have mere travlt med at snakke om dette og hint i arbejdstiden, men samtidig udtrykke ønske om at gå op i tid, beholde et tillæg vedkommende ikke længere er berettiget til at få og endda få mere i tillæg under påstand af at have "gjort meget" indenfor et bestemt arbejdsområde, selvom hun kan bruge timer på noget, som jeg personligt kunne klare på ti-tyve minutter.

Og så samtidigt pive over, hvor dårligt det går med privatøkonomien, når vedkommende har en dyr hobby.

FFFFFF- (ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
0
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 74
Likede indlæg: 802

Indlægaf Mangoness » 23. sep 2016, 05:51

At jeg er begyndt at blive så træt. Jeg har følt mig udmattet den sidste måned, og jeg sover, så snart jeg kommer hjem. :(
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 23. sep 2016, 06:01

Torn skrev:Hensynsløse rygere. Det er sikkert som amen i kirken, at der på perronen står minimum to trælse morgenrygere og pulser deres usunde vane ned i lungerne på os andre. Fri mig for dine giftstoffer! En ubetænksom omgang med andres helbred, der burde være glemt allerede i 1990'ene.

Især fordi, at rygning nu er forbudt på DSBs perroner. Jeg ser mig i øvrigt ikke for fin til at vifte røgen synligt væk, når jeg oplever den slags :genert:

Det her burde nok ligge i "det må man ikke sige".
3
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6055

Indlægaf LadyFox » 23. sep 2016, 06:51

HappyPaww skrev:
Filipai skrev:At folk ikke kan finde ud af at læse en simpel linje. Vi lejer vores lejlighed ud i januar, og kun i januar, det står tydeligt 2 steder, inklusiv i kalenderen hvor man booker. Vi har utallige henvendelser af søde udvekslingsstuderende som vildt gerne vil være vores roomies, og leje lejligheden fra i morgen, og jeg ved ikke hvad. Læs dog for pokker at vi smutter på ferie, og derfor lejer den ud.

Jeg håber det bliver bedre til december, når der bliver offentliggjort hvem af udvekslingsstuderende der kommer ind på januar kurserne.

Netop derfor fjernede jeg vores lejlighed fra Air BnB. Vi bor tæt på metro og Bella Centeret så fik utallige henvendelser fra kinesere der skulle til konference, turister osv., selvom der stod st vi kun ville leje ud når vi selv var på ferie. Derudover at det er en lejlighed der er egnet til mindre børnefamilier (der kan altså ikke bo 6 voksne mennesker :stoned:)

Vi lejer et værelse ud, vi har fået de mærkeligste henvendelser fra folk.. På et tidspunkt var der fem voksne mænd der gerne ville flytte derind sammen, og vi prøvede at forklare at det var et rum og sådan, men det vidste de godt, det var intet problem, de var alligevel aldrig hjemme alle sammen på en gang. Det blev et pænt nej tak herfra.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 23. sep 2016, 07:09

At morgenfreden i omklædningen i fitnesscenteret blev fuldstændigt ødelagt af Sia og Alive for fuld skrald ud af højtalerne. Frygteligt nummer :tie:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 23. sep 2016, 08:55

Chatsy skrev:Hvordan fanden kan man som kollega være det bekendt at melde sig syg mindst én dag hver måned, snakke om hvor åh-så-hårdt det er at være på arbejde (selvom vedkommende slet ikke laver nær så meget som vi andre) og have mere travlt med at snakke om dette og hint i arbejdstiden, men samtidig udtrykke ønske om at gå op i tid, beholde et tillæg vedkommende ikke længere er berettiget til at få og endda få mere i tillæg under påstand af at have "gjort meget" indenfor et bestemt arbejdsområde, selvom hun kan bruge timer på noget, som jeg personligt kunne klare på ti-tyve minutter.

Og så samtidigt pive over, hvor dårligt det går med privatøkonomien, når vedkommende har en dyr hobby.

FFFFFF- (ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻

Undskyld, men ... :lol: Er det nu hende igen? Det lyder skønt ... :stoned:
Du kunne måske snart overveje et andet job? :)
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 23. sep 2016, 08:58

Ballademager skrev:
Torn skrev:Hensynsløse rygere. Det er sikkert som amen i kirken, at der på perronen står minimum to trælse morgenrygere og pulser deres usunde vane ned i lungerne på os andre. Fri mig for dine giftstoffer! En ubetænksom omgang med andres helbred, der burde være glemt allerede i 1990'ene.

