Hvordan køber du ind?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1977

Re: Hvordan køber du ind?

Indlægaf lillebjoern » 3. apr 2016, 20:05

Det er faktisk meget forskelligt. Nogle uger har jeg lavet madplan til hele ugen, og så køber jeg typisk fra nemlig.com, men andre gange handler jeg den dag, det skal laves. Jeg bor heldigvis meget tæt på mange indkøbsmuligheder, så jeg kan altid lige løbe ned og købe noget, hvis behovet skulle være der.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3433

Indlægaf HappyPaww » 3. apr 2016, 20:08

FruDulle skrev:
HappyPaww skrev:
FruDulle skrev:
HappyPaww skrev:Typisk stort en gang om ugen enten i Bilka, som vi bor ved siden af, eller via Nemlig.

Det suppleres lejlighedsvis af måltidskasser fra Ret Nemt og mindre indkøb i løbet af ugen.

Hvordan er retnemt? Jeg har kigget på dem flere gange, men synes at deres side er så snørklet og uoverskuelig at finde rundt i, ift at vælge.

Jeg synes det er godt - maden er for det meste rigtig god, dog kun måske 50% øko. Vi har dog brug for mad til 3 voksne, så helt billigt er det ikke.
Når man først er kommet ind i det er det nemt at vælge/fravælge retter. De har også en nem og overskuelig app.

Nå må lige prøve appen så. Forstår det lidt som at man lægger sig fast på type fra starten, men pga Cs allergi er vi jo nødt til at vælge forskelligt alt efter hvad der er fra gang til gang. Har også set på kokkens hverdagsmad...men jeg hader Kokken og Jomfruen så vil helst ikke støtte dem.

Men til 3 voksne er da også meget tænker jeg? Vores Måltidskasser fra Aarstiderne er til 2 i 3 dage. Men vi vælger en Plus kasse hvor der er 50% mere kød og tilvælger så også frugt. Men der er rigeligt mad og faktisk til 4 dage ift rester. Og C er et kæmpe madøre ellers.

Man er ikke "tvunget" til en bestemt kasse eller mængde. Jeg vælger bare efter lyst - og nogle uger kun 2 kasser, andre gange 4 - eller springer helt over. Der er 10 retter at vælge imellem hver uge i de forskellige kategorier. Man kan se de fulde opskrifter og ingredienser på alle retterne så man kan vælge ud fra det.
Både vi og Anton spiser ret meget - og en kasse til 2 voksne siger de godt kan mætte et barn også, men så synes vi ikke der er kød nok fx. Tror der generelt er 250-350 gram kød eller fisk i en kasse til 2 - og det er ikke rigtigt nok til os :blush:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9210

Indlægaf Fru Sunshine » 3. apr 2016, 20:09

Helst kun en gang om ugen. Det er billigst.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3395

Indlægaf FruDulle » 3. apr 2016, 20:16

HappyPaww skrev:
FruDulle skrev:
HappyPaww skrev:
FruDulle skrev:
HappyPaww skrev:Typisk stort en gang om ugen enten i Bilka, som vi bor ved siden af, eller via Nemlig.

Det suppleres lejlighedsvis af måltidskasser fra Ret Nemt og mindre indkøb i løbet af ugen.

Hvordan er retnemt? Jeg har kigget på dem flere gange, men synes at deres side er så snørklet og uoverskuelig at finde rundt i, ift at vælge.

Jeg synes det er godt - maden er for det meste rigtig god, dog kun måske 50% øko. Vi har dog brug for mad til 3 voksne, så helt billigt er det ikke.
Når man først er kommet ind i det er det nemt at vælge/fravælge retter. De har også en nem og overskuelig app.

Nå må lige prøve appen så. Forstår det lidt som at man lægger sig fast på type fra starten, men pga Cs allergi er vi jo nødt til at vælge forskelligt alt efter hvad der er fra gang til gang. Har også set på kokkens hverdagsmad...men jeg hader Kokken og Jomfruen så vil helst ikke støtte dem.

Men til 3 voksne er da også meget tænker jeg? Vores Måltidskasser fra Aarstiderne er til 2 i 3 dage. Men vi vælger en Plus kasse hvor der er 50% mere kød og tilvælger så også frugt. Men der er rigeligt mad og faktisk til 4 dage ift rester. Og C er et kæmpe madøre ellers.

Man er ikke "tvunget" til en bestemt kasse eller mængde. Jeg vælger bare efter lyst - og nogle uger kun 2 kasser, andre gange 4 - eller springer helt over. Der er 10 retter at vælge imellem hver uge i de forskellige kategorier. Man kan se de fulde opskrifter og ingredienser på alle retterne så man kan vælge ud fra det.
Både vi og Anton spiser ret meget - og en kasse til 2 voksne siger de godt kan mætte et barn også, men så synes vi ikke der er kød nok fx. Tror der generelt er 250-350 gram kød eller fisk i en kasse til 2 - og det er ikke rigtigt nok til os :blush:

Cool. Jeg ser på det. Syner virkelig at deres side er elendig.

