At pendle - hvad fungerer?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Re: At pendle - hvad fungerer?

Indlægaf Mani » 8. apr 2016, 08:22

Little_Woman skrev:Jeg tror jeg tænker på pendling som en rejse over en længere strækning/tidsrum, men kan da godt se, at vi har meget forskellige opfattelser af det :) Det er jo fint!

Jeg har 6-7 km, det tager mig ca 30 min at cykle - det betragter jeg som almindelig transporttid til job; ikke som pendling. Og det er en god følelse af luksus, for mig, at kunne tage jernhesten og vide hvornår jeg er fremme, uden risiko for forsinkelser eller afbrydelser, som det kan ske ex med toget.

Dejligt at høre jeres erfaringer - jeg arbejder lidt med at åbne op for, at der er andre muligheder end at bo klods op og ned af sit job; det er godt at få masseret sin opfattelse af tingene nogen gange.

Jeg bruger 30 minutter på 45 km hver vej - og tænker det både som ganske almindeligt, men også som en form for pendling. Min mand bruger 1 time og 100 km hver vej - og brugte tidligere 1 time på en langt kortere distance i Kbh.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1543

Indlægaf Velvet-Goldmine » 8. apr 2016, 08:42

Jeg havde fast nattevagt engang ca. 70 km. fra hvor jeg bor, så der blev købt bil (det var ikke muligt med det offentlige at komme frem og tilbage på de tidspunkter med mindre jeg ville bruge ca. 4½ time den ene af vejene).
Heldigvis var det motorvej det meste af vejen, uheldigvis skulle jeg ind mod Århus om morgenen, så det kunne edderhyleme være en langsommelig affære.
Jeg gjorde det i et år så gad jeg ikke det mere. Et fælles regionalt ansættelsesstop i min branche var så også ophørt så det var let at få job igen (uden nattevagter, joy!).
Senest rettet af Velvet-Goldmine 8. apr 2016, 09:58, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1104

Indlægaf girl_beat » 8. apr 2016, 09:01

Jeg bruger 40-45 minutter i bil hver vej, selvom jeg kører modsat retning af den 'klassiske' myldretrafik i København. Uden trafik kan det gøres ca. ti minutter hurtigere. Allerhelst ville jeg ønske mig et job indenfor cykelafstand, som jeg tidligere har været vant til :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 502

Indlægaf Grissebassen » 8. apr 2016, 09:51

Jeg har 30 min på cykel. Jeg har kune pendlet én periode i mit liv på 2 år, hvor jeg havde bus 1 time hver vej.
Jeg skulle tidligt op, og syntes egentlig det var en rar måde at starte dagen på, at jeg kunne sidde og høre musik og halvsove lidt. Hjemturen var dog et helvede. På vej hjem kørte bussen dog en anden rute over nogle snoede småveje. Det var tit svært at få plads i bussen, og jeg blev næsten altid virkelig køresyg. Som oftest endte det med, at jeg måtte lægge mig i et par timer og slappe af, når jeg kom hjem. Så nej tak til sådan en omgang igen. Skulle jeg få nyt job et sted jeg ikke kan komme hen med tog eller cykel, tror jeg næsten jeg ville overveje at købe en bil. Jeg bliver alt for køresyg af busser.
0
Kanga
Kort karma: 4
Likede indlæg: 9

Indlægaf Kanga » 10. apr 2016, 15:07

P.t. har jeg 25 minutter/27 km. til arbejde, jeg kører til døren.
For et halvt år siden havde jeg 50-70 minutter/35 km. til arbejde. Dette inkluderede en gåtur på 10-15 min fra min bil til job hver morgen og hver eftermiddag den anden vej.

Det er klart, at jeg trives MEGET bedre med det, jeg har nu. Men der er INGEN tvivl om, at jeg meget hellere ville kunne cykle på job, især hvis det kunne kombineres med, at jeg kunne aflevere og hente min søn på cykel. Vi sidder alt for meget i en bil.
Mit pendlerliv for ½ år siden fungerede ikke for mig. Jeg stressede over det. Samtidig var jeg ikke ovenud lykkelig for jobbet, så det var bare dobbelt øv.

