Hvordan køber du ind?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4216

Re: Hvordan køber du ind?

Indlægaf Persnikedy » 4. apr 2016, 06:59

Jeg handler selv 3-4 gange om ugen i Rema1000 eller Netto. Mit køleskab og fryser er latterligt lille så uge indkøb er ikke en mulighed selvom det ville være at foretrække
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 18
Likede indlæg: 177

Indlægaf Tiger » 4. apr 2016, 07:05

Jeg handler selv 2-3 gange om ugen. I Netto eller Rema for det meste. Engang imellem Lidl eller Irma. Det er billigst for os.

Nemlig bruger vi 2-3 gange om året, hvis vi er nedlagt af sygdom eller er mega pressede på job.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Mette
Kort karma: 2
Likede indlæg: 72

Indlægaf Mette » 4. apr 2016, 07:21

Handler oftest via Nemlig. Fandt ud af hvor smart det er, da jeg efter kejsersnit ikke måtte løfte.
Jeg handler via Nemlig 1 gang om ugen, nogle gange 2 hvis vi får gæster og kan komme op på de minimum 400kr. Et par gange om ugen går jeg i fakta. Enten for at købe frisk frugt og brød eller for at købe weekends-snolder :D
Vi sparer penge på at bruge nemlig. Jeg impulsshopper ikke, og jeg får lavet madplan. Efter madplanen er kommet ind i billedet får vi sjældent takeaway. Det fik vi tit før. Dur slet ikke til, at finde på noget kl 16 :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 4. apr 2016, 07:29

Vi har en Netto, en Rema, en Føtex og en Irma indenfor en radius af 500 meter fra hoveddøren, så indkøb er hurtigt overstået :) Vi handler som regel én stor gang ind til hele ugen og supplerer en enkelt gang op til weekenden. 9 ud af 10 gange er det stringent efter en huskeseddel, så impulsshopping er næsten ikke-eksisterende :engel:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 4. apr 2016, 07:57

Vi får mad til 2 aftner fra RetNemt.
Jeg køber stort ind i supermarked lørdag eller søndag - supplerer typisk op med mælk 1 gang i ugens løb
Grønt fra grønthandleren 2 gange om ugen og kød fra slagteren eller fryseren (vi har mulighed for at købe fx. 1/2 gris fra vores super gode slagter - så fryseren er ofte fyldt med gode muligheder). Fisk fra fiskehandleren på vej hjem fra arbejde de dage det er aktuelt.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1238

Indlægaf godtnavn » 4. apr 2016, 08:47

Hvor mange gange jeg handler varierere meget, for tiden er jeg i en skidt rutine og handler nok en 3 gange om ugen. Men har orlov så det gør som sådan ikke noget at gå forbi Netto noget oftere. Laver kun madplan for 2-3 dage af gangen og dermed de flere indkøb. Burde få strammet op og lavet madplan for en uge af gangen.

Omvendt kan jeg godt lide at handle, og må indrømme der næsten altid ryger lidt lækkert fra grøntafdelingen der egentlig ikke stod på sedlen. F.eks. små gulerødder, avocado, aubergine eller andet der er godt til frokost.

Jeg har ikke lyst til at bruge hjemmesider da jeg gerne selv vil vælge mine æbler osv. Men kunne godt finde på at bruge en side til f.eks. mel, mælk og andre tunge ting hvor alle pakker er ens :)
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5035

Indlægaf Aima » 4. apr 2016, 09:58

Jeg handler vel i snit et par gange eller tre om ugen, altid i discountbutikker. Fisk og en del kød køber jeg hos fiskehandleren/slagteren, det sker vel sammenlagt en enkelt gang om ugen at jeg smutter forbi der.

Jeg synes på ingen måde der er noget fornøjeligt ved at handle, og var det en mulighed her, bestilte jeg online.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 721

Indlægaf Lykke » 4. apr 2016, 10:22

Vi bestiller en grøntsagspose om fredagen fra fødrvarefællesskabet. Den henter vi om onsdagen. Ud fra den planlægger vi maden, som vi så handler i Rema og/eller Føtex.
Vi handler ret ofte, kunne godt ønske vi kunne skrue ned for det, men det passer os fint. Manden er bedst til at handle hurtigt og effektivt.
Vi bruger wunderlisten som indkøbsseddel.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 4. apr 2016, 13:30

Jeg gad egentlig godt at handle på nettet, men fordi jeg bor i en mindre provinsby, er det ikke rigtigt muligt. Osuma leverer godt nok i min by, men så er det med PostDanmark mellem kl. 8-16 på hverdage, og det kan jeg ikke rigtigt bruge til noget. Selvom de skriver, at kølevarer pakkes med køleelementer, skal jeg ikke risikere at have mine dagligvarer til at stå i potentielt op til 9 timer, indtil jeg kommer hjem kl. 17. Desuden er min tiltro til postetaten ikke så stor.

