Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2602

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fillie » 15. dec 2015, 09:11

Skumfidusen skrev:Jeg tror jeg vil være Schrödingers squashspiller :)

Der er kun en smiley, der er den kommentar værdig: :banan:
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 15. dec 2015, 10:27

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Det er jo lidt det samme når nogen udtaler, at de har fået en "depression" eller har fået "stress".
Nogen gange når jeg ser folk jeg kender skrive det på Facebook og jeg ved, de i virkeligheden nok bare er lidt triste eller har lidt for meget om ørerne i en periode, så får jeg sådan en lyst til, at skrive om de nogensinde tænker på dem der virkelig har fået en depression eller er gået helt ned med stress og i begge tilfælde må sygemelde sig og får en eller anden form for behandling.

Det er jo også lidt en hån mod dem der virkelig slås med depression og/eller stress.

Hmm, både og ... jeg ved ikke, om det er helt det samme alligevel. :gruble:
Dem du nævner er jo sådan lidt hverdagsoverdrivelse ... som hvis man siger, man er ved at dø, selvom man bare har influenza eller dårlig ryg. Eller man siger: "Du er sindssyg!" hvis den anden præsenterer en vild plan - ikke nødvendigvis fordi man mener, at vedkommende har en klinisk diagnose.
Men det forekommer mig, at vedr. "mobning" er selv dem, der beskæftiger sig med det professionelt ... lærere, fagforeningsfolk osv. gået over til at bruge det bare når én generer en anden, mens det oprindeligt var ment som at en hel flok altid er på nakken af den samme.

Tro mig, det er ikke "hverdagsoverdrivelse". I hvert fald ikke for dem jeg kender.
Et par af dem tror vitterlig, de har henholdsvis en depression og er gået ned med stress. Det kan jeg så sige, at det er de ikke og nej jeg er ikke, hverken læge eller psykolog, men når man ind imellem lægger ører til deres brokken i telefonen over, at deres læge ikke "tager dem alvorligt" og jeg hører, hvad det rent faktisk er de mener der gør dem depressive eller stressede, så er det bagateller. I hvert fald i forhold til mennesker jeg kender, hvor de virkelig er syge.

Jeg ved da godt, at når nogen af vennerne på Facebook går i selvsving, fordi de skal have 14 piger i 12 års alderen til pige-fødselsdag og mener, at nu går de ned med stress, så er det nok ikke så alvorligt ment.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 15. dec 2015, 10:32

Min søn ønsker sig beyblade.

Og jeg kan ikke finde dem nogle steder. Var i to Fætter BR i torsdags, ingenting. Br Online, "søgningen gav ingen resultat", det samme sker på Toys 'R' us online. Der dukker få op nogle forskellige sider på nettet jeg ikke kender. Men GRRRRRRRRR.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2482

Indlægaf Pandesteg » 15. dec 2015, 10:35

Kan ikke finde ud af, om Star Wars-filmene bliver vist et eller andet sted i disse dage? Mine kolleger siger ja, men kan ikke se det noget sted i TV-guiden. Ville ellers gerne optage dem til juleferien.
Edit: Whoop whoop - kanal 5!
Senest rettet af Pandesteg 15. dec 2015, 10:45, rettet i alt 1 gang.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9691

Indlægaf kidkomb » 15. dec 2015, 10:37

ShuruQ skrev:Min søn ønsker sig beyblade.

Og jeg kan ikke finde dem nogle steder. Var i to Fætter BR i torsdags, ingenting. Br Online, "søgningen gav ingen resultat", det samme sker på Toys 'R' us online. Der dukker få op nogle forskellige sider på nettet jeg ikke kender. Men GRRRRRRRRR.

Eurotoys er vist helt fine at handle med :)
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 15. dec 2015, 10:39

kidkomb skrev:
ShuruQ skrev:Min søn ønsker sig beyblade.

