Tjekker du bon´en når du handler?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Indlæg: 2118
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:49
Kort karma: 292
Likede indlæg: 4482

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Rosa Espinosa » 2. apr 2016, 15:52

Stort set aldrig. Plejer at gå og regne sammen i hovedet mens jeg handler, så jeg ved hvad jeg nogenlunde skal af med. Hvis det ikke passer, så tjekker jeg.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
OberstNasig
Indlæg: 314
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 398

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf OberstNasig » 2. apr 2016, 16:13

Nej, jeg kigger bare med på det apparat, der viser prisen, når varen slås ind. Jeg kan altid huske priserne.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Mani » 2. apr 2016, 17:07

Jeg er talnørd, så ved altid ca. hvad beløbet skal ende med - så tjekker kun hvis det ikke stemmer. Min erfaring er, at de butikker vi typisk handler i ikke har fejl i priserne - derfor er den løsning fin for mig.
En enkelt butik i byen har ofte fejl i priserne - her handler jeg ikke så ofte (ikke af den grund) - men gør jeg holder jeg øje med priserne efterhånden som varene går ind.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
mitze
Indlæg: 147
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:58
Kort karma: 17
Likede indlæg: 102

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf mitze » 3. apr 2016, 11:07

Ja det gør jeg hver eneste gang, også selvom det kun er 1 L mælk. Den Dagli Brugs vi handler i, har altid fejl i priserne. Det er virkelig pinligt for dem for det er virkelig 2 ud af 3 gange der er fejl.
0
HappyHippo
Indlæg: 619
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 48
Likede indlæg: 717

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf HappyHippo » 3. apr 2016, 12:04

Altid, dog er det ikke altid jeg gider besvære mig med at få pengene retur, fordi det tager såååå lang tid, og så meget er 2 kr heller ikke værd. Men principielt burde jeg gøre det hver gang.

Kvickly er den værste hos mig.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 195
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2350

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Studsgaard » 3. apr 2016, 14:16

Jeg gør de fleste gange.
Vores lokale butikker har noglegange problemer med at tilbudene ikke altid passer.
Men jeg oplever det også i store butikker som bilka, der syntes jeg faktisk at jeg relativt tit skal hen og få penge tilbage.
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 87
Likede indlæg: 809

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf klumphen » 3. apr 2016, 16:25

Kun hvis jeg synes beløbet er langt fra det jeg forventer.
0
Aesel82
Indlæg: 156
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 8
Likede indlæg: 135

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Aesel82 » 3. apr 2016, 17:42

DD_81 skrev:oftest, og typisk hvis jeg har +5 varer, og der er tilbudsvarer i blandt.
Nu handler jeg primært i Brugsen, og der har vi oplevet meget få gange at der har været fejl i prisen, så det gør nok at jeg slækker på det.
Jeg tjekker konsekvent bon'en når jeg handler i Netto og Bilka og fakta.

Vores erfaring med Bilka er at der nok ca. hver 2. gang er fejl på bon'en - i deres favør. Og dertil så er det også omstændeligt og tidskrævende at få sine penge retur. Først skal man i kundeservice, enten så ved de godt det er en fejl og retter med det samme (men hvorfor rettede de den så ikke i IT systemet med det samme?? :gruble:), ellers kan det slåes op i ugens reklame, eller de må ringe ned i afdelingen og høre.
Det tager typisk 5-10 minutter at få pengene tilbage, indimellem mere.
Kasse-personalet vil også langt hellere sende en ned i kundeservice, fremfor at rette det selv, og det tager også tit lang tid når de skal gøre det, pris skal konfirmeres, og rettelse eller returbeløb godkendes via telefon. *GAB*

Jeg har også flere gange været ude for at personalet i kundeservice direkte har spurgt om de håndører virkelig var det værd - det er simpelthen SÅ upassende. De skal da ikke bestemme om 10-20 kr er håndører for mig, og bare princippet i det, at de tager mere for varen end de skal og bør, og så krydre det med den holdning. :ad!:
Tit er det faktisk at et indkøb på 3-600 kr, 30+ kr der er taget for meget.


