Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 701
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 10284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 30. okt 2016, 17:28

Det er MØRKT!!!!
4
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1577
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14220

Indlægaf kidkomb » 30. okt 2016, 17:33

Vintertid :sur:
Jeg veeeed godt at vintertid er normaltid, men jeg forstår ikke hvorfor sommertid ikke er den rigtige tid og vi ikke skiftede sådan rundt.
Hvorfor i hede hule h*lvede synes folk at det er fedt at det bliver tidligt mørkt om aftenen?
Er det helt seriøst det værd at have en smule lys om morgenen, når man alligevel ikke har tid til at nyde det og at det så bliver mørkt kl 15.30 i de mørkeste måneder?
Det bliver alligevel mørkt om morgenen om en lille måned :rulle: -det kan umuligt være mere værd end at det bliver så hurtigt mørkt.
9
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 262
Likede indlæg: 2174

Indlægaf Pityt » 30. okt 2016, 17:34

Ballademager skrev:
Lykke skrev:
Ballademager skrev:
Lykke skrev:Dem som ryger i busskuret. Arg! Jeg hader det!

Det er simpelthen også provokerende i en grad, jeg næsten ikke kan kapere. Så gå dog ud, hvor du ikke generer andre. Det er ikke særlig svært.

Jeg er også meget uforstående over for det. Især når det regner, blæser osv. Ja så kan man selv stå ude i regnen hvis man ikke ønsker passiv rygning.
Og der er ikke nogen skilte med at det er forbudt, så orker ikke engang at sige noget til det.

Skilte hjælper ikke nødvendigvis. Måske tænker de virkelig ikke over det? Men den der "jeg ryger her, for det er min ret"-holdning kan jeg ikke rumme. For mig svarer det lidt lidt at prutte. Man står jo heller ikke og skrupfiser i et fyldt busskur.

Disclaimer: Der hvor jeg venter på busser, er der ikke busskure og jeg går altid væk fra andre ventende hvis jeg skal ryge. Så er DET på plads :-D
Jeg tror det er fordi man er en slags udendørs i et busskur, at nogle rygere ikke opfatter det som et problem :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 540
Likede indlæg: 6491

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2016, 19:35

Ballademager skrev:Hikke, der bare IKKE vil gå væk :rulle:

Billede
4
Smiling_Goat
Kort karma: 599
Likede indlæg: 8931

Indlægaf Smiling_Goat » 30. okt 2016, 21:24

kidkomb skrev:Vintertid :sur:
Jeg veeeed godt at vintertid er normaltid, men jeg forstår ikke hvorfor sommertid ikke er den rigtige tid og vi ikke skiftede sådan rundt.
Hvorfor i hede hule h*lvede synes folk at det er fedt at det bliver tidligt mørkt om aftenen?
Er det helt seriøst det værd at have en smule lys om morgenen, når man alligevel ikke har tid til at nyde det og at det så bliver mørkt kl 15.30 i de mørkeste måneder?
Det bliver alligevel mørkt om morgenen om en lille måned :rulle: -det kan umuligt være mere værd end at det bliver så hurtigt mørkt.

Og helt ærligt, lyst eller mørkt.. Er der nogen, der lægger mærke til det? Det er tidligt om morgenen, jeg halvsover til jeg har fået min første kop kaffe på arbejdet alligevel. Den smule lys er aldeles spildt på mig.

Til gengæld lægger jeg mærke til når jeg lander i min sofa, at jeg åbenbart et kommet hjem midt om natten. Det er da vildt deprimerende.
3
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1283

Indlægaf Aspargsen » 30. okt 2016, 22:25

kidkomb skrev:Vintertid :sur:

Helt enig med fjernelse af skift :gogo:
Hvis man næste gang det bliver sommertid beslutter sig for ikke af skifte igen ville det være dejligt
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2016, 22:44

Aspargsen skrev:Helt enig med fjernelse af skift :gogo:
Hvis man næste gang det bliver sommertid beslutter sig for ikke af skifte igen ville det være dejligt

Da jeg lærte min kone at kende, og vi skiftede til sommertid, snakkede hun ind imellem om, hvad klokken "i virkeligheden" var (= altså vintertiden :gruble:)
Jeg var jo mere kosmisk i det, så jeg påpegede, at klokken ikke var noget "i virkeligheden", da både sommer- og vintertid var noget, menneskene på Jorden havde besluttet. Men til sidst fandt hun argumentet, at den tid, det i virkeligheden var, var den, hvor solen stod højest kl. 12:00. (Og det skulle være vintertiden, der kom tættest på.) Jeg bøjede mig delvist for argumentet, men hun holdt dog op med at bruge udtrykket :)
1
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2016, 22:45

Mads "alle-kvinder-må-da-elske-mig" Steffensen :gammel:
5
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 941
Likede indlæg: 7339

Indlægaf ManicNinja » 31. okt 2016, 05:17

At der ved hvert eneste skift fra sommertid til vintertid eller modsat altid skal være en værre palaver, fordi folk foretrækker det ene eller det andet. Personligt er jeg bedøvende ligeglad. Bare vi er enige om, hvad klokken er her i landet. Dansk vintermørke er hårdt at komme igennem uanset hvad - man må tage sine forholdsregler: Motionere, sørge for nok D-vitamin, have planer, man kan glæde sig til og huske at stirre ind i dagslyslampen, hvis man af den ene eller den anden grund ikke når (!), at komme udenfor, mens det er lyst. Der er ikke andet at gøre. Og nej, brokkeri tæller ikke som motion. Uanset hvor intenst det så måtte være.

