Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2358

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf paint » 25. sep 2016, 17:21

"Coop amba blev grundlagt 1. januar 1896. Initiativet kom Severin Jørgensen [2], som så et behov for en national fællesforening for de selvstændige danske brugsforeninger. Initiativet kom på baggrund af, at der rundt i landet i årene før var gjort en række forsøg på at skabe lokale indkøbsamarbejder mellem brugsforeningerne. Ved etableringen i 1896 hed Coop amba "Fællesforeningen for Danmarks Brugsforeninger" (i daglig tale blot FDB), hvilket foreningen hed indtil 12. januar 2013, hvor navnet blev ændret til Coop amba for at tydeliggøre ejerskabet til detailhandlen gennem datterselskabet Coop Danmark A/S.

FDB har fra 1896 stået for fælles indkøb, administration, distribution samt produktion af egne varer. Endvidere har fællesforeningen fra 1971 drevet butikker uden egen decentral forening. I perioden fra 2002 blev forening og forretning dog adskilt med etableringen af Coop Norden, hvor FDB, KF i Sverige og NKL i Norge samlede foreningernes detailhandelsvirksomhed. FDB købte i 2007 de danske butikker tilbage fra Coop Norden, men fastholdt med dannelsen af datterselskabet Coop Danmark A/S en organisatorisk adskillelse af forening og forretning."

https://da.wikipedia.org/wiki/Coop_amba

I Sverige, hedder det i øvrigt 'COOP KONSUM'

https://www.coop.se/Butiker-varor--erbj ... nsum/?d=10

"A co-operative (also known as co-op, cooperative or coop) is an autonomous association of people united voluntarily to meet their common economic, social and cultural needs and aspirations through a jointly owned and democratically controlled busines"
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 391
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3862

Indlægaf Delfin » 25. sep 2016, 17:39

Tv2's autostart af videoer, hvor de direkte kører over i den næste, som absolut intet har at gøre med den artikel, man lige har læst.
6
14 11 14 :banan:
POCKETKITTEN
Kort karma: 206
Likede indlæg: 2633

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. sep 2016, 17:47

Når banerne i Candy Crush foregår på tid.
2
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 25. sep 2016, 17:58

paint skrev:"Coop amba blev grundlagt 1. januar 1896. Initiativet kom Severin Jørgensen [2], som så et behov for en national fællesforening for de selvstændige danske brugsforeninger. Initiativet kom på baggrund af, at der rundt i landet i årene før var gjort en række forsøg på at skabe lokale indkøbsamarbejder mellem brugsforeningerne. Ved etableringen i 1896 hed Coop amba "Fællesforeningen for Danmarks Brugsforeninger" (i daglig tale blot FDB), hvilket foreningen hed indtil 12. januar 2013, hvor navnet blev ændret til Coop amba for at tydeliggøre ejerskabet til detailhandlen gennem datterselskabet Coop Danmark A/S.

FDB har fra 1896 stået for fælles indkøb, administration, distribution samt produktion af egne varer. Endvidere har fællesforeningen fra 1971 drevet butikker uden egen decentral forening. I perioden fra 2002 blev forening og forretning dog adskilt med etableringen af Coop Norden, hvor FDB, KF i Sverige og NKL i Norge samlede foreningernes detailhandelsvirksomhed. FDB købte i 2007 de danske butikker tilbage fra Coop Norden, men fastholdt med dannelsen af datterselskabet Coop Danmark A/S en organisatorisk adskillelse af forening og forretning."

https://da.wikipedia.org/wiki/Coop_amba

I Sverige, hedder det i øvrigt 'COOP KONSUM'

https://www.coop.se/Butiker-varor--erbj ... nsum/?d=10

"A co-operative (also known as co-op, cooperative or coop) is an autonomous association of people united voluntarily to meet their common economic, social and cultural needs and aspirations through a jointly owned and democratically controlled busines"

"Fællesforeningen for Danmarks Brugsforeninger" er faktisk ældre end 1896. Det var navnet på sammenslutningen af de sjællandske brugsforeninger flere år før.
De gamle protokoller fra generalforsamlinger, bestyrelsesmøder m.v. viser, der har været stor uenighed i de små selvstændige brugsforeninger om de skulle med i fællesforeningen eller ej.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 645

Indlægaf Jailbird » 25. sep 2016, 18:12

Når det er umuligt at finde en 4-mands sideplads i toget, fordi de første 10 (!!!) 4-mands pladser er optaget af enkeltpersoner :sur: :cuss: Så flyt dog for helvede jeres røv hen på en 2mands plads.
1
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5055

Indlægaf Fyrst Eberhard » 25. sep 2016, 18:21

Retardo-genbo holder fest på den dér måde, hvor det ikke hjælper at lukke terrassedøren. Skrid nu med jeres bas og jeres fællessang; "Well do you lååååve me?" Nej, jeg har egentlig mest lyst til at hente min flammekaster. Festugen (det svin) er slut. Sluuut! Vi er færdige med det lort. Skal I ikke på arbejde i morgen?
0
Peace!
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2378

Indlægaf Juki » 25. sep 2016, 18:34

Jailbird skrev:Når det er umuligt at finde en 4-mands sideplads i toget, fordi de første 10 (!!!) 4-mands pladser er optaget af enkeltpersoner :sur: :cuss: Så flyt dog for helvede jeres røv hen på en 2mands plads.

