Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 143
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1458

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf vUlpeS » 24. sep 2016, 14:58

Flora skrev:
vUlpeS skrev:
Flora skrev:
Juki skrev:
Ado skrev:At alt er en skide rejse. "Det har været en fantastisk rejse at være med i Bagedysten" - "Tak for rejsen, skat. Skønt vi nu skal skilles" - "Jeg er endelig færdig med at bygge carporten. Det har været en fed rejse".

Jeg tror ikke det var dét H.C Andersen mente, da han udtalte: "At rejse er at leve".

Jeg tror aldrig jeg vil føle mig så meget i live som hvis jeg skulle bygge en carport. Eller ....

Jeg har lige foretaget en rejse ud i køkkenet for at lave te og tilbage til stuen igen. Det var vildt! :rock:

Hvis du stødte på en forhindring, der måtte overvindes undervejs, er der tale om et rejseeventyr.

Altså jeg var nødt til at træde over et dørtrin som er mindst 2 cm højt. Tæller det? :kryds:

Hjemme-ude-hjemme, check. Et antiklimaks (dørtrin), check. Et klimaks (kaffetår), check. Der mangler vel i grunden kun noget magisk for at vi kan kategorisere dine strabadser som et folkeeventyr (eller en folkevise, hvis du kan få det sat på versefod) :)
0
Profesionales sin iguales, modestia aparte.
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Modesty Blame » 24. sep 2016, 15:00

Jeg vil gerne lige slå fast at mit indlæg herover om en rejse, rent faktisk er om en rejse, og ikke om en reality-tv-induceret rejse.
8
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 143
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1458

Indlægaf vUlpeS » 24. sep 2016, 15:04

Dirtylittledevil skrev:Hvor er jeg glad for at det ikke kun er mig der har problemer med at acceptere at hvert eneste TV-program med "ægte mennesker" pludselig er blevet til en rejse.

Jeg har en formodning om, at det er for anstrengende at måtte taste sig frem til det mere uoverkommelige møg-ord "oplevelse". Det bliver fedt, når alle ord på alle sprog endelig er udskiftet med det tidløse "NI!", for så kan man jo tale med enhver lige pludselig.
3
Profesionales sin iguales, modestia aparte.
Muspel
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1200

Indlægaf Muspel » 24. sep 2016, 15:27

Modesty Blame skrev:Mine forældre er nogle fucking tåber.

Min mor bliver 60 i år. For et halvt års tid siden spurgte jeg hende, om hun kunne tænke sig en rejse (sammen med mig) i fødselsdagsgave, hvor jeg betaler rejsen, men hun skal selv betale mad og lommepenge. Det ville hun gerne. Vi brugte noget tid på at finde frem til en destination, og da vi havde besluttet os, bookede jeg hoteller. OBS! Har ikke haft penge oppe af lommen endnu. Hun har i øvrigt så spurgt, om min papfar må komme med, hvis han selv betaler.
Vi skal afsted en uge næste år. En uge, hvor jeg hvert år plejer at rejse med nogle andre, men til samme land.

Hun har været fuldt informeret om planlægningen og dermed også, hvor mange dage vi skal afsted.

Forleden annoncerer hun så, at hun ikke vil afsted i 7 dage. Næste år bliver et arbejdsmæssigt meget hårdt år for mig, så jeg får begrænsede mængder ferie. For eksempel kan jeg højst forvente to uger sammenhængende i sommerferien. Det er okay, men den uge hvor vi skal afsted ligger i foråret. Og jeg vil fanme afsted i en uge. Så nu skal jeg enten lade hende flyve alene den ene vej, eller også skal jeg have sådan en kort ferie, hvor ingen af de planer, der er lagt, kan lade sig gøre. Og alt skal omplanlægges.

Lige nu har jeg mest lyst til bare at købe en miniferie til hende og papfar i samme periode, og så lade dem sejle i egen sø.

Min far - ringede i går, og spurgte, hvad jeg skulle i weekenden. Jeg tænker - min far vil gerne se mig, næh hvor cool. Men jeg tog fejl. Han ville bare gerne have mig til at lave noget arbejde, som han egentlig ikke helt selv gad. Og han lover så kompensation. Jeg laver arbejdet i går aftes, ringer og siger, nu er det færdigt. Og hans respons er, det var sgu da hurtigt, har du arbejdet de sidste 7 timer på det?

Og så tænker jeg bare, hvis han virkeligt troede, at jeg ville være så længe om det, så er det da ikke særligt pænt at bede mig om at lave det (når nu han selv er dygtigere på området). Det tog mig så kun 3 timer fra start til slut - og jeg så tv i mens.
Så siger han, du får halvdelen af, hvad jeg får for det. ...eh...okay, kunne du være en anelse mere konkret, farmand?

Jeg kan sørme godt forstå det er frustrerende. Begge dele. Og så dobbelt surt at det er samtidigt de opfører sig sådan.
0
Aviva
Kort karma: 10
Likede indlæg: 68

Indlægaf Aviva » 24. sep 2016, 16:44

Mennesker der støjer HELE tiden.. Så VIS da hensyn!
2
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 24. sep 2016, 16:59

vUlpeS skrev:
Flora skrev:
vUlpeS skrev:
Flora skrev:
Juki skrev:
Ado skrev:At alt er en skide rejse. "Det har været en fantastisk rejse at være med i Bagedysten" - "Tak for rejsen, skat. Skønt vi nu skal skilles" - "Jeg er endelig færdig med at bygge carporten. Det har været en fed rejse".

Jeg tror ikke det var dét H.C Andersen mente, da han udtalte: "At rejse er at leve".

Jeg tror aldrig jeg vil føle mig så meget i live som hvis jeg skulle bygge en carport. Eller ....

