Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 71
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 846

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf thomassneum » 28. dec 2015, 11:27

Fillie skrev:
thomassneum skrev:At jeg i en alder af 40 år, skal gå og bede min kæreste rydde op efter sig.
gueulard.gif

Det kan jeg huske, du har nævnt før, Thomas. Det er vist ikke hendes stærkeste side, og jeg forstår så inderligt, at det frustrerer dig at skulle have rollen som "ham den sure", der må påtale det igen og igen. :kram:

Tak for støtten.
Det opvejes jo, heldigvis, af andre gode ting.
undecided.gif
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 545
Likede indlæg: 4996

Indlægaf Viskelæder » 28. dec 2015, 12:17

GnueN skrev:
Dirtylittledevil skrev:
GnueN skrev:Den obligatoriske idiot på ethvert gruppebillede, der fucking ALTID skal ligge vandret henslægt med et kækt smil og hovedet hvilende i sin ene hånd - enten på jorden foran rosset, eller i armene på tre-fire udvalgte sinker... og så er det meningen, vi skal tænke "Jamen, det ER da også så typisk DIG - dit unikke,lille snefnug - at gøre sådan noget totalt fanden-i-voldsk noget som at smide dig selv på langs, hvor alle andre bare står nok så konformt på rad og række, din lille gavtyv, altså!!!"

Ahr men så STOP dog, menneske!!! :evil:

Den forhadte badeferieposering :cuss:

Jamen, man må godt når man er alene! Nej, det er sådan noget her...

images.jpg

... hvor jeg bliver all like: "Ok, hør her, fister! Det ENESTE tidspunkt, jeg gider se dig vandret på, er hvis du er på vej ind i en flismaskine med fødderne først. Ellers skal du BARE rejse dig op, rette folderne ud på de dér top-fesne bundesliga-shorts og prøve for et splitsekund ikke at ligne én, der er faldet ned fra dumme-træet og har ramt hver eneste gren på vejen. Ka du fat' det???"

"Det eneste tidspunkt, jeg gider se dig vandret på..."
Jeg elsker simpelthen det udtryk :D
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 61
Likede indlæg: 990

Indlægaf Charly » 28. dec 2015, 12:47

Håndværkere - i særdeleshed den blikkenslager, der skal komme og lave min vandhane.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 339
Likede indlæg: 5409

Indlægaf Persnikedy » 28. dec 2015, 14:16

Folk som ikke kan overholde deres vaske tider!

Det er sgu ikke så svært.
Vi har hvor jeg bor elektronisk vaskemaskine som bliver låst til den som har reserveret tiden.
Jeg har idag reserveret alle 3 maskiner i min blok fra kl 15 - 17:30. Tænder jeg ikke for min vask med mit vaskekort senest 15:10 bliver min reservation annulleret og står frit for alle andre at bruge, først til mølle.
Da jeg kom ned i vaskekælderen ser jeg hvad jeg desværre oplever ganske ofte, folk har ikke tømt deres maskiner efter at deres vask er overstået, der står ellers hvor lang tid det vil tage, fx vare min 40graders vask 49 min, den tæller ned og det hele. Men igen igen, måtte jeg stå og pille andres vasketøj ud af maskinen og komme over i en kurv.
Jeg ventede dernede til den blev 5min over, men da der ingen kom flyttede jeg det fra maskinerne.
Jeg ved at den reservation personen før mig har valgt (en af de kortere tider) vare fra 13-15, så er det ikke svært at regne ud at man skal hente sit vasketøj fra maskinen senest kl 15.

Jeg er led og ked af folk som ikke kan finde ud af at bruge fælles vaskemaskinerne ordenligt. Jeg gider ikke stå og fjerne andres rene vask fra makinerne.
Det er sjældent meget bedre med tørretumbleren som der desværre ikke er reservation så den fortsætter med at holde tøjet varmt ind til den stoppes og tøjet tages ud. Så kan den der lige er blevet færdig med sin vask stå og vente på at personen dukker op eller fjerne tøjet for dem. Den tællers ellers også fint ned så man kan regne ud hvornår den er færdig.. Utrolig smart

Jeg får spat af folk som ikke kan overholde tider

Så er der kommet nok galde ud herfra og jeg kan dulme min irritation med en smøg
2
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 874

Indlægaf Maoam » 28. dec 2015, 15:14

Min kærestes bror, der er ved at være berømt herinde.

