Skal vi bortkaste eller reformere Kristendommen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
gnostic
Kort karma: 116
Likede indlæg: 342

Re: Skal vi bortkaste eller reformere Kristendommen?

Indlægaf gnostic » 15. apr 2016, 12:25

Hurrze skrev:Men det er stadig din mening. Ikke alles mening jo, derfor kommer det aldrig til at ske. At du synes at noget mere skal med i biblen er fint, men det betyder jo ikke at det kommer det... Virker som om du vil have alle til at mene det samme som dig, og set er langt fra alle der gør det. At omskrive/reformere folks tro kommer ikke til at ske. Ja man kan ændre hvad der står i biblen (hvilket nok alene er næsten umuligt), men du kan ikke ændre på folks måde at tro og praktisere deres tro. Du kan jo ikke tvinge folk til at tro på noget de ikke har lyst til og hvis de vil tro på den nuvænderende bibel uden de andre evangelier skal de have lov til det... Tror skam også man ikke ligefrem kan få lov til at ændre det der står i biblen. Så skal du da hvert fald overtale over 1 million mennekser, og ikke mindst paven. Nu nævner du bla Martin Luther, han ændrede jo aldrig selve biblen (noget jeg stadiv tror aldrig kommer til at ske), han fik den oversat og han lærte folk at man gody kunne fortolke biblen anderledes, som man havde lyst til og ikke sådan som præsterne gerne ville have folket til at tolke den, men han ændrede aldrig hvad der står i biblen....

Der er ikke copyright på biblen. Og der er slet ikke patent på den. Derfor kan du og jeg eller en hvilken somhelst anden omskrive biblen alt det vi vil, uden konsekvenser.

Om folk vil tage den nye bibel til sig, er så en helt anden sag. Jeg taler ikke om at tvinge folk til at tro på noget de ikke vil tro på. Jeg taler om, at give folk flere muligheder, ikke om tvang.
0
Firebird
Kort karma: 159
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1274

Re: Skal vi bortkaste eller reformere Kristendommen?

Indlægaf Firebird » 15. apr 2016, 17:55

Jeg har aldrig bortkastet kristendommen, da jeg aldrig har troet på den. Den forne sæd. FORN SIDR :sol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.

Tilbage til "Livets forhold"