Jeg har lige foretaget en rejse ud i køkkenet for at lave te og tilbage til stuen igen. Det var vildt! :rock:

Hvis du stødte på en forhindring, der måtte overvindes undervejs, er der tale om et rejseeventyr.

Altså jeg var nødt til at træde over et dørtrin som er mindst 2 cm højt. Tæller det? :kryds:

Hjemme-ude-hjemme, check. Et antiklimaks (dørtrin), check. Et klimaks (kaffetår), check. Der mangler vel i grunden kun noget magisk for at vi kan kategorisere dine strabadser som et folkeeventyr (eller en folkevise, hvis du kan få det sat på versefod) :)

Sejt :D

Når jeg tænker efter tror jeg faktisk der stod en enhjørning bag døren ud til køkkenet. Jeg hørte i hvert fald noget rumstere, så det kan næsten ikke have været andet end en enhjørning. Så er magien i hvert fald på plads :gogo:. Jeg vil forsøge at få sat det på versefod, så generation efter generation herefter kan synge om mine fantastiske oplevelser :banan:
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5112

Indlægaf Fyrst Eberhard » 24. sep 2016, 18:02

Det meste TV føles efterhånden som: "Vi afbryder nu reklameblokken med et kort program!"
16
Peace!
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 24. sep 2016, 18:34

At flagermusene ved søerne kommer helt vildt tæt på.

Det er vildt ubehageligt.
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 24. sep 2016, 19:31

Modesty Blame skrev:Mine forældre er nogle fucking tåber.

Min mor bliver 60 i år. For et halvt års tid siden spurgte jeg hende, om hun kunne tænke sig en rejse (sammen med mig) i fødselsdagsgave, hvor jeg betaler rejsen, men hun skal selv betale mad og lommepenge. Det ville hun gerne. Vi brugte noget tid på at finde frem til en destination, og da vi havde besluttet os, bookede jeg hoteller. OBS! Har ikke haft penge oppe af lommen endnu. Hun har i øvrigt så spurgt, om min papfar må komme med, hvis han selv betaler.
Vi skal afsted en uge næste år. En uge, hvor jeg hvert år plejer at rejse med nogle andre, men til samme land.

Hun har været fuldt informeret om planlægningen og dermed også, hvor mange dage vi skal afsted.

Forleden annoncerer hun så, at hun ikke vil afsted i 7 dage. Næste år bliver et arbejdsmæssigt meget hårdt år for mig, så jeg får begrænsede mængder ferie. For eksempel kan jeg højst forvente to uger sammenhængende i sommerferien. Det er okay, men den uge hvor vi skal afsted ligger i foråret. Og jeg vil fanme afsted i en uge. Så nu skal jeg enten lade hende flyve alene den ene vej, eller også skal jeg have sådan en kort ferie, hvor ingen af de planer, der er lagt, kan lade sig gøre. Og alt skal omplanlægges.

Lige nu har jeg mest lyst til bare at købe en miniferie til hende og papfar i samme periode, og så lade dem sejle i egen sø.
?

Jeg ville lade hende rejse hjem alene og nyde de sidste dage for mig selv.
4
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 24. sep 2016, 20:53

Udtalelsen af Coop - Co-op og jeg ved godt det er sådan det siges, men det lyder forkert og det irriterer mig. Jeg har lyst til at udtale det på engelsk.
7
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1148

Indlægaf zembra1986 » 24. sep 2016, 21:27

ShuruQ skrev:Udtalelsen af Coop - Co-op og jeg ved godt det er sådan det siges, men det lyder forkert og det irriterer mig. Jeg har lyst til at udtale det på engelsk.

Jeg var ret forvirret de første mange gange jeg hørte folk kalde det Korup (hvilket det lyder som) og jeg tænkte i mit stille sind at de da var helt galt på den :genert:

For mig har de altid heddet Coop som i Scoop uden S'et :)
5
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 24. sep 2016, 21:35

zembra1986 skrev:
ShuruQ skrev:Udtalelsen af Coop - Co-op og jeg ved godt det er sådan det siges, men det lyder forkert og det irriterer mig. Jeg har lyst til at udtale det på engelsk.

Jeg var ret forvirret de første mange gange jeg hørte folk kalde det Korup (hvilket det lyder som) og jeg tænkte i mit stille sind at de da var helt galt på den :genert:

Lige præcis, jeg troede længe det bare var folk der var så lidt internationale at de mistolkede hvordan det skulle siges, men nu er jeg blevet klogere, men det lyder Co-op ikke bedre af :-p.

Jeg undgår at sige det, men tror jeg ville ende med at sige Coop fordi det virker mest logisk for mig selvom jeg ved det er forkert.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 25. sep 2016, 00:19

ShuruQ skrev:
zembra1986 skrev:

Lige præcis, jeg troede længe det bare var folk der var så lidt internationale at de mistolkede hvordan det skulle siges, men nu er jeg blevet klogere, men det lyder Co-op ikke bedre af :-p.

Jeg undgår at sige det, men tror jeg ville ende med at sige Coop fordi det virker mest logisk for mig selvom jeg ved det er forkert.

Bliver det mere logisk af, at det er en forkortelse af kooperativ
4
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 25. sep 2016, 02:36

Delfin skrev:
ShuruQ skrev:
zembra1986 skrev:

Bliver det mere logisk af, at det er en forkortelse af kooperativ

Enhver ved da, det hedder 'kuperativ' ... :fløjt:
4
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 617
Likede indlæg: 3465

Indlægaf FruDulle » 25. sep 2016, 05:05

Jeg synes tilgengæld at det er mega irriterende når folk siger Coop :lol:
5
Whatever

Tilbage til "Generelt"