Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5894

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Smiling_Goat » 8. dec 2015, 15:15

Jeg kommer fra en familie med primært overvægtige mennesker (fra moderat overvægt til decideret fedme.) Faktisk er vi kun to normalvægtige voksne i familien. Og de undskyldninger, som mine familiemedlemmer kan finde på for deres overvægt, er simpelthen fantastiske. Det startede med hende med et BMI over 50 (der var den første til at blive overvægtig) der hårdnakket påstod, at det skyldtes generne. Hun spiste overhovedet ikke ret meget, så hendes fedme gav ingen mening - syntes hun. De andre i familien var uenige og fortalte hende, at hun skulle kigge på sin kost alligevel.. Men så begyndte de også at blive tykke, og nu er de alle enige: "Det skyldes helt sikkert generne."
Min kusine kunne spise alt under sin opvækst, frem til hun blev teenager, fik menstruation og stoppede med at vokse. Altså.. Stoppede med at vokse opad, for hun fortsatte med at spise ufortrødent, men det begyndte bare at blive til overvægt i stedet. Så.. Hun forklarer sig med, at hun begyndte på p-piller, og det fik hende til at tage sygt meget på. Der kan sagtens være noget om det, det siger jeg ikke. Det har måske haft en medvirkende effekt, men nu er det altså over 10 år siden, hun tog de piller.. Mon ikke de er ude af systemet?

Jeg har så tabt mig 25-30 kg og lever nu et ret aktivt liv med en del motion, så min forbrænding er ret høj. Jeg kan spise en del uden at tage på, og jeg kæmper lidt for ikke at tabe mig. Jeg var så sammen med et overvægtigt familiemedlem og spiste noget slik. Det fik hende til at ytre misundelse over, at jeg også bare kan spise, hvad jeg har lyst til og gid det var hende. Jamen.. Det kan jeg heller ikke, hvis jeg ikke motionerer. Det er jo ikke, fordi jeg har en magisk, fedtafvisende krop. Det kræver arbejde. Jeg foreslog hende så, at hun kunne komme med mig i fitness, men nej, hun havde frygteligt travlt - trods arbejdsløshed og ganske få aktiviteter uden for hjemmet.

Jeg forstår godt, at det er svært at ændre livsstil, I guder jeg forstår det, men de der undskyldninger er altså for åndssvage. Jeg siger ikke, at man bare må komme i gang, men lad dog være med at underkende ALLES intelligens (inklusiv din egen) med en bovlam undskyldning som: "De piller, jeg tog for 15 år siden, gør mig tyk." Så skal jeg bare lade som om, at det da er rigtigt og giver mening, men nej.. Nej, det gør det ikke.
Sig det dog som det er: "Ja, jeg ville godt tabe mig, men jeg har simpelthen ikke ressourcerne til det lige nu, "jeg ved ikke hvor jeg skal starte" eller hvad der nu ellers er årsagen. Så har vi da i det mindste en reel samtale, som vi måske begge kan blive klogere af.
Det er jo ikke engang, fordi jeg spørger dem om, hvorfor de er tykke. Det er bare lige som om, at mit vægttab minder dem om, at de også bør tabe sig, og så vil de lige forklare mig, hvorfor de ikke lige kan. Jamen.. Jeg er egentligt ret ligeglad. Jeg går ud fra, du taber dig, når du kan - og det kan jeg så heller ikke sige, når de fylder mig med BS som: "Mine gener (som vi jo godt nok har til fælles) gør det umuligt." Stop det!
5
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10271

Indlægaf icelady » 8. dec 2015, 16:34

At jeg ikke kan få scriptet til at slette indlæg på jubii til at virke!
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4286

Indlægaf Rapfisk » 8. dec 2015, 21:11

PMS.

Aaaaaaaaaargh! :panik: :rulle: :whine: :ninja: :blush2: :sol: :sur: :fløjt: :mellow: :gruble:
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 10. dec 2015, 12:09

Min økonomiske situation :rulle:.