Han har smidt våde håndklæder i vasketøjskurven, da han var i bad i morges.

Han har gjort noget ved en køkkenskuffe, så den nu ikke kan trækkes ud. Det er sødt af ham at tømme opvaskemaskinen, men træls at skuffen ikke kan bruges.

Han spiste suppe sådan her: Banke skeen ned i tallerkenen, da han fyldte skeen, banke den ind i tænderne og slubre suppen af skeen. Sådan fortsatte det gennem tre portioner suppe, der blev inhaleret hurtigt. Jeg er lydfølsom og mistede appetitten.

Han har glemt eller efterladt alle sine julegaver, da han tog hjem i dag, så vi nu skal have dem liggende på ubestemt tid. Han bor 7 timer med offentlig transport væk fra os. Tror vi tager dem med hjem til deres mor, der har mere plads. Han har også bonerne på de to trøjer, der skal byttes.

Måske små ting hver for sig, men sammenlagt med det andet, er jeg glad for, der går lang tid til han besøger os igen.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 28. dec 2015, 15:25

Min vasketøjs saga fortsætter..

Fandme om ikke den før mig havde kommet sit i tørretumbleren men efterladt den til at bare holde det varmt... Efter +20 mins venten i vaskerummet gad jeg ikke mere og fjernede personens tøj og kom mit i.
Vi er også andre der skal til!
0
Fab-Yule-Ous
Lykke
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1138

Indlægaf Lykke » 28. dec 2015, 15:35

Persnikedy skrev:Min vasketøjs saga fortsætter..

Fandme om ikke den før mig havde kommet sit i tørretumbleren men efterladt den til at bare holde det varmt... Efter +20 mins venten i vaskerummet gad jeg ikke mere og fjernede personens tøj og kom mit i.

Jeg tror ikke jeg helt forstår problemet. Vi har også fælles vaskekælder. Her tager man bare det færdige tøj og kommer i en kurv. De står der jo for ser samme.
6
Smiling_Goat
Kort karma: 543
Likede indlæg: 7542

Indlægaf Smiling_Goat » 28. dec 2015, 15:37

Jeg er så træt af, at det tilsyneladende er i orden at tale grimt til tynde mennesker om netop deres størrelse. Næste gang flegner jeg skråt.

Efter jeg har tabt mig 28 kg og nu har et BMI på 20, føler folk det åbenbart helt okay at sige: "Hold op hvor er du blevet mager," "eller se en mager cykelpumpe hun er blevet" og senest til jul, da jeg følte mig oppustet efter maden og min brors kæreste så spurgte, om det var en god ting, for når man var min størrelse, var det aldrig til at vide, om man godt vil være tykkere.

Eksemplerne er endda fra tre forskellige mennesker (alle overvægtige kunne man måske tilføje.) Jeg fatter ikke, hvad der går igennem hovedet på dem. Hvordan kan man nogensinde komme frem til, at det er en acceptabel ting at sige? Næste gang kunne det være, jeg skulle svare: "Ja, men du vejer da vist det samme? Din røv er i hvert fald ikke blevet mindre" .. Men det gør jeg selvfølgelig ikke, for man påtaler ikke andres størrelse.

Jeg ved i øvrigt, at de ikke har ret, for der er heldigvis mange, der fortæller mig, at min størrelse klæder mig.
2
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 28. dec 2015, 15:50

Lykke skrev:

Jeg tror ikke jeg helt forstår problemet. Vi har også fælles vaskekælder. Her tager man bare det færdige tøj og kommer i en kurv. De står der jo for ser samme.

Jeg syndes ikke det er mit job at rense filteret og fjerne deres tøj for at jeg kan komme til at bruge maskinen. Det er jo voksne mennesker
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Flora
Likede indlæg: 6024

Indlægaf Flora » 28. dec 2015, 15:59

Jeg kan supplere vasketøjs-irritationen. Jeg bruger en IKEA-pose til at transportere mit vasketøj fra lejligheden og ned til fællesvaskeriet og lader den ligge dernede mens tøjet vasker. Forleden da jeg skulle ned og hente mit vasketøj var der så en eller anden idiot der havde stjålet posen! Så står man der med en bunke vasketøj og ingenting at bære det i og kan så vælge mellem at prøve at holde det hele i favnen på vej op eller spæne tilbage i lejligheden efter en ny pose :rulle:

