Hvad kan man bruge kalvecuvette til?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 21
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 332

Hvad kan man bruge kalvecuvette til?

Indlægaf Venus222 » 3. apr 2016, 17:43

Min kæreste har købt to, men jeg synes kalvekød ofte har en bitter eftersmag, som jeg ikke er ret pjattet med. Så jeg vil gerne have lidt inspiration til hvad man kan bruge kalvekød til, som maskere den der bitre smag.
Jeg synes ikke hvidløg tager det, tvært imod. :tie:

Er jeg i øvrigt den eneste der synes kalvekød ofte smager bittert? Det skulle ikke undre mig. :blush:

På forhånd tak for svar.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 479
Likede indlæg: 1566

Re: Hvad kan man bruge kalvecuvette til?

Indlægaf Spjaerten » 3. apr 2016, 17:57

Jeg må være dig svar skyldig spiser meget sjældent kalvekød for jeg synes det er røvkedeligt / kan ikke li smagen (det er blanding af svin/lam/ko. Sådan noget intet sigende der ikke kan blive til rødt kæd.

Men Hmmm ved nærmere eftertanke så er det måske bittert. Tja kan være du har fundet ordet jeg ikke kunne sætte på.
0
Tryk på * :slem:
POCKETKITTEN
Kort karma: 203
Likede indlæg: 2560

Indlægaf POCKETKITTEN » 3. apr 2016, 18:40

Måske braiseret med øl eller vin?
1
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
didaa
Kort karma: 10
Likede indlæg: 71

Indlægaf didaa » 3. apr 2016, 18:42

Jeg synes kalvekød er genialt til de retter hvor tilbehøret gerne må tage det meste fokus. Der kan oksekød sommetider være forkert, for umami og jernsmagen kan være alt for dominerende.

Jeg bruger en del kalvekød i asiatiske retter. Grillet og skåret tyndt ud er det rigtig lækkert i friske forårsruller med stærk chili dip, eller i en vietnamesisk sandwich med masser af krydderurter. Det er også rigtig godt på grillen overhældt med salsa verde og citronsaft og bare med ovnstegte kartofler eller grøntsager til.
3
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8440

Indlægaf 2SHY » 3. apr 2016, 18:59

Uh vi ridser den gerne på kryds og tværs og smider gerne godt med provence krydderi ovenpå inden det ryger ind. Det er SÅ lækkert :savl: Det er det samme vi gør med culottesteg
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 199
Likede indlæg: 1322

Indlægaf Sophies-mor » 3. apr 2016, 19:04

Sjovt, for jeg synes, at kalv smager så meget mildere og finere end okse og slet ikke i nærheden af hverken vildt eller lam.
Har du overvejet en gryderet?
Selv om jeg faktisk synes det er synd.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1141
Likede indlæg: 6705

Indlægaf Wizzze » 3. apr 2016, 19:12

Cuvetten er ikke så mør som en Culotte eller andre stykker kød fra længere op ad ryggen.
Nu du ikke lyder som type der er glad for tynde skiver lyserød kalvekød, så ville jeg langtidsstege den, sådan 8-9 timer i ovnen ved 75grader, på en bund af rodfrugter og kvarte løg, og så gnedet med salt, peber, rosmarin og timian. Det bliver så smørblødt at du kan tygge det med øjenbrynene :D
og der bliver en rigtig god sovs ud af stegeskyen i bunden.
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Mad og drikke"