Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 557
Likede indlæg: 5898

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ballademager » 30. okt 2016, 19:49

dgd2007 skrev:
Ballademager skrev:Hikke, der bare IKKE vil gå væk :rulle:

Billede

Tak :lol:

Det gik væk netop, som jeg havde postet indlægget. Det er derfor, jeg er vild med debatten :D
2
Forstadskedelig :love:

I won't let it die
I can feel you when you're not around
When the night gets cold
We won't be alone
Smiling_Goat
Kort karma: 577
Likede indlæg: 8652

Indlægaf Smiling_Goat » 30. okt 2016, 21:24

kidkomb skrev:Vintertid :sur:
Jeg veeeed godt at vintertid er normaltid, men jeg forstår ikke hvorfor sommertid ikke er den rigtige tid og vi ikke skiftede sådan rundt.
Hvorfor i hede hule h*lvede synes folk at det er fedt at det bliver tidligt mørkt om aftenen?
Er det helt seriøst det værd at have en smule lys om morgenen, når man alligevel ikke har tid til at nyde det og at det så bliver mørkt kl 15.30 i de mørkeste måneder?
Det bliver alligevel mørkt om morgenen om en lille måned :rulle: -det kan umuligt være mere værd end at det bliver så hurtigt mørkt.

Og helt ærligt, lyst eller mørkt.. Er der nogen, der lægger mærke til det? Det er tidligt om morgenen, jeg halvsover til jeg har fået min første kop kaffe på arbejdet alligevel. Den smule lys er aldeles spildt på mig.

Til gengæld lægger jeg mærke til når jeg lander i min sofa, at jeg åbenbart et kommet hjem midt om natten. Det er da vildt deprimerende.
3
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 55
Likede indlæg: 1179

Indlægaf Aspargsen » 30. okt 2016, 22:25

kidkomb skrev:Vintertid :sur:
Jeg veeeed godt at vintertid er normaltid, men jeg forstår ikke hvorfor sommertid ikke er den rigtige tid og vi ikke skiftede sådan rundt.
Hvorfor i hede hule h*lvede synes folk at det er fedt at det bliver tidligt mørkt om aftenen?
Er det helt seriøst det værd at have en smule lys om morgenen, når man alligevel ikke har tid til at nyde det og at det så bliver mørkt kl 15.30 i de mørkeste måneder?
Det bliver alligevel mørkt om morgenen om en lille måned :rulle: -det kan umuligt være mere værd end at det bliver så hurtigt mørkt.

Helt enig med fjernelse af skift :gogo:
Hvis man næste gang det bliver sommertid beslutter sig for ikke af skifte igen ville det være dejligt
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 518
Likede indlæg: 6032

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2016, 22:44

Aspargsen skrev:Helt enig med fjernelse af skift :gogo:
Hvis man næste gang det bliver sommertid beslutter sig for ikke af skifte igen ville det være dejligt

Da jeg lærte min kone at kende, og vi skiftede til sommertid, snakkede hun ind imellem om, hvad klokken "i virkeligheden" var (= altså vintertiden :gruble:)
Jeg var jo mere kosmisk i det, så jeg påpegede, at klokken ikke var noget "i virkeligheden", da både sommer- og vintertid var noget, menneskene på Jorden havde besluttet. Men til sidst fandt hun argumentet, at den tid, det i virkeligheden var, var den, hvor solen stod højest kl. 12:00. (Og det skulle være vintertiden, der kom tættest på.) Jeg bøjede mig delvist for argumentet, men hun holdt dog op med at bruge udtrykket :)
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 518
Likede indlæg: 6032

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2016, 22:45

Mads "alle-kvinder-må-da-elske-mig" Steffensen :gammel:
5
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 918
Likede indlæg: 7062

Indlægaf ManicNinja » 31. okt 2016, 05:17

At der ved hvert eneste skift fra sommertid til vintertid eller modsat altid skal være en værre palaver, fordi folk foretrækker det ene eller det andet. Personligt er jeg bedøvende ligeglad. Bare vi er enige om, hvad klokken er her i landet. Dansk vintermørke er hårdt at komme igennem uanset hvad - man må tage sine forholdsregler: Motionere, sørge for nok D-vitamin, have planer, man kan glæde sig til og huske at stirre ind i dagslyslampen, hvis man af den ene eller den anden grund ikke når (!), at komme udenfor, mens det er lyst. Der er ikke andet at gøre. Og nej, brokkeri tæller ikke som motion. Uanset hvor intenst det så måtte være.

