Tjekker du bon´en når du handler?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 1177
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf dykkersild » 4. apr 2016, 13:37

Jeg tjekker altid min bon - jeg regner ikke beløbet ud i hoved, jeg ser efter prisen hver gang jeg tager en vare.
Jeg brokker mig hver eneste gang der mangler penge, eller en rabat ikke bliver trukket. Dog altid pænt, for det er ikke kassemedarbejderen skyld at data ikke er korrekt. Jeg beder altid om penge retur - engang var der tale om sølle 2 kr. og en mand mente, at dem kunne jeg godt undvære så køen kunne komme videre - han tog fejl.

Jeg handler primært i Netto - sekundært i Superbrugsen og når jeg vinder i Lotto - handler jeg i Meny og Irma hver gang.

Sidste fejl var i Superbrugsen i torsdag - en ost til 79,95 - minut 25% blev ikke trukket. Det tog lidt tid da hun var ny i kassen men jeg fik mine penge med smil.
1
Akehurst2
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4572

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Akehurst2 » 4. apr 2016, 13:43

dykkersild skrev:Jeg tjekker altid min bon - jeg regner ikke beløbet ud i hoved, jeg ser efter prisen hver gang jeg tager en vare.
Jeg brokker mig hver eneste gang der mangler penge, eller en rabat ikke bliver trukket. Dog altid pænt, for det er ikke kassemedarbejderen skyld at data ikke er korrekt. Jeg beder altid om penge retur - engang var der tale om sølle 2 kr. og en mand mente, at dem kunne jeg godt undvære så køen kunne komme videre - han tog fejl.


Jamen, han skal da være velkommen til selv at give mig de to kr. hvis han er så utålmodig. Jeg tager Mobilepay, så det er hurtigt ordnet :-p
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 2650
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5767

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Animi » 4. apr 2016, 13:53

Akehurst2 skrev:
dykkersild skrev:Jeg tjekker altid min bon - jeg regner ikke beløbet ud i hoved, jeg ser efter prisen hver gang jeg tager en vare.
Jeg brokker mig hver eneste gang der mangler penge, eller en rabat ikke bliver trukket. Dog altid pænt, for det er ikke kassemedarbejderen skyld at data ikke er korrekt. Jeg beder altid om penge retur - engang var der tale om sølle 2 kr. og en mand mente, at dem kunne jeg godt undvære så køen kunne komme videre - han tog fejl.


Jamen, han skal da være velkommen til selv at give mig de to kr. hvis han er så utålmodig. Jeg tager Mobilepay, så det er hurtigt ordnet :-p


Haha, jeg har faktisk engang spurgt personen bag mig om han selv ville betale mig de 10kr, fordi han brokkede sig og sagde at "10kr alligevel er ingenting". Det ville han ikke :lol:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 1177
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf dykkersild » 4. apr 2016, 13:57

Jeg ser sikker på, at jeg blot sendte ham mit afvæbnende frost-smil - men nu har jeg mobil-pay så den husker jeg næste gang ;)
1
Karkluden
Indlæg: 1704
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Karkluden » 6. apr 2016, 17:31

DD_81 skrev:
Aesel82 skrev:
Wtf?! Det er da så flabet og helt igennem upassende, at jeg i sådan en situation godt kunne finde på at kontakte varehuschefen. Det er simpelthen ikke i orden at tale sådan til kunder (som jo egentlig bare påpeger, at forretningen har lavet en fejl).


Jeg har oplevet det et par gange, typisk fra yngre personaler, og grundlæggende har jeg taget det for deres personlige holdning, men fortalt dem at det da er dybt upassende at bestemme hvorvidt et beløb er håndører for mig, samt gjort dem opmærksomme på at vi altså handlede i bilka 1-2 gange ugentlig, og at det typisk var 20+ kr vi blev snydt for, nogle gange en del mere. Så alt i alt snakker vi i hvert fald +1000 kr på årsbasis.

Og jo, jeg har også kontaktet ledende personale i butikken for at klage over den form for opførsel.

Jeg oplevede noget a'la det i dag i netto. Jeg havde vundet i deres konkurrence, og skulle afhente præmien. De havde ikke flere. Der kommer så en mellemledertype ned, og både ham og kassemanden siger sådan "ja, det har vi jo ikke flere af. Altså det er jo også bare en yoghurt, det kan da ikke være så vigtigt"-agtigt. Og jeg blev faktisk gal. Vi får altså fint mad på bordet uden, men nu er det faktisk blevet principielt for mig. Jeg har VUNDET noget i en KONKURRENCE de selv har lavet. Tænk hvis danske spil nægtede at udbetale penge. Og ja, det er bare en yoghurt, men har de så også den holdning til hovedpræmierne.
Og jeg mødte samme holdning i 2 andre nettoer. Så nu har jeg faktisk kontaktet netto på deres klageformular.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Aesel82
Indlæg: 156
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 8
Likede indlæg: 135

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Aesel82 » 6. apr 2016, 17:37

Karkluden skrev:
DD_81 skrev:
Aesel82 skrev:
Wtf?! Det er da så flabet og helt igennem upassende, at jeg i sådan en situation godt kunne finde på at kontakte varehuschefen. Det er simpelthen ikke i orden at tale sådan til kunder (som jo egentlig bare påpeger, at forretningen har lavet en fejl).


Jeg har oplevet det et par gange, typisk fra yngre personaler, og grundlæggende har jeg taget det for deres personlige holdning, men fortalt dem at det da er dybt upassende at bestemme hvorvidt et beløb er håndører for mig, samt gjort dem opmærksomme på at vi altså handlede i bilka 1-2 gange ugentlig, og at det typisk var 20+ kr vi blev snydt for, nogle gange en del mere. Så alt i alt snakker vi i hvert fald +1000 kr på årsbasis.

Og jo, jeg har også kontaktet ledende personale i butikken for at klage over den form for opførsel.

Jeg oplevede noget a'la det i dag i netto. Jeg havde vundet i deres konkurrence, og skulle afhente præmien. De havde ikke flere. Der kommer så en mellemledertype ned, og både ham og kassemanden siger sådan "ja, det har vi jo ikke flere af. Altså det er jo også bare en yoghurt, det kan da ikke være så vigtigt"-agtigt. Og jeg blev faktisk gal. Vi får altså fint mad på bordet uden, men nu er det faktisk blevet principielt for mig. Jeg har VUNDET noget i en KONKURRENCE de selv har lavet. Tænk hvis danske spil nægtede at udbetale penge. Og ja, det er bare en yoghurt, men har de så også den holdning til hovedpræmierne.
Og jeg mødte samme holdning i 2 andre nettoer. Så nu har jeg faktisk kontaktet netto på deres klageformular.


Ej, det var da en flabet opførsel.

Sat helt på spidsen, så tror jeg heller ikke Forbrugerombudsmanden vil se mildt på, at de laver konkurrencer, hvor vinderne ikke kan få udleveret deres præmie.

Er spændt på at høre, hvad Netto svarer dig.
1

Tilbage til "Mad og drikke"