Også diskussionen om, hvorvidt det skal kaldes 'normaltid' eller 'vintertid' synes jeg er tåbelig. Vi ved, hvad der menes, så det kan da være aldeles ligegyldigt. Videre!
5
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 204
Likede indlæg: 3870

Indlægaf sigge » 31. okt 2016, 09:25

Jeg er også træt at de to årlige skift af tid, og indtil for få minutter siden, da jeg læste dgd's forrige indlæg, var jeg egentlig klar til at acceptere, at vi så bare permanent kørte på GMT+2 her til lands, hvis bare jeg kunne slippe for forvirret indre ur to gange om året. Men nu er jeg ikke helt så loose alligevel, fordi det i mit hoved er noget rod, hvis vi permanent skal køre med, at solen står i syd kl. 13 og ikke kl. 12. Så passer det jo slet ikke med urskiven, og alt er rod. Argh!
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 31. okt 2016, 20:00

Min mave kan ikke klare ret mange grønsager uden at gå i stykker. Det er helt sikkert, at hvis jeg begynder at spise ekstra grønt, gakker min mave ud, og jeg får det rigtig ubehageligt. Jeg vil faktisk rigtig gerne spise mere grønt. For det meste er jeg god til at finde balancen, men nogle gange får jeg alligevel spist for mange grønsager i en periode, og så går der uger før min mave er normal igen.

Det er vildt irriterende.
1
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2016, 20:32

Smiling_Goat skrev:Min mave kan ikke klare ret mange grønsager uden at gå i stykker. Det er helt sikkert, at hvis jeg begynder at spise ekstra grønt, gakker min mave ud, og jeg får det rigtig ubehageligt. Jeg vil faktisk rigtig gerne spise mere grønt. For det meste er jeg god til at finde balancen, men nogle gange får jeg alligevel spist for mange grønsager i en periode, og så går der uger før min mave er normal igen.

Jeg kan ikke tåle peberfrugt, jordbær, tomat og især kartofler. Kan det være noget med bestemte grøntsager?
Jeg synes det er så irriterende at jeg næsten ikke kan udtrykke det. Det er de grøntsager jeg elsker aller aller mest.
Det er ikke fair.
Jeg får ballonmave og får mega ondt. Gør du også det?
0
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 31. okt 2016, 20:42

kidkomb skrev:
Smiling_Goat skrev:Min mave kan ikke klare ret mange grønsager uden at gå i stykker. Det er helt sikkert, at hvis jeg begynder at spise ekstra grønt, gakker min mave ud, og jeg får det rigtig ubehageligt. Jeg vil faktisk rigtig gerne spise mere grønt. For det meste er jeg god til at finde balancen, men nogle gange får jeg alligevel spist for mange grønsager i en periode, og så går der uger før min mave er normal igen.

Jeg kan ikke tåle peberfrugt, jordbær, tomat og især kartofler. Kan det være noget med bestemte grøntsager?
Jeg synes det er så irriterende at jeg næsten ikke kan udtrykke det. Det er de grøntsager jeg elsker aller aller mest.
Det er ikke fair.
Jeg får ballonmave og får mega ondt. Gør du også det?

Jeg ved ikke præcist, hvilke grønsager det er. Jeg mistænker, at det er de lidt grovere, men jeg ved ikke præcis hvilke.

Og ja, det er nemlig ballonmave, der føles som om, den er ved at briste. Det er så ubehageligt.

Denne gang skyldes det, at jeg har formastet mig til at spise grønsager til frokost OG til aften i nogle uger, tror jeg. Hvor vover jeg :rulle:.. Så er det ligesom ikke så meget grund til at være med i kantineordningen - når man kun kan spise rugbrød, mener jeg. Det er ellers nogle virkelig gode grønsagsretter og salater de har.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2016, 22:10

Folk der ikke siger tak.
Sig nu tak!
Ubehøvlet. Jeg mister så meget respekt for folk, der ikke siger tak.
-Når man tager en vagt for dem, når man spørger om man skal tage kaffe med etc.
6
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 335
Likede indlæg: 3264

Indlægaf Guilded_Lily » 31. okt 2016, 22:39

Min mand snorker. KRAFTIGT!
0

Tilbage til "Generelt"