Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 890
Likede indlæg: 12392

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. jan 2016, 16:54

Frkvira skrev:
Flora skrev:
Frkvira skrev:
Flora skrev:
Frkvira skrev:At jeg står i Kvickly, og mine strømpebukser har lige lavet en Ado. Og jeg ved ikke hvordan jeg skal komme ud af situationen uden at ligne en der ikke kan holde fingrene for mig selv i det offentlige rum :slem: :D

Hvad er en Ado? :genert:

Når ens strømpebukser langsomt men sikkert glider længere og længere ned :genert:

Ah ok. Temmelig ufed situation :lol:. Har de ikke et omklædningsrum du kan snige dig ind i eller en lidt øde krog, hvor du lige kan trække dem på plads? (de billeder jeg får i hovedet mens jeg skriver dette er i øvrigt guld værd :lol:).

Nej. Og situatinen er ved at være kritisk :lol2:

Krabbegang! Den er din eneste redning. Store skridt med så vidt spredte ben som muligt, så du undgår at miste den sidste bastion i strømpebuksegate! Har du først mistet den, så er der kun the strømpebuksewalk of shame tilbage. Gods Speed!
4
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 616
Likede indlæg: 5283

Indlægaf ManicNinja » 5. jan 2016, 17:34

Ballademager skrev:
Frkvira skrev:
Flora skrev:
Frkvira skrev:At jeg står i Kvickly, og mine strømpebukser har lige lavet en Ado. Og jeg ved ikke hvordan jeg skal komme ud af situationen uden at ligne en der ikke kan holde fingrene for mig selv i det offentlige rum :slem: :D

Når ens strømpebukser langsomt men sikkert glider længere og længere ned :genert:

Åh, vi har allesammen været der! Har en gang haft en MEGET lang gåtur hjem en nytårsaften (sammen en kollega, der insisterede på at følge mig hjem), hvor mine strømpebukser Ado'ede hele vejen hjem. Det var meget svært at være diskret omkring den situation der :genert:

Fyren lod jeg stå uden for hoveddøren, men det var nu ikke på grund af strømpebuksesituationen :D

Ado ... er nu et verbum. Mageløst! :worship:

:lol:
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1684

Indlægaf Pityt » 5. jan 2016, 17:47

ManicNinja skrev:
Ballademager skrev:
Frkvira skrev:
Flora skrev:

Åh, vi har allesammen været der! Har en gang haft en MEGET lang gåtur hjem en nytårsaften (sammen en kollega, der insisterede på at følge mig hjem), hvor mine strømpebukser Ado'ede hele vejen hjem. Det var meget svært at være diskret omkring den situation der :genert:

Fyren lod jeg stå uden for hoveddøren, men det var nu ikke på grund af strømpebuksesituationen :D

Hvis Ado nu er et verbum, KAN det så bruges i ikke-strømpebukse-relaterede situationer også? :lol:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 5. jan 2016, 17:53

Pityt skrev:
ManicNinja skrev:
Ballademager skrev:
Frkvira skrev:
Flora skrev:

Hvis Ado nu er et verbum, KAN det så bruges i ikke-strømpebukse-relaterede situationer også? :lol:

Ja da! Vi er lidt ude i det samme som ordet 'smølf', der jo kan anvendes om det meste. (Ingen sammenligning i øvrigt! :D )

Sætningen "og så ado'ede jeg på sofaen", betyder fx nok noget i retningen af: "Så puttede jeg mig godt under plaiden på sofaen med masser af puder og stearinlys tændt i alle verdenshjørner". Jeg er ikke helt sikker på, om det ligger i verbet, at man samtidig ser serier om flykatastrofer.

Hvis man ado'er med vennerne, er det helt sikkert noget med en masse vin og øl og hjemmelavet mad og latter.

Måske ado i virkeligheden er et verbum for ganske særlige slags livsnyderi?

... Og måske I/vi egentlig bare skulle spørge hende selv, næste gang hun dumper forbi. :lol:
Senest rettet af ManicNinja 5. jan 2016, 17:58, rettet i alt 1 gang.
6
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 868
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 9027
Kontakt:

Indlægaf Ado » 5. jan 2016, 17:58

ManicNinja skrev:
Pityt skrev:
ManicNinja skrev:
Ballademager skrev:
Frkvira skrev:
Flora skrev:

Ja da! Vi er lidt ude i det samme som ordet 'smølf', der jo kan anvendes om det meste. (Ingen sammenligning i øvrigt! :D )

Sætningen "og så ado'ede jeg på sofaen", betyder fx nok noget i retningen af: Så puttede jeg mig godt under plaiden på sofaen med masser af puder og stearinlys tændt i alle verdenshjørner. Jeg er ikke helt sikker på, om det ligger i verbet, at man samtidig ser serier om flykatastrofer.

Hvis man ado'er med vennerne, er det helt sikkert noget med en masse vin og øl og hjemmelavet mad og latter.

Måske ado i virkeligheden er et verbum for ganske særlige slags livsnyderi?

