Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 336
Likede indlæg: 5969

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 13. dec 2015, 12:50

Firebird skrev:
Flora skrev:At jeg har planer om at gøre rent i dag og jeg sidder bare og stener med kaffe og debat i stedet. Hvorfor er det så svært at tage sig sammen til at komme i gang?? :rulle:

Fordi Debatten bare er bedre end rengøring. Simple facts of life. ;)

Så sandt, så sandt :gogo: :D
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 428
Likede indlæg: 4914

Indlægaf Novella » 13. dec 2015, 13:39

At jeg har haft en voksenweekend for første gang i seks uger og heraf har brugt henholdsvis lørdag på at være til glögg og æbleskiver hos min mor og søndag på at købe julegaver og tage til ungernes luciaoptog, inden jeg får dem hjem igen. Jeg burde virkelig bare have sagt "rend mig allesammen" og have trukket stikket ud og knaldet/set Star Wars/rejst til Stockholm - bare NOGET. Grrr!
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 525
Likede indlæg: 2210
Kontakt:

Indlægaf Vira » 13. dec 2015, 17:21

At mit køleskab larmer. Jeg bliver vanvittig!
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 914
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 8781

Indlægaf Daine » 13. dec 2015, 17:24

At jeg slet ikke var mentalt klar til at arbejde i dag. Det var pisseirriterende, for jeg havde konstant den fornemmelse af at være bagud med mine arbejdsopgaver. Når der så også er virkelig travlt, så bliver det en øvdag.
0
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 501
Likede indlæg: 3790

Indlægaf Kommodedyret » 13. dec 2015, 17:32

Jeg er syg. Hovedet vejer det dobbelte af normalt, min hals gør ondt og jeg hoster hele tiden, og nyser resten af tiden. ( :D )
Og så har jeg feber og hovedpine og jævnt ondt af mig selv.

Syns jeg bare lige at jeg trængte til at få ud, da jeg ikke er blevet ynket nær nok.... :genert:
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 452
Likede indlæg: 8076

Indlægaf Animi » 14. dec 2015, 16:18

Folk der ikke kan finde ud af at læse salgsannoncer...
Satte min cykel til salg. Skrev at den passede til en på 165-175cm (er selv 162, og den var lidt for høj til mig, men jeg kunne sagtens cykle på den). Jeg skrev også at der ikke hørte nogen lås til, hverken på cyklen eller separat (låsene herover er fandme dyre, så den tager jeg med mig hjem!)
Så dukker der en pige op, der ihvertfald ikke er mere end 160cm, nok lidt lavere. Hun beklager sig lidt over at cyklen er høj. Samtidig er hun ret forarget over at låsen ikke hørte med, og da jeg så indvilliger i at hun kan købe den for 20euro (jeg gav selv 35euro), siger hun nej. Men brokker sig stadigvæk over at låsen ikke hørte med. HVILKET STOD I ANNONCEN KVINDEMENNESKE!
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1053
Likede indlæg: 15134

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. dec 2015, 22:23

Mænd der ikke sætter deres solbriller op i panden, men i stedet sætter dem omvendt på så brillerne sidder omme i nakken.
3
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1409
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 12213

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2015, 23:01

At der er gået inflation i ordet "mobning".
Det er simpelthen så irriterende, at der ikke bliver sondret mellem drillet og mobbet. Der forskel!
Nu hvor mobning er blevet forfladiget, så er chikane nok det nærmeste man kan komme på et begreb, der dækker, hvad mobning stod for i gamle dage.
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 437
Likede indlæg: 4787

Indlægaf dgd2007 » 14. dec 2015, 23:15

kidkomb skrev:At der er gået inflation i ordet "mobning".
Det er simpelthen så irriterende, at der ikke bliver sondret mellem drillet og mobbet. Der forskel!
Nu hvor mobning er blevet forfladiget, så er chikane nok det nærmeste man kan komme på et begreb, der dækker, hvad mobning stod for i gamle dage.