Også diskussionen om, hvorvidt det skal kaldes 'normaltid' eller 'vintertid' synes jeg er tåbelig. Vi ved, hvad der menes, så det kan da være aldeles ligegyldigt. Videre!
5
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3668

Indlægaf sigge » 31. okt 2016, 09:25

Jeg er også træt at de to årlige skift af tid, og indtil for få minutter siden, da jeg læste dgd's forrige indlæg, var jeg egentlig klar til at acceptere, at vi så bare permanent kørte på GMT+2 her til lands, hvis bare jeg kunne slippe for forvirret indre ur to gange om året. Men nu er jeg ikke helt så loose alligevel, fordi det i mit hoved er noget rod, hvis vi permanent skal køre med, at solen står i syd kl. 13 og ikke kl. 12. Så passer det jo slet ikke med urskiven, og alt er rod. Argh!
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 31. okt 2016, 20:00

Min mave kan ikke klare ret mange grønsager uden at gå i stykker. Det er helt sikkert, at hvis jeg begynder at spise ekstra grønt, gakker min mave ud, og jeg får det rigtig ubehageligt. Jeg vil faktisk rigtig gerne spise mere grønt. For det meste er jeg god til at finde balancen, men nogle gange får jeg alligevel spist for mange grønsager i en periode, og så går der uger før min mave er normal igen.

Det er vildt irriterende.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1540
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 13865

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2016, 20:32

Smiling_Goat skrev:Min mave kan ikke klare ret mange grønsager uden at gå i stykker. Det er helt sikkert, at hvis jeg begynder at spise ekstra grønt, gakker min mave ud, og jeg får det rigtig ubehageligt. Jeg vil faktisk rigtig gerne spise mere grønt. For det meste er jeg god til at finde balancen, men nogle gange får jeg alligevel spist for mange grønsager i en periode, og så går der uger før min mave er normal igen.

Jeg kan ikke tåle peberfrugt, jordbær, tomat og især kartofler. Kan det være noget med bestemte grøntsager?
Jeg synes det er så irriterende at jeg næsten ikke kan udtrykke det. Det er de grøntsager jeg elsker aller aller mest.
Det er ikke fair.
Jeg får ballonmave og får mega ondt. Gør du også det?
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 31. okt 2016, 20:42

kidkomb skrev:
Smiling_Goat skrev:Min mave kan ikke klare ret mange grønsager uden at gå i stykker. Det er helt sikkert, at hvis jeg begynder at spise ekstra grønt, gakker min mave ud, og jeg får det rigtig ubehageligt. Jeg vil faktisk rigtig gerne spise mere grønt. For det meste er jeg god til at finde balancen, men nogle gange får jeg alligevel spist for mange grønsager i en periode, og så går der uger før min mave er normal igen.

Jeg kan ikke tåle peberfrugt, jordbær, tomat og især kartofler. Kan det være noget med bestemte grøntsager?
Jeg synes det er så irriterende at jeg næsten ikke kan udtrykke det. Det er de grøntsager jeg elsker aller aller mest.
Det er ikke fair.
Jeg får ballonmave og får mega ondt. Gør du også det?

Jeg ved ikke præcist, hvilke grønsager det er. Jeg mistænker, at det er de lidt grovere, men jeg ved ikke præcis hvilke.

Og ja, det er nemlig ballonmave, der føles som om, den er ved at briste. Det er så ubehageligt.

Denne gang skyldes det, at jeg har formastet mig til at spise grønsager til frokost OG til aften i nogle uger, tror jeg. Hvor vover jeg :rulle:.. Så er det ligesom ikke så meget grund til at være med i kantineordningen - når man kun kan spise rugbrød, mener jeg. Det er ellers nogle virkelig gode grønsagsretter og salater de har.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1540
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 13865

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2016, 22:10

Folk der ikke siger tak.
Sig nu tak!
Ubehøvlet. Jeg mister så meget respekt for folk, der ikke siger tak.
-Når man tager en vagt for dem, når man spørger om man skal tage kaffe med etc.
6
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 322
Likede indlæg: 3029

Indlægaf Guilded_Lily » 31. okt 2016, 22:39

Min mand snorker. KRAFTIGT!
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 552
Likede indlæg: 2460
Kontakt:

Indlægaf Vira » 1. nov 2016, 13:25

Rejsekortets kundeservice
0
I'm not limited edition, I'm weird.
bluetof1
Kort karma: 175
Likede indlæg: 1399

Indlægaf bluetof1 » 1. nov 2016, 19:38

Vira skrev:Rejsekortets kundeservice

Skal det forstås sådan at den rent faktisk findes?
Jeg var af den klare opfattelse at der var tale om en myte på linje med PostDanmarks kundeservice.
2
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 35
Likede indlæg: 869

Indlægaf Nicolait » 1. nov 2016, 21:46

Lismaens skrev:Der er åbenbart blevet sat julepynt op i gaderne i dag, mens jeg har ligget så godt som nøgen på sofaen og været syg hele dagen. Jeg trækker aldrig mine gardiner for, de er kun hængt op for hyggens skyld. Der er jo ingen der normalt kommer op i de her højder og kan se ind ad vinduerne alligevel. :genert:
Jeg opdagde det, fordi jeg lige havde sat mig lidt op i sofaen og ud af øjenkrogen flere gange havde set nogle klamme, store skygger ude i mørket lige foran det ene vindue. Jeg skulle godt nok tage mod til mig for at rejse mig op og kigge ud. Jeg håber at jeg vænner mig til det, i løbet af de næste par måneder. Ellers må jeg lægge vådliggerlagen på sofaen. :blush:

Se på det sådan, at du har været med til at give dem en god dag, nu hvor de havde noget pænt at kigge på. :-D
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Generelt"