Hvordan køber du ind?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3380

Hvordan køber du ind?

Indlægaf FruDulle » 3. apr 2016, 19:38

Gør det selv, levering eller får din mor til det?

Mulighederne er jo mange i dag og det skal jo gerne gøres så nemt som muligt.

Hvad foretrækker du?
0
Whatever
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 150
Likede indlæg: 855

Re: Hvordan køber du ind?

Indlægaf Panton » 3. apr 2016, 19:39

Jeg handler selv.
0
POCKETKITTEN
Kort karma: 203
Likede indlæg: 2570

Indlægaf POCKETKITTEN » 3. apr 2016, 19:40

Typisk om mandagen til hverdagene og om torsdagen til weekenden. Handler ind i Bilka 9/10 gange.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 3. apr 2016, 19:41

Vi får en måltidskasse fra Aarstiderne med frugt om mandagen og så får leveret 2 kasser med hhv frugt og grønt fra Økovejen om fredagen. Så handler jeg 1-2 gange ugentligt kød, rugbrød og lidt pålæg. Det fungerer praktisk og økonomisk bedst for os på den måde.

Og det er altid fine varer vi får. Har været skeptisk hver gang det er sat igang ift kvalitet osv, men det er bare super hver gang. Jeg kan ellers godt lide at selv vælge, men den her løsning virker bare bedst.
0
Whatever
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 480
Likede indlæg: 1566

Indlægaf Spjaerten » 3. apr 2016, 19:41

Selv og det er en 2-3 gange om ugen. 99% af gangene i min Netto 2 min. væk.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10150

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. apr 2016, 19:43

Handler selv og opfatter ikke indkøb som noget, der skal være så nemt som muligt.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5918

Indlægaf LadyFox » 3. apr 2016, 19:45

Jeg handler selv ind - og jeg kommer vidt omkring. Jeg handler ikke kun i de nærmeste butikker, jeg krydser bydele fordi jeg bare ikke gider handle de samme steder altid.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6721

Indlægaf Wizzze » 3. apr 2016, 19:46

FruDulle skrev:Gør det selv, levering eller får din mor til det?

Mulighederne er jo mange i dag og det skal jo gerne gøres så nemt som muligt.

Hvad foretrækker du?

Vi får typisk en stor levering ca. hver 14. dag, og så handler vi selv ind 1 gang hver weekend, en blanding af discount og special butikker, og så en supplering midt i ugen, som typisk er Føtex, Irma, Kvickly. På den måde er vi godt dækket ind, med både billige basisvarer, og så de gode specialprodukter. Vi har erfaret at den bedste måde at spare penge, er at undgå butikkerne så meget som muligt, for når man først står der foran glasmontren, så er impulskontrollen ikke så stor :genert:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3419

Indlægaf HappyPaww » 3. apr 2016, 19:46

Typisk stort en gang om ugen enten i Bilka, som vi bor ved siden af, eller via Nemlig.

Det suppleres lejlighedsvis af måltidskasser fra Ret Nemt og mindre indkøb i løbet af ugen.
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 258
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2079

Indlægaf Pjeps » 3. apr 2016, 19:48

Ind imellem online, men for det meste selv.

Handler helst på vej hjem fra nattevagt, så er der friske varer og ingen kø, og ofteste en masse dato kød.
0
:ninja:
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 3. apr 2016, 19:51

HappyPaww skrev:Typisk stort en gang om ugen enten i Bilka, som vi bor ved siden af, eller via Nemlig.

Det suppleres lejlighedsvis af måltidskasser fra Ret Nemt og mindre indkøb i løbet af ugen.

Hvordan er retnemt? Jeg har kigget på dem flere gange, men synes at deres side er så snørklet og uoverskuelig at finde rundt i, ift at vælge.
0
Whatever
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3419

Indlægaf HappyPaww » 3. apr 2016, 19:54

FruDulle skrev:
HappyPaww skrev:Typisk stort en gang om ugen enten i Bilka, som vi bor ved siden af, eller via Nemlig.

Hvordan er retnemt? Jeg har kigget på dem flere gange, men synes at deres side er så snørklet og uoverskuelig at finde rundt i, ift at vælge.

Jeg synes det er godt - maden er for det meste rigtig god, dog kun måske 50% øko. Vi har dog brug for mad til 3 voksne, så helt billigt er det ikke.
Når man først er kommet ind i det er det nemt at vælge/fravælge retter. De har også en nem og overskuelig app.
0
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 834

Indlægaf lulu-p » 3. apr 2016, 19:58

Vi handler stort ind en gang om ugen efter vores madplan. Vi supplerer op med frugt og evt mælk midt på ugen.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 3. apr 2016, 19:58

HappyPaww skrev:
FruDulle skrev:

Jeg synes det er godt - maden er for det meste rigtig god, dog kun måske 50% øko. Vi har dog brug for mad til 3 voksne, så helt billigt er det ikke.
Når man først er kommet ind i det er det nemt at vælge/fravælge retter. De har også en nem og overskuelig app.

Nå må lige prøve appen så. Forstår det lidt som at man lægger sig fast på type fra starten, men pga Cs allergi er vi jo nødt til at vælge forskelligt alt efter hvad der er fra gang til gang. Har også set på kokkens hverdagsmad...men jeg hader Kokken og Jomfruen så vil helst ikke støtte dem.

Men til 3 voksne er da også meget tænker jeg? Vores Måltidskasser fra Aarstiderne er til 2 i 3 dage. Men vi vælger en Plus kasse hvor der er 50% mere kød og tilvælger så også frugt. Men der er rigeligt mad og faktisk til 4 dage ift rester. Og C er et kæmpe madøre ellers.
0
Whatever
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 3. apr 2016, 20:02

I snit 2 gange om ugen og det meste i Netto, som ligger på turen hjem fra arbejde. De normale indkøb handler primært om at få produkter med kort holdbarhed, eller hvis vi har lyst til noget specifikt. Vi bruger en app som indkøbseddel, så begge er synkroniserede.

Større indkøbsture i forbindelse med fødselsdag, ferie osv. sker typisk i Bilka.

Basislageret fyldes op til så lang tid det er muligt, når der er tilbud. Vi har en stor fryser så køber gerne, så der er til en længere periode. Kan sagtens finde på at købe 10-15 pakker smør, 10kg hakket oksekød/kylling/gris osv. når det er til en rigtig god pris.
0

Tilbage til "Mad og drikke"