Sådan synes jeg, det har været i mange år: "Han mobber mig!" ... Som minimum burde der være flok (=mob), for at det kan kaldes mobning.
Jeg ved ikke, om det stadig bliver brugt på den måde på engelsk, men jeg så nogle gamle optagelser af en popgruppe (måske Beatles eller sådan noget), hvor den engelske speaker sagde, at fansene "mobbede" dem (=stimlede sammen om dem). :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1409
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 12213

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2015, 23:21

dgd2007 skrev:

Sådan synes jeg, det har været i mange år: "Han mobber mig!" ... Som minimum burde der være flok (=mob), for at det kan kaldes mobning.
Jeg ved ikke, om det stadig bliver brugt på den måde på engelsk, men jeg så nogle gamle optagelser af en popgruppe (måske Beatles eller sådan noget), hvor den engelske speaker sagde, at fansene "mobbede" dem (=stimlede sammen om dem). :)

Det har det. Det irriterer mig bare mere og mere.
Nej, gu blev du ej mobbet! Du blev drillet, så kom ud af det der selviscenesættende se-hvor-synd-det-er-for-mig. Det klæder ingen. Og det devaluerer fuldstændig de rigtige mobbe-ofres mén på sjælen :(

-Kid, der hverken blev mobbet eller drillet (mere end normalt) i skolen
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 174
Likede indlæg: 1024

Indlægaf Daphne » 15. dec 2015, 02:43

At jeg for to timer siden gik i seng, fordi jeg følte mig træt, og lige havde planlagt de næste to dages arbejde på opgaven, så min hjerne var clearet - troede jeg! Har vendt og drejet mig i en time, set et afsnit "Venner" og nu er jeg her. Jeg har ikke tid til det her pjat - jeg skal sove, så jeg kan komme op og skrive videre på opgaven, som jeg pt. er for træt til at samle mig om. ArGh! Mine øjne svier og løber i vand af træthed, men kan jeg sove? NÆH! :forvirret: :cuss:
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 313
Likede indlæg: 1492

Indlægaf Thestral » 15. dec 2015, 05:39

At skolen ikke har meldt tilbage vedr. den praktikplads de skal skaffe mig inden jul
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4370

Indlægaf Lemonella » 15. dec 2015, 06:06

Det er jo lidt det samme når nogen udtaler, at de har fået en "depression" eller har fået "stress".
Nogen gange når jeg ser folk jeg kender skrive det på Facebook og jeg ved, de i virkeligheden nok bare er lidt triste eller har lidt for meget om ørerne i en periode, så får jeg sådan en lyst til, at skrive om de nogensinde tænker på dem der virkelig har fået en depression eller er gået helt ned med stress og i begge tilfælde må sygemelde sig og får en eller anden form for behandling.

Det er jo også lidt en hån mod dem der virkelig slås med depression og/eller stress.
7
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 437
Likede indlæg: 4787

Indlægaf dgd2007 » 15. dec 2015, 07:12

Lemonella skrev:Det er jo lidt det samme når nogen udtaler, at de har fået en "depression" eller har fået "stress".
Nogen gange når jeg ser folk jeg kender skrive det på Facebook og jeg ved, de i virkeligheden nok bare er lidt triste eller har lidt for meget om ørerne i en periode, så får jeg sådan en lyst til, at skrive om de nogensinde tænker på dem der virkelig har fået en depression eller er gået helt ned med stress og i begge tilfælde må sygemelde sig og får en eller anden form for behandling.

Det er jo også lidt en hån mod dem der virkelig slås med depression og/eller stress.

Hmm, både og ... jeg ved ikke, om det er helt det samme alligevel. :gruble:
Dem du nævner er jo sådan lidt hverdagsoverdrivelse ... som hvis man siger, man er ved at dø, selvom man bare har influenza eller dårlig ryg. Eller man siger: "Du er sindssyg!" hvis den anden præsenterer en vild plan - ikke nødvendigvis fordi man mener, at vedkommende har en klinisk diagnose.
Men det forekommer mig, at vedr. "mobning" er selv dem, der beskæftiger sig med det professionelt ... lærere, fagforeningsfolk osv. gået over til at bruge det bare når én generer en anden, mens det oprindeligt var ment som at en hel flok altid er på nakken af den samme.
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 308
Likede indlæg: 6842

Indlægaf Fyrst Eberhard » 15. dec 2015, 08:07

Skumfidusen skrev:En bekendt af mig, som plager om at låne penge. Det er tredje gang på kort tid og sidste gang var hun ret utilbøjelig til at betale tilbage, så jeg vil ikke hjælpe igen. Et enkelt nej har ikke været nok; hun bliver VED med at spørge.

Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg tro du var i gang med at bekræfte min fordom om squash-spillere. Jeg har dem nemlig også mistænkt for at være nærige.

Ej, jeg kender det. Det er bare med at sige fra. Det bliver hurtigt en glidebane.
1
Peace!

Tilbage til "Generelt"