Wtf?! Det er da så flabet og helt igennem upassende, at jeg i sådan en situation godt kunne finde på at kontakte varehuschefen. Det er simpelthen ikke i orden at tale sådan til kunder (som jo egentlig bare påpeger, at forretningen har lavet en fejl).
2
pisimodvind
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:24
Kort karma: -16
Likede indlæg: 23

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf pisimodvind » 3. apr 2016, 19:08

sjældent
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 1162
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Torn » 3. apr 2016, 19:29

Jeg tjekker ofte og finder ind i mellem fejl. Jeg påpeger det altid, også hvis det bare er en krone. Jeg vil af princip ikke betale mere end varerne koster. Jeg påpeger det selvfølgelig også, hvis jeg får varerne for billigt.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1334
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3778

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Novella » 3. apr 2016, 19:54

Altid. Jeg forventer fejl. Jeg har fået de første 1500 kr tilbage alene i min brugs.
0
Debra1
Indlæg: 53
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 2
Likede indlæg: 19

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Debra1 » 3. apr 2016, 19:55

Nogle gange, især hvis jeg har købt noget på tilbud. Føtex og Kvickly laver oftest fejl sammenlignet med Netto og Rema 1000. Dog skal beløbet være stort nok til, at jeg orker at bruge tid i kundeservice på at få pengene tilbage.
0
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 281
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 32
Likede indlæg: 503

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Sukisaki » 4. apr 2016, 10:47

Jeg tjekker ca. halvdelen af gangene, og oplever sjældent fejl. Jeg handler mest i Netto og Føtex.
Når jeg så opdager fejl, er det desværre også sjældent at jeg gider gøre noget ved det - dog oftere hvis der er en kundeservice, så jeg ikke behøver at opholde hele kassekøen. Men ja, man burde jo gøre det hver gang, for de må tjene virkelig mange penge på det i længden!
0
Akehurst2
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Akehurst2 » 4. apr 2016, 11:00

DD_81 skrev:
Aesel82 skrev:Jeg har også flere gange været ude for at personalet i kundeservice direkte har spurgt om de håndører virkelig var det værd - det er simpelthen SÅ upassende. De skal da ikke bestemme om 10-20 kr er håndører for mig, og bare princippet i det, at de tager mere for varen end de skal og bør, og så krydre det med den holdning. :ad!:
Tit er det faktisk at et indkøb på 3-600 kr, 30+ kr der er taget for meget.


Wtf?! Det er da så flabet og helt igennem upassende, at jeg i sådan en situation godt kunne finde på at kontakte varehuschefen. Det er simpelthen ikke i orden at tale sådan til kunder (som jo egentlig bare påpeger, at forretningen har lavet en fejl).


Og beløbet er jo åbenbart stort nok til at butikken gider snyde for det, så....
2
Brugeravatar
DD_81
Indlæg: 2021
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3278

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf DD_81 » 4. apr 2016, 13:21

Aesel82 skrev:
Wtf?! Det er da så flabet og helt igennem upassende, at jeg i sådan en situation godt kunne finde på at kontakte varehuschefen. Det er simpelthen ikke i orden at tale sådan til kunder (som jo egentlig bare påpeger, at forretningen har lavet en fejl).


Jeg har oplevet det et par gange, typisk fra yngre personaler, og grundlæggende har jeg taget det for deres personlige holdning, men fortalt dem at det da er dybt upassende at bestemme hvorvidt et beløb er håndører for mig, samt gjort dem opmærksomme på at vi altså handlede i bilka 1-2 gange ugentlig, og at det typisk var 20+ kr vi blev snydt for, nogle gange en del mere. Så alt i alt snakker vi i hvert fald +1000 kr på årsbasis.

Og jo, jeg har også kontaktet ledende personale i butikken for at klage over den form for opførsel.
2
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)

Tilbage til "Mad og drikke"