Startede december med at have hele 168 kr. Og børnene kommer en hel uge til jul. Min hjerne er sgu ved at gå helt i selvsving ovet det :træt2: .
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11721

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. dec 2015, 22:49

Den der (oftest kvindelige) person, der altid findes én af i enhver gruppe af mennesker, som altid tilsidst når man synger "Happy birthday to you" skal svinge sig op i en meget skinger operalignende andenstemme på det sidste "YouUUUUU" så alle andre er lige ved at spilde varm kaffe ud over sig selv.
2
The more I eat the butter I feel
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 11. dec 2015, 09:26

Apoteket! Omg!

Jeg fatter ikke det koncept. Altså jeg kan godt forstå al den rådgivning hvis jeg ikke kunne læse, men det kan jeg. Og jeg gør da ikke noget uden at have kontakt med en læge. Arg!

Det et til at blive vanvittig over.

I går skulle jeg købe panodil junior, det første spørgsmål: Er det i samråd med læge?

Altså helt ærligt!

Og så tusind råd. Jeg gider det ikke. Så skal det simpelthen ikke være i håndkøb hvis de ikke vil udlevere det.

Og så den måde de skal tale så pisse højt på!
4
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 717
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6836

Indlægaf Daine » 11. dec 2015, 11:28

Det er faldet en plomb ud af en af de forreste tænder i undermunden og hver gang jeg trækker vejret gennem munden hviner det helt om i nakken. Det gør ellers ikke som sådan ondt, heldigvis for jeg kan først få en tandlægetid mandag morgen :rulle:
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11721

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. dec 2015, 13:35

Lykke skrev:Apoteket! Omg!

Jeg fatter ikke det koncept. Altså jeg kan godt forstå al den rådgivning hvis jeg ikke kunne læse, men det kan jeg. Og jeg gør da ikke noget uden at have kontakt med en læge. Arg!

I går skulle jeg købe panodil junior, det første spørgsmål: Er det i samråd med læge?

Altså helt ærligt!

Og så tusind råd. Jeg gider det ikke. Så skal det simpelthen ikke være i håndkøb hvis de ikke vil udlevere det.

Enig!
Det er pissetræls. Jeg siger altid at jeg er sendt i byen af en anden og ikke aner hvad det skal bruges til, jeg gider ikke deres evindelige indblanden.
1
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 11. dec 2015, 13:39

Vores julefrokost.

Jeg ved ikke om vedkommende der bestilte maden gleme eller de fra stedet har glemt det, men i hvert fald sidder vi to der ikke spiser svinekød og det er så det eneste kød der er. Det er traditionelt dansk og intet forkert i det men det irriterer mig der ikke er fx kyllingefrikadeller.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9671

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2015, 13:43

Dirtylittledevil skrev:

Altså helt ærligt!

Enig!
Det er pissetræls. Jeg siger altid at jeg er sendt i byen af en anden og ikke aner hvad det skal bruges til, jeg gider ikke deres evindelige indblanden.

Jeg sendte for nogle uger siden en klage til mit lokale apotek, fordi jeg to gange var blevet ekspederet af den samme emsige og ubehagelige ansatte. Han fik det seriøst til at lyde som om jeg ville skyde mig selv med heroin den ene gang. Jeg ville bare have nogle mavesyrehæmmere i håndkøb.
Han nægtede nærmest at sælge dem, fordi jeg ikke havde snakket med min læge inden.
Anden gang nægtede han at udlevere noget medicin, som "stod forkert på recepten" (Det gør det ikke, jeg er bare blevet ekspederet at andre, som ikke så noget problem i, at udlevere sugetabletterne fremfor slugetabletterne) Enden på det blev, at han under store protester gjorde det, selvom han i et meget strengt tonefald formanede mig, at det altså kun skete i yderste nødstilfælde! Da ekspeditionen var afsluttet informerede han mig så om, at han havde termineret recepten, så jeg skulle få lavet en ny.
Altså, jeg tænker, det kunne han måske have informeret om INDEN han gjorde det.
Kæmpe klaphat.
Jeg har til apoteket i den anden ende af byen nu. Kan godt finde på at stikke hovedet ind, for at se om han er der, på mit "eget" og hvis han ikke er, så går jeg derind. Alle de andre er vildt søde.
4
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3308