Så jeg må selv i supermarkedet. Det er jeg typisk 2-3 gange om ugen. Jeg køber som regel stort ind om fredagen, og så suppleres der lidt med mælk, pålæg og div. i løbet af ugen. Jeg handler primært i Rema 1000 og SuperBrugsen.
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 4. apr 2016, 13:48

Vi får leveret en stor basiskasse + div tilkøbsposer fra Aarstiderne en gang om måneden. Ud fra den, fryseren og lysten laves der madplan for en måned.
Derefter skrives ned, hvad der mangler af kød, mælk, smør, brød etc etc (som sagt når fryseren er gennemset), og så køber jeg ind på én gang i netto, superbrugsen og rema. Af og til lidt i Føtex eller Bilka ved gode tilbud.
I løbet af måneden suppleres med sodavand, gulerødder, løg og fredagsslik. Plus akutbehov, men det sker nu sjældent.

Vi bruger et par gange om året Osuma til at levere husholdningspapir, dåsevarer, danskvand og lignende.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1554

Indlægaf Velvet-Goldmine » 4. apr 2016, 13:57

Jeg køber ind imellem et halvt lam eller en kvart kalv fra øko gårdbutik, og så er der kød i fryseren til læææænge. Ind imellem en tur til fiskehandleren for en større mængde fisk der også kommer i fryseren, og så en tur eller to til supermarkedet i løbet af ugen.
Jeg har Netto, Fakta og Bilka i nærheden, så det veksler hvor jeg tager hen. Oftest Bilka egentlig, men kun fordi jeg arbejder på skæve tidspunkter og kan tage derud på visse hverdage i formiddag/middagstid, og de har alt! Hvis ikke der er kød i fryseren fra gårdbutikkerne handler jeg større mængder økokød i Bilka når de har 25% på alt økologi den 2. søndag i hver måned.
Jeg har prøvet at supermarkedshandle på nettet, men jeg synes faktisk det blev dyrere for mig, da jeg altid lige fanger noget tilbud de steder jeg handler, og indretter min 'madplan' efter det.
Jeg har førhen været et fjols til at handle, så det blev små og dyre indkøb hele tiden og meget mere spild, men jeg har oppet mig lidt efterhånden.
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 4. apr 2016, 14:28

Karkluden skrev:Vi får leveret en stor basiskasse + div tilkøbsposer fra Aarstiderne en gang om måneden. Ud fra den, fryseren og lysten laves der madplan for en måned.
Derefter skrives ned, hvad der mangler af kød, mælk, smør, brød etc etc (som sagt når fryseren er gennemset), og så køber jeg ind på én gang i netto, superbrugsen og rema. Af og til lidt i Føtex eller Bilka ved gode tilbud.
I løbet af måneden suppleres med sodavand, gulerødder, løg og fredagsslik. Plus akutbehov, men det sker nu sjældent.

Vi bruger et par gange om året Osuma til at levere husholdningspapir, dåsevarer, danskvand og lignende.

Har I kun behov for at handle mejeri og bageri varer en gang om måneden?

Og imponerende at I planlægger mad for en hel måned - vi synes det kan være svært nok at planlægge en uge frem :lol:
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 4. apr 2016, 17:04

Mani skrev:
Karkluden skrev:Vi får leveret en stor basiskasse + div tilkøbsposer fra Aarstiderne en gang om måneden. Ud fra den, fryseren og lysten laves der madplan for en måned.

Har I kun behov for at handle mejeri og bageri varer en gang om måneden?

Og imponerende at I planlægger mad for en hel måned - vi synes det kan være svært nok at planlægge en uge frem :lol:

Det kommer an på så meget. Vi må af og til supplere med 1 liter mælk eller yoghurt eller et bæger creme fraiche fx, men i udgangspunktet, ja. Vi har ikke børn, og er kun to voksne, der ikke drikker meget mælk. Brød køber vi på dato, og køber et par stykker og fryser ned i mindre portioner. Så ja, egentlig :D
af og til rykker vi også rundt i planen, men så bliver det internt i måneden eller der ryger en gang takeout eller vi bliver inviteret ud..
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Mad og drikke"