Jeg har stort set altid pendlet, haft min. en time til job. Hvis jobbet er godt og det værd, pendler jeg gerne. Hvis jobbet er noget hø, så kører jeg død i pendling. Nu hvor jeg har en søn, der skal hentes senest kl. xx, så er det selvf en yderligere stressfaktor.

Kanga
1
missdivine
Kort karma: 1
Likede indlæg: 3

Indlægaf missdivine » 11. apr 2016, 10:55

Jeg har ca. 50 min -1 times transporttid til mit arbejde og det er kun fordi jeg kører tidligt - havde jeg mødt kl 8/8.30 i stedet for kl 7, som nu, så havde jeg haft omkring 1 time og 40 min.

Jeg synes det er langt væk jeg arbejder og når jeg er færdiguddannet vil jeg gerne have arbejde tættere på (lige nu er det et studiejob, så det er bare 2 dage om ugen). Havde jeg ikke haft børn, så havde transporten ikke rørt mig det mindste, men da jeg nu har små børn, så vil jeg hellere bruge tid med dem i stedet for tid på motorvejen.

Men omvendt, så kan jeg også let bruge 30-40 min på at komme gennem min by, så hvis hvis jeg havde arbejde i modsat ende af, hvor jeg bor nu, så havde det jo næsten været det samme alligevel.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 990

Indlægaf Anne Droid » 13. apr 2016, 05:01

Anne Droid skrev:Jeg pendler Odense-Svendborg hver dag.
Hvis det bare var toget, så var det ikke så slemt. Men jeg bor i en af forstæderne og bybusserne og toget passer ikke sammen. Og da slet ikke med alt vejarbejdet i forbindelse med letbanen og nu har de også lukket veje pga fjernvarmearbejde.
Om morgenen har jeg 25 min ventetid inden toget kører.

Og det fungerer satme ikke når de bliver ved med at aflyse tog. Mit morgentog er blevet aflyst TO gange i denne uge og det er kun onsdag... Næste tog kører 30 minutter senere og jeg kommer for sent på arbejde.
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 13. apr 2016, 05:15

Jeg pendler, og jeg vil mene, jeg er berettiget til at kalde det pendling, mellem Aalborg og Bagsværd. Rent praktisk foregår det ved at tage hjemmefra mandag morgen, overnatte på et lille værelse i hverdagene, og så tage hjem igen fredag eftermiddag evt onsdag eller torsdag, hvis jeg kan arbejde hjemmefra. Det foregår med bus, fly, metro, s-tog og cykel og tager 2½ time hver vej. Det værste er klart alle transportskiftene, som gør, at jeg ikke kan udnytte tiden til at arbejde optimalt. Bussen er fra mit hjem til AAL og tager 15 minutter, så der sover jeg! Fly tager 30-40 minutter, men pga restriktioner kan jeg kun have pc'en åben i 15-20 minutter. Metro tager 20 minutter, og der er masser af plads, så der sørger jeg bare for at brede mig fra starten, så kan jeg arbejde til nørreport, hvor det så hedder s-tog. Det er meget forskelligt, hvad der kan lade sig gøre der, for det er dælme ofte overfyldt, og den sidste cykeltur er heller ikke kompatibelt med at arbejde på pc. Sjovt nok.

Det er da ikke optimalt, men det fungerer.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 13. apr 2016, 05:50

Jeg synes ikke jeg pendler, men har 45 min i bus fra den ene ende af Odense til den anden. Busserne i den her by er forfærdelige - min går 1 gang i timen når den går mest. Efter kl 17 og i weekenden går den slet ikke. Jeg kunne måske have cyklet de 11 km hvis jeg ikke havde en kronisk sygdom, men jeg forstår bare ikke at Fynbus ikke kan oppe sig lidt.
0
x
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Indlægaf thomassneum » 13. apr 2016, 06:03

Gladsaxe - København K.

Bussen kører fra dør til dør. (42 min.) Tiden går ofte med en lille lur.
Jeg skal dog begynde at cykle ind på arbejde (12 km.) Det tror jeg min vom har godt af. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Livets forhold"