... Og måske I/vi egentlig bare skulle spørge hende selv, næste gang hun dumper forbi. :lol:

Hold kæft, I er dejlige. :lol2: :love2:

Jeg kan tilføje: At have mel og dej over det hele, når man bager. Specielt på patterne. På arbejdet kaldes jeg dej-pat. På mit gamle arbejde hed det "at lave en Heidi", når man efterlod køkkenet i mel.
8
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 119
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 827

Indlægaf HappyQ » 5. jan 2016, 18:01

At naboen tror han kan spille på klarinet :tie:
2
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3867

Indlægaf dgd2007 » 5. jan 2016, 18:05

Flora skrev:robinsonlisten

Hvad er det :forvirret: :genert:
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 277
Likede indlæg: 4767

Indlægaf Flora » 5. jan 2016, 18:10

dgd2007 skrev:
Flora skrev:robinsonlisten

Hvad er det :forvirret: :genert:

Det er en liste man kan skrive sig på som beskytter mod direkte markedsføring. Står man på den må virksomheder ikke henvende sig hverken telefonisk eller skriftligt for at føre reklame for deres produkter. Man tilmelder sig via borger.dk :)
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 385
Likede indlæg: 3939

Indlægaf Ballademager » 5. jan 2016, 18:14

ManicNinja skrev:
Ballademager skrev:
Frkvira skrev:
Flora skrev:

Hvis navn laves til verbum, skal det så skrives med stort? :-D

Rablen off... :stoned:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 5. jan 2016, 18:16

Ballademager skrev:
ManicNinja skrev:
Ballademager skrev:
Frkvira skrev:
Flora skrev:

Hvis navn laves til verbum, skal det så skrives med stort? :-D

Rablen off... :stoned:

Overvejede det samme :D Har følgende gode argument for at skrive et verbum med stort, selv om det ikke er grammatisk korrekt: Det ser pænest ud.

Og det tror jeg egentlig er ret Ado(istisk) at sige (bemærk her adjektivformen ...).
2
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 264
Likede indlæg: 4450

Indlægaf Persnikedy » 5. jan 2016, 18:20

At min røde hårfarve altid "fælder" den første uge. Det er ganske alm swartzkopf (eller hvordan det staves) og uanset hvor mange gange det skylles til vandet er klart så går der en halv dag også er vandet rødt igen
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 857

Indlægaf Daphne » 5. jan 2016, 20:42

At jeg er blevet godt og grundigt forkølet med hovedpine og også feber, tror jeg - har dog ikke lige målt efter, men med de gummiben, jeg render rundt med, samt skiftevis fryse og have det varmt, så er det vist ret sikkert. Og så kan jeg ikke rigtigt spise så meget, selvom jeg faktisk er hundesulten :(
0
Brugeravatar
Kyle
Kort karma: 20
Likede indlæg: 148

Indlægaf Kyle » 5. jan 2016, 20:52

Kattefjæs skrev:
Ado skrev:At dankortterminalerne var nede. Specielt mastercard og visaelektron. Virkelig fedt at stå i et proppet supermarked og få afvist kortet, pakke varerne sammen, stille dem om til kassedamen, gå ud af butikken og finde en automat, komme tilbage, stille sig i kø, få scannet alle varer ind igen fra kassedame, som hiver varerne op fra sit hjørne bag kassen - igen foran masser af mennesker - fordi der skete en fejl da bonen skulle genindlæses.

Og selvfølgelig en dag, hvor man har købt virkelig mange varer. Kæft jeg var flov. Også selv om jeg havde penge på kontoen og ikke var "skyldig".

I dag præsterede jeg for allerførste gang i mit liv at gå ned og købe ind mens pungen lå derhjemme. :(

Jeg havde selvfølgelig købt for 400 bobs og opdagede det først da alle varerne var scannet. Og der var en lang, lang kø bag mig.

Det værste er at jeg er dødforkølet og min kæreste lå derhjemme og var ligeså ilde tilredt, og den indkøbstur var både iskold og virkelig energikrævende, for jeg har den særligt onde slags forkølelse med feber, muskelsmerter, voldsom hovedpine og hele lortet. Så det der med at skulle gå to gange var en katastrofe. Jeg følte mig døden nær. Og min kæreste måtte vente en hel time på næsespray og panodiler.

Og der var selvfølgelig ingen Fucking Flink-typer som tilbød at betale for mig og lade mig overføre til dem via Mobile Pay. :(

Jeg burde have følt mig meget flov over at jeg spildte en masse menneskers tid på den måde, men jeg må indrømme at jeg havde det så skidt lige dér at jeg næsten ikke orkede andet end bare at have ondt af mig selv. :genert:
Jeg er blevet redet af, at vores ene supermarked tager MobilPay en gang :banan:
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 275
Likede indlæg: 3849

Indlægaf Lemonella » 6. jan 2016, 05:30

polavyk skrev:Jeg har været syg siden jul!

Og de sidste par dage har jeg pudset næse så meget, at den nu er ved at falde af! Det klør inde i mit hoved, især i panden, og jeg nyser ustandseligt. Min tunge er ødelagt af at drikke varm te. Mit indianske navn kunne være "Hun som sover med läckeroler i munden".

OG som det måske fremgår, er jeg nået et punkt, hvor også selvmedlidenheden er stor. :cuss:

Jeg kan varmt anbefale sådan en fætter her. Den er effektiv. https://www.webapoteket.dk/personlig-pl ... a-p-200838
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 125
Likede indlæg: 2287

Indlægaf sigge » 6. jan 2016, 09:07

polavyk skrev:Jeg har været syg siden jul!

Og de sidste par dage har jeg pudset næse så meget, at den nu er ved at falde af! Det klør inde i mit hoved, især i panden, og jeg nyser ustandseligt. Min tunge er ødelagt af at drikke varm te. Mit indianske navn kunne være "Hun som sover med läckeroler i munden".

OG som det måske fremgår, er jeg nået et punkt, hvor også selvmedlidenheden er stor. :cuss:

Stakkels dig. :ae: Når min hals/mund når til det der punkt, hvor varm te ikke føles rart mere, men nærmere "kradser op" i en allerede øm slimhinde, plejer jeg at ty til kold kakaomælk. Dels føles det som om, at alt de ru og ømme i halsen bliver dæmpet lidt af noget koldt, og dels lægger kakaoen nærmest en beskyttende hinde hen over det ru, synes jeg. (Og så smager det jo godt, og når man er syg, skal man være god ved sig selv.)
1

Tilbage til "Generelt"