Men ja enig ift kød, derfor tilkøber vi ekstra :D
1
Whatever
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Likede indlæg: 3433

Indlægaf HappyPaww » 3. apr 2016, 20:19

FruDulle skrev:
HappyPaww skrev:
FruDulle skrev:
HappyPaww skrev:
FruDulle skrev:

Cool. Jeg ser på det. Syner virkelig at deres side er elendig.

Men ja enig ift kød, derfor tilkøber vi ekstra :D

Også smart at man kan det - det er der ikke mulighed for her. Vil kigge på aarstiderne men synes det ser så dyrt ud i forhold til :gruble:
0
Brugeravatar
Culpøs
Kort karma: 20
Likede indlæg: 176

Indlægaf Culpøs » 3. apr 2016, 20:21

Jeg gør det selv. Pungen i inderlommen ---> næste stop Meny & KUN Meny!
0
Pacta Sunt Servanda :whip:
Olaf
Kort karma: 3
Likede indlæg: 82

Indlægaf Olaf » 3. apr 2016, 20:24

Handler selv en gang om ugen efter madplan (2 voksne og to børn)
0
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1172

Indlægaf Muspel » 3. apr 2016, 21:08

Jeg får måltidskasse fra årstiderne hver anden søndag. I den anden uge er det desværre mest fra dag til dag indkøb. Som er årsagen til måltidskasse; det er alt for dyrt og tidskrævende. Dog vil jeg ikke have måltidskasse hver uge. Så får jeg jo aldrig lov til selv at vælge :)
Jeg er kun mig selv, så får to personer i tre dage og spiser det samme to dage i træk. Så kassen holder en hel uge.

Engang lavede jeg madplan for ugen og handlede næsten det hele søndag (supplerede op med grønsager). Det burde jeg Igang med igen. Overskuddet har bare ikke været til det.
0
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 3. apr 2016, 22:11

Vi handler stort ind sammen 1 gang om ugen - Turen går først til Netto og så Kvickly Extra. Hvis vi kommer til at mangle noget i løbet af ugen, svinger én af os forbi en butik og får hentet det :)
0
Brugeravatar
SonataA
Kort karma: 14
Likede indlæg: 167

Indlægaf SonataA » 4. apr 2016, 04:20

9/10 gange handler jeg på nemlig, efter madplan fra kreamors køkken.
Så skal der måske suppleres en smule op i igen, men det er maks 1 gang.
Hader at handle og bruger heller min tid med ungerne eller lign.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 234
Likede indlæg: 2471
Kontakt:

Indlægaf Annione » 4. apr 2016, 04:23

I Dk bor vi oven på vores supermarked. Jeg kan slet ikke forestille mig det nemmere. Glemmer jeg noget, så tager det 1 minut, før jeg står ved kassen og betaler.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2712

Indlægaf Urtekussen » 4. apr 2016, 04:54

Fredag aften eller lørdag morgen for det meste. Handler til en uge af gangen.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3926

Indlægaf Angelina » 4. apr 2016, 05:27

FruDulle skrev:Gør det selv, levering eller får din mor til det?

Mulighederne er jo mange i dag og det skal jo gerne gøres så nemt som muligt.

Hvad foretrækker du?

Jeg ville foretrække at få min mor til det ... eller levering - men min mor gider ikke - og online synes jeg stadig er for dyrt og mangler en del af udvalget ...så jeg lander i Bilka en gang om ugen, gerne med manden som vognkører, så ser man mig med den online indkøbsseddel, i bedste hærførerstil trave igennem bilka - og skælde manden ud hvis han formaster sig til at "lige skulle kigge på noget" - vi er IKKE på hyggeshopping, står det ikke på sedlen findes det ikke! :D
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3540

Indlægaf Lemonella » 4. apr 2016, 05:48

Vi handler fredag aften eller lørdag formiddag. Jeg er bevæbnet med et stk. håndskrevet indkøbsseddel og kæresten styrer indkøbsvognen.
Jeg hader, at handle, så det går rimelig hurtigt. Ind i burikken, op med varene i vognen, hen til kassen og betale og ud igen, hurtigt og effektivt. :D
Mangler vi noget i løbet af ugen, tager kæresten det med hjem.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1124

Indlægaf Torn » 4. apr 2016, 06:12

Jeg handler selv, oftest i Rema1000 eller Løvbjerg, 3 - 4 gange i ugen.
0

Tilbage til "Mad og drikke"