Eurotoys er vist helt fine at handle med :)

Super, prøver at kigge det :gogo:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 627

Indlægaf Sevii » 15. dec 2015, 11:34

Folk der siger "ej, min OCD kan slet ikke klare det", når de ikke har OCD, men de egentlig bare mener at de kan godt lide der er orden i tingene.
Så synes jeg tit de er nogle fjolser.
6
:banan: :banan:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 15. dec 2015, 13:22

Min kammerat og jeg har aftalt af give hinanden en lille erkendtlighed her til jul.

Så fortæller den klovn til en, man ikke skal fortælle den slags til, hvad det er. Det første hun gør da hun ser mig "B har fortalt hvad han giver dig. Jeg kan godt sige dig det er en flot gave".

Hold da mund. Godt nok sagde hun jo ikke hvad. Men hun ødelægger da overraskelsen for ham ved at kæfte op om at de er mere end en lille erkendtlighed. Synes det er skide belastende.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10273

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. dec 2015, 16:57

Jeg ville høre nogle af de første Den Korte Avis-udsendelser, men blev slemt skuffet, da det viste sig, at Kirsten Birgits stemme var helt forkert :(

http://www.radio24syv.dk/programmer/den ... 2-02-2015/
0
Je suis un tableau noir.
Aviva
Kort karma: 10
Likede indlæg: 68

Indlægaf Aviva » 15. dec 2015, 18:55

At jeg ikke kan huske min pinkode til dankortet.. Brugte det igår, idag er det helt væk
Så har bestilt et nyt, håber det kommer hurtigst muligt
0
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3438

Indlægaf dgd2007 » 15. dec 2015, 19:22

Sevii skrev:Folk der siger "ej, min OCD kan slet ikke klare det", når de ikke har OCD, men de egentlig bare mener at de kan godt lide der er orden i tingene.

Men nogle er måske også lidt for krukkede med deres rigtige diagnoser ind imellem. Et andet eksempel var, da jeg påpegede, at projektlederen havde overset et væsenligt punkt. Han undskyldte sig så med "min Alzheimer" ... og på det tidspunkt havde jeg faktisk et nært familiemedlem med rigtig Alzheimer, hvilket ikke var spor sjovt, så jeg hævede da lige de indvendige øjenbryn. Men jeg kunne jo godt se, at han bare mente: "Min fejl! Det havde jeg sgu glemt." Så der var ingen grund til at gøre et stort nummer ud af det.
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 15. dec 2015, 20:01

Mette Blomsterberg :genert:.

Jeg ved ikke hvorfor, hun virker jo altid glad og smilende, men jeg får ståpels hver gang hun toner frem.
4
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 627

Indlægaf Sevii » 15. dec 2015, 21:00

dgd2007 skrev:
Sevii skrev:Folk der siger "ej, min OCD kan slet ikke klare det", når de ikke har OCD, men de egentlig bare mener at de kan godt lide der er orden i tingene.

Men nogle er måske også lidt for krukkede med deres rigtige diagnoser ind imellem. Et andet eksempel var, da jeg påpegede, at projektlederen havde overset et væsenligt punkt. Han undskyldte sig så med "min Alzheimer" ... og på det tidspunkt havde jeg faktisk et nært familiemedlem med rigtig Alzheimer, hvilket ikke var spor sjovt, så jeg hævede da lige de indvendige øjenbryn. Men jeg kunne jo godt se, at han bare mente: "Min fejl! Det havde jeg sgu glemt." Så der var ingen grund til at gøre et stort nummer ud af det.

Folk gør det jo ikke for at gøre nogen kede af det, men efter at have oplevet lidelsen tæt på og set andre kæmpe med det, kan det blive irriterende i længden, især fordi det faktisk sker ret tit. Jeg ved ikke hvorfor det er blevet så populært at sige. :gruble:
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 15. dec 2015, 21:02

Min computer irriterer mig.

Spil på Facebook, Viaplay, HBO osv, uanset hvad jeg prøver at åbne "couldn't load plug-in", men umiddelbart er alle indstillingerne korrekte. Adobe uptodate, det samme er Java. Jeg er ved at være temmelig "HMPFH" nu :cuss: .
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3514

Indlægaf Ballademager » 15. dec 2015, 21:17

Donald Trump :rulle: :nerve: Please sig, at han ikke bliver USA's næste præsident!
4
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Generelt"