Indlægaf Kommodedyret » 11. dec 2015, 13:49

At jeg ikke kan få skrevet de skide jobansøgninger og komme videre med min dag. :rulle:
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 11. dec 2015, 13:53

Kommodedyret skrev:At jeg ikke kan få skrevet de skide jobansøgninger og komme videre med min dag. :rulle:

Det er fordi du ikke har andet end slik, kage og hård hud i hovedet. Under de omstændigheder, ville jeg godt nok heller ikke være voldsomt produktiv. ;)
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 252
Likede indlæg: 4151

Indlægaf Persnikedy » 11. dec 2015, 13:55

At mine fødder åbenbart er så skide sære det er svært at finde sko som ikke myrder mine fødder.
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2588

Indlægaf Fillie » 11. dec 2015, 13:57

kidkomb skrev:
Dirtylittledevil skrev:

Altså helt ærligt!

Enig!

Jeg sendte for nogle uger siden en klage til mit lokale apotek, fordi jeg to gange var blevet ekspederet af den samme emsige og ubehagelige ansatte. Han fik det seriøst til at lyde som om jeg ville skyde mig selv med heroin den ene gang. Jeg ville bare have nogle mavesyrehæmmere i håndkøb.
Han nægtede nærmest at sælge dem, fordi jeg ikke havde snakket med min læge inden.
Anden gang nægtede han at udlevere noget medicin, som "stod forkert på recepten" (Det gør det ikke, jeg er bare blevet ekspederet at andre, som ikke så noget problem i, at udlevere sugetabletterne fremfor slugetabletterne) Enden på det blev, at han under store protester gjorde det, selvom han i et meget strengt tonefald formanede mig, at det altså kun skete i yderste nødstilfælde! Da ekspeditionen var afsluttet informerede han mig så om, at han havde termineret recepten, så jeg skulle få lavet en ny.
Altså, jeg tænker, det kunne han måske have informeret om INDEN han gjorde det.
Kæmpe klaphat.
Jeg har til apoteket i den anden ende af byen nu. Kan godt finde på at stikke hovedet ind, for at se om han er der, på mit "eget" og hvis han ikke er, så går jeg derind. Alle de andre er vildt søde.

Det lyder som "Mr. Tumnus"; en mand som for nogle år siden arbejdede på det store apotek på gågaden i Lyngby nord for København. Jeg er ikke klar over, om man stadig kan være heldig at blive betjent af ham, for jeg kommer der sjældent, og jeg har ikke set ham længe, men han kørte seriøst et enmandskorstog mod smertestillende i håndkøb! Det var tydeligt, at han ikke brød sig om at sælge den form for medicin, og han fortalte sine kunder hvorfor MEGET HØJLYDT i MEGET LANG TID, så INGEN kunde kunne være i tvivl om, at han syntes, det var noget, Fanden havde skabt i vrede. Jeg har set kunder opgive at købe en pakke Panodil og bare gå midt i hans ordflom.

Jeg aner ikke øvrigt ikke, hvad han hed, men han lignede ham her rigtig meget, så derfor tænker jeg på ham som "Mr. Tumnus":
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3308

Indlægaf Kommodedyret » 11. dec 2015, 13:58

Firebird skrev:
Kommodedyret skrev:At jeg ikke kan få skrevet de skide jobansøgninger og komme videre med min dag. :rulle:

Det er fordi du ikke har andet end slik, kage og hård hud i hovedet. Under de omstændigheder, ville jeg godt nok heller ikke være voldsomt produktiv. ;)

Jeg overvejer også om verden er ved at gå under i al stilfærdighed. Folk forventer altid at det vil ske med et brag, men det er jo ikke en nødvendighed.
I dag har det været blændende solskin og silende regn, simultant, og samtidig har jeg observeret at solen bevæger sig vandret hen over himmelen her til eftermiddag, og ikke lodret ned. Det fandt jeg ud af da jeg blev ved med at få solen i øjnene efter at have trukket gardinerne tættere og tættere for, tre gange.
Hrrrøømmmmm, jo jo, jeg tænker på andet end hud og søde sager :D :fløjt:
1
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!

Tilbage til "Generelt"