Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4457

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Rosa Espinosa » 13. jan 2016, 16:15

DetSorteCirkus skrev:
Rosa Espinosa skrev:At vi stadig efter 10 år modtager breve til den tidligere ejer af huset :rulle:

Jeg kan huske, at der engang, da jeg var teenager, kom et julekort til min farmor og farfar, hvoraf sidstnævnte på det tidspunkt have været død i næsten tyve år. Min farmor levede heller ikke længere.

Vi fandt aldrig rigtig ud af, hvem afsender var, for kortet var skrevet med så snørklet, rystet skrift, at min far ikke rigtig kunne tyde de nærmere detaljer. Hans bedste bud var, at det var fra en, min farfar havde været legekammerater med på landet omkring 1. verdenskrig.

Hvis det så bare var sådan noget hyggeligt post, så ville det ikke gøre så meget, men det her er desværre breve fra Skat, inkasso, kommunen osv. Så udover at sende brevene tilbage, så skal jeg også tage kontakt til de steder hver gang, ved jo ikke hvor vigtige de breve er og hvor lang svarfrist der er. Vil ikke risikere at personen kommer i knibe.
Tidligere ejers tømrefirma gik konkurs, så det forklarer alle de breve, plus opkald fra politiet der vil høre hvor han befinder sig. Synes bare at sådan noget burde være rettet efter 10 år.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4286

Indlægaf Flora » 13. jan 2016, 23:03

Jeg blev for noget tid siden ringet op af en emsig medarbejder fra Gasel, som ville sælge mig "billig" strøm. Hun endte med at sende mig noget materiale i en mail og jeg svarede på mailen at jeg ikke var interesseret og ikke ønskede at blive kontaktet igen. Alligevel er der blevet ringet 5 gange efterfølgende fra samme nummer! Hvad sker der for det? :træt2:
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9254

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jan 2016, 07:31

Daine skrev:
dgd2007 skrev:
Daine skrev:Her bliver det brugt som en anden betegnelse for "yderst". At sidde ude for uden, at stå ude for uden, at sætte noget ude for uden.

Er det en slags lokaljysk? :)
(Og i så fald hvorfra?)

Jeg er fra det midtjyske, om det bliver brugt andre steder ved jeg ikke.

Det er også hørt i Nordjylland.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3574

Indlægaf Lemonella » 14. jan 2016, 08:39

Fru Sunshine skrev:
Daine skrev:
dgd2007 skrev:
Daine skrev:Her bliver det brugt som en anden betegnelse for "yderst". At sidde ude for uden, at stå ude for uden, at sætte noget ude for uden.

Er det en slags lokaljysk? :)
(Og i så fald hvorfra?)

Jeg er fra det midtjyske, om det bliver brugt andre steder ved jeg ikke.

Det er også hørt i Nordjylland.

Kæresten er født og opvokset i Midtjylland og har også hørt udtrykket før.
For mig var det nyt, men jeg er jo også oprindeligt fra Sjælland. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3348

Indlægaf Hunkat » 14. jan 2016, 08:42

At aviser skriver 'asylsøgere'.

Det hedder det ikke, de er asylANsøgere, de har ANsøgt om asyl.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3458

Indlægaf dgd2007 » 14. jan 2016, 08:50

Hunkat skrev:At aviser skriver 'asylsøgere'.

Det hedder det ikke, de er asylANsøgere, de har ANsøgt om asyl.

Man kan nu godt bruge det andet også. Min Nudansk fra 1999 har det i hvert fald med.
Hvis det er dem, der decideret har ansøgt i DK, ville jeg også kalde dem som du gør.
Men hvis man bare mener alle, der tager til Europa for at søge asyl, ville jeg ikke have noget imod det andet også.
(Ved ikke om det er forskellen egentlig ... faktisk tror jeg godt, man kan bruge "at søge asyl" også om dem, der lovformeligt indgiver en ansøgning :gruble: )
0
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 14. jan 2016, 08:57

Tsk tsk. I er bagefter. Her i nazijylland hedder den slags mennesker illegale migranter, og vi spærrer dem inde bag natopigtråd hvis vi får lov. :(
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 14. jan 2016, 09:26

På arbejdet og skal bage kage. En af mine yndlingskager.

