Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9691

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 17. jan 2016, 16:08

Hvor vover du også at tænde for vandet?
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 17. jan 2016, 16:14

At jeg åbenbart lige skal hamres i gulvet af forkølelse igen. Fed start på året.
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2101

Indlægaf Pjeps » 17. jan 2016, 16:15

At jeg har fået taget hakket kalv og flæsk ud af fryser, når det skulle have været pakken med hakket oksekød :sur:
0
:ninja:
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1833

Indlægaf Anilara » 17. jan 2016, 16:19

ShuruQ skrev:Både børnene og jeg havde glædet os til Danmark har talent, så slår man over og så der fucking håndbold.

Vi har nok de første 20 sportskanaler, send det dog på dem i stedet.

:rulle:.

Men sportskanalerne er dyre :trist:
0
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 447

Indlægaf Aspargsen » 17. jan 2016, 20:19

Anilara skrev:
ShuruQ skrev:Både børnene og jeg havde glædet os til Danmark har talent, så slår man over og så der fucking håndbold.

Vi har nok de første 20 sportskanaler, send det dog på dem i stedet.

:rulle:.

Men sportskanalerne er dyre :trist:

Netop derfor ville det være dejlig hvis de kanaler blev taget ud og placeret i sin egen pakke
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 267
Likede indlæg: 5091

Indlægaf Fyrst Eberhard » 17. jan 2016, 21:01

Det akavede øjeblik, hvor man ved et uheld får øjenkontakt med en anden mand, mens man gaber over en banan.
5
Peace!
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5758

Indlægaf Animi » 17. jan 2016, 21:12

Pernille skrev:Mandlige, danske komikere.. Eller vel ca 90 % af dem.

Selvfølgelig ikke Jonatan Spang vel? Vel? :lol: :love2:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 18. jan 2016, 06:06

Pernille skrev:Mandlige, danske komikere.. Eller vel ca 90 % af dem.

Forhåbentlig mener du ikke Mick Øgendahl. Ham har jeg altså et lille hemmelig crush på. :lun:
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5913

Indlægaf Smiling_Goat » 18. jan 2016, 08:10

Afroamerikanske mænd, der føler et uoverstigeligt behov for at kalde sig selv "nigger" i deres musik. Jeg gider simpelthen ikke høre på det. Så selvom nummeret måske er ret godt, og jeg egentligt godt vil høre det, gider jeg simpelthen ikke høre den betegnelse igen og igen. Tal pænt om dig selv!

Hvorfor går hans forfædres fortid mig mere på, end den går ham på? :forvirret:
2
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 18. jan 2016, 08:52

Smiling_Goat skrev:Afroamerikanske mænd, der føler et uoverstigeligt behov for at kalde sig selv "nigger" i deres musik. Jeg gider simpelthen ikke høre på det. Så selvom nummeret måske er ret godt, og jeg egentligt godt vil høre det, gider jeg simpelthen ikke høre den betegnelse igen og igen. Tal pænt om dig selv!

Dét de kalder sig selv og hinanden er ikke "nigger" men "nigga".

"Nigger" og "nigga" er selvfølgelig det samme. Det kan godt være at der findes folk der forsøger at definere det forskeligt, fordi det kunne være interessant - men i virkeligheden er det præcis det samme. Når 2pac og andre hoveder begynder at skelne, er det mellem betydningerne af samme ord, ikke fordi det er to forskellige ord. For at vende ordets betydning begyndte man at bruge det som noget positivt i 60´ernes og 70´ernes racepolitiske kamp (internt, that is). I Danmark (og resten af Europa) blev ordet for alvor kendt (på den måde) da rapmusik slog i gennem på musikscenen. Ikke mindst pga. NWA, hvor N'et står for NIGGERS (ikke niggas). Så blev det omskrevet til lidt ghettolingo på skrift henad vejen, men i praksis er ordet det samme. Det svarer til det vi oplever i sms-sprog i dag.