Især fordi, at rygning nu er forbudt på DSBs perroner. Jeg ser mig i øvrigt ikke for fin til at vifte røgen synligt væk, når jeg oplever den slags :genert:

Det her burde nok ligge i "det må man ikke sige".

Og jeg holder mig ikke for fin til at bde dem slukke smøgen: "Jeg ved godt, det her er udendørs. Men du må stadig ikke ryge her".
Det giver lidt blandede reaktioner ...
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Chatsy
Kort karma: 45
Likede indlæg: 670

Indlægaf Chatsy » 23. sep 2016, 09:09

ManicNinja skrev:
Chatsy skrev:Hvordan fanden kan man som kollega være det bekendt at melde sig syg mindst én dag hver måned, snakke om hvor åh-så-hårdt det er at være på arbejde (selvom vedkommende slet ikke laver nær så meget som vi andre) og have mere travlt med at snakke om dette og hint i arbejdstiden, men samtidig udtrykke ønske om at gå op i tid, beholde et tillæg vedkommende ikke længere er berettiget til at få og endda få mere i tillæg under påstand af at have "gjort meget" indenfor et bestemt arbejdsområde, selvom hun kan bruge timer på noget, som jeg personligt kunne klare på ti-tyve minutter.

FFFFFF- (ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻

Undskyld, men ... :lol: Er det nu hende igen? Det lyder skønt ... :stoned:
Du kunne måske snart overveje et andet job? :)

Ja, det er den samme madam. Utroligt så mange irritationsmomenter, der kan eksistere i bare ét menneske.

Jeg har godt haft overvejet at søge et andet sted hen, men synes også det er lidt overkill pga. én kollega, der er så socialt handicappet, at det halve kunne have gjort det. Jeg er i mellemtiden blevet udvalgt som TR, så vil da heller ikke skride fra sådan et ansvar så kort tid efter - og så får jeg også lidt mere at skulle have sagt ifht. hendes ønsker om at få mere i tillæg og gå op i tid for gu' skal hun da ej nikkenej have nogle af delene, når vi andre skal løbe stærkere pga. hendes mange sygedage og generelt dårlige arbejdsmoral.
0
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 23. sep 2016, 11:29

Politiken.

Det er ikke en dårlig avis...den er bare så arrogant og bedrevidende. Kuturradikal når det er værst.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3767

Indlægaf Novella » 23. sep 2016, 12:16

Klicheer. Den næste journalist, der skriver folkekær skuespiller, glad i låget eller den danske filmskat, får den i nougatstjernen med en kaktus.
5
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 617
Likede indlæg: 3465

Indlægaf FruDulle » 23. sep 2016, 13:38

At Lady er umulig at finde i hele det ganske land.
0
Whatever
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 23. sep 2016, 13:49

FruDulle skrev:At Lady er umulig at finde i hele det ganske land.

Ja, man må sige, du har empirien for den udtalelse i orden :P
4
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2374

Indlægaf achillaxedprune » 23. sep 2016, 14:54

Danmarks statistisk har ringet og skrevet til mig aaaalt for mange gange de sidste par måneder, da de åbenbart skal have fat i en der bor på en af mine gamle adresser. Jeg har flere gange sagt, at jeg ikke længere bor på adressen og de skal slette mit nummer, men alligevel bliver de ved. Jeg. Får. Spat!!

Nu har jeg indtalt den sureste besked, jeg nogensinde har indtalt, tror jeg. Nu har de fandme bare af slette mit nr. Grrrr!! :cuss:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3445

Indlægaf HappyPaww » 23. sep 2016, 16:16

At et stort internationalt firma, som min arbejdsplads, har en IT help desk der er umulig at få fat på. Telefonen bliver ikke svaret :evil: Med det resultat at jeg halvdelen af min hjemmearbejdsdag, ikke har kunnet lave noget som helst, fordi jeg var blevet logget ud af vores system, og jeg derfor ikke kunne tilgå mail eller kalender osv. - mit primære arbejdsredskab :rulle: Jeg fik så et svar fra dem kl. 17:00 (!!), om, at nu skulle fejlen være rettet - men er den det? Nej.

Come on, hvor svært kan det være :sur:

Livet er bare for kort til uduelige "hjælpe"-instanser, der ikke er der, når man har brug for det.
0

Tilbage til "Generelt"