Mad til 30 års fødselsdag

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
oOxXxOo
Kort karma: 6
Likede indlæg: 49

Mad til 30 års fødselsdag

Indlægaf oOxXxOo » 3. apr 2016, 13:26

Kæresten fylder 30 og bliver færdig med hans speciale til sommer, og det skal fejres med den nærmeste familie og de nærmeste af hans venner.
Vi har valgt at holde det småt, og vi bliver omkring 20 personer, hvis alle takker ja til invitationen.

Vi skal have burger. Så det helt store spørgsmål er, hvor mange burgere skal man beregne pr. persom når der ikke er forret? (der er både dessert og kage til kaffen) OG hvad kommer man lige i burgeren, altså af kød? Min kærestes første udmelding var almindelige hakkebøffer på grillen, men det er IMO virkelig mange bøffer der skal laves, så jeg har foreslået noget lammekølle ala pulled lam, og noget culottesteg vi kunne skære ud og komme i, men er der andet der er endnu mere oplagt? (udover pulled pork)

Med det sagt, så regner han med, at vennerne bliver og fester efter den øvrige familie er taget hjem efter kaffen. Det betyder jo så også at vi skal have noget mad til dem der bliver og fester videre. Men vi kan jo reelt set ikke vide, hvor mange der tager hjem efter kaffen. Og hvad vælger man lige at servere til dem der bliver?
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 167
Likede indlæg: 891

Re: Mad til 30 års fødselsdag

Indlægaf Æble » 3. apr 2016, 13:33

Jeg ville lave hakkebøffer. De kan evt købes færdiglavet og/eller frosne. Jeg ville beregne 2 til hver voksen og 1 til hvert barn. Evt nogle kyllingefileter eller pulles pork eller det du foreslår som halvdelen af kødet, så der er lidt at vælge imellem.

Når i har gang i grillen ville jeg vælge at servere pølser til dem der bliver tilbage. Det er hurtigt og nemt at lave og kan komme i fryseren hvis det er meget tilbage. Og er noget folk godt gider spise når man har fået lidt st drikke.
3
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1183

Re: Mad til 30 års fødselsdag

Indlægaf Muspel » 3. apr 2016, 21:16

I kunne evt stege hakkebøfferne på forhånd, fryse dem og så bare varme dem på grillen?

Jeg ville nok også tænke to burgere til hver, selvom det nok er lidt rigeligt til de fleste. Men 1 er for lidt at regne med. I hvert fald, hvis der ikke er pomfritter til. Og det er nok svært at styre til så mange.

I kunne også lave det som sliders? Altså fx tre små boller pr person. Og så forskelligt tilbehør, så man kan mikse. Så skal der nok laves bøffer af ca 60 gram kød. Og I kunne have tre slags kød så.

Og ja som Æble foreslår. Pølser til dem, der bliver hængende. Med brød og rester fra burgermåltidet.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"