For dælen det er irriterende at folk ikke bare kan lade ens ting ligge i fred! Posen koster en femmer, så det er jo ikke engang fordi de får noget særligt ud af det og hvis de har kunnet transportere deres eget vasketøj derned, så kan de vel også transportere det op igen uden at behøve at stjæle andre folks poser! :evil:
2
Debattens sødeste :engel:
Muspel
Kort karma: 126
Likede indlæg: 1757

Indlægaf Muspel » 28. dec 2015, 18:43

Lykke skrev:

Sådan er det altså også i min vaskekælder. Har aldrig overvejet det som et problem? Det er jo rent?

Men fair nok. Hvis I har en regel, der hedder 'Man skal tage sit tøj ud det øjeblik maskinen stopper, og ens vasketid er slut' så skal det selvfølgelig overholdes.

Hos os er det ok, at dem på 5. Sal fx venter med at hænge op, til de alligevel skal ned af trapperne for at handle eller lign. Men det er jo så bare vores 'regel' (håber jeg - den er ikke nedskrevet. Og måske er jeg til evig irritation for mine naboer?)
4
Lykke
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1138

Indlægaf Lykke » 28. dec 2015, 19:37

Muspel skrev:
Lykke skrev:

Sådan er det altså også i min vaskekælder. Har aldrig overvejet det som et problem? Det er jo rent?

Men fair nok. Hvis I har en regel, der hedder 'Man skal tage sit tøj ud det øjeblik maskinen stopper, og ens vasketid er slut' så skal det selvfølgelig overholdes.

Hos os er det ok, at dem på 5. Sal fx venter med at hænge op, til de alligevel skal ned af trapperne for at handle eller lign. Men det er jo så bare vores 'regel' (håber jeg - den er ikke nedskrevet. Og måske er jeg til evig irritation for mine naboer?)

Ja det er vist også reglen her. Der er ikke nogen som skal stå og vente på mig. Der står en Ikea pose til formålet lige foran maskinen.
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 611
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 8813

Indlægaf LadyFox » 28. dec 2015, 20:14

At 3 forskellige naboer er begyndt at nasse smøger hos os, fordi at de ikke gider gå ned efter deres egne OG at min kæreste troligt giver dem det. Jeg er normalt ikke nærig med med mine smøger, men når det er flere, og hver og hveranden dag og nogengange flere gange på en dag- vi desuden bor øverst og derfor har længest ned til kiosken så må det altså snart være SLUT.
1
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 28. dec 2015, 20:57

Muspel skrev:
Lykke skrev:

Der sidder allerede flere sedler dernede med at rense filter (stort problem med de gamle maskiner som boligforeningen bare ikke vil udskifte - de går i stykker bar der kigges forkert på dem)og rydde op efter sig (tage sit vasketøj med sig, smide gamle pakker med vaskepulver ud mm) fordi folk simpelthen er for dårlige til at gøre det. Og ligger der vasketøj så bliver der ikke gjort rent. Der var engang hvor det ikke blev gjort i halvanden uge, det gulv bliver ret klamt kan jeg hilse og sige.

Jeg mener endda at det står i ordensreglamentet at maskinerne skal bruges indenfor tiden.

Jeg er normalt på ingen måde hissig med det (selvom overstående kunne tyde på andet :genert:)

Jeg forventer at folk rydder op efter sig og gør så det er til at komme til for andre når deres vasketid er slut, det var også grunden til at jeg ventede for at se om der kom nogle efter deres tøj i tørrertumbleren.

Og ja, tøjet er jo rent og bliver bare hurtigt flyttet. Men det er ikke min opgave at rydde op efter andre
4
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 28. dec 2015, 20:59

LadyFox skrev:At 3 forskellige naboer er begyndt at nasse smøger hos os, fordi at de ikke gider gå ned efter deres egne OG at min kæreste troligt giver dem det. Jeg er normalt ikke nærig med med mine smøger, men når det er flere, og hver og hveranden dag og nogengange flere gange på en dag- vi desuden bor øverst og derfor har længest ned til kiosken så må det altså snart være SLUT.

Lyder virkelig belastende... og dyrt!
0
Fab-Yule-Ous

Tilbage til "Generelt"