Bager, kommer til skumfiduserne og så er der svinegelatine i dem der er købt. Bager alligevel for det har jeg lovet. Jeg er heller ikke sur eller noget overhovedet, men jeg er en smule øv over at stå og glo på den kage og dufte til den og såikke kunne spise den :(.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8433
Kontakt:

Indlægaf Ado » 14. jan 2016, 11:22

Den diskussion jeg havde i morges med en ven. Han sammenlignede episoden i Køln med da hans kæreste kom til Danmark. Hun havde svært ved at forstå, at man ikke automatisk blev og spiste aftensmad, hvis man var inviteret på eftermiddagskaffe, for sådan var kulturen i hendes hjemland. Ergo kunne den gruppe i Køln jo ikke vide, at man i den by ikke måtte befamle og stjæle fra kvinder.

Seriøst?

Manden er så forhippet på at være korrekt, at han ville - hvis en dansk kvinde fik slicet halsen over af en mand fra Syrien på åben gade - sige: "Jamen, han véd jo ikke, at vi ikke gør sådan noget i Danmark."

Arrgh! Jeg magter det ikke. Jeg forstår godt hans pointe med kulturforskelle og at det kan give misforståelser. Men alt med måde, sgu da!
6
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 14. jan 2016, 14:18

At både vores rejsekonsulent og hendes ferievikar er blevet syge. Jeg vil bare gerne have styr på vores rejse, så min indre controlfreak kan få ro på, og jeg kan glæde mig til ferien uden underliggende bekymringer.
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4457

Indlægaf Rosa Espinosa » 14. jan 2016, 21:26

Hele den diskussion om udlændinge som gramser på kvinder herhjemme. Det er et problem som skal løses, men de får det til at lyde som om at de er er nogle dyr som ikke kan styre sig, i forhold til pæne og høflige danske mænd :rulle:
8
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 15. jan 2016, 12:19

At DMI har fjernet snevejret på min fødselsdag her, hvor vi bor. Nu havde jeg lige sådan glædet mig :whine:
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5781

Indlægaf Animi » 15. jan 2016, 14:29

Nu er der åbenbart en imam fra Norge der har udtalt at han ikke synes man som muslim bør holde fødselsdag, eller komme til andres fødselsdage fordi det er imod islam. Så vidt jeg forstår siger han så også at det er hans egen fortolkning, og står udelukkende for hans egen regning.
Problemet er så bare at der åbenbart er ret mange i Danmark, der ikke fatter at én mands udtalelse ikke nødvendigvis taler på vegne af en hel befolkningsgruppe. For næh nej, muslimer er jo åbenbart én stor homogen gruppe og hvis en mener noget så må de alle samme jo mene det samme :wacko:
Det er bare virkelig irriterende at alle muslimer pludselig skal stå til måls, for dem der ikke kan forstå at ikke alle muslimer mener dette, fordi uha sikke onde muslimerne dog er, siden de ikke vil tillade fødselsdage.
Og så sidder jeg bare her og tænker tilbage på alle de fødselsdage jeg har holdt hvor alle fra klassen kom, også de muslimske, og alle de gange jeg er blevet inviteret til fødselsdag hos mine gode (muslimske) venner. Og derfor er jeg også sikker på at det ikke er en holdning der er særlig udbredt i Danmark, men hey lad os da lige puste lidt ekstra til hadet mod muslimer med sådan nogen artikler :mellow:
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 15. jan 2016, 14:50

Folk der taler/råber i telefon i bussen. Jeg gider ikke høre mere om eksamener, hvem der sagde hvad, hvem der nok dumper osv. Hun har kværnet løs i 20 minutter nu.
5
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 454

Indlægaf Aspargsen » 15. jan 2016, 15:02

Charly skrev:Folk der taler/råber i telefon i bussen. Jeg gider ikke høre mere om eksamener, hvem der sagde hvad, hvem der nok dumper osv. Hun har kværnet løs i 20 minutter nu.

Bed hende om af sætte den på medhør, så du også kan høre den anden del af samtalen ;)
6
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Generelt"