Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1845

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pityt » 15. dec 2015, 08:25

At det skal være nødvendigt at skære ting ud i pap for voksne mennesker. For helvede hvor er mit job op ad bakke indimellem :cuss:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 243
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 4175

Indlægaf HappyPaww » 15. dec 2015, 08:30

Skumfidusen skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
Skumfidusen skrev:En bekendt af mig, som plager om at låne penge. Det er tredje gang på kort tid og sidste gang var hun ret utilbøjelig til at betale tilbage, så jeg vil ikke hjælpe igen. Et enkelt nej har ikke været nok; hun bliver VED med at spørge.

Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg tro du var i gang med at bekræfte min fordom om squash-spillere. Jeg har dem nemlig også mistænkt for at være nærige.

Ej, jeg kender det. Det er bare med at sige fra. Det bliver hurtigt en glidebane.

Jeg spiller jo ikke længere :).

Jeg er holdt op med at læse hendes beskeder nu. 4 gange nej burde være nok. En granvoksen kvinde skal altså have så meget styr på sin økonomi at hun ikke skal låne af overfladiske bekendtskaber flere gange om året. Jeg kender hende virkelig ikke specielt godt.

Mon ikke det er lige præcis derfor hun spørger dig... Hendes nære venner og familie har sikkert fået nok, så nu forsøger hun længere ude :rulle:
1
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 666
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2984

Indlægaf Fillie » 15. dec 2015, 08:45

Det er jo bare dødhamrende pinligt, Skum! Jeg tænker, at hun ikke ejer skam i livet. :tie:
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1417
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 12243

Indlægaf kidkomb » 15. dec 2015, 08:48

Fillie skrev:Det er jo bare dødhamrende pinligt, Skum! Jeg tænker, at hun ikke ejer skam i livet. :tie:

Jeg vil gerne være med i din klub, Fillie, nej, hvor er det pinligt og akavet :wacko:
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 308
Likede indlæg: 6845

Indlægaf Fyrst Eberhard » 15. dec 2015, 08:50

Skumfidusen skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
Skumfidusen skrev:En bekendt af mig, som plager om at låne penge. Det er tredje gang på kort tid og sidste gang var hun ret utilbøjelig til at betale tilbage, så jeg vil ikke hjælpe igen. Et enkelt nej har ikke været nok; hun bliver VED med at spørge.

Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg tro du var i gang med at bekræfte min fordom om squash-spillere. Jeg har dem nemlig også mistænkt for at være nærige.

Ej, jeg kender det. Det er bare med at sige fra. Det bliver hurtigt en glidebane.

Jeg spiller jo ikke længere :).

Jeg er holdt op med at læse hendes beskeder nu. 4 gange nej burde være nok. En granvoksen kvinde skal altså have så meget styr på sin økonomi at hun ikke skal låne af overfladiske bekendtskaber flere gange om året. Jeg kender hende virkelig ikke specielt godt.

Nej, men du har luftet muligheden for at starte igen, så jeg aner jo ikke hvor jeg har dig.

Hun virker ret anmasende, men hun har jo nok lugtet blod. Vedholdenhed er som regel nøglen, lidt som med grænsesøgende børn, du ved.
2
Peace!
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 15. dec 2015, 08:52

kidkomb skrev:
Fillie skrev:Det er jo bare dødhamrende pinligt, Skum! Jeg tænker, at hun ikke ejer skam i livet. :tie:

Jeg vil gerne være med i din klub, Fillie, nej, hvor er det pinligt og akavet :wacko:

Det er sjældent, jeg bliver sådan helt "oh no, you didn't!", men den dame der får mine tæer til at grave sig helt op i fodsålerne. Det virker bare komplet... hæmningsløst, og jeg begynder at spekulere i, hvad hun ellers kan finde på. :slem:
1

- Francine Smith
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 15. dec 2015, 08:56

Skumfidusen skrev:Damen er i nogen grad udfordret og jeg er en lille smule bange for hendes reaktion. Hun har det med at komme i helt vilde og afsindige konflikter med mennesker omkring hende. Og desværre har jeg ikke mulighed for at fjerne hende fuldstændig fra mit liv, uden at det giver en masse komplikationer for mennesker jeg holder af...

Åh, det var hende, hvor du engang udtrykte bekymring for, om hendes barn (børn?) kunne tage skade af hendes generelt mildest talt mærkværdige og grænsesøgende opførsel? Hun lyder som et helt utåleligt bekendtskab. :mellow:

EDIT: Shit Skum, så forstår jeg bedre. Det må alligevel være begrænset, hvor mange af den slags mennesker, der findes derude...
Senest rettet af Fillie 15. dec 2015, 09:06, rettet i alt 1 gang.
0

- Francine Smith
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1056
Likede indlæg: 15158

Indlægaf Dirtylittledevil » 15. dec 2015, 09:03

Fyrst Eberhard skrev:Nej, men du har luftet muligheden for at starte igen, så jeg aner jo ikke hvor jeg har dig.

