Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 525
Likede indlæg: 2210
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Vira » 21. okt 2016, 16:56

At Linda P absolut skal synge i hendes show
1
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 438
Likede indlæg: 4790

Indlægaf dgd2007 » 21. okt 2016, 17:20

De der (halvtuddannede?) tv-journalister, der laver deres indslag nøjagtigt, så de selv siger fx 10 stavelser, og så 10 stavelser fra en person i indslaget, og så selv ti stavelser ... Nogle gange endda, så de fuldender hinandens sætninger ligesom Rip, Rap og Rup.

Jeg ved ikke, men det kan gøre mig fuldstændig vanvittig! :wacko:
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 473
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 5302

Indlægaf Delfin » 21. okt 2016, 17:40

kidkomb skrev:
Badesandalen skrev:
kidkomb skrev:Folk der siger hallo til andre mennesker.
Man bør aldrig sige hallo til andre mennesker.
Det er sygt uhøfligt.

Er det ikke kun uhøfligt fordi det bliver brugt som det gør? "Hallo, pas lige på hvor du går!" - for eksempel. Sagde man ikke hallo når man tog telefonen førhen? :gruble:

Jo det var mere normalt i sidste halvdel af forrige århundrede. Omkring slutningen var det kun den ældre generation der brugte det "høfligt".
Jeg kan virkelig ikke fordrage det og synes det er ubehøvlet.
Der er sikkert nogle der bruger det uden at ville være uhøflig, men der er også folk der aldrig bruger ordet "tak" uden at ville være uhøflige. Det synes jeg også er virkelig ubehøvlet.

Er det ikke bare en måde at kalde på en, som står et stykke væk, ligesom hej?
Det er lidt svært at kalde på Karina nede i Netto, hvis man ikke ved, at hun hedder Karina, og hvis man ikke kalder, risikerer man jo at hun er smuttet, inden man når derhen.
Hvis jeg et tæt på, spørger jeg selvfølgelig bare, om de kan hjælpe, men hvis man er lidt væk, hvad må man så sige, når man vil gøre opmærksom på, at man er i fuld fart for at "fange" en ekspedient?

Altså jeg siger jo ikke HALLO!
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 914
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 8784

Indlægaf Daine » 21. okt 2016, 17:42

Begyndende snot. Kæft jeg er træt af det, jeg skal ind og se Mens Room i morgen aften og magter ikke at sidde og snøfte under hele showet :sur:
0
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3470

Indlægaf Pandesteg » 21. okt 2016, 18:29

Delfin skrev:
kidkomb skrev:
Badesandalen skrev:
kidkomb skrev:Folk der siger hallo til andre mennesker.
Man bør aldrig sige hallo til andre mennesker.
Det er sygt uhøfligt.

Er det ikke kun uhøfligt fordi det bliver brugt som det gør? "Hallo, pas lige på hvor du går!" - for eksempel. Sagde man ikke hallo når man tog telefonen førhen? :gruble:

Jo det var mere normalt i sidste halvdel af forrige århundrede. Omkring slutningen var det kun den ældre generation der brugte det "høfligt".
Jeg kan virkelig ikke fordrage det og synes det er ubehøvlet.
Der er sikkert nogle der bruger det uden at ville være uhøflig, men der er også folk der aldrig bruger ordet "tak" uden at ville være uhøflige. Det synes jeg også er virkelig ubehøvlet.

Er det ikke bare en måde at kalde på en, som står et stykke væk, ligesom hej?
Det er lidt svært at kalde på Karina nede i Netto, hvis man ikke ved, at hun hedder Karina, og hvis man ikke kalder, risikerer man jo at hun er smuttet, inden man når derhen.
Hvis jeg et tæt på, spørger jeg selvfølgelig bare, om de kan hjælpe, men hvis man er lidt væk, hvad må man så sige, når man vil gøre opmærksom på, at man er i fuld fart for at "fange" en ekspedient?

Altså jeg siger jo ikke HALLO!

I det tilfælde du beskriver ville jeg sige "undskyld/undskyld mig". Er enig i, at "hallo" for at fange andres opmærksomhed, har et flabet klang.
3
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 453
Likede indlæg: 8077

Indlægaf Animi » 21. okt 2016, 18:35

Vildt nok at folk synes "Hallo" ikke er pænt at bruge :lol: Jeg siger altid hallo når jeg tager telefonen, og på arbejdet når telefonen bliver taget men der ikke bliver svaret i den anden ende.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3470

Indlægaf Pandesteg » 21. okt 2016, 18:38

Animi skrev:Vildt nok at folk synes "Hallo" ikke er pænt at bruge :lol: Jeg siger altid hallo når jeg tager telefonen, og på arbejdet når telefonen bliver taget men der ikke bliver svaret i den anden ende.