Måske de gerne vil have en plads med bord? Og ellers må du/I jo købe en pladsbillet.
7
I like big beards and I cannot lie
Billede
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 25. sep 2016, 18:40

Juki skrev:
Jailbird skrev:Når det er umuligt at finde en 4-mands sideplads i toget, fordi de første 10 (!!!) 4-mands pladser er optaget af enkeltpersoner :sur: :cuss: Så flyt dog for helvede jeres røv hen på en 2mands plads.

Måske de gerne vil have en plads med bord? Og ellers må du/I jo købe en pladsbillet.

Jeg har aldrig skænket det en tanke, at man kun skulle 'have lov' at benytte 4-mands-siddesektion hvis man kender 3 andre.
7
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 25. sep 2016, 18:46

At jeg gled, da jeg var nede for at handle - og det resulterede i, at jeg igen har noget, der sidder og klemmer i lænden.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 25. sep 2016, 18:57

Fit og lækker foraets placering. Det stikker til min dårlige samvittighed og jeg kommer til at gå ind i det konstant fordi det hele er rykket to takker længere ned og jeg er blevet snotforvirret flere gange over emnerne :stoned:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4154

Indlægaf Persnikedy » 25. sep 2016, 19:29

Hvorfor er edderkopper så fucking glade for min seng?
Og hvorfor er de endnu gladere for så at komme frem fra skjulet og kravle hen over mine lår når jeg lige har lagt mig?

Møg dyr
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 41
Likede indlæg: 330

Indlægaf sortkaffe » 25. sep 2016, 20:36

Persnikedy skrev:Hvorfor er edderkopper så fucking glade for min seng?
Og hvorfor er de endnu gladere for så at komme frem fra skjulet og kravle hen over mine lår når jeg lige har lagt mig?

Møg dyr

:panik: :panik: :panik:
nu får jeg ikke sovet
:panik: :panik: :panik:
4
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3431

Indlægaf dgd2007 » 25. sep 2016, 23:39

Lemonella skrev:Det kunne være mig du tænker på. :D Jeg bliver sgu så skide lalleglad, hvis folk skyder mig til, at være i 40'erne. Specielt når jeg nu er 63 år. :gammel:

Så vent du bare til du når min alder, så vil du nok også blive glad, hvis folk tror du er yngre end du er.

Så, hvis det virkelig kan irritere dig grænseløst, at jeg er glad og måske virker en smule pralende, ja så fred være med det. Jeg kunne så nok finde emner der måske var mere grænseløst irriterende. :kys:

Virkelig?
Jeg tror da nærmere jeg ville blive lidt irriteret, hvis nogen sagde, jeg lignede en på 40.
(Men jeg er selvfølgelig også kun 62.) :P
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 25. sep 2016, 23:43

Novella skrev:Klicheer. Den næste journalist, der skriver folkekær skuespiller, glad i låget eller den danske filmskat, får den i nougatstjernen med en kaktus.

Min sprogguru - Jørn Lund - formulerede det så fint engang (citeret efter huk.): "Mht. klicheer har vi alle forskellige grænser. Jeg må indrømme, at i dagens journalistik bliver mine jævnligt overskredet!" - og så en lang liste med dem, der var hotte på det tidspunkt: anlægge sag => slæbe i retten, kræve lønforhøjelse => mere i lønningsposen, kritisere => rase over, sælge => lange over disken, osv. osv. :wink3:
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 25. sep 2016, 23:49

kidkomb skrev:At DR har oversat programmet "Trump's angry America" med "Trumps vrede hvide vælgere".
Hold op hvor er det dog åndssvagt at ligefrem bidrage til racekonflikten. Og uprofessionelt!
Jeg har set interviews med nogle Trump-vælgere og der var bestemt andre farver end hvid repræsenteret :rulle:

Ja, det kan være lidt svært. Nogle gange er der jo brug for lidt uddybning af et udtryk, der umiddelbart er forståeligt for det oprindelige publikum. Men jeg tør ikke sige, om det var berettiget her. Det er det muligvis ikke.

Men apropos oversættelse af programtitler, så har jeg hybridnet ... og på info'en har <nogen?> oversat de fleste udenlandske programtitler til dansk. Selv dem, der ikke refererer til noget som helst på den pågældende kanal, som ikke har undertekster eller noget. Det er en mærkelig ide, for man føler sig jo ikke altid sikker på, at det er det program, som man kun kender den engelske titel på. Nyhedsnat er vel Newsnight, men er Kampen om det Hvide Hus = State of the Race eller noget helt tredje? :gruble:
0

Tilbage til "Generelt"