.

Jeg er færdig af grin :lol2:
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 15. dec 2015, 09:07

Dirtylittledevil skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Nej, men du har luftet muligheden for at starte igen, så jeg aner jo ikke hvor jeg har dig.

.

Jeg er færdig af grin :lol2:

Også jeg. :clap:
1

- Francine Smith
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 177
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 4884

Indlægaf Hunkat » 15. dec 2015, 09:09

Folk som tror fællesskabet er et tag-selv-bord hvor man har ret til det hele og selv må bestemme hvilke pligter man så ellers har lyst til at leve op til. Der er eksempler i alle kategorier men jeg synes jeg ser mere og mere af det.

F.eks. hundeejer som går uden snor. Det er ulovligt men folk opfatter det åbenbart som en vejledning.
Børn skal gå i skole. Det står også i loven. Men det er jo meget vigtigere at familien kan komme på ferie udenfor skoleferierne (og hvad fatter lærer også noget som helst af hvor travlt folk med rigtige jobs har *ironi*)

Listen er uendelig og jeg er ved at brække mig.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 15. dec 2015, 09:11

Skumfidusen skrev:Jeg tror jeg vil være Schrödingers squashspiller :)

Der er kun en smiley, der er den kommentar værdig: :banan:
1

- Francine Smith
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4374

Indlægaf Lemonella » 15. dec 2015, 10:27

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Det er jo lidt det samme når nogen udtaler, at de har fået en "depression" eller har fået "stress".
Nogen gange når jeg ser folk jeg kender skrive det på Facebook og jeg ved, de i virkeligheden nok bare er lidt triste eller har lidt for meget om ørerne i en periode, så får jeg sådan en lyst til, at skrive om de nogensinde tænker på dem der virkelig har fået en depression eller er gået helt ned med stress og i begge tilfælde må sygemelde sig og får en eller anden form for behandling.

Det er jo også lidt en hån mod dem der virkelig slås med depression og/eller stress.

Hmm, både og ... jeg ved ikke, om det er helt det samme alligevel. :gruble:
Dem du nævner er jo sådan lidt hverdagsoverdrivelse ... som hvis man siger, man er ved at dø, selvom man bare har influenza eller dårlig ryg. Eller man siger: "Du er sindssyg!" hvis den anden præsenterer en vild plan - ikke nødvendigvis fordi man mener, at vedkommende har en klinisk diagnose.
Men det forekommer mig, at vedr. "mobning" er selv dem, der beskæftiger sig med det professionelt ... lærere, fagforeningsfolk osv. gået over til at bruge det bare når én generer en anden, mens det oprindeligt var ment som at en hel flok altid er på nakken af den samme.

Tro mig, det er ikke "hverdagsoverdrivelse". I hvert fald ikke for dem jeg kender.
Et par af dem tror vitterlig, de har henholdsvis en depression og er gået ned med stress. Det kan jeg så sige, at det er de ikke og nej jeg er ikke, hverken læge eller psykolog, men når man ind imellem lægger ører til deres brokken i telefonen over, at deres læge ikke "tager dem alvorligt" og jeg hører, hvad det rent faktisk er de mener der gør dem depressive eller stressede, så er det bagateller. I hvert fald i forhold til mennesker jeg kender, hvor de virkelig er syge.

Jeg ved da godt, at når nogen af vennerne på Facebook går i selvsving, fordi de skal have 14 piger i 12 års alderen til pige-fødselsdag og mener, at nu går de ned med stress, så er det nok ikke så alvorligt ment.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1073
Likede indlæg: 7866

Indlægaf ShuruQ » 15. dec 2015, 10:32

Min søn ønsker sig beyblade.

Og jeg kan ikke finde dem nogle steder. Var i to Fætter BR i torsdags, ingenting. Br Online, "søgningen gav ingen resultat", det samme sker på Toys 'R' us online. Der dukker få op nogle forskellige sider på nettet jeg ikke kender. Men GRRRRRRRRR.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 351
Likede indlæg: 3474

Indlægaf Pandesteg » 15. dec 2015, 10:35

Kan ikke finde ud af, om Star Wars-filmene bliver vist et eller andet sted i disse dage? Mine kolleger siger ja, men kan ikke se det noget sted i TV-guiden. Ville ellers gerne optage dem til juleferien.
Edit: Whoop whoop - kanal 5!
Senest rettet af Pandesteg 15. dec 2015, 10:45, rettet i alt 1 gang.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1417
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 12243

Indlægaf kidkomb » 15. dec 2015, 10:37

ShuruQ skrev:Min søn ønsker sig beyblade.

Og jeg kan ikke finde dem nogle steder. Var i to Fætter BR i torsdags, ingenting. Br Online, "søgningen gav ingen resultat", det samme sker på Toys 'R' us online. Der dukker få op nogle forskellige sider på nettet jeg ikke kender. Men GRRRRRRRRR.

Eurotoys er vist helt fine at handle med :)
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.

Tilbage til "Generelt"