Jeg synes kun, som ovenfor skrevet, at det er når man forsøger at få folks opmærksomhed med et "hallo", det er flabet. I telefonen er det da helt normalt at sige hallo.
4
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 453
Likede indlæg: 8077

Indlægaf Animi » 21. okt 2016, 18:39

Pandesteg skrev:
Animi skrev:Vildt nok at folk synes "Hallo" ikke er pænt at bruge :lol: Jeg siger altid hallo når jeg tager telefonen, og på arbejdet når telefonen bliver taget men der ikke bliver svaret i den anden ende.

Jeg synes kun, som ovenfor skrevet, at det er når man forsøger at få folks opmærksomhed med et "hallo", det er flabet. I telefonen er det da helt normalt at sige hallo.

Ja, men det virket som om at Kid også synes det er uhøfligt, selvom det et i telefonen? Medmindre jeg selvfølgelig bare har misforstået :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 603
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 8700

Indlægaf LadyFox » 21. okt 2016, 18:40

Jeg sidder også altid "Hallo? Aluu.. Hallåååå? Halloooo? Er der nogen, hallo!?" når der er dårlig forbindelse på telefonen :lol: Jeg er ikke uhøflig, jeg har bare fået bildt mig selv ind at de virker :stoned:
3
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 21. okt 2016, 18:45

Pandesteg skrev:

I det tilfælde du beskriver ville jeg sige "undskyld/undskyld mig". Er enig i, at "hallo" for at fange andres opmærksomhed, har et flabet klang.

Det gør jeg, når jeg er tæt på, men det virker da tåbeligt at stå på 4 meters afstand og sige undskyld mig.
1
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 21. okt 2016, 19:05

Det her.

http://dinoffentligetransport.dk/billet ... zone-1-99/

Dvs at ens, i forvejen pissedyre, periodekort i fremtiden kun gælder i bestemte zoner i stedet for alle zoner i hovedstadsområdet. Alene mine hyppige kontroller på hospitalet, kommer til at koste mig 2 x 5 zoner hver gang + alle de andre ture udenfor min faste rute.
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 206
Likede indlæg: 1119

Indlægaf ina » 21. okt 2016, 19:10

At jeg er så glad for cola. :cuss:
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1413
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 12221

Indlægaf kidkomb » 21. okt 2016, 19:40

Delfin skrev:
Pandesteg skrev:

Det gør jeg, når jeg er tæt på, men det virker da tåbeligt at stå på 4 meters afstand og sige undskyld mig.

Hvorfor?
Man kan da sige "undskyld?" i nøjagtig samme lydstyrke som "hallo".

Jeg er helt enig med Pandesteg.
Og specielt i en butik til en ansat. Det er altså en medarbejder, ikke en tyende.
Man kan jo i øvrigt flytte sig tættere på, hvis man synes at "undskyld" ikke kan bruges på afstande over 3 meter.
4
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 603
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 8700

Indlægaf LadyFox » 21. okt 2016, 19:45

kidkomb skrev:
Delfin skrev:
Pandesteg skrev:

Hvorfor?

Og specielt i en butik til en ansat. Det er altså en medarbejder, ikke en tyende.
Man kan jo i øvrigt flytte sig tættere på, hvis man synes at "undskyld" ikke kan bruges på afstande over 3 meter.

Nogengange må man jo ikke bare bevæge sig frit hen til en ansat. I flere butikker hvor jeg bor er ikke vildt besøgte og med baglokale hvor den de arbejder der så sidder og ser film osv. Der kan man altså risikerer at vente længe hvis man skal vente på de selv opdager en. Og selvfølgelig kan man da bare gå igen, men jeg regner da med at de er interesseret i at sælge deres ting.
0
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 21. okt 2016, 19:47

kidkomb skrev:
Delfin skrev:
Pandesteg skrev:

Hvorfor?

Det ved jeg ikke, men det fungerer altså ikke for mig. Det med at kalde på afstand handler, som jeg skrev tidligere, om at man ofte knap kan nå at fange en ansat, før de er rundt om næste reol, så det handler sådan set bare om lige at gøre opmærksom på at, jeg er på vej derhen.

Tyende, hvor kommer det dog fra?
1

Tilbage til "Generelt"