Og selvfølgelig er det da racistisk. Men som alt andet, er det vel kun racistisk, hvis afsender- og modtagerforhold ikke indeholder en forståelse for og accept af, at man bruger ord som dette.
0
Peace!
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3442

Indlægaf dgd2007 » 18. jan 2016, 09:01

Fyrst Eberhard skrev:[...]
Og selvfølgelig er det da racistisk. Men som alt andet, er det vel kun racistisk, hvis afsender- og modtagerforhold ikke indeholder en forståelse for og accept af, at man bruger ord som dette.

Nah, men jeg er sådan set enig med Geden ... man kan godt nogle gange tænke: "Kom nu videre!" :)
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 18. jan 2016, 09:22

dgd2007 skrev:
Fyrst Eberhard skrev:[...]

Nah, men jeg er sådan set enig med Geden ... man kan godt nogle gange tænke: "Kom nu videre!" :)

Ja, men det er jo en del af Hip Hop-kulturen, så det er nok noget vi må lære at leve med.
0
Peace!
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 627

Indlægaf Sevii » 18. jan 2016, 09:40

Gamle ægtepar i stillezonen. Hvorfor betaler de for pladser i stillezonen når de føler behov for at berette om alt? "Nej se! Et hus! Nej, en sky! Der er broen! Kører vi over den!? Ja!". Ej, ti nu stille.
Jeg bliver altid urolig når jeg ser gamle mennesker komme ind, fordi det er ALTID dem der tror stillezonen betyder hyggesnak.
Ja, er lidt morgensur. Tilgiv mig.
2
:banan: :banan:
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5913

Indlægaf Smiling_Goat » 18. jan 2016, 11:50

Fyrst Eberhard skrev:
Smiling_Goat skrev:Afroamerikanske mænd, der føler et uoverstigeligt behov for at kalde sig selv "nigger" i deres musik. Jeg gider simpelthen ikke høre på det. Så selvom nummeret måske er ret godt, og jeg egentligt godt vil høre det, gider jeg simpelthen ikke høre den betegnelse igen og igen. Tal pænt om dig selv!

Dét de kalder sig selv og hinanden er ikke "nigger" men "nigga".

"Nigger" og "nigga" er selvfølgelig det samme. Det kan godt være at der findes folk der forsøger at definere det forskeligt, fordi det kunne være interessant - men i virkeligheden er det præcis det samme. Når 2pac og andre hoveder begynder at skelne, er det mellem betydningerne af samme ord, ikke fordi det er to forskellige ord. For at vende ordets betydning begyndte man at bruge det som noget positivt i 60´ernes og 70´ernes racepolitiske kamp (internt, that is). I Danmark (og resten af Europa) blev ordet for alvor kendt (på den måde) da rapmusik slog i gennem på musikscenen. Ikke mindst pga. NWA, hvor N'et står for NIGGERS (ikke niggas). Så blev det omskrevet til lidt ghettolingo på skrift henad vejen, men i praksis er ordet det samme. Det svarer til det vi oplever i sms-sprog i dag.

Men jeg har jo lige præcis ikke forståelse og accept af ordbrugen.

Jeg synes, det er et grimt ord, og jeg gider ikke at høre på det :)
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 575
Likede indlæg: 5103

Indlægaf ManicNinja » 18. jan 2016, 11:54

Sevii skrev:Gamle ægtepar i stillezonen. Hvorfor betaler de for pladser i stillezonen når de føler behov for at berette om alt? "Nej se! Et hus! Nej, en sky! Der er broen! Kører vi over den!? Ja!". Ej, ti nu stille.
Jeg bliver altid urolig når jeg ser gamle mennesker komme ind, fordi det er ALTID dem der tror stillezonen betyder hyggesnak.
Ja, er lidt morgensur. Tilgiv mig.

Jeg synes så altid, det er pensionisterne, der råbe-hvisker på en måde, som faktisk er endnu mere forstyrrende end almindelig snak. Plejer at fortælle dem, at der er pladser i hele resten af toget, hvor de gerne må snakke. De bliver som regel mopsede. Men dog stille. Og dét er det vigtigste for mig. Morgen reddet. :D
3
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".

Tilbage til "Generelt"